Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kympin oppilaiden vanhemmat, millaisia teidän perheet ovat?

Vierailija
13.04.2024 |

Kiinnostaa, millaisista perheistä ne lapset ja nuoret tulevat, joilla keskiarvo kymppi tai lähellä kymppiä. 

Meillä itsellä opistotason koulutus, mies amk, ollaan itse oltu keskivertoja koulussa. Harrastukset miehellä kalastus ja mulla jumppa, jooga ja käsityöt. Ollaan aika vähään tyytyväisiä ja melko sopuisia.

Meillä molemmat tyttäret todella hyviä koulussa. Esikoinen nyt lukiossa ja sielläkin sujuu erinomaisesti, nuorempi kasilla ja keskiarvo oli joulutodistuksessa täysi 10. Koulu molemmille aina ollut tosi helppoa. 

Aina puhutaan koulutuksen periytymisestä, mutta meidän kohdalla ei tunnu pitävän paikkaansa. Tytön luokalla on professorin tms. lapsi, joka myös hyvä, mutta joutuu näkemään paljon enemmän vaivaa opintomenestyksensä eteen. 

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta lapsesta vanhin ja keskimmäinen kympin oppilaita, nuorin taas siinä 8-9 ka todistus, mutta on musiikillisesti erittäin lahjakas, samoin kuvataiteissa ja käsitöissä. Kaksi vanhempaa ovat enemmän teoreettisesti suuntautuneita ja varsinkin keskimmäinen melko tumpelo kaikissa kädentaitoa vaativissa asioissa :D Näin ne lapset on erilaisia, jokainen onneksi on löytänyt omat kiinnostuksen kohteensa.

Äiti on tohtori, isä käynyt amiksen ja lukion. Meilläkin on pienestä asti luettu ja harrastettu musiikkia oman mielenkiinnon mukaan.

Vierailija
82/83 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan tavallinen perhe. Olen isolla vaivalla saanut kiitettäviä amk:ssa, ja mieheni sai joistain aineista kiitettäviä ja joistakin ei. Peruskoulussa itselläni oli oppimisvaikeuksia, jotka meni ohi murrosiän jälkeen, ja mieheni oli keskiverto. Lapsemme saa kymppejä tekemättä mitään sen hyväksi. Olen viime aikoina yrittänyt opettaa häntä opiskelemaan siltä varalta että sitäkin taitoa joskus tarvittaisiin, esim, kannustan lukemaan koealueet jne. mutta kyllä hän saa kymppejä tosiaan ilman yrittämistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroperhe. Erosimme kun lapsi oli neljä ja hän oli molempien esikoinen. Hyvät välit, vaikka molemmilla on uudet perheet. Eniten itseäni ihmetyttää, että kummankaan uudet lapset eivät ole mitenkään loistaneet koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme