Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehuuko miehenne teitä usein? Ulkonäköä siis ja muutakin?

Vierailija
16.04.2024 |

Mun mies kehuu, on aina kehunut ja mietin, onko se yleistäkin? 

Ja vanha pariskunta olemme jo, ei mikään nuoripari, lapsetkin aikuisia.

Kommentit (235)

Vierailija
101/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehuu 😍

Vierailija
102/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ulkonäköä pitäisi kehua? Sehän on mitä on eikä siihen voi oikeasti juurikaan vaikuttaa. "Oletpas laittanut tänään kauniita koristeita naamaasi."

Jos se on laittanut ne koristeet niin onhan se silloin vaikuttanut :D Ja etkö koskaan halua sanoa, että onpas kaunis taivas, tai onpas hieno ilma? Tai kehu muita asioita joihin ei voi vaikuttaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuu säännöllisesti ulkonäköä, seksikkyyttä ja älyä. n46

Vierailija
104/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että tuntuisi tosi oudolta, jos mies kehuisi älyäni? Jotenkin vaikea kuvitella, missä tilanteessa sellainen ei tuntuisi alentavalta tai kettuilulta. Mutta olenkin alalla, jolla en pärjäisi, jos ei olisi älyä, eli sillä saralla en kaipaa tukea. Sen sijaan olen melko varma, ettei ulkonäköni ole mitenkään kaksinen, joten olisi kivaa kuulla siitä joskus jotain positiivista. Nyt kun mietin niin aika erikoista että koen näin.

Vierailija
105/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kehu ikinä. Harkinnut eroa monesti mutta toisaalta on muuten hyvä ihminen. 

Kehutko sinä itse häntä? Ap

Kyllä, useinkin! Olen tosin vähentänyt sillä hän on kertonut ettei pidä siitä, ilmeisesti kehuminen puolin ja toisin on hänestä kiusallista. Varsin suomalaista

Miksi hän ei pidä kehumisesta? Minäkin olen huomannut, ettei kehuminen ole kaikille luontevaa. Tottumiskysymyskin varmaan osittain. Haluaisitko saada kehuja ja oletko pyytänyt niitä, jos haluaisit? Ap

Miks mitä varten minkä takia??????

Terveiset kyselyiästä 5vee.

Vierailija
106/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa, että tuntuisi tosi oudolta, jos mies kehuisi älyäni? Jotenkin vaikea kuvitella, missä tilanteessa sellainen ei tuntuisi alentavalta tai kettuilulta. Mutta olenkin alalla, jolla en pärjäisi, jos ei olisi älyä, eli sillä saralla en kaipaa tukea. Sen sijaan olen melko varma, ettei ulkonäköni ole mitenkään kaksinen, joten olisi kivaa kuulla siitä joskus jotain positiivista. Nyt kun mietin niin aika erikoista että koen näin.

Mä olen kai sitten tyhmä, kun minusta on mukavaa kun joku mies joskus kehuu älykkääksi. Toki yleensä kyse lienee lähinnä siitä, että juttuni menevät yli hilseen, olivatpa ne nyt erityisen älykkäitä tai eivät. Hauskan huomion olen kyllä tehnyt: kun ulkonäköni oli väliaikaisessa alennustilassa, ei silloin kukaan kehunut älykkääksi.

Vierailija
107/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehuu, ulkonäköä, luonnetta ja älyä. Kehun tietysti itsekin miestäni.

Vierailija
108/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kai sitten tyhmä, kun minusta on mukavaa kun joku mies joskus kehuu älykkääksi. Toki yleensä kyse lienee lähinnä siitä, että juttuni menevät yli hilseen, olivatpa ne nyt erityisen älykkäitä tai eivät. Hauskan huomion olen kyllä tehnyt: kun ulkonäköni oli väliaikaisessa alennustilassa, ei silloin kukaan kehunut älykkääksi.

En kyllä noin ajattelisi, meillä vaan on varmaan erilaiset tarpeet ja pelot, eihän se kerro mitään älystä tai kauneudesta. Sen sijaan tuo jälkimmäinen kuulostaa ns. sädekehäilmiöltä tai pikemminkin sen vastakohdalta.

Vierailija
109/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän sanonnan, että miehen kannattaa kehua kauniin naisen älyä ja älykkään kauneutta... No enpä tiedä, joku mies voi ehkä kommentoida onko tuo jotenkin toimiva ratkaisu. Tietysti kaunis nainen kuulee niin paljon kauneutensa kehumista, ettei se juuri hetkauta, mutta rakkaan sanomana sitä arvostaa silti. Ainakin itse arvostan. Entäpä äly sitten, epäsuorasti on siitäkin kiva saada kehuja, mutta ehkä kukaan ei suoraan älykkyyttä kehukaan. Ap

Vierailija
110/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä: miksi se on erikoista, että koet noin?Ap

Vierailija
111/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palastelen vähän viestäsi.

"Niin tilanteemmekin on eri. Sinä olet tottunut kehumaan ja ottamaan kehuja vastaan. Musta ne on tuthaa lepertelyä. Oikeammin teolla on mulle kuitenkin miljoona kertaa tärkeämpi vaikutus kuin sanoilla. Ja joskus hiljaisuus on enemmän kuin tuhat sanaa."

Kyllä, kuten alussa jo kirjoitin, niin perhekulttuurilla on iso merkitys. Olen elänyt sellaisessa kulttuurissa, missä myönteistä palautetta muille arvostetaan eikä todellakaan pidetä turhana lepertelynä. En myöskään ole tottunut ajattelemaan, että myönteinen palaute olisi feikkiä tai mitenkään muutenkaan epäilyttävää. Onko negatiivinen palaute sitten mielestäsi jotenkin luotettavampaa? Jos joku on tyly, niin onko hän mielestäsi rehelllisempi? 

Mitä tulee tekoihin ja hiljaisuuteen, niin eiväthän nekään ole vastakohtaisia. Positiivista palautetta antava ihminen voi olla yhtä vakuuttava myös sanoissa kuten nyt vaikka oma puoliso. Ei myönteinen palaute ja kehuminen tarkoita sitä, että se korvaisi teot mitenkään.

"Kyllä, jos haluat jotakin toiselta mitä hän ei luontaisesti anna, se on määräämistä."

Eikö parisuhteessa voi kertoa mitä tarvitsee (olkoon se sitten vaikka positiivista palautetta), vaan oletat, että kumppanisi tietää mitä tarvitset ja osaa lukea ajatuksiasi? Ja kuvittelet myös itse luontaisesti tietäväsi mitä puolisosi haluaa? Tuollainen käsitys on kyllä hyvin epärealistinen. Kukaan ei ole ajatustenlukija, vaikka tuntisikin puolisonsa erittäin hyvin. Olen ollut yli 35 vuotta puolisoni kanssa enkä vieläkään tunne häntä läpikotaisin enkä kuvittelekaan tuntevani, vaikka vietämme paljon aikaa yhdessä ja juttelemme paljon kaikenlaista.

"Jos haluat mielyttää jotakuta kehuillasi, ettei hän menisi vieraisiin, on sekin jonkin asteista pakottamista ja ei maksa vaivaa. Voi pettää muutoinkin. Ketään kun ei voi omistaa. Ja kuten itse mainitsi seireenit niin siitähän siinäkin on kysymys, lipevästa tarkottamattomasta kehusta."

Mitähän ihmettä tämä nyt sitten on. Seireeni oli vitsi, tarkoitin tilannetta, jossa mies on jopa ihastunut minuun vain siksi, että annan positiivista palautetta työssä ja työstä. Ihmisillä on pääsääntöisesti valtava tarve kuulla itsestään kehuja ja kertoa itsestään, mutta sinä ilmeisesti olet tästä harvinainen poikkeus.

"Ja en pidä miellyttämistä ja kehumista kielteisenä kuin silloin jos niitä vaaditaan, itse saa niitä jakaa niin paljon kuin haluaa."

Mistähän tähän vaatimisen otit? Sinulle on hyvin tärkeää, että kehut ovat aitoja, joten oletan, että olet saanut elämässäsi kehuja, jotka eivät ole sellaisia olleet tai että pelkäät asian olevan niin, koska sinulla on luottamuspulaa muihin ihmisiin nähden. Näet ihmiset epäluotettavina ennemmin kuin luotettavina. Ja pidät kehuja tavallaan hyvinkin vakavina asioina. Mutta ihmiset heittelevät kehuja ihan vain huvikseen, miettimättä sen enempää. Kevytmielisyys ja kehut eivät sinun maailmassasi kuulu yhteen, mutta siinä olet mielestäni tavanomainen eli juuri siitä johtuu, että ihastunut kuvittelee kehumisen tarkoittavat jotain enemmän. Positiivinen vuorovaikutus on kuitenkin myös tapa toimia niin, että pyrkii näkemään muut hyvässä valossa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että sanoisi asioita, jotka eivät pidä paikkansa. Ap

Vierailija
112/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kehu ikinä. Harkinnut eroa monesti mutta toisaalta on muuten hyvä ihminen. 

Kehutko sinä itse häntä? Ap

Kyllä, useinkin! Olen tosin vähentänyt sillä hän on kertonut ettei pidä siitä, ilmeisesti kehuminen puolin ja toisin on hänestä kiusallista. Varsin suomalaista

Miksi hän ei pidä kehumisesta? Minäkin olen huomannut, ettei kehuminen ole kaikille luontevaa. Tottumiskysymyskin varmaan osittain. Haluaisitko saada kehuja ja oletko pyytänyt niitä, jos haluaisit? Ap

Miks mitä varten minkä takia??????

Terveiset kyselyiästä 5vee.

Miks hää noin tekkee? Minulla on ikuinen kyselyikä, miten muutenkaan saisi tietää asioita kuin kysymällä. En oleta tietäväni, vaan kysyn mieluummin. Ja olen aika utelias muiden ihmisten ajattelutavan suhteen. Tässäkin keskustelussa kävi ilmi, ettei lainkaan ole itsestäänselvyys miten kehumisesta ja myönteisestä palautteesta ajattelee. Ap

Vierailija
113/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei toimi, mutta ihmettelen miten kehuminen ja myönteinen palaute voi olla noin kielteisesti nähtyä? Onko se samanlaista myös työpaikoilla, vai liittyykö se vain parisuhteeseen, että kehuminen on kiellettyä ja epämiellyttävää, lipevää, epäaitoa jne.? Tuosta rakentuu jopa sellainen kuva, että myönteistä palautetta antava ihminen on valehteleva manipuloija, mutta itse kirjoittaja ei näe asiassa mitään ihmeellistä, vaan se on hänen normaalinsa.

Nyt kyllä pitää mennä muihin hommiin, katsotaan poistuuko tämä ketju. Ap

No aloituksessasi puhuit ulkonäön kehumisesta, siitä on tultu pitkä matka. Valehteluahan ja manipulaatiotahan se on sanoa sysirumaa kauniiksi.

Jos sellainen ihminen joka ei osaa tai oikeasti halua kehua alkaa kehumaan, on se myös valehtelua ja manipulointia.

Ei kaikki kehuminen

Niin mainittiin, kehuja on monenlaisia, mutta ulkonäöstä mieheni kehuu kyllä ylivoimaisesti eniten, päivittäin ja överisti. Toisena varmaan tulee safka ja vastaavat. Ap

Vierailija
114/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään enää saa kenenkään ulkonäköä kommetoida.

Vierailija
115/235 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuu, lähes päivittäin. 

Vierailija
116/235 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies nimenomaan varoo sanomasta yhtään positiivista sanaa ulkonäöstäni. Ehkä siksi että kaikki muut tekevät sitä.

Arveletko, että hän välttää kehumista, koska pelkää sinun ylpistyvän liikaa? Tuollainen ajatustapahan tulee ilmi joissain perinnesananlaskuissakin, että kehuminen on vahingollista. Ap

Kyllä sellainen ajatusmalli on olemassa että omaansa ei saa kehua, mikä sitten onkin siinä taustalla. Tässä meidän tilanteessa on ehkä kuitenkin syynä hänen pelkonsa siitä että huomaan olevani häntä halutumpi parisuhdemarkkinoilla, mikä on naurettavaa, koska tiedän sen jo muutenkin. Minulle se kaikkein halutuin ei ole koskaan ollut ykkösvaihtoehto. Näen kaunista ja komeaa siellä missä muut eivät näe.

Vierailija
117/235 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kehuu kyllä päivittäin, jos ei muuta niin ainakin ihana saan kuulla olevani joka päivä. Ja niin mäkin kehun häntä, vaikka ei sitä oikein osaa ottaa vastaan. Mun mielestä on kauheata jos pihtaa positiivisen palautteen antamista, se vaikuttaa niin paljon ja niin hyvällä tavalla.

Vierailija
118/235 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimii tavismies, jonka vaimo on sekä älykäs että kaunis? 

Vierailija
119/235 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimii tavismies, jonka vaimo on sekä älykäs että kaunis? 

Mihin älykäs nainen tarvitsisi tosi miehen? Eikö hän löydä älykästä miestä?

Vierailija
120/235 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvota ihmisiä ulkonäön perusteella, joten en myöskään kehu tai hauku kenenkään ulkonäköä. Olen varmaankin surkea puoliso.

En myöskään arvosta katteetonta kehua, en työpaikalla tai parisuhteessa. Itse pidän tuollaisen palautteen antajia feikkeinä tai ihmisinä jotka eivät tiedä asioista. Otan mielelläni positiivisen palauteen vastaan, jos olen tehnyt jotain mikä on oikeasti merkityksellistä.

Tämän taustan takia en myöskään kehu puolisoa kuin merkittävistä asioista. Päivittäin kyllä mainitsen, rakastavani häntä ja nauttivani hänen seurastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan