Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS avoimena naisten yleisestä tavasta: Suhteen alussa moni panostaa ulkonäköönsä mutta sitten tulee romahdus

Vierailija
14.04.2024 |

Onko tuttu kuvio omista suhteista?

Kommentit (247)

Vierailija
161/247 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin sokeroidakin, jos säännöllinen trimmaus ei riitä. Vaan kun olen sen usemmalta naiselta kuullut, että ne eivät halua täysin karvatonta. Kivekset kyllä ajelen aivan täysin karvattomaksi. Ja jos se minusta naisille miehisemmän tekisi, niin varmasti lakkaisin kynnet ja kulkisin vaikka puujaloilla. Tässä on turha näsäviisastella ja ottaa jotain yhtä asiaa esimerkiksi, koska kyse ei ole yksityiskohdissa, vaan kokonaisuudessa. Mä teen kaikki suhteellisen helposti toteutettavat asiat itselleni pitääkseni itseni kunnossa. En ala käyttämään steroideja, enkä vaadi naisiltakaan silikonirintojen laitattamista. Mutta siis ne asiat, mitkä on helppoa toteuttaa, niin teen. Ja en sano etteikö itsestään huolta pitäviä naisia ole olemassa. On niitä. Harva heistä on vain suomalainen, ainakaan sukujuuriaan myöten. Nyt tällä hetkellä olen ollut jo pitkään yhdessä virolaistaustaisen naisen kanssa, vaikka hän siis suomalainen onkin. Hänelle ei tee vaikeaa pitää itsestään huolta. Väitän että tämä itsestään huolehtimattomuus on meillä kulttuurissa ja se koskee ihan molempia sukupuolia.

Niin, sinä teet "suhteellisen helposti toteutettavat asiat" mutta toivoisit naisen käyvän kivuliaassa sokeroinnissa. Jos nainen ei käy sokeroinnissa, se johtuu todennäköisesti siitä, että hän ei halua joko olla täysin karvaton tai ei halua kokea karvanpoiston aiheuttamaa kipua. Sokerointi ei ole helposti toteutettava asia. Jos sinulle karvattomuus on tärkeä asia kumppanissa, silloin kannattaa vaihtaa kumppania. Ja jos sinusta suomalaiset naiset eivät tee tarpeeksi ulkonäkönsä eteen, niin silloin kannattaa ehdottomasti etsiä kumppani vaikka sieltä Virosta. 

Vierailija
162/247 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen kuuluisi käyttää aikaa, rahaa ja vaivaa kauneudenhoitoon? Lisäksi monet asiat, kuten hiusvärit, kynsilakka, hiuskiinne jne ovat terveydelle haitallisia. Toki esimerkiksi silikonit ja täyteaineet ovat vielä paljon haitallisempia ja jopa vaarallisia.

Kyse on markkinoinnista ja yhteiskunnan odotuksista. Moni pariutuu parikymppisinä, mutta kolmekymppisenä ymmärtää jo kuinka typerää on riskeerata terveyttään kemikaaleihin. Parikymppisenä ihmiset eivät yleensä vielä hahmota riskejä.

Kyllä tuo on tekosyy. Perus kynsilakka, ripsiväri ja muut perusmeikit ei maltaita maksa. Mulla on taatusti kalliimmat vaatteet päällä, mitä sulla menisi koskaan meikkeihin. Vaivannäöstä se enimmäkseen on kiinni ja toisekseen kulttuurista. Täällä mitä miesmäisempi nainen on, sitä enemmän feministit taputtavat pulleita käsiään karvaiset kainalot heiluen, että ihanan voimaannuttavaa kun et ole enää feminiininen. Tuo turvallisuuteenkin vetoaminen on ihan bullshittiä. Itse olen vetänyt ulkonäön takia vaikka mitä roinaa, että olen naisten mielestä miehinen ja komea. Enkä sano että se on fiksua, ei todellakaan ole. Mutta se että joku tulee sitten mussuttamaan hiusvärin terveyshaitoista, että siksi ei viitsi käyttää ja mä piikitän samaan aikaan sustaa pakaraan, niin c'amoon! Vaivaa se vähän vaatii ja siksi monesta ei siihen ole. Sitten kateellisena yleensä naljaillaan niille jotka jaksaa ja itse vedotaan johonkin turvallisuuteen. Ja jos mulla menee salilla 1,5h kuusi kertaa viikossa, niin tule vain puhumaan ajankäytöstä ulkonäen eteen. Tule tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/247 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omapa on valinta ja riski on tiedossa. Riski on myös toisinpäin. Riskillä en tarkoita normi rupsahdusta. Tulkaa pojat sitten puhumaan paskasta säkästä jos nainen (tai mies) aivokuolee tai vammautuu pyörätuoliin. Tai jopa kuolee suorilta jaloilta. M57

Vierailija
164/247 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisen kuuluisi käyttää aikaa, rahaa ja vaivaa kauneudenhoitoon? Lisäksi monet asiat, kuten hiusvärit, kynsilakka, hiuskiinne jne ovat terveydelle haitallisia. Toki esimerkiksi silikonit ja täyteaineet ovat vielä paljon haitallisempia ja jopa vaarallisia.

Kyse on markkinoinnista ja yhteiskunnan odotuksista. Moni pariutuu parikymppisinä, mutta kolmekymppisenä ymmärtää jo kuinka typerää on riskeerata terveyttään kemikaaleihin. Parikymppisenä ihmiset eivät yleensä vielä hahmota riskejä.

Kyllä tuo on tekosyy. Perus kynsilakka, ripsiväri ja muut perusmeikit ei maltaita maksa. Mulla on taatusti kalliimmat vaatteet päällä, mitä sulla menisi koskaan meikkeihin. Vaivannäöstä se enimmäkseen on kiinni ja toisekseen kulttuurista. Täällä mitä miesmäisempi nainen on, sitä enemmän feministit taputtavat pulleita käsiään karvaiset kainalot heiluen, että ihanan voimaa

Puhutaanko tässä nyt meikkaamisesta yleensä vai siitä, meikkaako joka päivä esim. kotona ollessaan? Itse lähtisin siitä, että toiselta ei voi vaatia tällaisia asioita, vaan pitää itse etsiä oikeasti itseä miellyttävä kumppani, joka on toiveiden mukainen pyytämättäkin.

Ihan uteliaisuudesta muuten kysyn hiukan aiheen vierestä, mutta onko kynsilakassa pointtina ihan vain se kynsilakka vai joku tietyntyyppinen kynsilakka? Eli onko musta kynsilakka yhtä kiva kuin kirkkaanpunainen tai joku helmiäisvaalea, tai mitä niitä nyt on?

Aijoo ja missä on noita mainitsemiasi karvaisia pulleita feministejä? Käsittääkseni melkein kaikki tunnetut feministit ovat olleet pitkähiuksisia, käyttäneet meikkiä ja suurin osa ollut ainakin jotakuinkin normaalipainoisia. Googlaa vaikka! Esimerkiksi onko Minja Koskela meikkaamaton ja pullea?

Vierailija
165/247 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä nyt sitten tekisi;

Ensin valitetaan siitä, ettei huolehdita itsestä ja sitten jos harvoin meikkaa, sekään ei ole hyvä...

Vaikeaksi menee.

Mitäkö tekisi, varmaan sellaisen "luonnollisen" meikin, jonka kunnolla laittamiseen menee aivan törkeän kauan aikaa. "Luonnollinen" meikki = naiset huomaavat sen ja osaavat arvostaa siihen nähtyä vaivaa, miehet luulevat luonnonkauniiksi.

Vierailija
166/247 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*oltiin dinnerillä*

Puhukaa ja käyttäkää suomea kiitos!

Osaan itsekin sujuvasti englantia,mutta toi finglish on niin ärsyttävää.

-ohis

Vierailija
167/247 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi näin. Lopetin kokonaan meikkaamisen ja tuoksujen ja lähes kaikkien korujenkin käytön sekä hiusten muotoiluaineiden käytön lukuunottamatta omatekoista sokerivettä. 

Romahdus ei kuitenkaan johtunut siitä, etten olisi viitsinyt, VAAN SIITÄ ETTÄ OTIN SELVÄÄ ASIOISTA. Oli tahattomasti lapsettomana ja niihin liittyvien hoitojen aikana aika helvetin monta kuukautta ja vuotta aikaa lukea tieteellisiä artikkeleita. Niin että lopulta kun se ainoa lapsi saatiin alulle, ei ollut tarvetta myrkyttää tätä kemikaaleilla ja hyvä niin. Toivottavasti muutkin naiset uskaltavat luopua turhista kemikaaleista.

Vierailija
168/247 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo on tekosyy. Perus kynsilakka, ripsiväri ja muut perusmeikit ei maltaita maksa. Mulla on taatusti kalliimmat vaatteet päällä, mitä sulla menisi koskaan meikkeihin. Vaivannäöstä se enimmäkseen on kiinni ja toisekseen kulttuurista. Täällä mitä miesmäisempi nainen on, sitä enemmän feministit taputtavat pulleita käsiään karvaiset kainalot heiluen, että ihanan voimaa

pitäisikö tää homma vetää vain kauniisti yhteen silleen että tehdään heti ensitreffeillä selväksi mitä kukin arvostaa..näin päätyy keskenään yhteen ne joiden mielestä ulkonäkö ja tietyn tyyppinen pukeutuminen on kaikkein tärkein kriteeri ja sitten toivottavasti myös ne muut jolla muut arvot menee sen ulkonäön ohi. aina on toki se riski että joku larppaa väärässä seurassa helpon saannin toivossa. Itselleni olisi kauhistus palleja sheivaava mies :D  mutta joo.

Vierailija
169/247 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sen jo etukäteen kuvista ja treffeillä olemuksesta huomaa naisesta panostaako hän ulkonäköön vai ei. Ja usein jos panostaa, niin hänelle kelpaa lähinnä ulkonäöstään huolehtiva mies. Sitä ei sitten kukaan osaa arvioida, mitä tapahtuu puolen vuoden päästä, kun suhde on vakiintunut.

Vierailija
170/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja,ei.

Nyt eläkkeellä 28v suhteen jälkeen en aina jaksa  laittautua. Olemme paljon yhdessä kun mies on etätöissä 

Toki mulla on aina puhtaat hiukset ja puhtaat vaatteet mutta kun näin keväällä alkaa pihatyöt en jaksa vaihdella siistitä sisäasusta pihariepuihin jatkuvasti. On siis lukuisia päiviä kun olen collegehousuissa ja t-paidassa tai tunikassa ja trikoissa. 

Mutta jos lähdemme johonkin yhdessä - vaikka vaan tuohon lähi-Prismaan - meikkaan edes ripsiväriä  ja  laitan siistit vaatteet. 

Painon pidän kurissa ja liikun jotta kroppa pysyy ok kuosissa. 

Molemmilla on olleet työt missä joutuu pukeutumaan ja toki se heijastuu arkeenkin. Mieskin on aina siisti ja hyväntuoksuinen jos ei ole raksahommissa tms (no hielle ei haise silloinkaan!) 

Vierailija
171/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskee miehiä ihan yhtä lailla. Itse urheilen ja pidän kilot kurissa. Laittaudun ja Panostan pukeutumiseen. Mies istuu sohvalla kaljaa juomassa, kulkee kaikkialla verkkareissa ja hyvä kun jaksaa edes hampaansa harjata. Ja sitten ihmettelee miksi mua ei seksi hänen kanssa kiinnosta.

Niin. Se että mies lihoo, makaa sohvalla vähissä vaatteissa varastoimassa kaljasta saamaansa energiaa, pieree ja kaivelee muniaan. Ja pureskelee kynsiään.

Ei ole se sivistynyt ihmisolento mitä on esittänyt. Ja kaiken lisäksi, hänelle nainen on kuin ilmaa. Tv, tietokone ja puhelin vie kaiken huomion. Mitään hänen kanssaan ei voi tehdä,ei häntä urheilu kanssani kiinnosta. 

Aivan kuin kotona olisi iso ihmisapina lemmikkinä. Tai se iso lapsi. Sitten ihmettelee kun ei seksi hänen kanssaan kiinnosta. 

Vierailija
172/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa ole ollut tapana kehua puolison ulkonäköä. Sellaista on pidetty liian imelänä käytöksenä. Puoliso voi ylpistyä sellaisesta. Joten vakiintuneessa parisuhteessa ei ole ollut paljon motiivia nähdä vaivaa ulkonäön takia.

Vierailija
173/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee miehiä ihan yhtä lailla. Itse urheilen ja pidän kilot kurissa. Laittaudun ja Panostan pukeutumiseen. Mies istuu sohvalla kaljaa juomassa, kulkee kaikkialla verkkareissa ja hyvä kun jaksaa edes hampaansa harjata. Ja sitten ihmettelee miksi mua ei seksi hänen kanssa kiinnosta.

Niin. Se että mies lihoo, makaa sohvalla vähissä vaatteissa varastoimassa kaljasta saamaansa energiaa, pieree ja kaivelee muniaan. Ja pureskelee kynsiään.

Ei ole se sivistynyt ihmisolento mitä on esittänyt. Ja kaiken lisäksi, hänelle nainen on kuin ilmaa. Tv, tietokone ja puhelin vie kaiken huomion. Mitään hänen kanssaan ei voi tehdä,ei häntä urheilu kanssani kiinnosta. 

Aivan kuin kotona olisi iso ihmisapina lemmikkinä. Tai se iso lapsi. Sitten ihmettelee kun ei seksi hänen kanssaan kiinnosta. 

Niin jos luit HS:n jutun, niin siinä ei puhuttu kyllä mitään sukupuolista. Vaan ihan että yleisesti kiinnostutus itsestä huolehtimiseen usein lopahtaa. Se mitä sukupuolirooleista artikkelissa sanottiin on, että kun mies sanoo siitä naiselle, niin naisella on oikeus loukaantua. Mutta kun nainen naljailee miehelle epäsiisteydestä, niin mies ei tapanormiston mukaan saa moisista "pikkujutuista" loukkaantua.

Eikä tässä oikeasti olekaan mitään sukupuolikysymystä. Se itsestä huolehtimisen loppuminen koskee ihan yhtä lailla molempia sukupuolia.

Vierailija
174/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät laatunaiset edes tervehdi salikaappia.

Vierailija
175/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suominainen ränsistyy suhteessa nopeasti.

Sen sijaan mm itäeuroopan naiset huolehtivat kauneudesta, naisellisuudesta ja paremmasta tyylitajusta.

Vierailija
176/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aina kun äitini kehui veljensä vaimoa, joka laittoi itsensä  kuntoon kolmen lapsen jälkeen. Nyt ei veljen tarvinnut käydä enää vieraissa... Olin ehkä 11-vuotias tuolloin. Ei kuitenkaan kehunut sitä, että tämä vaimo opiskeli työnsä ohella ensin ammattitutkinnon päälle ylioppilastutkinnon ja sitten AMK-tutkinnon toisella paikkakunnalla ja oli hyvässä työpaikassa. Mutta se ulkonäkö oli tärkein.

Vierailija
177/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sitä oli niin kauhean epävarma itsestään. Ei se ollut sitä että lakkasi huolestumasta itsestään vaan sitä että alkoi pikkuhiljaa miettiä että tuo tuossa vierellä saattaakin hyväksyä minut sellaisena kuin olen. Onko se sitten paha asia? 

Vierailija
178/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eivät laatunaiset edes tervehdi salikaappia."

Juu eikä se ole itsestään huolen pitämistä, että näyttää bull mentulalta. :D Tuskin moni mies sellaiseksi itseään edes treenaa. :D

Vierailija
179/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehetkin harrastaa tuota. Auta armias kun esille tulee se reikäinen koti-T-paita ja kalsarit.

Tuskin tässä on kyse kotiverkkareista tai kotipidoista. Edes suhteen alkuvaiheessa ei mun mielestä kenenkään tarvitse olla 24/7 edustuslookissa. Mutta kyllä laittautua pitää ja itsestään pitää huoli. Itse olen mies ja olen aina pitänyt itsestäni huolta ja saankin naisten huomiota asian johdosta. Mulla on aina siistit vaatteet, parturissa käyn usein, parta on trimmattu (paitsi ehkä kesämökillä), käytän parfyymeja, trimmaan vartalon karvoituksen ja treenaan salilla hyvin aktiivisesti. Syön terveellisesti, en dokaile ja pidän yllä hyvää hygieniaa. Hampaat pesen aamuin illoin ja hammaslankaa käytän päivittäin. Kuivat jalkapohjanikin raspaan siisteiksi, pidän kynnet lyhyinä ja vedän

Toivottavasti ymmärrät arvostaa hormoneja, joita nainen vetää vuoksenne, vaikket itse ole valmis samaan. Ehkäisypillerit ovat näes hormoneja nekin, ja vaikuttavat naisen fysiikkaan ja psyykeeseen paljon. 

Omituista rinnastaa miehen hormonien käyttö yhtä pahaksi kuin naisen kirurgia ja unohtaa naisen hormonien käyttö parisuhdetyytyväisyyden listalta kokonaan.

Vierailija
180/247 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei ainakaan nainen enää edes yritä kohentaa ulkonäköään, kun se sohvalla pieruverkkareissaan haiseva Uuno Turhapuroa yhä enemmän muistuttava kaljaa kittaava puoliso sanoo, että kelpaat juuri tuollaisena kuin olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi