Toisen naisen tunteet kun salasuhdekumppani menehtyy
Päästäisittekö toisen naisen miehen hautajaisiin?
Kommentit (787)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OTSIKKO
Eipä se toinen nainen ole vaimonkaan tunteista välittänyt. Miksi hänen tunteensä olisi yhtään tärkeämmät?
Hän on välittänyt tämän tilaisuuden päähenkilön eli miehen tunteista ja päinvastoin. Mutta sille vainajalle on kyllä ihan sama kuka siellä hautajaisissaan tunteilee. Kuollut mikä kuollut. Ja omassa sydämessään jokainen suree. Vaimolle vaan lankeaa tämä hautajaisten järjestely.
Ei mies ole välittänyt salarakkaansa tunteista. Vaimoa hän on rakastanut ja toinen on ollut vain panopuu. Muutenhan mies olisi eronnut ja jakanut myös arkensa salarakkaansa kanssa?
Mistäs sinä sen tiedät? Ehkä molemmat ovat rakastaneet toisiaan ja mielellään olleet panopuut toinen toisilleen. Voihan se mieskin olla naiselle panopuu. Siinä vaan lilluneet onnen huumassaan vailla arkihuolia. Joskus olen kuullut sellaistakin, että pikässä suhteessa miehellä ei enää ota eteen, vaan tarvitsee välillä käydä vieraissa tyydyttääkseen vaimonsa. Ja aina voi myös miettiä, että mitä rakkaus on.
En olisi edes pettävän miehen kanssa.
En. Toinen nainen on aina pelkkä reikä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on mukavampaa keskustelua kuin eilen illalla. Ruma kielenkäyttö ja kiihkeys on nyt poissa. Vaikea aihe ja hyvin tunteisiin menevä vaikka ei omakohtaista kokemusta olisikaan. Itsekin nuorena tiesin hyvin kuinka asioiden kuuluu olla ja mennä ja olin hyvin moralistinen, nyt yli viisikymppisenä ja eronneena ja petettynä ja ystävien kestäneitä ja rikkoontuneita liittoja seuranneena ymmärrän ettei parisuhde ole lainkaan niin yksinkertainen asia kuin voisi olettaa.
Sama. Nuorena sitä on ehdottomampi. Ehkä liittyy myös ihan biologiaan: lisääntymisiässä uskollisuus on tärkeää, että lapsilla on se isä, joka kuuluukin ja se isä on kotona ja hoitaa niitä lapsia ja panostaa perheeseen satasella eikä perustele uusia perheitä ympäriinsä.
Sitten kun lapset on tehty ja kasvatettu, seksi ei enää ole niin vakava juttu. Ja jos liitto on yhä koossa, se on jo paljon vahvemmalla pohjalla kuin pelkän ihastumisen ja seksin varassa. Siksi ei enää jaksa olla niin ehdoton näissä asioissa.
Ymmärrän että petos satuttaa ja herättää vaikka mitä tunteita. Mutta on eroa sureeko sitä että on itse rakastanut ja luullut toisenkin rakastavan ja mennä ihan sekaisin jos puolisolla onkin joku toinen versus alkaa kostaa ja tuhota, silloin ei ole kyse oman puolisonsa rakastamisesta vaan itserakkaudesta ja egon loukatuksi tulemisesta. Mitä iloa on onnistua pitämään itsellään mies joka vaalii sydämessään toista? Tai viedä jonkun henki, kas näin, minä olen se ihana ja rakastamisen arvoinen ihminen ja miestäni ei kukaan saa, ennemmin ta pan?
Melko yksinkertaista. Jos mies on halunnut pitää salarakkaan salassa, niin miehen toivetta pitää kunnioittaa salarakkaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitkoon kukin itse tapansa elää, mutta muita ihmisiä ei tulisi vahingoittaa tai pakottaa heitä elämään valheessa. Sen verran selkärankaa täytyy olla.
Niinkin erikoisia kuvioita on että suhde on muille salasuhde mutta vaimo sen kuitenkin tietää mutta ei halua erota. Yhteistä elämää ei ole muuta saman katon alla on virallisesti elettävä vaikka miehellä ihan oma elämä toisen naisen luona/kanssa. Keinot on kovat saada mies ylläpitämän kulissielämää.
Mitä se sinulle kuuluu, ja kuka sinä olet kutsumaan toisen ihmisen elämää kulissielämäksi?
Saattaapa kuuluakin ja voin olla oikeutettu kutsumaan :)
Mistä se kakkosnainen edes tietää, että mies on kuollut? Kuka hänelle on kertonut? Vai kuoliko mies jotenkin hitaasti sairauteen riutumalla?
Etkö ole kuullut lehtien kuolinilmoituksista? Mä ja varattu vakkaripano asutaan pienellä paikkakunnalla, että kyllä tieto miehen kuolemasta mun korviin tulisi. Viimeistään paikallislehdestä huomaisin asian. Hautajaisiin en todellakaan menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on mukavampaa keskustelua kuin eilen illalla. Ruma kielenkäyttö ja kiihkeys on nyt poissa. Vaikea aihe ja hyvin tunteisiin menevä vaikka ei omakohtaista kokemusta olisikaan. Itsekin nuorena tiesin hyvin kuinka asioiden kuuluu olla ja mennä ja olin hyvin moralistinen, nyt yli viisikymppisenä ja eronneena ja petettynä ja ystävien kestäneitä ja rikkoontuneita liittoja seuranneena ymmärrän ettei parisuhde ole lainkaan niin yksinkertainen asia kuin voisi olettaa.
Sama. Nuorena sitä on ehdottomampi. Ehkä liittyy myös ihan biologiaan: lisääntymisiässä uskollisuus on tärkeää, että lapsilla on se isä, joka kuuluukin ja se isä on kotona ja hoitaa niitä lapsia ja panostaa perheeseen satasella eikä perustele uusia perheitä ympäriinsä.
Sitten kun lapset on tehty ja kasvatettu, seksi ei enää ole niin vakava juttu. Ja jos liitto on yhä koossa, se on jo paljon vahvemmalla
Meinaatko että ihmiset yleensä menevät naimisiin pelkän ihastumisen ja seksin takia?
Vierailija kirjoitti:
Melko yksinkertaista. Jos mies on halunnut pitää salarakkaan salassa, niin miehen toivetta pitää kunnioittaa salarakkaankin.
Ei hautajaisissa läsnä oleminen tarkoita, että tunnustaa olleensa salarakas.
Vierailija kirjoitti:
Salarakas haluaa nolata lesken ja vainajan perheen sekä kostaa salailun tulemalla tyrkylle hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kakkosnainen edes tietää, että mies on kuollut? Kuka hänelle on kertonut? Vai kuoliko mies jotenkin hitaasti sairauteen riutumalla?
Etkö ole kuullut lehtien kuolinilmoituksista? Mä ja varattu vakkaripano asutaan pienellä paikkakunnalla, että kyllä tieto miehen kuolemasta mun korviin tulisi. Viimeistään paikallislehdestä huomaisin asian. Hautajaisiin en todellakaan menisi.
Ei kaikki laita ilmoitusta lehteen tai edes seurakuntatietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OTSIKKO
Eipä se toinen nainen ole vaimonkaan tunteista välittänyt. Miksi hänen tunteensä olisi yhtään tärkeämmät?
Hän on välittänyt tämän tilaisuuden päähenkilön eli miehen tunteista ja päinvastoin. Mutta sille vainajalle on kyllä ihan sama kuka siellä hautajaisissaan tunteilee. Kuollut mikä kuollut. Ja omassa sydämessään jokainen suree. Vaimolle vaan lankeaa tämä hautajaisten järjestely.
Ei mies ole välittänyt salarakkaansa tunteista. Vaimoa hän on rakastanut ja toinen on ollut vain panopuu. Muutenhan mies olisi eronnut ja jakanut myös arkensa salarakkaansa kanssa?
Ehkä mies kuoli ennen kuin ehti erota. Tai ehkä mies halusi erota, mutta se toinen nainen ei halunnut erota omasta ukostaan.
Toivoisin ainakin itse, että minut muistettaisiin kuolleena sellaisena kuin todella olin. Ei yritettäisi salata mitään tai nostaa jalustalle. Tuntuu, että kuoleman jälkeen vainaja nostetaan usein jollekin pyhyyden jalustalle. Jos vainajalla oli salasuhteita tai salarakas, niin miksi asiaa tulisi salata hänen kuolemansa jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex kuoli yhden hu,.ran sänkyyn. Kiellettiin eukkoa tulemasta hautajaisiin, mutta yritti silti kirkkoon. Poliisit haki pois.
Sanotko tosissasi että siunaustilaisuudesta soitettiin paikalle poliisit jotka poistivat hänet? Mikäli hän ei siellä häiriköinyt oli hänellä oikeus olla kirkossa, ihan kuten vaikka jonkun ventovieraan kadunmiehenkin. Muistotilaisuus on asia erikseen.
Kyllä poistivat ja tyylikkäästi tekivätkin. Ihan sama mulle mitä ovat kirjanneet tehtäväksi.
Saatko jotain sairasta tyydytystä tällaisesta valehtelusta? Poliisi ei poista ketään kirkosta.
Ei niin, meidän tapauksessa sen hoiti vahtimestari ja kappelista poisti.
Jos oltais jatkettu yhdessä ja exäni olisi kuollut niin hyvinkin olisin voinut kutsua.
Tosin en tiedä miten heidän juttunsa menee, exäni esiintyi naiselle sinkkuna. Jos siintä kunnon suhde kehittyy niin valheella alko.
Erottiin siis koska minulle selvisi että exäni mielestä ruoho oli vihreäämpää aidan takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OTSIKKO
mistä sinä sen tiedät? Ehkä heillä oli sopimus?
Ehkä se ei olisi silloin salasuhde? Jeesus että on tyhmää porukkaa, aina tyrkytetään näitä sopimuksia ja polyamorioita pettämiskeskusteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OTSIKKO
Mies ei ole rakastanut kumpaakaan, vaan on hoidattanut arkensa ja kuppaiset kakaransa vaimollaan, ja käynyt irstaana elostelijana tyhjentämässä vä
Tuo lienee totta. Kyse on tunnekylmästä miehestä, joka on löytänyt salarakkaassa tunnekylmän naisen. Sopivat hyvin toisilleen.
Kunpa olisi niin ihania ystäviä, jotka kertoisi pettäjämiehestä vaimolle. Hän voisi vielä löytää hyvän ja empaattisen miehen, jonka kanssa seksikin olisi hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salarakas haluaa nolata lesken ja vainajan perheen sekä kostaa salailun tulemalla tyrkylle hautajaisiin.
Hupaisinta olisi jos paikalle ilmestyisi vielä toinen ja kolmaskin salarakas. Mutta ihan oikeasti, jos mies on halunnut salata suhteensa, ei hän varmaankaan halua mitään draamaa senkään jälkeen, kun on jo nukkunut pois. Jotain kunnioitusta sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö. Täällä halutaan kauheasti uskoa että se toinen nainen on tunteeton tai julma vailla mitään positiivisia inhimillisiä piirteitä. ehkä hän haluaa olla läsnä rakastettunsa hautajaisissa ilman mitään nollaamismentaliteettia ja tyrkkyilyä. Kulunut fraasi mutta kertonee enempi kirjoittajastaan nuo päätelmät millainen salarakas on ja mitä tekisi ja miksi.
Jos se vaimo tuollaista tekisi tai suunnittelisi kertoo se jo niin paljon luonteestaan ja kyvystään rakastaa että olisi ihan oikeinkin sille että miehellä olisi jossain muualla rakkaus.