HS avoimena naisten yleisestä tavasta: Suhteen alussa moni panostaa ulkonäköönsä mutta sitten tulee romahdus
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Suominainen ränsistyy suhteessa nopeasti.
Sen sijaan mm itäeuroopan naiset huolehtivat kauneudesta, naisellisuudesta ja paremmasta tyylitajusta.
Suomessa kauneudenhoitoon ja naisellisuuteen (stereotyyppisessä merkityksessä) ei millään tavalla rohkaista. Jos olet koskaan törmännyt siihen 70-lukulaisten äidit -ketjuun, niin perinteisesti naisellisina pidetyt mielenkiinnon kohteet ja itseilmaisu ovat olleet pitkään joko turhamaista koreilua tai naurunalaisia. Yhdistelmä luterilaisuutta ja spedeä. Ja tämän latistavan kulttuurin ylläpitoon ovat yhtäläisellä tarmolla osallistuneet sekä miehet että naiset. Kestää aikansa, ennen kuin luutuneista käsityksistä päästään.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ymmärrät arvostaa hormoneja, joita nainen vetää vuoksenne, vaikket itse ole valmis samaan. Ehkäisypillerit ovat näes hormoneja nekin, ja vaikuttavat naisen fysiikkaan ja psyykeeseen paljon.
Omituista rinnastaa miehen hormonien käyttö yhtä pahaksi kuin naisen kirurgia ja unohtaa naisen hormonien käyttö parisuhdetyytyväisyyden listalta kokonaan.
Minäkään en ymmärrä, miksi naisten kirurgiaan ei verrata miesten kirurgiaa - kun tuo kirjoittaja sanoi, ettei hänkään nyt mitään kirurgisia operaatioita vaadi naiselta, niin eipä niitä yleensä naisetkaan vaadi mieheltä. Eli tässä ollaan samoilla linjoilla. Sen sijaan moni tosiaan pitää itsestään selvyytenä, että nainen käyttää hormoneja (jotka muuten lihottavat eli vaikuttavat siihen ulkonäköönkin ja usein myös sammuttavat libidon), mutta itse eivät olisi valmiit syömään hormoneja (etenkään tietysti, jos ne sammuttavat libidon). Oikeastaan jos miehet olisivat loogisia, heidän pitäisi toivoa, että nainen EI käytä e-pillereitä (vaan ehkäisynä käytetään vaikka kondomia tms), koska silloinhan pysyy hoikempana ja toisaalta kun libido on korkealla, jaksaa vietellä toista seksikkäillä vaatteilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä molemmat on lopettaneet välittämästä ulkonäöstä aika pian suhteen myötä, ja olemme erittäin onnellisia päätökseen. Ihanaa kun ei tarvi stressata ulkonäöstä ollenkaan, vaan voi olla vapautuneesti pieruverkkareissa kuin mökillä ikään aina. Molemmat teemme 100% etätöitäkin joten töihin ei tarvi pukeutua ja laittautua.
Minä olen aina arvostanut mukavuutta kotona, mutta en käytä mitään rumia pieruverkkareita. Kyllä niitä on ihan hyvännäköisiäkin, kivantuntuisia ja rentoja housuja. En ymmärrä, miksi rentouden täytyisi samalla tarkoittaa jotain mahdollisimman vastenmielisen näköistä. Minulla ei edes ole sellaisia vaatteita, joita voisi kutsua sanalla pieruverkkarit. Minulla on kotihousut, jotka ovat hyvännäköiset, mutta maailman mukavimmat jalassa.
Minulla on omakohtaista kokemusta tästä vuosien takaa. Olin 27 vuotias kun tapasin naisen, jonka kanssa ihastuttiin ja rakastuttiin, ja vuoden seurustelun jälkeen muutettiin yhteen.
Ennen yhteen muuttamista oltiin molemmat hoikkia ja hyvässä kunnossa. Pian kuitenkin nainen alkoi lihoa nopeasti, ja vaikka minä pidän monia vähän muhkumpia naisia aika puoleensa vetävinä, niin avokkini tapauksessa lihominen tuhosi hänen ulkonäkönsä täysin. Hänelle lisäkilot eivät vaan yksinkertaisesti sopineet: massa meni aivan vääriin paikkoihin, ja kasvojen estetiikka meni aivan vessanpöntöstä alas.
Menetin täysin kiinnostukseni seksiin hänen kanssaan -> meistä tuli vain kämppiksiä -> suhde päättyi.
M39
Vierailija kirjoitti:
Minulla on omakohtaista kokemusta tästä vuosien takaa. Olin 27 vuotias kun tapasin naisen, jonka kanssa ihastuttiin ja rakastuttiin, ja vuoden seurustelun jälkeen muutettiin yhteen.
Ennen yhteen muuttamista oltiin molemmat hoikkia ja hyvässä kunnossa. Pian kuitenkin nainen alkoi lihoa nopeasti, ja vaikka minä pidän monia vähän muhkumpia naisia aika puoleensa vetävinä, niin avokkini tapauksessa lihominen tuhosi hänen ulkonäkönsä täysin. Hänelle lisäkilot eivät vaan yksinkertaisesti sopineet: massa meni aivan vääriin paikkoihin, ja kasvojen estetiikka meni aivan vessanpöntöstä alas.
Menetin täysin kiinnostukseni seksiin hänen kanssaan -> meistä tuli vain kämppiksiä -> suhde päättyi.
M39
Jos noin nuori ihminen (oletan, että oli about samaa ikäluokkaa kanssasi) alkaa lihoa noin vauhdilla, on yleensä kyseessä jokin häiriö kehossa. Pelkällä suklaan syömisellä ei tuon ikäinen liho noin holtittomasti. Aloittiko hän e-pillerit suhteenne myötä? Tutkittiinko, oliko taustalla jokin sairaus? Ei kai vain aloittanut mielialalääkkeitä? Esim. joku mielialalääke voi saada ihmiset lihomaan täysin hervottomasti, mutta luonnostaan sellaista ei kyllä ihan tuosta noin vaan tapahdu hoikalle ihmiselle. Myös e-pillerit voi aiheuttaa lihomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39
Jos noin nuori ihminen (oletan, että oli about samaa ikäluokkaa kanssasi) alkaa lihoa noin vauhdilla, on yleensä kyseessä jokin häiriö kehoss
Nainen on saman ikäinen kanssani (ja on varmaan edelleenkin :D).
Oli e-pillereillä jo aiemmin. Hän aloitti ensimmäisen asiantuntijatyönsä noihin aikoihin, ja oletan että suurelta osin lihominen johtui stressisyömisestä. Eikä hän lihonut kuin n. 15 - 20 kiloa, mikä ei monella naisella mielestäni vielä ole mikään katastrofi ulkonäön suhteen, mutta hänen tapauksessaan se oli nimenomaan täysi katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on saman ikäinen kanssani (ja on varmaan edelleenkin :D).
Oli e-pillereillä jo aiemmin. Hän aloitti ensimmäisen asiantuntijatyönsä noihin aikoihin, ja oletan että suurelta osin lihominen johtui stressisyömisestä. Eikä hän lihonut kuin n. 15 - 20 kiloa, mikä ei monella naisella mielestäni vielä ole mikään katastrofi ulkonäön suhteen, mutta hänen tapauksessaan se oli nimenomaan täysi katastrofi.
Tosi erikoista. Ei tuo ihan normaalilta silti tuon ikäisen kohdalla ole - kun ei edes keski-ikäinen liho tuollaista tahtia. Ikävä tietysti, että kävi noin. Mutta tuollainen on kyllä oikeasti aika poikkeuksellista, eikä tosiaankaan johdu mistään että "vakiintuneessa suhteessa ei jaksa panostaa" - tai no niinhän itsekin arvelit, että johtui muusta. Eli ilmeisesti sama ihminen olisi lihonut, vaikka olisi ollut sinkkukin. Todella harmi, että kävi noin.
Vierailija kirjoitti:
Mies lakkasi panostamasta kaikessa, joten niin minäkin. Miksi turhaan näyttää nätiltä ihmiselle, joka haisee, käyttää huonosti istuvia reikäisiä vaatteita, sekä käyttäytyy ja syö kuin porsas.
Itseäsi varten ja siksi, että voisit löytää paremman.
Vierailija kirjoitti:
Näin käy molemmille samaan tahtiin, miehille ja naisille. Sit kun parisuhteessa oleva alkaa juosta kuntosalilla ja ostaa uutta kolttua ylleen, on sillä uutta matoa koukussa.
Kuntosalilla juoksumatolla juokseminen on kyllä idioottimaista touhua, menee samaan kategoriaan perseen treenaamisen kanssa. Täysin naurettavaa touhua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies lakkasi panostamasta kaikessa, joten niin minäkin. Miksi turhaan näyttää nätiltä ihmiselle, joka haisee, käyttää huonosti istuvia reikäisiä vaatteita, sekä käyttäytyy ja syö kuin porsas.
Itseäsi varten ja siksi, että voisit löytää paremman.
Tämä. Jos kumppanini lopettaa ulkonäköönsä panostamisen, minä vastavuoroisesti lisään omaan ulkonäkööni panostamista. Koska tuossa kohtaa tiedän että tulen jättämään kumppanini, ja haluan kasvattaa kilpailukykyäni parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin käy molemmille samaan tahtiin, miehille ja naisille. Sit kun parisuhteessa oleva alkaa juosta kuntosalilla ja ostaa uutta kolttua ylleen, on sillä uutta matoa koukussa.
Kuntosalilla juoksumatolla juokseminen on kyllä idioottimaista touhua, menee samaan kategoriaan perseen treenaamisen kanssa. Täysin naurettavaa touhua
Perseen treenaaminen ei ole naurettavaa touhua. Persettä treenaamalla voi lisätä omaa viehätysvoimaansa, mikä lienee muutenkin se yleisin motiivi miksi ihmiset edes salilla käyvät.
Itseäni ärsyttää kyllä välillä, kun äijä lähtee missä sattuu vaatteissa kanssani kauppaan.
Meillä mies ihmettelee sitä, että stressaan välillä ulkonäöstä. Pitää sitä pinnallisena. Olisin jotenkin vakavasti sairas jos antaisin vaan mennä, lopettaisin ihon ja hiusten hoidon, treenaamisen ja istuvien vaatteiden käytön.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan mm itäeuroopan naiset huolehtivat kauneudesta, naisellisuudesta ja paremmasta tyylitajusta.
Ja myös kulttuurinsa mukaisesti odottavat, että mies tarjoaa ne kauneudenhoidot ja garderobit. Eikä siinä ole mitään vikaa jos näin on, ja se on molemmille ok. Laittautuminen on sitten myös työtä. Siis ihan oikean ansiotyön kanssa tasa-arvoista. Koska siihen menee aikaa ja vaivaa. Noille se on ok molemmin puolin.
Ja kun pariutumattomat itäeurooppalaiset naiset päättää sen tasonsa itse, niin se on signaali pariutumista varten, koska minimitaso sille, minkä ylläpitämiseen pitää sitoutua pariutumisen jälkeen. Tietenkin tavoittelee mahdollisimman hyvää tasoa itselleen miehen kautta. Siinä kulttuurissa naiset näkee miielluummin vaikka vähän nälkää, että kauneudenhoito on mahdollista. Ja syy on yllä. Se on siis sijoitus, jonka toivotaan poikivan mahdollisimman suuri tuotto.
Eikä se liity siihen, että työelämä kohtelee epäyhdenmukaisesti ulkonäköperustein ammattitaidosta riippumatta monien tutkimusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja sen lystin maksaa mies. Eli rahaa on miehellä oltava jos itäeuroopasta naisen hakee.
Voisiko joku linkatajutun tänne?
Minä kyllä liikun edelleen yhtä paljon ja laittaudun samaan tapaan. Syön terveellisesti ja hoidan ihoa. Niin tekee mieskin ja yhdessä ollaan oltu kuusi vuotta.
Näin suhteen alussa vaivaa ulkonäön eteen ja se oli mulle sellainen ihana tyttömäinen tapa myös rentoutua ja hemmotella itseäni.
Mieheltä ei paljoa kehuja herunut. Yritin joskus kehuja kalastellakin, tyyliin treffeille mennessä kysyin "Miltä näytän" tietäen näyttäväni tosi hyvältä. Mies ymmärsi tämän ihan väärin ja alkoi selittämään miten hänen seurassaan ei tarvi siitä ottaa paineita ja voi olla ihan rennosti vaan.
Luonnollisesti lopetin panostuksen, koska en saanut arvostusta. Panostan sitten tyttöjeniltoihin.
Meillä molemmat on lopettaneet välittämästä ulkonäöstä aika pian suhteen myötä, ja olemme erittäin onnellisia päätökseen. Ihanaa kun ei tarvi stressata ulkonäöstä ollenkaan, vaan voi olla vapautuneesti pieruverkkareissa kuin mökillä ikään aina. Molemmat teemme 100% etätöitäkin joten töihin ei tarvi pukeutua ja laittautua.