Kehuuko miehenne teitä usein? Ulkonäköä siis ja muutakin?
Mun mies kehuu, on aina kehunut ja mietin, onko se yleistäkin?
Ja vanha pariskunta olemme jo, ei mikään nuoripari, lapsetkin aikuisia.
Kommentit (235)
Kehuu aika harvoin, mutta kun kehuu, niin tiedän että tosiaan tarkoittaa mitä sanoo. Nuorempana olisin kaivannut kehuja useamminkin, mutta nykyään se ei ole enää niin tärkeää. Olen ihan tyytyväinen itseeni, en tarvitse siihen vahvistusta ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ihmisen heikkouksien kehuminen ole kuin suoraan narsistin käsikirjasta?
Riippuu asiasta ja tarkoitusperistä. Jos vilpittömästi näkee toisen kauniina vaikka toinen itse ei, ja haluaa että toisella on hyvä olo, niin ei se minusta mitään manipulaatiota ole. Siinähän sen toisen itsevarmuus kasvaa ja hän on vähemmän riippuvainen kehujasta. Se on toinen asia jos haistaa toisen epävarmuuden ja haluaa sitä hyväksikäyttää. Rakkaan kehumisen on tarkoitus tehdä rakkaasta vapaampi ja onnellisempi ja vahvempi, manipuloijan ja narsistin tavoite on täysin päinvastainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että tuntuisi tosi oudolta, jos mies kehuisi älyäni? Jotenkin vaikea kuvitella, missä tilanteessa sellainen ei tuntuisi alentavalta tai kettuilulta. Mutta olenkin alalla, jolla en pärjäisi, jos ei olisi älyä, eli sillä saralla en kaipaa tukea. Sen sijaan olen melko varma, ettei ulkonäköni ole mitenkään kaksinen, joten olisi kivaa kuulla siitä joskus jotain positiivista. Nyt kun mietin niin aika erikoista että koen näin.
Vielä: miksi se on erikoista, että koet noin?Ap
No kai sitä pitäisi olla tyytyväinen että mies ei ole kiinnostunut ulkokuoresta vaan päänsisuksesta. Ja mitä se kertoo minusta että olen niin kiinnostunut ulkonäöstäni, tuntuu aika pinnalliselta! Kaikki me vanhenemme ja rapistumme niin hyvähän se on jos toinen jaksaa sitten silti olla mukana.
Kehuu ulkonäköä, mutta vielä enemmän muita ominaisuuksia ja samoin minä kehun häntä. Ollaan niitä ällöpariskuntia, jotka kehuvat koko ajan toisiaan. Ei siis tätä porukassa tehdä, mutta usein kun ollaan kahdestaan keskustelu kääntyy siihen kuinka ihania ollaan ja kuinka hyvin toisillemme sovitaan.
Joskus ajattelen, että jos tätä kuuntelisi joku ulkopuolinen ei olisi yökkäysrefleksi varmaan kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyään enää saa kenenkään ulkonäköä kommetoida.
Vieraan ulkonäköä ei tosiaan välttämättä ole sopivaa kommentoida edes myönteisesti tai ainakin se on hyvin tilannesidonnaista. Tätä keskustelua lukiessa mietin, että on oikeastaan ihme, etten ole saanut näpeilleni, kun joskus olen sanonut jollekin naiselle, että olet todella kaunis niin että oikein jäätyy sinua katsomaan tms. Viimeksi tuli näin sanottua eräälle pankin toimihenkilölle. Hän vaikutti erittäin ilahtuneelta, nuori nainen. Mutta jos olisin mies, ei välttämättä olisi ihastunut. Tiedän itsekin, että tuollainen kommentti voi vaikka pelästyttää.
Minusta on hyvä, että on ymmärretty, ettei välttämättä ole ok sanoa mitään myönteistä vieraalle, että ihmiset miettisivät toisenkin kerran käykö se. Toki ne tolvanat eivät mieti sittenkään, vaan töräyttelevät mitä sattuu kuten ennenkin. Ap
Kehutaan toisiamme milloin mistäkin päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että tuntuisi tosi oudolta, jos mies kehuisi älyäni? Jotenkin vaikea kuvitella, missä tilanteessa sellainen ei tuntuisi alentavalta tai kettuilulta. Mutta olenkin alalla, jolla en pärjäisi, jos ei olisi älyä, eli sillä saralla en kaipaa tukea. Sen sijaan olen melko varma, ettei ulkonäköni ole mitenkään kaksinen, joten olisi kivaa kuulla siitä joskus jotain positiivista. Nyt kun mietin niin aika erikoista että koen näin.
Vielä: miksi se on erikoista, että koet noin?Ap
No kai sitä pitäisi olla tyytyväinen että mies ei ole kiinnostunut ulkokuoresta vaan päänsisuksesta. Ja mitä se kertoo minusta että olen niin kiinnostunut ulkonäöstäni, tuntuu aika pinnalliselta! Kaikki me vanhenemme ja rapistumme niin hyvähän se on jos toinen jaksaa sitten silti olla mukana.
Se että on kiinnostunut ulkokuoresta ei millään lailla sulje pois sitä, etteikö voisi olla kiinnostunut myös päänsisuksesta.
Moni nähtävästi haluaa välttämättä ajatella, että kauneuden tms. kehumisella tarkoitetaan sitä, että väitettäisiin toisen olevan miss universum, vaikka kyse on tietenkin siitä, että puoliso on omaan silmään kaunis. Tuskinpa lähes 80v. äitini kuvittelee, että lähes 80+v. isäni uskottelee hänelle pitävänsä häntä kauniina kuten miss universum. Totta puhuen tulee mieleen, että tuolla argumenteilla tullaan keskusteluun vähän puolustuskannalla. Jos jotain asiaa ei ole saanut, niin uskottelee itselleen, ettei se ole tärkeää, vaan jopa haitallista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kehuttako miehiänne?
Kehun ja jokainen kehuni on vilpitön. Minusta hän on maailman komein mies ja vieläpä ylivoimaisesti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kehuu ulkonäköä, mutta vielä enemmän muita ominaisuuksia ja samoin minä kehun häntä. Ollaan niitä ällöpariskuntia, jotka kehuvat koko ajan toisiaan. Ei siis tätä porukassa tehdä, mutta usein kun ollaan kahdestaan keskustelu kääntyy siihen kuinka ihania ollaan ja kuinka hyvin toisillemme sovitaan.
Joskus ajattelen, että jos tätä kuuntelisi joku ulkopuolinen ei olisi yökkäysrefleksi varmaan kaukana.
Heh, enpä ole ajatellutkaan, että joku voisi yökätä, mutta totta kyllä, etteivät nuo ole kuin yksityisiä juttuja, meillä ainakin useimmiten vielä K18-juttuja. Ap
"Moni nähtävästi haluaa välttämättä ajatella, että kauneuden tms. kehumisella tarkoitetaan sitä, että väitettäisiin toisen olevan miss universum, vaikka kyse on tietenkin siitä, että puoliso on omaan silmään kaunis. Tuskinpa lähes 80v. äitini kuvittelee, että lähes 80+v. isäni uskottelee hänelle pitävänsä häntä kauniina kuten miss universum. Totta puhuen tulee mieleen, että tuolla argumenteilla tullaan keskusteluun vähän puolustuskannalla. Jos jotain asiaa ei ole saanut, niin uskottelee itselleen, ettei se ole tärkeää, vaan jopa haitallista. Ap"
Aloitin nuoruudessa seurustelemaan nykyisen vaimoni kanssa. Pystyin hänen suvun naisten ulkonäön perusteella päättelemään kuinka hän tulee vanhenemaan. Tein jo tuolloin päätöksen että ulkonäöllä ei ole oikeasti väliä, jos kumppani on oikeasti hyvä. Olen tyytyväinen päätökseeni. Olemme niitä harvoja pareja, jotka ovat vielä vuosikymmentenkin jälkeen onnellisia yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex ei kehunut. Jos joku muu kehui mistä asiasta tahansa, tuli mies vähättelemään ja sanomaan että asia ei ole näin, tai että tämä ihminen kehui vain saadakseen jotakin. Aiempi miesystävä kehui vain että olen mukava, eikä siitäkään kyllä kovin naisellinen olo tullut. Jostakin syystä kumppaneiksi on valikoitunut tällaisia, ja ne jotka ovat tutustumisvaiheessa kehuneet ovat jääneet rannalle.
Tämä. Jos joku muu kehuu minua, mies tulee elvistelemään että tietenkin koska ei hän muunlaista olisi huolinutkaan. Tai että tietenkin koska hän on niin hyvin pitänyt minua. Jotenkin kiusallista.
Puolisoni silmissä olen monella tavalla uskomattoman upea, tekemäni asiat aivan mahtavia ja hän kertoo sen usein. Sama pätee myös toisinpäin. Yhdessä olemme olleet melkein 20 vuotta.
Kuule kyllä se on niin että kun ei ole ikinä kauniiksi kehuttu niin nimenomaan tietää miten tarpeellista se olisi, eikä suinkaan pidä sitä haitallisena. En ole mitenkään puolustuskannalla vaan vilpittömän harmissani siitä ettei mies kehu eikä myöskään osaa ottaa kehuja vastaan. Minäkin olen lapsuudessa tottunut että läheisiä kehutaan. Ja nimenomaan kuten sanoit, ei sen tarvitse tarkoittaa että on toisen silmään kauniimpi kuin joku filtteröity alusvaatemalli, vaan tarkoituksena on tietää että on toiselle tärkeä ja haluttava. Ja jos ei sitä ikinä kuule, niin jää siinä yksi osa parisuhdetta aika kuolleeksi vaikka kuinka tietäisi olevansa fiksu.
Kehuu päivittäin mm. kauniiksi. Tänään herätessä kehui reisiäni :D
Huomioi uudet vaatteet ja vastaavat, kehuu että näyttää hyvältä/tyylikkäältä. Antaa myös tunnustusta hauskuudesta ja fiksuudesta, persoonaa koskevat kehut tuntuvat kaikista eniten sydämessä. Mieheni on kultainen, kehun häntä itsekin usein.
30 vuoden yhteiselon jälkeen en näe enää tarpeelliseksi että pitäisi kehua. Eiköhän noi vuodet kerro jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Kehutaan toisiamme milloin mistäkin päivän aikana.
Sama toimintatapa meillä. Mun mies on niin hyvä tosi monessa asiassa. Ap
Eikös ihmisen heikkouksien kehuminen ole kuin suoraan narsistin käsikirjasta?