Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taalla kun ihmetellaan jatkuvasti kun 9 -kuisia viedaan paivakotiin, niin onko teilla kaikilla todella varaa jaada kotiin kotihoidontuelle? Me olemme niin koyhia, etta minun on

Vierailija
21.01.2007 |

PAKKO mennä töihin. Miehen mielestä minun olisi pitänyt mennä jo vieläkin aiemmin, jotta saadaan voin lisäksi kurkkuakin leivän päälle.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

on varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsia, kun on asumistuet, toimeentulotuet ym. Sen sijaan keskituloisen miehen vaimolla ei välttämättä ole. Mun mies esim. tienaa 2650 e kuussa ja meillä on asuntolainaa n. 70 000. Juuri ja juuri pystyn syksyyn olemaan. Ylimääräisiä menoja ei saa tulla. Onneksi säästössä on 2000 e.

9-kuisen äiti

siihen päälle autokulut, jos autoa tarvitsee. sitten vielä suomen kalliit ruuat. ja jos yrittää syödä terveellisesti niin ruokalaskun voi tuplata.

minä ostin tänään kaupasta iltalehden, muovikassin, kahvipaketin ja pullapitkon ja rahaa meni 9 euroa ja senttejä päälle. se on melkeen 60 mk.

ymmärrän ap:ta oikein hyvin. on varmaan just tällanen keskitulonen väliinputoaja.

Vierailija
22/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun taas keskituloisen miehen vaimo ei mitään noista saa. Ja jos sen miehen nettopalkka menee suurinpiirtein kokonaan lainanlyhennyksiin, asumiskuluihin sun muihin pakollisiin niin pakko siinä on vaimon lähteä tienaamaan.

Vierailija:

muillekin.

Ajatella, sunkin miehesi tienaa vain 2650e/kk!! Herranen aika!! Toista se on mulla, rikkaallaa yh:lla, mä tienaan 1100e/kk!! :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vink vink

Vierailija
24/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

on varaa jäädä kotiin hoitamaan lapsia, kun on asumistuet, toimeentulotuet ym. Sen sijaan keskituloisen miehen vaimolla ei välttämättä ole. Mun mies esim. tienaa 2650 e kuussa ja meillä on asuntolainaa n. 70 000. Juuri ja juuri pystyn syksyyn olemaan. Ylimääräisiä menoja ei saa tulla. Onneksi säästössä on 2000 e.

9-kuisen äiti

siihen päälle autokulut, jos autoa tarvitsee. sitten vielä suomen kalliit ruuat. ja jos yrittää syödä terveellisesti niin ruokalaskun voi tuplata.

minä ostin tänään kaupasta iltalehden, muovikassin, kahvipaketin ja pullapitkon ja rahaa meni 9 euroa ja senttejä päälle. se on melkeen 60 mk.

ymmärrän ap:ta oikein hyvin. on varmaan just tällanen keskitulonen väliinputoaja.

Vierailija
25/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

9-kuisen äiti

Mieheni tienaa suunnilleen saman verran. On kaksi autoa ja okt, josta velkaa 120 000¿. Lapsia 3. Aion olla kotona niin pitkään kuin ' pää kestää' :)

Vierailija
26/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka työtön yh ja asuu vuokralla, niin elää käytännössä pelkkien tukien varassa. Köyhää on, mutta pärjää nipin napin.

Jos on keskituloisen työssäkäyvän miehen vaimo ja omistaa halvan kerrostalokolmion pankin rahoilla, niin esimerkiksi sossusta ei ole mahdollista hädän tullen saada mitään. Sieltä ei ruveta lainoja makselemaan. Myöskään asumistukea emme saa. Mies tarvitsee työnsä vuoksi auton. Työmatkoja tulee suuntaan 70 km päivässä.

Toki aina voisi myydä kotinsa, muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon, irtisanoutua työstään jne. mutta niitä asioita emme ole valmiita lapsen kotihoidon vuoksi tekemään. Onneksi voin olla kotona syksyyn saakka ja ehkä jopa vuoden loppuun, jos miehen työsuhde jatkuu.

9-kuisen äiti

Vierailija
27/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt muuttuuko mieli kun lapsi syntyy, mutta en kyllä usko, että muuttuisi. Meillä ei jää rahasta kiinni, kun nykyäänkin pärjätään melkein vain toisen palkalla. Meistä molemmat vain pitää työstään ja en usko, että lapsi kärsii onnellisista vanhemmista ja kavereista päiväkodissa. Rakkautta kyllä tulee meillä saamaan paljon! Minä ainakaan en ole päiväkodista kärsinyt kun olen sinne tosi pienenä mennyt. Tuomitkaa, minä en tosin tuomitse teitä kotiäitejä. Meitä molempia (ura- ja kotiäitejä) tarvitaan.

Vierailija
28/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kavereista" .

Vierailija
29/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt saat korotetun lapsilisän ja elarit ja asumistukea ja toimeentulotukea yms...?

Mun miehellä kans tulot sen verran ettei asumistukea saada ja mä en varmaan sais sossusta mitään kun miehen tulot laskettaan..

äläpä viitsi puhua paskaa. vai missä asut? onko teillä siellä ihan erikseen joku yh-toimeentulotuki? täällä meillä me yh:t saamma sitä toimeentulotukea ihan samoin perustein kun

muillekin.

Ajatella, sunkin miehesi tienaa vain 2650e/kk!! Herranen aika!! Toista se on mulla, rikkaallaa yh:lla, mä tienaan 1100e/kk!! :-D

Vierailija
30/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpariskunta on molemmat ollu AINA työttömiä. Kaksi lasta ovat kotona hoitaneet. Aina ovat asuneet uudemmassa, tilavammassa ja hienommassa asunnossa kuin me kaksi työssä käyvää. Sosku maksaa heille kaiken meille ei mitään. Elintaso on heillä varmasti parempi kuin meillä!

Vierailija
31/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös keväällä 4 vuotta täyttävä poika,

terv. 9-kuisen äiti

Vierailija
32/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mene sossuun jos leipä loppuu, mutta älä väitä, ettei ole mahdollista jäädä kotiin.

Vierailija
33/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kai sä nyt saat korotetun lapsilisän ja elarit ja asumistukea ja toimeentulotukea yms...?

Mun miehellä kans tulot sen verran ettei asumistukea saada ja mä en varmaan sais sossusta mitään kun miehen tulot laskettaan..

äläpä viitsi puhua paskaa. vai missä asut? onko teillä siellä ihan erikseen joku yh-toimeentulotuki? täällä meillä me yh:t saamma sitä toimeentulotukea ihan samoin perustein kun

muillekin.

Toki asumistukea saan ja sen otan aivan hyvällä omallatunnolla vastaan! :)

Vierailija
34/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa kuluu elämiseen tosi vähän.

Vierailija
35/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toki asumistukea saan ja sen otan aivan hyvällä omallatunnolla vastaan! :)

Vierailija
36/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle että sitten kun vanhempainrahakausi loppuu (lapsi n.9 kk?) niin onko tosiaan ainoa tulo lapsilisä 100 e ja kotihoidontuki n.300e? Neljä sataa on aika vähän...Mieheni kyllä käy töissä ja tienaa n.2000 e mutta verojen, vuokran ja lainan jälkeen ei paljoa jää. Vaavimme syntyy keväällä mutta jo nyt hirvittää että onko mun siis pakko mennä töihin heti kun vanhempainrahakausi loppuu. Asumme Helsingissä.

Vierailija
37/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsitä aina tuomita toistemme tapoja elättää perhe ja kasvattaa lapset. Nainen on kyllä niin susi toiselle naiselle.

Vierailija
38/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

zn79:

mulle että sitten kun vanhempainrahakausi loppuu (lapsi n.9 kk?) niin onko tosiaan ainoa tulo lapsilisä 100 e ja kotihoidontuki n.300e? Neljä sataa on aika vähän...Mieheni kyllä käy töissä ja tienaa n.2000 e mutta verojen, vuokran ja lainan jälkeen ei paljoa jää. Vaavimme syntyy keväällä mutta jo nyt hirvittää että onko mun siis pakko mennä töihin heti kun vanhempainrahakausi loppuu. Asumme Helsingissä.

Vierailija
39/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuen päälle. Ja oletko selvittänyt saatteko noilla tuloilla myös hoitolisää?

Vierailija
40/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jaa aamulehtiä, tee siivouskeikkaa yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi