Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen naisen tunteet kun salasuhdekumppani menehtyy

Vierailija
13.04.2024 |

Päästäisittekö toisen naisen miehen hautajaisiin?

Kommentit (787)

Vierailija
61/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oltava rehellinen vainajan elämästä. Tuo nainen kuului myös vainajan elämään, joten on paikallaan kutsua hänet.

Usein omaiset toivovat, ettei vainajan naisseikkailuja oteta puheeksi siunauspuheessa, mutta haluavat silti niistä papille kertoa. Usein nämä sivusuhteet ovat sotkeneet myös vainajan lasten keskinäiset välit.

Oletettavasti lähiomaiset eivät hyväksyisi toisten naisten tai miesten läsnäoloa tilaisuudessa.

t. Pappi

Vierailija
62/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyamoria ja avoimet suhteet yleistyvät koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään edes haluaisi mennä hautajaisiin. 

T. Toinen nainen jo 20v.

Voi sua raukkaa. Et ole saanut normaalia parisuhdetta.

Siksi nämä kakkoseksi päätyykin. Kukaan ei kehtaa julkisesti seurassa näyttäytyä. Reikä kelpaa neljän seinän sisällä.

Jakorasian surua ei lasketa. Se on yhtä ilmaista ja turhaa kuin hänen ihmisyytensäkin.

Onkohan noin? Jos nainen on suhteessa, vaikkakin salaisessa, yhden ainoan miehen kanssa ja hänellä on todellisia tunteita miestä kohtaan niin tekeekö se naisesta jakorasian jolla ei ole arvoa? Eikö se mies ole tässä tapauksessa se jakomikälie? Joka luultavasti satuttaa sekä puolisoaan että sitä naista? Kovasti hyökätään naisen kimppuun, mieshän se on joka valinnan on tehnyt että noin. Mitä jos mies rakastaakin sitä toista naista? Mutta jostain syystä asetelma on tuollainen. Mistä koskaan tietää mikä on muiden ihmisten avioliittojen tai parisuhteiden todellisuus. Ja ennen kuin kukaan huutaa minua rasiaksi yms, en ole salasuhteessa, mietin vain ettei se nyt noin mustavalkoista taida olla.

Vierailija
64/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä katkeraa porukkaa. 

Tiesittekö, että ihmistä ei voi omistaa?

Jos ei pysty olemaan uskollinen niin voi erota.

Vierailija
65/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuisin jokaisen kakkosen jos tietäisin nimet. Sittenpähän anoppi näkisi mikä mies oli miehiään. Herkullinen tilanne.

Jokainen tulisi? Mitä sinne raahautua jos suhde on perustunut vain seksiin.

Vierailija
66/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös terapeuttien määrä lisääntyy koko ajan. Hyvä bisnes.

Vierailija
67/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies avoimen suhteilijan hautajaiset? Kutsutaanko kaikki p*not niihin?

Sinut jätettäisiin ainakin kutsumatta.

Vierailija
68/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täytyy etsiä onnea, hyväksyntää, rakkautta, kuka mitäkin nyt etsii ja tarvitsee, muualta, niin kunniallinen teko on erota ennen pitkää. 

Vierailija
69/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrä on noin prosentti enintään. Eivätkä ne ole elämänmittaisia vaan vähän aikaa kestäviä. Ja ketjun aihe ei liity niihin.

Vierailija
70/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteet on oikeasti avoimia eli asiat on puhuttu avoimesti läpi en ymmärrä miksi hautajaisiin ei voisi kutsua kaikkia vainajalle tärkeitä ihmisiä. Mutta nyt taisi olla kyse salasuhteesta...

Vierailija
71/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen nainen jo 20v.

Voi sua raukkaa. Et ole saanut normaalia parisuhdetta.

Siksi nämä kakkoseksi päätyykin. Kukaan ei kehtaa julkisesti seurassa näyttäytyä. Reikä kelpaa neljän seinän sisällä.

Jakorasian surua ei lasketa. Se on yhtä ilmaista ja turhaa kuin hänen ihmisyytensäkin.

Onkohan noin? Jos nainen on suhteessa, vaikkakin salaisessa, yhden ainoan miehen kanssa ja hänellä on todellisia tunteita miestä kohtaan niin tekeekö se naisesta jakorasian jolla ei ole arvoa? Eikö se mies ole tässä tapauksessa se jakomikälie? Joka luultavasti satuttaa sekä puolisoaan että sitä naista? Kovasti

Häh? No onhan nyt selvä, että molemmilla on ollut vajavainen moraali ja ihmisyys. Huoranpanija on tässä kohtaa nyt kuitenkin jo - jumalan kiitos - vainaa. Kyse oli siitä, saapuuko tusinapillu paikalle alleviivaamaan lesken häpeää ja sitä myötä myös vielä vähän kiusaamaan.

Vierailija
72/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan nyt aivan selvä, ettei mikään kassientyhjennysalusta saavu häpäisemään vainajaa enää enempää. Häpeä on jo tarpeeksi suuri, ettei ole eläessään kyennyt normaaliin moraaliin ja puolisoaan kunnioittamaan. Sinnekö sitten laukkaisi itse reikä todistamaan toisen häpeää vielä viimeiselle sijallekin? 

Ei sinne kutsuta sellaisia joilla ei ole ihmisarvoa.

Vierailija
73/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

85 mikä on tusinapillu jos ei ole seksiä kuin yhden ainoan miehen kanssa?

Vierailija
74/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen on vastuussa omasta parisuhteestaan. Petetyt, jos haluatte syyllistä etsiä, kääntäkää katseenne pettävää puolisoanne kohtaan. Älkää kolmanteen osapuoleen.

Jokainen on vastuussa omasta toiminnastaan, ei parisuhteen toisen osapuolen puuhista!

Kaksi aikuista ihmistä toimivat itse ihan itsenäisesti: vaikka petät kumppaniasi, ei se tosiaan kuule ole kumppanisi vastuulla! Ei liioin se, että teet pankkiryöstön tai lintsaat töistä. Vaikka heikon moraalin ihmisillä on kyllä tapana syytellä aina muita omista törkeyksistään. 

Vierailija
75/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen nainen jo 20v.

Miksi 20v? Eikö ketään muuta löydy? Ei edes ketään uskollista?

Suhde on toiminut tällä tavalla oikein hyvin. En edes haluaisi perinteistä parisuhdetta "uskollisuuksineen".

Tutun kanssa on ollut hyvä matkustaa, keskustella, touhuta yhdessä kaikenlaista ja harrastaa hyvää seksiä. 

Myös tämä "hautajaisasia" on keskusteltu. 

Miksi ihmeessä pitäisi etsiä/löytää "ketään muuta"? 

Vierailija
76/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toinen nainen, enkä odota kutsua hautajaisiin, jos sellainen tilanne tulee. Käyn sitten omalla ajallani haudalle laittamassa kukan.

Olen tosin ihan luvallisesti toinen nainen, eli miehen vaimo tietää minun olemassaolostani ja hyväksyy järjestelyn, mutta minusta ei tiedä sitten mitään muuta. En näin ollen siis ehkä edes saisi tietää, että mies on kuollut. Pitää vain sitten päätellä siitä että miehestä ei enää kuulu mitään, tai että facessa on siitä joku vihjaus esim. miehen sivuilla. En sielläkään ottaisi osaa suruun, koska sopimus on, että vain me kolme tiedämme tästä järjestelystä. joku kuitenkin facessa alkaisi ihmetellä, että kuka tuo A.A on, kun ei ole koskaan hänestä kuultu, mutta ottaa osaa  suruun.

Omituinen järjestely.&

Ei suinkaan. Koetteko te minua haukkuneet, että maailma on juuri sellainen, kun tiedän mielikuvissanne sen kuuluu olla ja kaikkien ihmisten tulisi toimia kuten te koette, että pitäisi toimia tai että te voisitte tietää mikä on kenellekin parhaaksi tai mitä kaikkea kunkin suhteeseen kuuluu?  Koetteko siis, että teidän elämisen malli sopii kaikille, koska sopii teillekin ja siksi kaikkien pitäisi olla ja elää niin vai onko vihamielisten kommenttien taustalla kuitenkin pelko (Alitajuinen tai tajuinen), että oma miehenne voi tehdä sitä samaa, mutta salassa ja siksi haluatte haukkua yleisesti kaikki toiset naiset.

minä en haukkuisi edes niitä salarakkaita: jokainen tekee elämässään omat valintansa ja luultavasti myös oman parhaansa mukaan.

Tiedän myös yhden nyt satavuotiaan naisen, jolla oli toinen mies aviomiehensä viiden viimeisen vuoden aikana. Aviomies itse vaati sitä, koska tiesi, että vaimonsa kaipaa seksia ja miehestä ei siihen ollut.  Asia oli heille kaikille ok. Toiset ihmiset osaavat rakastaa vapaasti.

Vierailija
77/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kukaan perheitään rikkoneen yksin lopulta jääneen sarjapettäjän hautajaisiin? Tuskin.

Vierailija
78/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin hyvin jyrkkä nuorena ja nuorempana liiton ulkopuolisiin suhteisiin. Seksisuhteita en vieläkään ymmärrä enkä hyväksyisi mutta kipuilun jälkeen minun on ollut pakko muuttaa asennettani salasuhteen suhteen. En voi -ymmärrettävästi- avata asiaa oikein yhtään mutta hyvän ystäväni tilannetta läheltä nähneenä tajuan että asiat eivät todellakaan ole aina lähellekään mustavalkoisia eikä huonosta suhteesta lähteminen ole aina helppoa tai turvallista. Sillekin on aikansa. Salasuhteessakin voi olla kyseessä rakkaus, puolin ja toisin eikä niin kuin täällä kauhean vastenmielisillä kielikuvilla esitetään pelkkä seksi. Se toinen voi oikeasti olla lämmin ja ihana, syvästi tunteva ihminen ja se puoliso jotain muuta. Painotan vielä että ei ole aina lainkaan niin yksinkertaista että sen kuin eroaa ensin ja sitten vasta uusi.

Vierailija
79/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos täytyy etsiä onnea, hyväksyntää, rakkautta, kuka mitäkin nyt etsii ja tarvitsee, muualta, niin kunniallinen teko on erota ennen pitkää. 

Tai nykyaikana ns avata suhde. Minulle henkilökohtaisesti, ja tietysti kaikille kristityille tuo(kin) on valittua syntiä.

Vierailija
80/787 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin hyvin jyrkkä nuorena ja nuorempana liiton ulkopuolisiin suhteisiin. Seksisuhteita en vieläkään ymmärrä enkä hyväksyisi mutta kipuilun jälkeen minun on ollut pakko muuttaa asennettani salasuhteen suhteen. En voi -ymmärrettävästi- avata asiaa oikein yhtään mutta hyvän ystäväni tilannetta läheltä nähneenä tajuan että asiat eivät todellakaan ole aina lähellekään mustavalkoisia eikä huonosta suhteesta lähteminen ole aina helppoa tai turvallista. Sillekin on aikansa. Salasuhteessakin voi olla kyseessä rakkaus, puolin ja toisin eikä niin kuin täällä kauhean vastenmielisillä kielikuvilla esitetään pelkkä seksi. Se toinen voi oikeasti olla lämmin ja ihana, syvästi tunteva ihminen ja se puoliso jotain muuta. Painotan vielä että ei ole aina lainkaan niin yksinkertaista että sen kuin eroaa ensin ja sitten vasta uusi.

Voihan sitä sepitellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän