Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassat, voisitteko jo lopettaa sen väkinäisen "hyvää päivänjatkoa"-hokemisen? On nyt jo nähty, että se ei suomalaiseen kulttuuriin sovi.

Vierailija
12.04.2024 |

"Kiitti hei" on suomalaisen käytännön mukainen lopputoivotus.

Kommentit (218)

Vierailija
61/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Have a good one: omista/pidä hyvä yksi.

Ei oikein taivu suomeksi.

Vierailija
62/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä mörkit eivät voi hyvin, eivätkä siksi kestä että joku muu voi paremmin.

Ärsyttäähän se semmoinen, jos joku mörkkien pahaan oloon täysin syytön on iloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää palvelua se on!

Ja luuletko, että ne kassat sen ovat ihan itse keksineet🤦

Kunpa olisivatkin itse keksineet, eikä potkujen uhalla pakotettu, niin voisi kuulostaa luonnollisemmalta. 

Vierailija
64/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan ap:ta, se on teennäistä. Ymmärrän jonkun juhlapyhän yhteydessä jos toivotetaan puolin ja toisin vaikkapa hyvää pääsiäistä tms mutta hyvää päivänjatkoa ei sovi suomalaisuuteen.

Mikä sinä olet päättämään, mikä sopii suomalaisuuteen. Minun suomalaisuuteeni sopii oikein hyvin, ja toivon, että ihmiset tervehtisivät vielä useamminkin.

Yleisesti ottaen suomalaisessa kulttuurissa arvostetaan aitoja kohtaamisia. Hiljaisuuskaan ei ole tabu. Outoa, ettet tunne suomalaisuutta yhtään, jos olet olevinasi suomalainen. 

Minun suomalaisuudessani arvostetaan tervehtimistä ja, kyllä, aitoja kohtaamisia. Iloinen tervehtiminen ja päivänjatkojen toivottaminen ei ole keneltäkään pois tai mitenkään epäaitoa. Tiedän, että on o

Jos tuollainen kohtelias käytös on epäaitoa, niin millä perusteella se on epäaidompaa kuin vaikkapa kiitoksen sanominen? Tuskin kukaan pitää kiitoksen sanomista epäaitona.

Vierailija
65/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla jotain kassalla, yleensä kassa ei tervehdi eikä puhu mitään koko aikana ja lähtiessäni pois ajattelen hyi mikä ihminen.

Vierailija
66/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Have a good one: omista/pidä hyvä yksi.

Ei oikein taivu suomeksi.

Et taivuttanut. IMO.

Vierailija
67/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

17.80€ ja suksi v.....n täältä 

Vierailija
68/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kommenttiketjua lukemalla olen vakuuttunut siitä, että aion jatkossakin oleilla vain etelärannikolla, jossa normaalit hyvän päivän toivotukset ja jopa hymy ovat normi. Kuka ihmeen juntti pahastuu tuollaisesta?

Vierailija
69/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa olisivatkin itse keksineet, eikä potkujen uhalla pakotettu, niin voisi kuulostaa luonnollisemmalta. 

Keksitkö sinä töissäsi ihan itse juttuja, ilman pomon lupaa?

Ja teet, mitä päähän pälkähtää...

Toimii yksityisellä, mutta teepä samaa alaisena.

Vierailija
70/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää palvelua se on!

No ehkä eivät ole itse keksineet.

Mutta: moni saattaa jättää kohteliaisuuden sanomatta, koska täällä näyttää olevan niin paljon ympärilleen pahaa oloa tuottavia negatiivisia mörököllejä, jotka saattavat kokea tuollaisen v-tuiluna. Siksi on vain hyvä, jos pikku hiljaa positiiviset käytöstavat saavat sijaa negatiivisilta, epäkohteliailta ja ilkeiltä.

Vierailija
71/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä mörkit eivät voi hyvin, eivätkä siksi kestä että joku muu voi paremmin.

Ärsyttäähän se semmoinen, jos joku mörkkien pahaan oloon täysin syytön on iloinen.

Pakotetulla fraasien toistelulla ei ole mitään tekemistä hyvinvoinnin kanssa 😄

Vierailija
72/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella mukavaa kuulla tuo Hyvää  päivänjatkoa toivotus Huonokin pivä tuntuu silloin paremmalta  Useimminkin olisi kiva tuokuulla

Vierailija
73/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää palvelua se on!

Mutta: moni saattaa jättää kohteliaisuuden sanomatta, koska täällä näyttää olevan niin paljon ympärilleen pahaa oloa tuottavia negatiivisia mörököllejä, jotka saattavat kokea tuollaisen v-tuiluna. Siksi on vain hyvä, jos pikku hiljaa positiiviset käytöstavat saavat sijaa negatiivisilta, epäkohteliailta ja ilkeiltä.

Mä en koe vittuiluna, vaan epäaitona. Cringenä, nuorisoa lainatakseni.

Vierailija
74/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on outo maa. Mikään ei ole koskaan hyvin ja jos jollain toisella on sitä karehditaan ja mollataan. Vaikeita ihmisiä, kohtaamisia jos joutuu tuntemaan iloisena ihmisenä loukkaavansa jotain luonteellaan. Miksi olette niin masentuneita???

Vierailija
75/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö tuli työajan loputtua kaupan kassalta minun kanssa apteekkin. Aina kiitetään palvelusta, nyt jäi tytölle työ ajatus päälle ja  sanoi iloisesti Hyvää päivänjatkoa  Tuli  ihan iloiseksi apteekin kassa tyttö

Vierailija
76/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää palvelua se on!

En voi käsittää tuollaista pahastumista hyvistä käytöstavoista. Jos itse voisin huonosti, hyvän päivän jatkon toivottaminen kuuloistaisi todella mukavalta.

Vierailija
77/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakotetulla fraasien toistelulla ei ole mitään tekemistä hyvinvoinnin kanssa 😄

Turhahan sitä on niille selittää, jotka          eivät ymmärrä psykologiaa saati                omaa alkeellisempiakaan                          käytöstapoja tai ihmissuhdetaitoja...

Vierailija
78/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ap vain ottaisi pään pois per....seestään, voithan laittaa vaikka kädet korville tms. jos on noin häiritsevää.

Vierailija
79/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää palvelua se on!

Sitä samaa palvelua eivät saa kaikki. Hyvin valikoivasti se hyvää päivänjatkoa tulee. Edellinen asiakas sai tänää hyvää päivänjatkoa ja minä en saanut, kun kysymyksen otatko kuitin. En mä siitä loukkaannu ja mulle ihan sama toivottaako joku yhtään mitään, mutta luulis, että jos kaupassa on systeemi toivotella asiakkaille jotain, niin toivottelis kaikille.

Vierailija
80/218 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjältä ajan tuhlausta. Siinä kohtaa haluan kaupasta vaan ulos.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä