Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisen naisen tunteet kun salasuhdekumppani menehtyy

Vierailija
13.04.2024 |

Päästäisittekö toisen naisen miehen hautajaisiin?

Kommentit (787)

Vierailija
581/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on usein läheisriippuvuudesta jos jää suhteeseen miehen uskottomuuden jälkeen. Läheisriippuvaisen on hankalaa jopa mahdotonta kuvitella elämäänsä yksin, ilman läheisiä/läheistä suhdetta, ja ovat valmiita sietämään vaikka minkälaista kaltoinkohtelua, jotta eivät vain tulisi hylätyiksi. Ulospääsy läheisriippuvuudesta tarkoittaa oman itsetunnon vahvistamista. 

Tästä varmaan on kyse myös siinä että jotkut tyytyvät toisen naisen/miehen osaan. Tyydytään niihin hetkiin ja murusiin mitä saadaan, jaetaan salainen "rakas" tietoisesti toisen kanssa jotta ei vaan olla yksin ja hylättynä. Jotkut vielä selittelee sitä etteivät suhteeseen tahtoisikaan, miksi sitten kuitenkin tyytyvät toisen rooliin??! Toisiksi tyytyvillä yleensä on ongelmia itsetunnon kanssa.

Mä ainakin haen miehestä pelkkää seksiä enkä mitään muuta. Kummallista ajatella, että kaikki toiset naiset olisivat niihin miehiin toivottoman rakastuneita ja odottavat miehen eroavan. Miksi ihmeessä mä haluaisi omakseni miestä joka ei osaa olla uskollinen? Pettäisi aivan varmasti jonkun toisen kanssa jos mua ei olisi.

Vierailija
582/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

581. Mutta pettämisen ja salasuhteilun tuomitseminen on normaalin ihmisen reaktio. Joillain se menee hieman yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/787 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille ole aina parempi erota. Eikä vaimo ole aina onneton. Ette te voi päätellä mitään siitä, että jotkut ovat naimisissa, vaikka on sivusuhde. Se ei kuulu teille,  ja niin se vain joskus on.

Vierailija
584/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on usein läheisriippuvuudesta jos jää suhteeseen miehen uskottomuuden jälkeen. Läheisriippuvaisen on hankalaa jopa mahdotonta kuvitella elämäänsä yksin, ilman läheisiä/läheistä suhdetta, ja ovat valmiita sietämään vaikka minkälaista kaltoinkohtelua, jotta eivät vain tulisi hylätyiksi. Ulospääsy läheisriippuvuudesta tarkoittaa oman itsetunnon vahvistamista. 

Tästä varmaan on kyse myös siinä että jotkut tyytyvät toisen naisen/miehen osaan. Tyydytään niihin hetkiin ja murusiin mitä saadaan, jaetaan salainen "rakas" tietoisesti toisen kanssa jotta ei vaan olla yksin ja hylättynä. Jotkut vielä selittelee sitä etteivät suhteeseen tahtoisikaan, miksi sitten kuitenkin tyytyvät toisen rooliin??! Toisiksi tyytyvillä yleensä on ongelmia itsetunnon kanssa.

Tekstisi sisältää oletuksen, että se salarakas on se toinen. Mutta miten se järjestys määritellään? Entä jos sen salarakkaan kanssa onkin tunneyhteys ja aitoa läheisyyttä. Kotona pelkkä kulissi. Toisaalta monille suhde varattuun on vain joku ohimenevä vaihe. Mutta ne vaimot jäävät siihen moskaan. 

Vierailija
585/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se vainaja olisi halunnut sen naisen siihen tilaisuuteen, niin vainajan toivetta tulisi kunnioittaa. Vainajaakin tulisi surra sellaisena kuin hän todellisuudessa oli. 

Jos jostain tulisi ilmi miehen kuoleman jälkeen, että hänellä oli salarakas - eläessään jos olisi tullut ilmi , olisin lähtenyt - ja mieheni olisi halunnut tämän hautajaisiiinsa, niin menköön sinne, minä jättäisin hautajaiset väliin. Muuten en edes ymmärrä kuka hänet osaisi sinne edes kutsua.

Vierailija
586/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan kuin  salarakkaat käyttäytyisivät paremmin kuin tämän ketjun aviopuolisot. Aviopuolisot tuntuvat kovasti solvaavan salarakkaita ja haukkuvan heitä. Onko käytös ollut samanlaista sitä pettämään lähtenyttä aviopuolisoa kohtaan?

Samaa ihmettelen. Kovin on sivistymätöntä nimittelyä. 

Vaimot eivät ole tehneet salarakkaille mitään pahaa, salarakkaat sen sijaan rikkovat perheitä. Ei siis ihme, jos vaimoilla vähän kiehahtaa.

Kun se jäisi edes tähän, mutta kun tosi usein ja tässäkin keskustelussa, vaikuttaa siltä, että vaimolle näyttäminen ja kilpailunhalu ja voittamisen tarve ovat motivaatiossa oleellisempia kuin se mies ollenkaan. Seksissäkin tuntuu olevan fetisistinen sävy. Kilpaillaan äitiä vastaan isän suosiosta, ja haetaan samaa asetelmaa toisten perheestä. 

Isäni murehti, kun ei päässyt salarakkaansa hautajaisiin. Minulta meni maku isäänkin, se nainen aiheutti yhden im-yrityksen ja toisen mielenterveyden romahtamisen touhuillaan. Äiti ihmetteli tunnetta, että kun hän esitteli tätä ystävänään pitämäänsä naista omalle ystäväpiirilleen, nämäkin tämä jotenkin yritti ryöstää.  Minuun taas tämä perhetuttu kyykäärme yritti jotain omituisia alistamistemppuja, joiden takia kieltäydyin olemasta missään tekemisissä. Jos olisin ymmärtänyt miksi hän niitä teki, olisin piessyt hänet. Äitini auttoi hänet elämän alkuun uudessa maassa ja teki niin raskaasti tappiokseen, ja tämä piruparka ei voinut jättää hyviä tekoja kostamatta.

Tämän kokemuksen jälkeen näen saman rotankatseen aika monen salarakkaan fasadin takaa vilkkuvan. Sopii hoitaa oidipuskompleksiaan jotenkin muuten kuin leikkimällä ihmisillä. 

Vierailija
587/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä asetelmassa jokaisella roolinsa esittäjällä on jotain luurankoja kaapissa. Sen sijaan, että syyttää muita, niin tulee hoitaa omat ongelmansa. 

Vierailija
588/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä varmaan on kyse myös siinä että jotkut tyytyvät toisen naisen/miehen osaan. Tyydytään niihin hetkiin ja murusiin mitä saadaan, jaetaan salainen "rakas" tietoisesti toisen kanssa jotta ei vaan olla yksin ja hylättynä. Jotkut vielä selittelee sitä etteivät suhteeseen tahtoisikaan, miksi sitten kuitenkin tyytyvät toisen rooliin??! Toisiksi tyytyvillä yleensä on ongelmia itsetunnon kanssa."

Tuossa yllä olevassa lainauksessa on hirveästi oletuksia.

Miten koet, että toinen nainen kokee, että suhteessaan pettävän miehen kanssa hän _tyytyy_ siihen? Entä jos  hänelle ainao oikea tapa olla ihmissuhteessa on sellainen, että saa elää yksin, mutta olla silti yhdessä? Tähän on olemassa termikin: LAT (living apart together). Jotkut ihmiset kokevat, että toisen kanssa yhdessä asuminen saman katon alla on sitä "tyytymistä" ja siihen on ehkä pitänyt mennä vaikka siksi, että toinen ehdottomasti haluaa sitä. Sitten jos löytää kumppanin, joka kestää LAT-elämisen ja itsekin LAT-ihmissuhteesta pitää, niin ei se sitten enää ole tyytymistä, vaan se on heille ihannetila.

sinä toki voit kokea, että vaikkapa LAT-suhde tai salattu suhde on tyytymistä, mutta älä mene siihen harhaan, että se olisi sitä kaikille.

suhteessa, jossa ei eletä toisen kanssa, ei voi myöskään tukeutua toiseen koko ajan. On siis pakko kantaa vastuu itsestä ja omista tunteistaan. Se vaatii itsetuntoa. Sellaisen salarakkaat, joilla ei ole itsetuntoa, eivät ole pitkään salarakkaita. Toisaalta sellaisiakin salarakkaita on, jotka nimenomaan kokevat, että eivät halua mitään muuta kuin seksisuhteen ja kokevat sen sopivan heille: sekin vaatii itsetuntoa.

Että tuossakin mielessä hypoteesisi meni mielestäni pieleen. Salasuhde ei siis välttämättä ole tyytymistä ja siinä tarvitaan itsetuntoa, itsevarmuuta, vahvuutta ja kykyä elää itsenäisesti.

Annathan ihmisille oikeuden valita itse itselleen sopiva parisuhemallia ja jos nyt satut pelkäämään tilannetta, että miehesi lähtee pettämään tai hankkii salarakkaan, niin pidä huolta siitä parisuhteestasi ettei sellaista tilannetta tule. Keskustele kumppanin kanssa, selvitä hänen toiveensa, kerro omasi, etsikää yhdessä ratkaisu.

Vierailija
589/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tästä varmaan on kyse myös siinä että jotkut tyytyvät toisen naisen/miehen osaan. Tyydytään niihin hetkiin ja murusiin mitä saadaan, jaetaan salainen "rakas" tietoisesti toisen kanssa jotta ei vaan olla yksin ja hylättynä. Jotkut vielä selittelee sitä etteivät suhteeseen tahtoisikaan, miksi sitten kuitenkin tyytyvät toisen rooliin??! Toisiksi tyytyvillä yleensä on ongelmia itsetunnon kanssa."

Tuossa yllä olevassa lainauksessa on hirveästi oletuksia.

Miten koet, että toinen nainen kokee, että suhteessaan pettävän miehen kanssa hän _tyytyy_ siihen? Entä jos  hänelle ainao oikea tapa olla ihmissuhteessa on sellainen, että saa elää yksin, mutta olla silti yhdessä? Tähän on olemassa termikin: LAT (living apart together). Jotkut ihmiset kokevat, että toisen kanssa yhdessä asuminen saman katon alla on sitä "tyytymistä" ja siihen on ehkä pitänyt mennä vaikka siksi, että toinen ehdottomasti haluaa sitä. Sitte

Hmm, mielenkiintoista että yleisesti pitäisi vaan hyväksyä valheisiin perustuvat salasuhteet.

Vierailija
590/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan kuin  salarakkaat käyttäytyisivät paremmin kuin tämän ketjun aviopuolisot. Aviopuolisot tuntuvat kovasti solvaavan salarakkaita ja haukkuvan heitä. Onko käytös ollut samanlaista sitä pettämään lähtenyttä aviopuolisoa kohtaan?

Vaimot eivät ole tehneet salarakkaille mitään pahaa, salarakkaat sen sijaan rikkovat perheitä. Ei siis ihme, jos vaimoilla vähän kiehahtaa.

Kun se jäisi edes tähän, mutta kun tosi usein ja tässäkin keskustelussa, vaikuttaa siltä, että vaimolle näyttäminen ja kilpailunhalu ja voittamisen tarve ovat motivaatiossa oleellisempia kuin se mies ollenkaan. Seksissäkin tuntuu olevan fetisistinen sävy. Kilpaillaan äitiä vastaan isän suosi

Voi luoja. Älä omien traumojen ja kokemusten takia yleistä kaikkia salarakkaita tuollaisiksi. 

Mulla tosiaan seksisuhde varatun vanhemman miehen kanssa. En todellakaan halua miehen puolison saavan suhdetta tietoonsa. Homma pidetään hyvin visusti salassa. Suhde on kestänyt kuukausia ja tänä aikana olen kahdesti nähnyt kaupassa miehen puolison. Olen ollut häntä kohtaan kuin aiemminkin ennen suhdetta eli tuntematon ihminen johon mun ei tarvitse ottaa mitään kontaktia. 

Vierailija
591/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

590: Yhtä lailla se liitto on valhe. Jopa enemmän valhetta kuin se salasuhde. 

Vierailija
592/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se jäisi edes tähän, mutta kun tosi usein ja tässäkin keskustelussa, vaikuttaa siltä, että vaimolle näyttäminen ja kilpailunhalu ja voittamisen tarve ovat motivaatiossa oleellisempia kuin se mies ollenkaan. Seksissäkin tuntuu olevan fetisistinen sävy. Kilpaillaan äitiä vastaan isän suosi

Joo tämä pitää silleen paikkansa että kakkosta ei mies kiinnostaa enää jos ykkönen pistyä hänet pihalle.

Vierailija
593/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tosiaan seksisuhde varatun vanhemman miehen kanssa. En todellakaan halua miehen puolison saavan suhdetta tietoonsa. Homma pidetään hyvin visusti salassa. Suhde on kestänyt kuukausia ja tänä aikana olen kahdesti nähnyt kaupassa miehen puolison. Olen ollut häntä kohtaan kuin aiemminkin ennen suhdetta eli tuntematon ihminen johon mun ei tarvitse ottaa mitään kontaktia.

Miehen käytös paljastaa.

Vierailija
594/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean monimutkaisiin oletuksiin sitä joutuu, jos ottaa lähtökohdaksi, että kaikki muu kuin monogaaminen pitkä avioliitto on jotenkin täyttä valhetta, pilalla eikä sisällä mitään hyvää. 

öö eiku, anteeksi, kuvioonhan kuuluu ihannoida myös äkkinäisiä eropäätöksiä puolin ja toisin.

Mitä jos annettaisiin vaan kaikkien elää kuten elävät. Tosiasia on, että tämä niin kutsuttu aviorikos ei ole ollut laiton kohta sataan vuoteen. Päin vastoin, kellään ei ole laillista oikeutta kieltää toista harrastamasta suostumuksellista seksiä. Avioliitoissa tapahtuu paljon pahempiakin asioita kuin syrjähypyt. Joku vie toisen rahat, joku tuhoaa toisen työuran. Ja tapahtuu ihan selkeitä rikoksiakin: pahoinpitelyitä, raiskauksia ja vaikkapa puhelimen tutkimisia. Jostain syystä tämä yksi asia herättää kohtuuttoman paljon tunteita muuhun nähden. 

Vierailija
595/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen käytös paljastaa.

No ei ainakaan vielä ole.

Vierailija
596/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämä petettyjen vaimojen katkeruus, kun tosiasiassa varmaan 90 prosenttia näistä tilanteista alkaa niin, että se varattu mies kinuaa muilta naisilta. Kohdistakaa vihanne siihen mieheen tai keskustelkaa kotona. Ei ole niiden muiden naisten syy millään tapaa, että jonkun parisuhde on retuperällä. 

Vierailija
597/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean monimutkaisiin oletuksiin sitä joutuu, jos ottaa lähtökohdaksi, että kaikki muu kuin monogaaminen pitkä avioliitto on jotenkin täyttä valhetta, pilalla eikä sisällä mitään hyvää. 

öö eiku, anteeksi, kuvioonhan kuuluu ihannoida myös äkkinäisiä eropäätöksiä puolin ja toisin.

Mitä jos annettaisiin vaan kaikkien elää kuten elävät. Tosiasia on, että tämä niin kutsuttu aviorikos ei ole ollut laiton kohta sataan vuoteen. Päin vastoin, kellään ei ole laillista oikeutta kieltää toista harrastamasta suostumuksellista seksiä. Avioliitoissa tapahtuu paljon pahempiakin asioita kuin syrjähypyt. Joku vie toisen rahat, joku tuhoaa toisen työuran. Ja tapahtuu ihan selkeitä rikoksiakin: pahoinpitelyitä, raiskauksia ja vaikkapa puhelimen tutkimisia. Jostain syystä tämä yksi asia herättää kohtuuttoman paljon tunteita muuhun nähden. 

Mitä yrität tuolla oksennuksellasi sanoa?

Vierailija
598/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä yr

Kaasuvalottaa ja manipuloida. Aika 3/5.

Vierailija
599/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tämä petettyjen vaimojen katkeruus, kun tosiasiassa varmaan 90 prosenttia näistä tilanteista alkaa niin, että se varattu mies kinuaa muilta naisilta. Kohdistakaa vihanne siihen mieheen tai keskustelkaa kotona. Ei ole niiden muiden naisten syy millään tapaa, että jonkun parisuhde on retuperällä. 

Ja vaikka se aloitteen tekijä olisi se toinen nainen, niin kyllä silloin on jotakin vialla jos mies lähtee pettämään. Voin tunnustaa, että mä olin se joka otin mieheen yhteyttä oman eroni jälkeen. Meillä oli tuon miehen kanssa ollut seksiä silloin kun olimme molemmat sinkkuja niin tiesin seksin olevan hyvää. Lisäksi tiesin miehen pettäneen aiemminkin. No mies oli heti valmis seksiin mun kanssa. 

Vierailija
600/787 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen käytös paljastaa.

Itse huomaan aina mieheni kakkoset juurikin kaupassa, kun miehellä tarve puhua levottomia niin että joku lähellä oleva nainen varmasti kuulee. Siis puhuu minulle mutta katsoo toista.