Olavi Uusivirta kommentoi kulttuurisäästöjä
Hän kommentoi, että jos kulttuurista säästetään, se näkyy myöhemmin vaikeuksina ja syvempinä ongelmina. Jotenkin näin siis sanoi, ei sanatarkasti näin. Mitä tämä tarkoittaa? Mielestäni tuo ei perustu mihinkään tutkittuun tietoon, vaan on vain yhden ihmisen mielipide. Harrastan itsekin kulttuuria, mutta eihän tuollainen kommentti välttämättä ole totta, vaan siinä vain yksi taiteilija kertoo mielipiteensä. Se ei liene kovin puolueeton, kun ihminen elää taiteesta.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole oikeastaan koskaan harrastanut kulttuuria - netflixiä ei kai sellaiseksi lueta. Olen käynyt teatterissa ja oopperassa ehkä kymmenisen kertaa elämässäni. Eikä minulla ole mitään syvempiä ongelmia. Pidän itseäni keskivertoa tasapainoisempana ihmisenä.
Meinatko että ne sinne netflixiin tekevät ilmaiseksi sisältöä jos vaikka katsojia ei ole muita kuin sinä?
No, ei sitä netflixiä millään valtion tuilla pidetä pystyssä, vaan katsoja maksaa.
Niin sen pitäisi olla kaiken muunkin kulttuurin kohdalla
Vierailija kirjoitti:
Saiko muualla maailmassa hyvätuloiset popstarat sosiaalitukia jotta elintaso säilyy?
Ranskassa saavat. Tuloskin on nähtävissä eli ei juurikaan kansainvälistä menestystä. Pari artistia on vuosien varrella ollut mutta siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole oikeastaan koskaan harrastanut kulttuuria - netflixiä ei kai sellaiseksi lueta. Olen käynyt teatterissa ja oopperassa ehkä kymmenisen kertaa elämässäni. Eikä minulla ole mitään syvempiä ongelmia. Pidän itseäni keskivertoa tasapainoisempana ihmisenä.
Meinatko että ne sinne netflixiin tekevät ilmaiseksi sisältöä jos vaikka katsojia ei ole muita kuin sinä?
No, ei sitä netflixiä millään valtion tuilla pidetä pystyssä, vaan katsoja maksaa.
Juuri näin, ja jos jotain korkeakulttuuria halutaan tuottaa niin se voidaan tehdä rikkaiden rahoilla jotka ovat halukkaita rahoittamaan sitä kuten aina ennenkin on tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olet aivan varma että kukaan käsikirjoittaja tai ohjaaja saa apurahaa miltään taholta?
Vierailija kirjoitti:
Olavi sai koronatukea 25 kiloa, palkka oli tuolloin v. 2021-22 300 kiloa. Tietää mistä puhuu.
Tiiliäkö sillä oli noin monta kiloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olet aivan varma että kukaan käsikirjoittaja tai ohjaaja saa apurahaa miltään taholta?
Netflix rahoittaa omat tuotantonsa nykyään.
T: Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, ja jos jotain korkeakulttuuria halutaan tuottaa niin se voidaan tehdä rikkaiden rahoilla jotka ovat halukkaita rahoittamaan sitä kuten aina ennenkin on tehty.
Eli ei helmiä sioille. Palataan takaisin luokkayhteiskuntaan.
Kyllä kulttuuri, mm teatteri ja konsertit, museot, taidenäyttelyt on hyvin monelle henkireikä arkeen. Sitä ei voi kiistää, lippujen hinnat vaan tulee nousemaan, kun rahoitukset vähenee. Uusivirta sinänsä on vähän väärä henkilö käymään näitä keskusteluja, hän erittäin hyvin ansaitsevavana taiteilijana anoi koronatukea, itse kertoi käyttäneensä rahat äitiinsä. Kunnon vassari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olavi sai koronatukea 25 kiloa, palkka oli tuolloin v. 2021-22 300 kiloa. Tietää mistä puhuu.
Ihan riihikuivaa Marinilta.
Olli on Olli. Kiehnääköhän nykyisen pää ministerin perää(n) yhtä vimmatusti kuin edeltäjänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan riihikuivaa Marinilta.
Taisi saada myös läpimärkää.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä melkoisen kulttuurivihamielistä kommenttia
Ei ole, vaan veronkeruuvihamielistä kommenttia kun näille tyhjäntoimittelija-aktivisteille pitäisi rahoitusta löytää tilanteessa jossa ihmisten terveydenhoitoon ei löydy julkisia varoja. EIKÖ MENE PERILLE?
Pitää käydä nuolemassa nykyisenkin pääministerin kaulaa Teatterin tanssilattialla.
Uusivirta sai kahden vuoden aikana yhteensä 25 000 euron edestä korona-avustuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kaveria ei jätetä. T. Sanna
....sanoi Sanna ja lähti ulkomaille megarikkaiden kelkkaan hyläten entiset jauhokaverinsa
Marinin nuolemisella tuosta iloa-valoa-olavista tuli kaikkeen kerjäämiseen oikeuttava "kulttuuri"henkilö?
"Eli ei helmiä sioille. Palataan takaisin luokkayhteiskuntaan."
Teatterit, oopperat ja taidenäyttelyt ovat avoinna kansalle siinä missä eliitillekin. Kyse on siitä mistä rahoitus tulee jos on tullakseen.
Kulttuurimme on jo ennestään vaatimaton muihin maihin nähden. Nyt ottaisivat lopuiltakin verensiirron. Voi voi.