Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehuuko miehenne teitä usein? Ulkonäköä siis ja muutakin?

Vierailija
16.04.2024 |

Mun mies kehuu, on aina kehunut ja mietin, onko se yleistäkin? 

Ja vanha pariskunta olemme jo, ei mikään nuoripari, lapsetkin aikuisia.

Kommentit (235)

Vierailija
61/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nimenomaan varoo sanomasta yhtään positiivista sanaa ulkonäöstäni. Ehkä siksi että kaikki muut tekevät sitä.

Vierailija
62/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän koko keskustelun voisi tiivistää kysymykseen. Miksi haluat muuttaa puolisoasi? Ne jotka halajavat kehuja, pakottaisivat toisen muuttamaan tapojaan.

Tai: Miksi olet ihmisen kanssa, joka ei näe sinussa mitään hyvää?

No jos typerät sanat on sulle tärkeitä, niin sitten on. Paljon muusta on kuitenkin kyse pitkässä liitossa.

Ja jos aiemmin kehumaton puoliso pyynnöstäni alkaisi kehumaan minua, pitäisin sitä vielä suurempana ongelmana. Tekee sen vain miellytääkseen minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän koko keskustelun voisi tiivistää kysymykseen. Miksi haluat muuttaa puolisoasi? Ne jotka halajavat kehuja, pakottaisivat toisen muuttamaan tapojaan.

No jos typerät sanat on sulle tärkeitä, niin sitten on. Paljon muusta on kuitenkin kyse pitkässä liitossa.

Ja jos aiemmin kehumaton puoliso pyynnöstäni alkaisi kehumaan minua, pitäisin sitä vielä suurempana ongelmana. Tekee sen vain miellytääkseen minua.

Jos parisuhde on vain kahden ihmisen taloudellista kumppanuutta, niin ei kai siinä.

Vierailija
64/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska suhteet eivät ole musta-valkoisia ja jos suhde muuten toimii ja on hyvä, niin ei sitä ehkä halua siksi hylätä että toisen suhtautuminen kehuihin on erilainen kuin oma. oletan että jotain hyvää mies näkee kun kanssani on.

Vierailija
65/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mitä järkee siinä on? Kehua kaunista kauniiksi tai rumaa kauniiksi, toinen tietää sen itsekin ja toinen vain tietää sun valehtelevan.

Kauneus on subjektiivista. Toisen silmään voi joskus näyttää hurmaavalta sellainenkin, joka monen silmään on kammottava. Kyllä minusta oli aika kamalaa olla miehen kanssa joka ei koskaan sanonut mitään hyvää ulkonäöstäni, vaikka muut miehet kyllä kehuivat ja sinkkuaikoina pidin itseäni ihan viehättävänä vaikka en mikään mallikaunis ollutkaan/olekaan. Kun kuitenkin kai tärkeintä olisi kokea olevansa kaunis juuri sen oman kumppanin silmissä. Arvoton olo tuntea että näyttää oman rakkaan mielestä perunalta, etenkin kun itselleni miehen ulkonäkö on kumppanin valinnassa ja viehättymisessä todella tärkeä juttu.

Ehkäpä tässä "miehen ulkonäkö on kumppanin valinnassa ja viehättymisessä todella tärkeä juttu" on se jutun juju. Kaikille se ei ole näin. Ja kaikki eivät ole kauniita, suuri osa ei ole koskaan ollutkaan, joten kehuminen kauneudesta ei ole tärkeää eikä valheita haluta kuulla.

Vierailija
66/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärrät pettäjiä vai mitä yrität selittää? Kamalia vaatimuksia asetat puolisoille, miksi ei saa olla ihan vaan oma itsensä, kehuvana tai kehumattomana?"

Kyllä minä pettämistäkin ymmärrän. Suurin osa pettäjistä ei ole narsistisia, vaan syyt löytyvät joko omasta itsestä, puolisosta, parisuhteesta, elämäntilanteesta tai sitten siitä, että yksinkertaisesti löytyy paremmin sopiva kumppani tai on toive siitä. Itse teko on tietysti paskamainen ja jättää ikuisen jäljen. 

En aseta kenellekään mitään vaatimuksia, vaan äänestän tarvittaessa jaloillani aika nopsaan, jos joku toisen juttu häiritsee. Elämä on liian lyhyt sellaisiin ihmissuhteisiin. Ap

Vierailija
67/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nimenomaan varoo sanomasta yhtään positiivista sanaa ulkonäöstäni. Ehkä siksi että kaikki muut tekevät sitä.

Arveletko, että hän välttää kehumista, koska pelkää sinun ylpistyvän liikaa? Tuollainen ajatustapahan tulee ilmi joissain perinnesananlaskuissakin, että kehuminen on vahingollista. Ap

Vierailija
68/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ymmärrät pettäjiä vai mitä yrität selittää? Kamalia vaatimuksia asetat puolisoille, miksi ei saa olla ihan vaan oma itsensä, kehuvana tai kehumattomana?"

Kyllä minä pettämistäkin ymmärrän. Suurin osa pettäjistä ei ole narsistisia, vaan syyt löytyvät joko omasta itsestä, puolisosta, parisuhteesta, elämäntilanteesta tai sitten siitä, että yksinkertaisesti löytyy paremmin sopiva kumppani tai on toive siitä. Itse teko on tietysti paskamainen ja jättää ikuisen jäljen. 

En aseta kenellekään mitään vaatimuksia, vaan äänestän tarvittaessa jaloillani aika nopsaan, jos joku toisen juttu häiritsee. Elämä on liian lyhyt sellaisiin ihmissuhteisiin. Ap

Selvä. Itse rakennan suhdetta elämän mittaiseksi poluksi ja annan toisen olla oma itsensä ja olen sitä itsekin.

Vierailija
69/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ulkonäköä pitäisi kehua? Sehän on mitä on eikä siihen voi oikeasti juurikaan vaikuttaa. "Oletpas laittanut tänään kauniita koristeita naamaasi."

Meillä mies sanoi enintään, että "olet laittanut meikkiä" tai "sulla on hame päällä". :D Sen kummempia kehuja ei kuulunut.

Sama juttu meillä🖐

M49

Vierailija
70/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos parisuhde on vain kahden ihmisen taloudellista kumppanuutta, niin ei kai siinä.

Voi luoja, esitätkö vai oletko oikeasti noin ajattelematon ja tyhmä?

Vierailija
71/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on suuri ongelma, että puolisosi alkaisi tehdä asioita miellyttääkseen sinua? Minulla on sellainen ajatus, että nimenomaan odotan, että puolisoni tekee asioita minua miellyttääkseen.

Tietysti pitkässä liitossa on kyseessä paljon muustakin kuin kehumisesta. Jos molemmille on ok, ettei kehuta ja kehuminen on vierasta, niin silloin se perhekulttuuri on näille kahdelle ihan passeli. Mutta siinäkin tapauksessa minusta ei kannata olettaa, että näin on toisenkin mielestä. Joku seireeni voi sinunkin miestäsi ilahduttaa kehuillaan ja niihin tottumattomana hän niihin lankeaa - tyyppisesti. Ap

Vierailija
72/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kehu ikinä. Harkinnut eroa monesti mutta toisaalta on muuten hyvä ihminen. 

Kehutko sinä itse häntä? Ap

kehun.

t.eri

Vierailija
73/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mitä järkee siinä on? Kehua kaunista kauniiksi tai rumaa kauniiksi, toinen tietää sen itsekin ja toinen vain tietää sun valehtelevan.

Kauneus on subjektiivista. Toisen silmään voi joskus näyttää hurmaavalta sellainenkin, joka monen silmään on kammottava. Kyllä minusta oli aika kamalaa olla miehen kanssa joka ei koskaan sanonut mitään hyvää ulkonäöstäni, vaikka muut miehet kyllä kehuivat ja sinkkuaikoina pidin itseäni ihan viehättävänä vaikka en mikään mallikaunis ollutkaan/olekaan. Kun kuitenkin kai tärkeintä olisi kokea olevansa kaunis juuri sen oman kumppanin silmissä. Arvoton olo tuntea että näyttää oman rakkaan mielestä perunalta, etenkin kun itselleni miehen ulkonäkö on kumppanin valinnassa ja viehättymisessä todella tärkeä juttu.

Ehkäpä tässä "miehen ulkonäkö on kumppanin valinnass

Miksi se valhetta olisi, jos sinua kehutaan kauniiksi? Vaikka et pitäisi itseäsi kauniina, niin sinun miehesi voi silti pitää. Ap

Vierailija
74/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Itse rakennan suhdetta elämän mittaiseksi poluksi ja annan toisen olla oma itsensä ja olen sitä itsekin.

Ihan samoin teen minäkin. En ainakaan omalla kohdalla edes ymmärrä miten sellainen pitkä suhde voisi toimia, jossa molemmat eivät voi olla oma itsensä. Se itse vain pitää olla sellainen, joka on toiselle mieluinen ihan kybällä. Jos ei ole, on mielestäni parempi lähteä, puolin ja toisin. Ap

Vierailija
75/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä sanoi kerran vuodessa, että näytän hyvältä. Seuraava ei kehunut juurikaan ulkonäköäni. Ei ilmeisesti miellyttänyt sekään häntä, vaikka olimme vuosia yhdessä. Nykyinen ylistää maasta taivaisiin, mutta onkin vasta alkuhuuma menossa.

Vierailija
76/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on suuri ongelma, että puolisosi alkaisi tehdä asioita miellyttääkseen sinua? Minulla on sellainen ajatus, että nimenomaan odotan, että puolisoni tekee asioita minua miellyttääkseen.

Tietysti pitkässä liitossa on kyseessä paljon muustakin kuin kehumisesta. Jos molemmille on ok, ettei kehuta ja kehuminen on vierasta, niin silloin se perhekulttuuri on näille kahdelle ihan passeli. Mutta siinäkin tapauksessa minusta ei kannata olettaa, että näin on toisenkin mielestä. Joku seireeni voi sinunkin miestäsi ilahduttaa kehuillaan ja niihin tottumattomana hän niihin lankeaa - tyyppisesti. Ap

Jos mies on mennäkseen, saa mennäkin. Mustasukkaisuus on karmeinta mitä parisuhteessa voi olla. Teetkö oikeasti asioita mielyttääksesi miestäsi jottei hän menisi vieraisiin?

Tahto tehdä jotakin pitää tulla sisältä, eikä jonkun määräyksestä.

Vierailija
77/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain heikot ihmiset tarvitsevat kehuja.

Vierailija
78/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko kukaan saanut miestä kehumaan jos mies ei itse ole sellaista hoksannut tehdä? miten selviätte kehuttomuudesta, vai oletteko eronneet, kannattiko?

Hyviä kysymyksiä, joihin en itse osaa vastata, kun ei ole kokemusta. Ap

Vierailija
79/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelin silloista miestäni, joka tiesi, että muut mua kehuu, muttei itse juuri kehunut. Ja kuka oli se ainoa, jolta olisin sitä kaivannut? No, se mieheni. Mitä väliä niillä muilla oli pätkääkään....

Vierailija
80/235 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhaisen ja läpsäisen perseelle. Nainen tietää olevansa haluttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä