Kassat, voisitteko jo lopettaa sen väkinäisen "hyvää päivänjatkoa"-hokemisen? On nyt jo nähty, että se ei suomalaiseen kulttuuriin sovi.
"Kiitti hei" on suomalaisen käytännön mukainen lopputoivotus.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Teille tekopirteille paskoille sopisi se että lääkäri sanoisi Toivon kuitenkin että paranet sen sijaan että antaisi oikeita neuvoja ja ohjaisi jatkoon. Sillä vilpittömyyden ja totuudella ei ole teille merkitystä.
Mulla on oikeasti niin kiva elämä, että ystävällisyys muita kohtaan on luontaista ja totta.
Kiitti hei kuuluu.kaverien tapaamiseen, ei ole asiakaspalvelukielta.
Mitäs olette niin typeriä että haluatte vaan mörköillä. Menkää sinne kellariinne piiloon ja pysykää siellä että meillä toisilla on hauskaa.
Jep. Tämä on myös myyjälle raskasta. Enkä todellakaan asiakkaana tarvitse tuota toivotusta. Toki jollekin yksinäiselle se voi olla tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Myyjältä ajan tuhlausta. Siinä kohtaa haluan kaupasta vaan ulos.
Sulle ihmisten kohtaaminen ei merkitse mitään.
Toivottelut kärsivät inflaation. Hyvää aamupäivän lopun jatkoa! Hyvää puolen päivän aikaa ! Hyvää iltapäivän alun jatkoa!
Töissä soitin kopiokoneen korjaajalle. Korjaaja pääsisi tulemaan huomenna. Monen ihmisen työt seisoivat.Aspa toivotti hyvää päivän jatkoa. Minun päiväni ei jatkunut hyvin.
Seuraavalla kerralla hän kysyi voiko tehdä vielä jotain.Meinasin vastata, että älä toivota hyvää päivän jatkoa.
Kaupassa asioin itsepalvelukassalla.
Ap, eivät ne kassat voi lopettaa.
Se on johdon ja esimiehen määräys.
Jos esimies sattuu paikalle, kun kassa ei tuota hyvästely tervehdystä
lausu. Tulee tupen rapinat. Siis käytännössä muistutus puutteellisesta asiakapalvekusta.
Vai luuleeko ap, että kassat sanoo tuon ihan vaan huvikseen, satoja kertoja päivässä ?
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tämä on myös myyjälle raskasta. Enkä todellakaan asiakkaana tarvitse tuota toivotusta. Toki jollekin yksinäiselle se voi olla tärkeä.
Mua säälittää ne myyjät, kun niitä hyppyytetään tolleen.
Suurin osa näistä mörökölleistä arvostaa sitä, että asiat oksennetaan muiden päälle, kirosanoilla höystäen...
Se on sitä "aitoutta ja rehellisyyttä".
Suojakilpi omaa herkkyyttä vastaan.
Eli voidaan kysyä, kuka se "rehellinen" tässä onkaan...
Jotkut siirtävät tuon jopa lapsilleen, kun ovat niin tunnevammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Täysin teennäistä skeidaa ja kuvitellaan, että pöljä asiakas oikeesti luulee saavansa hyvät toivotukset pienipalkkaiselta myyjältä, jolla on omat murheensa, oli päivä sitten hyvä tai huono.
Toivotus on ok ja kiva, mikäli se tulee sydämmestä, mutta täyttä fuulaa, jos se väkisin mutistaan mantrana siinä kassalla, päivästä toiseen, kun totuus on se, ettei sitä kassaa kiinnosta pätkän vertaa kenenkään loppupäivän jatko.
Minä olen pienipalkkainen lähihoitaja, ja potilaan kotiutuessa toivotan hänelle hyvät jatkot, olipa hän pienipalkkainen tai suurituloinen. Ja aion tehdä jatkossakin niin. Mikä syy minulla olisi olla toivomatta näille ihmisille hyvää jatkoa, vaikka minullakin on omat ongelmani?
Häh!? Oikeesti
No hyvää päivän jatkoa ja vielä viikonloppua täältäkin hihi
Ja ihan kaikille
Vierailija kirjoitti:
Ap, eivät ne kassat voi lopettaa.
Se on johdon ja esimiehen määräys.
Jos esimies sattuu paikalle, kun kassa ei tuota hyvästely tervehdystä
lausu. Tulee tupen rapinat. Siis käytännössä muistutus puutteellisesta asiakapalvekusta.
Vai luuleeko ap, että kassat sanoo tuon ihan vaan huvikseen, satoja kertoja päivässä ?
Moni näistä toivotuksista nauttiva näköjään luulee, että kassa haluaa juuri heille toivottaa hyvää päivää 😂
Vierailija kirjoitti:
Myyjältä ajan tuhlausta. Siinä kohtaa haluan kaupasta vaan ulos.
Minäminäminäää!
Miksi tuhlaat maapallon resursseja myrkyllisellä olemuksellasi😇
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä mörökölleistä arvostaa sitä, että asiat oksennetaan muiden päälle, kirosanoilla höystäen...
Se on sitä "aitoutta ja rehellisyyttä".
Suojakilpi omaa herkkyyttä vastaan.
Eli voidaan kysyä, kuka se "rehellinen" tässä onkaan...
Jotkut siirtävät tuon jopa lapsilleen, kun ovat niin tunnevammaisia.
Ei, minä olen empaattinen ja minua harmittaa kun myyjät pakotetaan toistamaan jotain lausetta eivätkä saa olla rennosti omia itsejään työssään.
Minua tuo ei haittaa, kun kassan kanssa kuitenkin tehty "yhteistyötä ". Oudompaa olisi, jos mitään ei sanottaisiin.
Mutta eilen kun kävin kaupassa, jokainen hyllyttäjä tervehti ja nyökkäsi ja hymyili. Se tuntui jo liioittelulta, että viisi henkilöä kahden minuutin aikana moikkaa. Lisäksi kun tiedän, että tämä on tapa estää myymälävarkauksia, niin rupesi olo olemaan kuin olisin isomman tarkkailun alla.
Sain kuitenkin maidot, leivät ja tärkeimmän, eli kissalle herkkuja, niin moikkaillaan nyt sitten oikealle ja vasemmalle vaikka omat ajatuksetkin siinä häiriintyy.
Vierailija
Moni näistä toivotuksista nauttiva näköjään luulee, että kassa haluaa juuri heille toivottaa hyvää päivää 😂
No sulle voidaan sitten toivottaa oikein 💩 elämää!
Laita kanssa kyltti kaulaan, niin tiedetään että menee oikeaan osoitteeseen...
Ja sitten tuli sen tytön eno ja pani tyttöä perseeseen kaverinsa kanssa.