Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisen naisen tunteet kun salasuhdekumppani menehtyy

Vierailija
13.04.2024 |

Päästäisittekö toisen naisen miehen hautajaisiin?

Kommentit (787)

Vierailija
181/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen käy sitten yksinään haudalla muistelemassa. Näin on parempi. Miksi suremiseen edes tarvittaisi laumaa ihmisiä ympärille. 

Monien hautajaisten jälkeen haudalle saattaa tulla vielä käymään joitain ihmisiä, jotka tuntevat vainajan, mutta eivät syystä tai toisesta halua hautajaisiin osallistua. Esimerkiksi nuorten ihmisten kohdalla tämä on yleistä, koska nuorilla on iso kaveripiiri. 

Vierailija
182/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hellyyttä ja intiimiä läheisyyttä ei ollut ollut aikoihin, asiasta ei ilmeisesti oltu edes keskusteltu, ja sinä yllätyit kun miehesi petti?

Oletko sinä provo, vai onko tällainen sinisilmäisyys todella näin yleistä?"

En ole provo. Meillä oli tuossa vaiheessa reippaasti yli 20 vuotta yhteiseloa takana ja itselläni halut hiipuneet kokonaan. Virheellisesti kuvittelin, että mies kokee samoin ja on täysin tyytyväinen kumppanuuteemme. Hänessä ei miehenä ei ollut mitään vikaa, vaan oli itsestään huolehtiva, urheilullinen ja menestyvä kaikin puolin. 

Voi kuule, kun miehet kaipaavat hellyyttä ja läheisyyttä. siinä käy helposti juuri noin että yllätyksenä ehkä itselleenkin miehellä on uusi rakas. Eikä sen tarvitse olla edes nuori opiskelijatyttö. Lämmin ja empaattinen, miestä huomioiva nainen on se juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ainakin eli täysillä loppuun asti. 

Vierailija
184/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei olisi aikanaan vaivautunut naisen luokse kiireellisesti, vaikka tämä olisi ollut henkihieverissä. Eiköhän vähän liikaa korostu tämän naisen tunnepuoli.

Kyllä mun varattu salasuhdemies tuli aikanaan saman päivän aikana katsomaan minua sairaalaan heti kun ehti, ja sairaalaan ylipäänsä pääsi, kun jouduin sinne keuhkoveritulpan vuoksi.

Vierailija
185/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi ikinä olemaan kenenkään toinen nainen. Mä oon vaan ensimmäinen nainen. 

Minä myös priorisoin rakkauden. Ajatuskin siitä, että olisin jollekin jonkinlainen hätävara, tai likainen seksuaalisien tarpeiden tyydyttäjä, ahdistaa. 

Salasuhteet eivät aina ole puhtaasti seksisuhteita. Nuorempana kun olin varatun miehen kanssa, tehtiin paljon muutakin kuin harrastettiin seksiä. Elettiin oikeastaan aika normaalia etäsuhde-elämää kun asuttiin eri kaupungeissa. Sillä erotuksella, että mitään keskinäisiä sitoumuksia meillä ei ollut.Tehtiin viikonloppureissuja Suomessa, välillä ulkomaillakin, käytiin ravintoloissa ja ostoksilla, käytiin uimassa, pelaamassa tennistä, lenkillä ja muita ihan perusjuttuja.

Vierailija
186/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on vastuussa omasta parisuhteestaan. Petetyt, jos haluatte syyllistä etsiä, kääntäkää katseenne pettävää puolisoanne kohtaan. Älkää kolmanteen osapuoleen.

Varattuun koskenut henkilö on yhtä syyllinen. On täyspaska.

Suhteessa on yleensä jotain vikaa, jos vieraisiin lähdetään. Pettäminen on aina väärin, mutta välillä tuntuu, että kaikki muu suhteessa on sallittua, paitsi se. Kumppaniaan saa kohdella huonosti, hylätä henkisesti ja olla henkisesti väkivaltainen. Pääasia, ettei petä. 

Toimivaan ihmissuhteeseen tarvitaan kaksi ihmistä. Jos suhteeseen tulee ongelmia, on hyvä katsoa välillä peiliinkin. 

Kolmas osapuoli näissä on se vähiten syyllinen. 

Vierailija
187/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta jos itselläni olisi ollut salasuhde, niin en tiedä haluaisinko itse sellaiseen muistotilaisuuteen, jossa en tunne ketään ja jossa kokisin vain ulkopuolisuutta. Muistotilaisuuden ideahan on muistella toista yhdessä, saada toisista tukea ja jakaa muistoja toisten kanssa. Itse varmaan käsittelisin asiaa mieluummin omien ystävieni kanssa kuin istuisin itselleni tuntemattomien joukossa.

Vierailija
188/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on vastuussa omasta parisuhteestaan. Petetyt, jos haluatte syyllistä etsiä, kääntäkää katseenne pettävää puolisoanne kohtaan. Älkää kolmanteen osapuoleen.

Suhteessa on yleensä jotain vikaa, jos vieraisiin lähdetään. Pettäminen on aina väärin, mutta välillä tuntuu, että kaikki muu suhteessa on sallittua, paitsi se. Kumppaniaan saa kohdella huonosti, hylätä henkisesti ja olla henkisesti väkivaltainen. Pääasia, ettei petä. 

Toimivaan ihmissuhteeseen tarvitaan kaksi ihmistä. Jos suhteeseen tulee ongelmia, on hyvä katsoa välillä peiliinkin. 

T. Kaasuvalottaja

Vierailija
189/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kaasuvalottaja

Jep, huoramarko. Moraalisen koodin tarkoituksellinen rikkoja. Manipuloija. Varjoinen epäihminen. Pimeyden manifestoituma. 

Vierailija
190/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi päästänyt toista naista mieheni hautajaisiin, vaan hänpä lähti tiehensä ennen kuin niin pitkälle päästiin. Luulin, että avioliitossamme on kaikki hyvin. Meillä oli hyvä keskusteluyhteys, vaikkei hellyyttä ja intiimiä läheisyyttä enää ollut ollutkaan pitkiin aikoihin. Minulla oli hyvä olla ja uskoin myös hänen olevan tyytyväinen elämäämme. Salasuhde tuli kuin puskista. Hän ilmoitti haluavansa eron ja oli valmis jättämään minulle talon ja auton, jonka oli äskettäin ostanut. Hän halusi vain vapautensa. Myöhemmin sain tuttavan kautta tietää, että hän oli joutunut nuoren opiskelijatytön pauloihin ja koki elävänsä elämänsä parasta aikaa.

Hautajaisista vielä sen verran, että kokisin nöyryyttävänä toisen naisen osallistumisen hautajaisiin, jos olisin yhä vaimo. 

Eikös koko pettämisaika ole yhtä nöyryyttävää. 

Vierailija
191/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi ikinä olemaan kenenkään toinen nainen. Mä oon vaan ensimmäinen nainen. 

Minä myös priorisoin rakkauden. Ajatuskin siitä, että olisin jollekin jonkinlainen hätävara, tai likainen seksuaalisien tarpeiden tyydyttäjä, ahdistaa. 

Miks miks miks seksuaalisuus on likaista???

Ei seksuaalisuus ole likaista, mutta se erotettuna hedonistiseksi tarpeeksi rakkaudesta on. Käytännössä jäljelle jää libidovetoinen liskoaivo, tunne-elämätön elimen hinkkari, jonka koko ihmisyys on kyseenalainen - kuten voimme ketjusta luke.

Siis kuvailet miestäsi näin ja silti olet hänen kanssaan? Miksi ihmeessä?

Vierailija
192/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä muutakin pihtaamista olemassa kuin seksin. Läheisyys, kosketus, arvostus, puhuminen, mitä vaan. Suhde voi olla kuollut mutta silti ei päästetä irti toisesta. Uhkailu, kiristys ja pelottelu on aika toimivia keinoja.

On avutonta, jos ei kyetä lähtemään pois. Samalla kyetään kuitenkin juoksemaan s- halujen perässä.

Vierailija
193/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni teki näin, meni toisena naisena hautajaisiin sekä miehen ja hänen yhteisel lapsen kanssa (josta vaimo oli tietoinen), mutta myös maha pystyssä kun odotti parin toista lasta. Itse en olisi kehdannut. Vaimo oli siinä uskossa että suhde oli päättynyt jo monta vuotta aiemmin.

Hauskinta tässä on se, että nyt kolme vuotta myöhemmin tuo vaimo ja ystäväni ovat itse asiassa ystävystyneet.

Toinen ystäväni oli toisena naisena ja mies jätti vaimonsa ja heidän vuoden ikäisen lapsen hänen takiaan. Pari vuotta myöhemmin tälle ystävälleni kävi täysin samalla tavalla - mies vaihtoi nuorempaan ja jätti hänet kun heidän lapsensa oli noin vuoden vanha. Tämä ensimmäinen vaimo ja ystäväni sitten ystävystyivät.

Vierailija
194/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taitaisi olla sille toiselle naiselle itselleenkään kovin miellyttävä tilanne, kun suku siellä supisisi ja kyräilsi, että kuka se tuo naikkonen on.. Jos olisin itse toinen nainen, en todellakaan menisi, surisin itse rauhassa ja haudallahan voisi käydä halutessaan jälkeenpäin, yksikseen. 

Vierailija
195/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei seksuaalisuus ole likaista, mutta se erotettuna hedonistiseksi tarpeeksi rakkaudesta on. Käytännössä jäljelle jää libidovetoinen liskoaivo, tunne-elämätön elimen hinkkari, jonka koko ihmisyys on kyseenalainen - kuten voimme ketjusta luke.

Osa pettäjämiehistä rakastaa niitä toisia naisia. Tai vähintään ovat enemmän totta sille toiselle kuin mitä kotona ovat. Kotona esitetään joku sopiva versio itsestä ja sille toiselle naiselle usein ei esitetä mitään, vaan he ovat niitä uskottuja. Asiat harvoin ovat yksinkertaisia. 

Vierailija
196/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä muutakin pihtaamista olemassa kuin seksin. Läheisyys, kosketus, arvostus, puhuminen, mitä vaan. Suhde voi olla kuollut mutta silti ei päästetä irti toisesta. Uhkailu, kiristys ja pelottelu on aika toimivia keinoja.

On avutonta, jos ei kyetä lähtemään pois. Samalla kyetään kuitenkin juoksemaan s- halujen perässä.

Seksihalujen. Kertooko se jotain teistä itsestänne kun ette ajattele salasuhteen olevan mitään muuta kuin seksiä, ja mielellään likaistakin vielä? Voi olla avutonta mutta ei kai ole kenellekään yllätys että tietyissä suhteissa se eron hetki ja lähteminen on kaikista vaarallisin (jopa ilman ulkopuolisia suhteita), voi olla jopa hengenlähdöstä kyse? Joillain jöätettävillä on koko sukukin mukana kostamassa.

Vierailija
197/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa pettäjämiehistä rakastaa niitä toisia naisia. Tai vähintään ovat enemmän totta sille toiselle kuin mitä kotona ovat. Ko

Väärin. Todellinen rakkaus priorisoi. Toki voit uskotella, että kakkosena olet rakastettu, mutta se ei ole totta. Kakkonen ei ole ykkönen - seksissä eikä rakkaudessa. 

Vierailija
198/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on mukavampaa keskustelua kuin eilen illalla. Ruma kielenkäyttö ja kiihkeys on nyt poissa. Vaikea aihe ja hyvin tunteisiin menevä vaikka ei omakohtaista kokemusta olisikaan. Itsekin nuorena tiesin hyvin kuinka asioiden kuuluu olla ja mennä ja olin hyvin moralistinen, nyt yli viisikymppisenä ja eronneena ja petettynä ja ystävien kestäneitä ja rikkoontuneita liittoja seuranneena ymmärrän ettei parisuhde ole lainkaan niin yksinkertainen asia kuin voisi olettaa.

Vierailija
199/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ja eikö nuo mainitsemasi asiat ole hylkäämistä? Ei seksisuhdetta mutta toisen pettämistä, ottaa rakkauden pois?

Vierailija
200/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, joka sanoi todellisen rakkauden priorisoivan, sanon että avioliittoihin jäämisen syitä on yhtä monta kuin niitä avioliittojakin.  Älä ole naiivi.