Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taalla kun ihmetellaan jatkuvasti kun 9 -kuisia viedaan paivakotiin, niin onko teilla kaikilla todella varaa jaada kotiin kotihoidontuelle? Me olemme niin koyhia, etta minun on

Vierailija
21.01.2007 |

PAKKO mennä töihin. Miehen mielestä minun olisi pitänyt mennä jo vieläkin aiemmin, jotta saadaan voin lisäksi kurkkuakin leivän päälle.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 9-kuisen äiti

Vierailija
42/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin keskituloisen miehen vaimo, miehen palkka nippa nappa 3000 brutto. Velkaa on asunnosta vielä jäljellä n 110 000.

Ja minä olen ollut kotona nyt neljä vuotta ja olen edelleenkin kun meillä on ihan pieni vauva.

Ei tee heikkoa pärjätä, eikä olla köyhiä.

Mihin te ne rahanne haaskaatte???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

zn79:

mulle että sitten kun vanhempainrahakausi loppuu (lapsi n.9 kk?) niin onko tosiaan ainoa tulo lapsilisä 100 e ja kotihoidontuki n.300e? Neljä sataa on aika vähän...Mieheni kyllä käy töissä ja tienaa n.2000 e mutta verojen, vuokran ja lainan jälkeen ei paljoa jää. Vaavimme syntyy keväällä mutta jo nyt hirvittää että onko mun siis pakko mennä töihin heti kun vanhempainrahakausi loppuu. Asumme Helsingissä.

Vierailija
44/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se vasta riemu repeis..

Enemmän arvostan kyllä niitä jotka omalla työllä elättävät perheensä tai AINAKIN yrittävät, vaikka se tarkoittaisikin 8 tuntia ilman lasta tietäen että siitä kuitenkin pidetään huolta!

Vierailija
45/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siitä se vasta riemu repeis..

Enemmän arvostan kyllä niitä jotka omalla työllä elättävät perheensä tai AINAKIN yrittävät, vaikka se tarkoittaisikin 8 tuntia ilman lasta tietäen että siitä kuitenkin pidetään huolta!

Vierailija
46/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa 1300e/kk netto, ja jos mä saisin tuon 400e ja asumiseen menee tonni, plus menot autoon, opintolainaan, vakuutuksiin, ruokaan ym. niin emme millään pärjäisi.

Vierailija
47/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai teet jotain ilta/viikonloppukeikkaa.

Vierailija
48/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mihin te ne rahanne haaskaatte???

Kas näin:

TULOT

miehen nettopalkka 1100 e / kk

kotihoidontuki 300e / kk

lapsilisä 100e / kk

MENOT

asuntolaina 400e/kk

auto bensat, lyhennykset ja vakuutukset 500e/kk

Ruokaan, sähkö- ja vesilaskuihin, puhelinlaskuihin, lääkäriin, vaippoihin, vauvan menoihin, kulutusluottojen lyhennyksiin yms jää yhteensä 600 euroa kuussa kolmen hengen taloudessa.

Koska mies käy töissä, emme saa mitään apuja mistään. Kun palaan töihin lapsen täyttäessä puolitoista vuotta, tulomme kasvavat 1200 eurolla kuussa (palkkani 1600e/netto/kk).

Olet sitten tosi pienipalkkaisella alalla jos kotona olosi ei tunnu perheen taloudessa mitenkään. Meillä kyllä tuntuu.

Vierailija
49/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilta-viikonlopputyötä vaan leivän leventämiseksi!

Vierailija
50/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä ketjussahan oli idea se, että miten joku voi olla niin köyhä ettei ole varaa jäädä hoitovapaalle. Me tosissaan ollaan niin köyhiä. Ja mieli ei tekisi laittaa 9-kuukautista hoitoon.

Vierailija:

Tai teet jotain ilta/viikonloppukeikkaa.

Vierailija
51/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että lapsi pitää laittaa hoitoon. Isä hoitaa lasta, sinä tienaat. Ja päinvastoin.

Vierailija
52/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en puhunut teistä vaan KESKITULOISTEN miehen vaimoista. Siis jos palkka lähemmäs 3000.

t se joka ihmetteli rahan haaskaamista, en muista numeroa

Vierailija
53/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en puhunut teistä vaan KESKITULOISTEN miehen vaimoista. Siis jos palkka lähemmäs 3000.

t se joka ihmetteli rahan haaskaamista, en muista numeroa

Vierailija
54/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä menee asunto- ja autolainoihin yhteensä kuukausittain sellaiset 1000 e. Lisäksi kahden auton veroihin, vakuutuksiin ja korjauksiin sellaiset 100 - 200 e kuussa (toinen autoista on vanha). Ruokaan ehkä n. 400 e kuussa. Lisäksi tulevat puhelinlaskut, netti, tv-lupa, vaatehankintoja, vaipat, lehdet, kampaajat, joskus terveydenhuoltomenoja.

9-kuisen äiti

Vierailija
55/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä vaan on 70 km työmatka, jonne ei julkisilla pääse. Itse en välttämättä tarvitsisi kotona autoa, mutta ollaan pidetty se kuitenkin, koska haluan käydä välillä lasten kanssa päivisin kaupassa ja esim. Turussa muskarissa ja yhdessä perheiden tapaamispaikassa. Toki voitaisiin olla vain kotona ja lähipuistossa. Varmaan kakkosautosta ekaksi luovutaankin, jos rahallisesti alkaa tehdä tiukkaa.

9-kuisen äiti

Vierailija
56/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

busseja Turkuun...

Vierailija
57/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemään kylmässä kaupungilla, riisumaan, pukemaan, taas kävelemään, odottelemaan ja köröttelemään, jos voin valita auton :) Mutta kuten sanoin, niin siitä luovutaan, jos se muodostuu kotiin jäämiseni esteeksi taloudellisesti.

9-kuisen äiti

Vierailija
58/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä säästää.

Ja tukassa voi pitää mallia, jota ei tarvitse kuukauden välein leikata/värjätä. Lasten hiukset voi leikata itse jne...

Vierailija
59/101 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 9-kuisen äippä

Vierailija
60/101 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä keinolla minä onnistuin olemaan ½ v kotona äitiysloman jälkeen. Kannatti ilman muuta, melkein puolitoistavuotisas oli jo ihan eri asia jättää hoitoon kuin alle vuoden vanha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi