Olavi Uusivirta kommentoi kulttuurisäästöjä
Hän kommentoi, että jos kulttuurista säästetään, se näkyy myöhemmin vaikeuksina ja syvempinä ongelmina. Jotenkin näin siis sanoi, ei sanatarkasti näin. Mitä tämä tarkoittaa? Mielestäni tuo ei perustu mihinkään tutkittuun tietoon, vaan on vain yhden ihmisen mielipide. Harrastan itsekin kulttuuria, mutta eihän tuollainen kommentti välttämättä ole totta, vaan siinä vain yksi taiteilija kertoo mielipiteensä. Se ei liene kovin puolueeton, kun ihminen elää taiteesta.
Kommentit (111)
Jos rahaa ei ole panostukset menköön
koulutus
turvallisuus ja puolustus
terveydenhoito
muut on turhaa
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitti, no suomeksi "älkää ottako rahoja pois, miten minä pysyn jatkossa punaviinissä ja pikkusikareissa"
Siis mistä tämä on ja Olaviltako tämä on tullut suusta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä. Pitääkö olla tutkittua tietoa, jos sanoo mielipiteen jostain?
Samaa mietiskelin juuri.
Rahanjako on niin vääristynyttä, hirveitä summia oopperaan, tanssiin ja teatteriin. Enemmän pitäisi pärjätä itse noiden toimijoiden.
Näin marginaalimusiikin ystävänä olen käynyt paljon keikoilla jotka ei taatusti ole saanut mitään tukia. Silti sitä kulttuuria on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurin suojatyöpaikat vähenee ja rahaa ei ole. Ei ole järkeä tukea esityksiä johon ei riitä väkeä joka haluaa maksaa lipun
Aikakausittaista kaikki. On myös mielestäni hyvä tehdäkin huomioita siitä mikä vetää ja mikä ei sillä sehän on todellakin järkevää myös rahallisesti. Kaikki tekeminen ei ole aina vuosisatoja kestävää. Maailma on kokenut paljon muutoksia ja se on näkynyt ja tuleekin näkymään elämässä monipuolisesti ja jos vain haluamme, voimme nähdä positiivisiakin asioita eikä kaikkea voi edes heti ymmärtää.
En haluais nähdä Olavin pitkää naamaa.
Saiko muualla maailmassa hyvätuloiset popstarat sosiaalitukia jotta elintaso säilyy?
Vierailija kirjoitti:
Saiko muualla maailmassa hyvätuloiset popstarat sosiaalitukia jotta elintaso säilyy?
Siis korona-aikana. Ja korkeampia sellaisia kuin tavalliset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Rahanjako on niin vääristynyttä, hirveitä summia oopperaan, tanssiin ja teatteriin. Enemmän pitäisi pärjätä itse noiden toimijoiden.
Näin marginaalimusiikin ystävänä olen käynyt paljon keikoilla jotka ei taatusti ole saanut mitään tukia. Silti sitä kulttuuria on tarjolla.
Ai saakeli. Ja kukaan näistä muusikoista ei siis saa apurahoja? Käyt vain keikoilla joiden soittajat eivät saa apurahoja. Toivottavasti ostat edes hitosti merkkuja.
Minun puolesta kukin saa omilla rahoillaan nauttia kulttuurista, niin paljon kuin haluaa. Valtio ja kunnatkin voivat tätä tukea, mutta mielellään maltilla. Ei voi olla niin, että kuka vain haluaa taiteilijaksi käydä, niin hänet pitäisi yhteiskunnan puolesta elättää.
Oliko peräti palestiinahuivi kaulassa?
Parhaan veronpalautuksen saa, kun käy oopperassa. Tonnilla tuotettu produktio per katsoja satasella tai kahdella. Toki lipun hinta voisi olla korkeampi. Klassinen musiikki Suomessa on laadukasta ja sitä on tuettava.
Vierailija kirjoitti:
Tämä "hörhöala" työllistää aivan saakelin paljon ihmisiä. Siihen kuuluu ihan kaikki tv:n lastenohjelmista jättibändien konsertteihin.
Ja kulttuuriala on Suomessakin iso veroja tuovat ala. Ruotsissahan esim musiikkibisnes on osattu tuotteistaa hyvin tuottoisaksi, mutta ei se Suomessakaan pelkkä rahaa nielevä ala ole. Ja kulttuuri ylipäänsä tuo paljon veroja, ennenkuin taas osa pääsee täällä vänisemään "menkää töihin"-väninöitään.
Ilman kultruuria Suomi on ankea Pohjois-Korea. Koko Suomea ei edes olisi ilman kielitieteilijöitä, kirjailijoita, musiikkia ja maalaustaidetta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä "hörhöala" työllistää aivan saakelin paljon ihmisiä. Siihen kuuluu ihan kaikki tv:n lastenohjelmista jättibändien konsertteihin.
Verorahaa taiteeseen ei pitäisi laittaa.
Olavi sai koronatukea 25 kiloa, palkka oli tuolloin v. 2021-22 300 kiloa. Tietää mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitti, no suomeksi "älkää ottako rahoja pois, miten minä pysyn jatkossa punaviinissä ja pikkusikareissa"
Vaihda pikkusikarit höpöheinäksi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, oopperaan, teatteriin ja tanssiin ei yhtään verorahoja!
Muistathan olla arvostava ja kohteliaampi puheissasi. Ja sinä olet siis kuka?