Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin auttaa ihmisiä joilla menee huonosti. Mutta miten?

Vierailija
06.01.2024 |

Olisiko vinkkejä? Usein tulee surullinen olo kun lukee uutisista ja muualta että monilla ihmisillä menee todella huonosti. Itse olen syntynyt ns kultalusikka suussa ja saanut helpon elämän joten koen velvollisuudekseni auttaa heitä joilla on asiat huonosti. Minua epäilyttää erilaiset rahankeräykset koska pelkään että raha meneekin johonkin välikäteen tai sitten päihteisiin tms. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita yhteystiedot niin saat tilinumeroni.

Vierailija
2/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et antaisi aikaasi? Esim sijaisperheistä on huutava pula. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein tiedä. Jos välittää läheisistään ja kohtaamistaan ihmisistä ja antaa jotain läsnäola heille. Siitä voi aloittaa.

Vierailija
4/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä hyväntekeväisyystahoja joihin voi päästä hyväntekijäksi. Taustat kyllä tulee olla puhtaat.

Vierailija
5/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim MLL, SPR.

Vierailija
6/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettimällä syvemmin mistä päätökset tulevat ja rahasysteemi. Mitä eu touhuaa. Mikä on oma asenne. Osa pärjäisi paremmin tai kokonaan itse, jos raha riittää tai tuet. Osa tarvitsee ehkä kyydin tai muun avun. Iäkäs ystäväapua tai kodinhoito, asioita arjessa. Joku voi tarvita ihmisen vain langan päähän, kysyäkseen mitä teen kun ei ole varaa muuttaa ja ei voi olla enää vanhassa asunnossa. Koska sossu ei ole aina ihmisten apuna näissä.

Vierailija
7/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ensin liikkeelle siitä, että mietit, millaista apua sinun on realistista antaa. Rahallista? Satunnaista avunantoa vai pitkäaikaisempaa sitoutumista vaativaa? Onko sinulla jotain taitoja, joita voisit hyödyntää muita auttaessasi?

Mieti seuravaksi kohderyhmä tai taho, jolle haluat lähteä apuasi antamaan. Epämääräiset Facebook-rahankeräykset ym. kannattaa tietenkin jättää väliin mutta esimerkiksi eläinsuojeluhankkeista löytyy paljon luotettavasti organisoituja sellaisia, jotka eivät vedä välistä vaan lahjoittamasi summa menee lyhentämättömänä suojeluun. Tässäkin ole rehellinen ja realistinen sen suhteen, millaista avustustyötä pystyt tekemään ja millaista et. Jos esimerkiksi pidät lapsista mutta et ole valmis tai halukas toimimaan sijaisperheenä, niin sinulle voisi toimia esimerkiksi läksykerhon ohjaajana toimiminen. Jos tulet vanhusten kanssa hyvin juttuun, niin ulkoilukaveriksi tarjoutuminen paikalliselle palvelutalolle tai vanhainkotiin olisi yksi mahdollisuus. Jos sinulta löytyy kotoa paljon käyttämättömiä tai vähän käytettyjä hyväkuntoisia vaatteita, niin lahjoita ne eteenpäin jonkin järjestön tms. kautta. Tärkeintä on, että löydät sinulle sopivan tavan auttaa, koska silloin sekä vastaanottaja että sinä itse saatte siitä parhaan hyödyn irti.

Vierailija
8/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä kerran yhdistys joka keräsi rahaa vähäosaisille , taisi olla 60000 euroa kerättynä ja yhdistyksen johtaja oli ostanut itselleen uuden auton niillä rahoilla vaikka oli puhetta että köyhille kustannetaan ajokortti esimerkiksi. Ei saanut köyhät ajokorttia joka parantaisi työnsaanti mahdollisuuksia. Lahjoitusrahat menee yleensä yhdistyksen ylläpitokuluihin ja ehkä 10 % menee köyhille.

Itse en edes juo viinaa enkä polta ja olen köyhästä perheestä muutenkin. Työttömänä tässä elellään.

Vierailija
9/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaehtoiseksi Pelastusarmeja. Diakonisalitos, Punaiinen risti,ilmasen ruuanjako pisteisiin.Äläkä selitä kaupunkisi kuntasi ei niitä ole piste.

Vierailija
10/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä vaihtoehtoja esim. Toimia sijaisperheenä tai MLL tukihenkilön, srk:n vapaaehtoistyö. Perustaa rahasto oppilaille/opiskelijoille, ja kohdistaa se lapsiin, joilla ei ole parhaat lähtökohdat.

On myös tahoja, jotka järjestää esim. Kesäleirejä tälksisille lapsille ja perheille. Heihin voit olla yhteydessä ja tarjota apuasi.

Vierailija
11/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaanapu Facebookissa

Vierailija
12/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko maksaa ajokorttini, että saisin alani töitä? Ihan ruokalahjakorttikin S-markettiin käy. On allergioita, niin valmista kassia on hankala toisen koota. Entäpä koulukirjatilini, haluaisitko maksaa sen pois? Entäs opintolainoistani jonkun? Vaihtoehtoja kyllä löytyy, mikä vaan käy, pieni tai iso.

Vierailija
13/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten täällä kerran yhdistys joka keräsi rahaa vähäosaisille , taisi olla 60000 euroa kerättynä ja yhdistyksen johtaja oli ostanut itselleen uuden auton niillä rahoilla vaikka oli puhetta että köyhille kustannetaan ajokortti esimerkiksi. Ei saanut köyhät ajokorttia joka parantaisi työnsaanti mahdollisuuksia. Lahjoitusrahat menee yleensä yhdistyksen ylläpitokuluihin ja ehkä 10 % menee köyhille.

Itse en edes juo viinaa enkä polta ja olen köyhästä perheestä muutenkin. Työttömänä tässä elellään.

Minulla just tuo, että ei ole varaa ajokorttiin. Saan haastatteluja, koska koulutus alalle löytyy, mutta eipä niissä ole järkeä, koska korttia ei ole.

Vierailija
14/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mehupurkki (lantrattava) maksaa kaupassa 7 euroa. Hintojen nousu on valtava. Ehkä pitäisi olla omaa luomutuotantoa ja muissa maissa. Ettei se mafia vie kaikkea ruokaa ja juomaa mennessään. Ihmiset ovat muuten vain yhden romahtavan systeemin varassa.

Vierailija
15/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikkakunnallasi jotain hyväntekeväisyysjärjestöä mihin voisit liittyä mukaan?

Vierailija
16/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaaehtoistyö ois hyvä tapa auttaa, juttuseuraksi vanhuksille, siivousapuna masentuneelle yms. Oma aika on yleensä parempi palvelu kuin raha.

Vierailija
17/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on auto käytössä niin voisi tarjota kaupassa käyntiin apua, varsinkin nyt kun on kovat pakkaset niin huonokuntoinen ihminen ei niin vaan kauppaan pääse.

Esim Facebookissa puskaradio ryhmä vois olla sellainen missä vois tarjota apua.

Vierailija
18/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla just tuo, että ei ole varaa ajokorttiin. Saan haastatteluja, koska koulutus alalle löytyy, mutta eipä niissä ole järkeä, koska korttia ei ole.

Jos sulla on luotot kunnossa, niin kortin voi maksaa erissä, eli ilmoittaudu rohkeasti sinne autokouluun.

Vierailija
19/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mehupurkki (lantrattava) maksaa kaupassa 7 euroa. Hintojen nousu on valtava. Ehkä pitäisi olla omaa luomutuotantoa ja muissa maissa. Ettei se mafia vie kaikkea ruokaa ja juomaa mennessään. Ihmiset ovat muuten vain yhden romahtavan systeemin varassa.

Kukaan ei tarvitse mehua, juoma kelpoista vettä tulee hanasta, saa olla onnellinen, ei tuu kaikkialla.

Vierailija
20/21 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottukoiralla on livestreami kickissä. Siellä voit lahjoittaa hyvään tarkoitukseen.