Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olavi Uusivirta kommentoi kulttuurisäästöjä

Vierailija
16.04.2024 |

Hän kommentoi, että jos kulttuurista säästetään, se näkyy myöhemmin vaikeuksina ja syvempinä ongelmina. Jotenkin näin siis sanoi, ei sanatarkasti näin. Mitä tämä tarkoittaa? Mielestäni tuo ei perustu mihinkään tutkittuun tietoon, vaan on vain yhden ihmisen mielipide. Harrastan itsekin kulttuuria, mutta eihän tuollainen kommentti välttämättä ole totta, vaan siinä vain yksi taiteilija kertoo mielipiteensä. Se ei liene kovin puolueeton, kun ihminen elää taiteesta. 

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia hörhöjä ei elätetä hörhöammateilla vaan pitäisi mennä oikeisiin töihin 

sevon oikein. Harrastukset maksetaan itse 

Muistathan olla arvostava ja kohteliaampi puheissasi. Ja sinä olet siis kuka?

Vierailija
22/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa ei ole panostukset menköön 

koulutus 

turvallisuus ja puolustus 

terveydenhoito 

muut on turhaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitti, no suomeksi "älkää ottako rahoja pois, miten minä pysyn jatkossa punaviinissä ja pikkusikareissa"

Siis mistä tämä on ja Olaviltako tämä on tullut suusta? 

Vierailija
24/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. Pitääkö olla tutkittua tietoa, jos sanoo mielipiteen jostain? 

Samaa mietiskelin juuri.

Vierailija
25/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä persuja?

Vierailija
26/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanjako on niin vääristynyttä, hirveitä summia oopperaan, tanssiin ja teatteriin. Enemmän pitäisi pärjätä itse noiden toimijoiden. 

Näin marginaalimusiikin ystävänä olen käynyt paljon keikoilla jotka ei taatusti ole saanut mitään tukia. Silti sitä kulttuuria on tarjolla. 

Vierailija
27/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurin suojatyöpaikat vähenee ja rahaa ei ole. Ei ole järkeä tukea esityksiä johon ei riitä väkeä joka haluaa maksaa lipun 

Aikakausittaista kaikki. On myös mielestäni hyvä tehdäkin huomioita siitä mikä vetää ja mikä ei sillä sehän on todellakin järkevää myös rahallisesti. Kaikki tekeminen ei ole aina vuosisatoja kestävää. Maailma on kokenut paljon muutoksia ja se on näkynyt ja tuleekin näkymään elämässä monipuolisesti ja jos vain haluamme, voimme nähdä positiivisiakin asioita eikä kaikkea voi edes heti ymmärtää.

Vierailija
28/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluais nähdä Olavin pitkää naamaa. 

Vierailija
29/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko muualla maailmassa hyvätuloiset popstarat sosiaalitukia jotta elintaso säilyy?

Vierailija
30/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko muualla maailmassa hyvätuloiset popstarat sosiaalitukia jotta elintaso säilyy?

Siis korona-aikana. Ja korkeampia sellaisia kuin tavalliset ihmiset.

Vierailija
31/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahanjako on niin vääristynyttä, hirveitä summia oopperaan, tanssiin ja teatteriin. Enemmän pitäisi pärjätä itse noiden toimijoiden. 

Näin marginaalimusiikin ystävänä olen käynyt paljon keikoilla jotka ei taatusti ole saanut mitään tukia. Silti sitä kulttuuria on tarjolla. 

Ai saakeli. Ja kukaan näistä muusikoista ei siis saa apurahoja? Käyt vain keikoilla joiden soittajat eivät saa apurahoja. Toivottavasti ostat edes hitosti merkkuja.

Vierailija
32/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta kukin saa omilla rahoillaan nauttia kulttuurista, niin paljon kuin haluaa. Valtio ja kunnatkin voivat tätä tukea, mutta mielellään maltilla. Ei voi olla niin, että kuka vain haluaa taiteilijaksi käydä, niin hänet pitäisi yhteiskunnan puolesta elättää.

Vierailija
33/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko peräti palestiinahuivi kaulassa?

Vierailija
34/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan veronpalautuksen saa, kun käy oopperassa. Tonnilla tuotettu produktio per katsoja satasella tai kahdella. Toki lipun hinta voisi olla korkeampi. Klassinen musiikki Suomessa on laadukasta ja sitä on tuettava. 

Vierailija
35/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "hörhöala" työllistää aivan saakelin paljon ihmisiä. Siihen kuuluu ihan kaikki tv:n lastenohjelmista jättibändien konsertteihin.

Ja kulttuuriala on Suomessakin iso veroja tuovat ala. Ruotsissahan esim musiikkibisnes on osattu tuotteistaa hyvin tuottoisaksi, mutta ei se Suomessakaan pelkkä rahaa nielevä ala ole. Ja kulttuuri ylipäänsä tuo paljon veroja, ennenkuin taas osa pääsee täällä vänisemään "menkää töihin"-väninöitään.

Vierailija
36/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kultruuria Suomi on ankea Pohjois-Korea. Koko Suomea ei edes olisi ilman kielitieteilijöitä, kirjailijoita, musiikkia ja maalaustaidetta.

Vierailija
37/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "hörhöala" työllistää aivan saakelin paljon ihmisiä. Siihen kuuluu ihan kaikki tv:n lastenohjelmista jättibändien konsertteihin.

Verorahaa taiteeseen ei pitäisi laittaa.

Vierailija
38/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olavi sai koronatukea 25 kiloa, palkka oli tuolloin v. 2021-22 300 kiloa. Tietää mistä puhuu.

Vierailija
39/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitti, no suomeksi "älkää ottako rahoja pois, miten minä pysyn jatkossa punaviinissä ja pikkusikareissa"

Vaihda pikkusikarit höpöheinäksi 

Vierailija
40/111 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, oopperaan, teatteriin ja tanssiin ei yhtään verorahoja!