Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa tänään juttua metatöiden epätasaisesta jakautumisesta perheessä. Yksi isä huomannut jättäneensä ne kaikki lastensa äidille

Vierailija
12.04.2024 |

Heittäkääpä teidän perheen prosentit. Miten monta prosenttia metatöistä on äidin osuus ja mikä isän/puolison osuus.

Meillä 70/30.

Kommentit (301)

Vierailija
81/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta, tuli taas naisena niin hyvä mieli siitä ettei ole lapsiperhettä itsellä! <3

Hyvää viikonloppua! 

Vierailija
82/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloinkin, jos mies saa 100-200 € enemmän kuin vaimo, se menee sen omien lelujen ostoon ja kuppiloihin. Naisen rahat menee perheeseen ja kotiin 100%.

Lähde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aatelkaa minkä määrän metatöitä oon joutunut tekemään, että pystyn laittamaan tän viestin tähän ketjuun: piti muistaa maksaa netin lasku, piti muistaa maksaa sähkölasku, piti miettiä mistä netti tilataan, piti miettiä kenen kanssa sähkösopimus, sitten tähän ympärille tavittiin tää kiinteistö ettei kone kastu sateella, piti miettiä että oma vai vuokralle, sitte piti miettiä minkälainen tietokone hankitaan ja mistä se hankitaan ja sitte....

Rupesin tässä miettimään mitkä asiat mies on näistä metatöistä tehnyt. Mies maksaa nettilaskun ja on 3v sitten vaihtanut nettiliittymää (huonompaan, kun ei viitsinyt selvittää kenttäasioita). Muut hommat olen minä tehnyt.

Laskujen maksamista ja palveluiden hankkimista, kyllä en ole pahempaa työ-sanan r*iskaamista nähnyt. Rankkoihin raksahommiin kesäksi kaikki, jotka käyttävät työ-sanaa tuollaisista arjen pikkujutuista. Naiset näyttävät laiskistuvan siellä toimistohommissaan niin, että unohtuu mitä työ tarkoittaa. Siitä tulee sitten syyllisyyttä, joka kanavoidaan ulospäin keksimällä näennäistöitä joista voidaan ottaa itselle kunniaa. Aika noloa.

Vierailija
84/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö kukaan mies töissä?

Metatyö on sitä työtä, joka mahdollistaa sen teidän töissäköymisen, se joka tehdään siellä taustalla

- esim palkanmaksu:

- joku suunnittelee työvuoronne, kirjaa ne järjestelmään, toimittaa ne teille

-joku tarkistaa tekemänne työvuorot, kirjaa tekemänne työtunnit minuutin tarkkuudella tietokonejärjestelmään säännöllisin väliajoin

- palkkanne toimitetaan tilillenne

Ihan vaan yksi esimerkki

Kaikki nuo on automatisoitu. 

Ei ole. Sinä vain kuvittelet että keiju hoitaa ne.

Vierailija
85/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä pitää olla niin et mies hoitaa elatuksen ja kodin metatyöt päälle. Sillo jää naiselle aikaa harrastaa omia juttujaan. 

Höpö höpö. Usampi avioliitto säilysi, jos prosentit olisivat lähempänä 50/50.

Ja mä oon aika varma, että mitä tasapuolisemmin jako menee, sitä aktiivisempaa on myös kammarin puolella !

Suurinta osaa miehistä ei onneksi kiinnosta ostaa naisen palveluja "kammarin puolella"

Jännä että naiset edelleen yrittävät painostaa miehiä tekemään asiat naisen haluamalla tavalla tuolla tekniikalla.

Vierailija
86/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun juuri vapaapäivää viettämässä sohvalla palstaillen ja mietin, aloittaisinko keittiön siivouksen organisoinnin suunnittelun. Vaihtaisinko jo keväisemmät verhot, vai annanko olla? Tiskit odottavat koneeseen laittoa, toki puhtaiden astioiden pois ottaminen on organisoitava. Kuka tekee ja milloin?  Pyykkikone sai juuri ohjelman valmiiksi. Kai ne on pakko ripustaa, että on huomiseksi kuivat työvermeet. Eilen ajattelin käydä kaupassa, kun vaihdatin renkaat, mutta päätinkin siirtää projektin tälle päivälle. Löysin kaapista viinipullon, joka on jäähtymässä, joten pitäisi tarkistaa ostoslistaa ja suunnitella budjetti uusiksi. Delegoisinko kauppalistan miehelle? Vaatii suunnittelua, vai mitä raati on mieltä?

Vierailija
87/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatyö on sitä työtä, joka mahdollistaa sen teidän töissäköymisen, se joka tehdään siellä taustalla

- esim palkanmaksu:

-joku tarkistaa tekemänne työvuorot, kirjaa tekemänne työtunnit minuutin tarkkuudella tietokonejärjestelmään säännöllisin väliajoin

Ihan vaan yksi esimerkki

Tuota kutsutaan yleensä tosin taloushallinnoksi, joka on ihan oikeaa työtä.

Niin ja oikeaa työtä ne kotitalouden metatyötkin on.

Vierailija
88/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taloushallinto ja palkanlaskenta ole mitään metatöitä :D

Vierailija
89/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- esim palkanmaksu:

Ihan vaan yksi esimerkki

Unohdit:

- palkkarahan laittaminen kirjekuoriin ja antaminen nimenhuudossa työntekijöille

- tilinauhojen printtaus matriisiprintterillä ja leikkaaminen ja antaminen tekijöille

- Ovien ja porttien lukitseminen ja avaaminen avaimilla joka aamu ja ilta

Vierailija
90/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en naisena tajua näitä hvetin metatyöulinaa. Mikä hiton ongelma joillekin naisille on vähän suunnitella elämää, toteuttaa suunnitelmat ja tehdä asioita?? Mä teen kokopäiväisesti töitä, opiskelen, huolehdin omakotitalosta ja selviän silti. Ei mun tarvitse ulista jostakin typerästä metatyöstä. Taas yksi typerä sana lisää kun nykypäivänä pitää joka hemmetin asialle olla oma sanansa. Ennen elettiin ja tehtiin eikä ulistu jostakin metatyöstä.

Missä on ulistu???? Hesarissahan se oli sitäpaitsi mies joka asian otti puheeksi.

Minkälainen "mies" kuvittelet sen olevan? Feministien kuohima ulisija.

Vierailija
91/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on metatyö? Meillä mennään ihan perinteisin arvoin eli vaimo hoitaa kodin ja minä kodin ulkopuoliset hommat.

Paitsi kaupankäyntiä.

Mitä te myytte? Kerrot, että harjoitatte kaupankäyntiä.

Vierailija
92/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silloinkin, jos mies saa 100-200 € enemmän kuin vaimo, se menee sen omien lelujen ostoon ja kuppiloihin. Naisen rahat menee perheeseen ja kotiin 100%.

Lähde?

Facebookin Naistenhuone. 

Vierailija
93/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, exä (mies) oli viemässä lasta päiväkotiin loppusyksystä/alkutalvesta ja olikin ensimmäinen aamu, kun oli lumet tullut maahan ja lämpötila nollassa/nollan alapuolella. Siinä hän ihan hoomoilasena ihmetteli, että mitäs nyt tehdään, kun välikausihaalari ja -kengät on ihan liian ohkaiset. Ei ollut siis ajatustakaan uhrannut sille, että talvi tulee. :D

Minä sitten kaivoin kaapista jo edelliskevään alennusmyynneistä ostamani uuden talvihaalarin ja talvikengät lapselle. Että kiukutti, kun ne lapsen aamuhommat sinä aamuna piti olla miehen hommaa, muttei millään edes edellisenä iltana voinut katsoa säätietoja ja varmistaa, että on aamuksi kamat.

Sellainen hetkessä eläminen, mitä tuokin exäni harjoitti kotioloissa, ei oikein sovi lapsiperhearkeen. Työelämässä hän on niitä, joiden pitää aina osata ja seurata uusimpia tuulia ja muuttaa liiketoimintaa sen mukaan, eli töissä kyllä osaa homman, mutta kotona ihan nollat taulussa. Ja minä tienasin yhtä paljon kuin hän, että mitään sellaista ei ollut, että mies toisi jotenkin enemmän leipää pöytään tms.

Vierailija
94/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en naisena tajua näitä hvetin metatyöulinaa. Mikä hiton ongelma joillekin naisille on vähän suunnitella elämää, toteuttaa suunnitelmat ja tehdä asioita?? Mä teen kokopäiväisesti töitä, opiskelen, huolehdin omakotitalosta ja selviän silti. Ei mun tarvitse ulista jostakin typerästä metatyöstä. Taas yksi typerä sana lisää kun nykypäivänä pitää joka hemmetin asialle olla oma sanansa. Ennen elettiin ja tehtiin eikä ulistu jostakin metatyöstä.

Missä on ulistu???? Hesarissahan se oli sitäpaitsi mies joka asian otti puheeksi.

Minkälainen "mies" kuvittelet sen olevan? Feministien kuohima ulisija.

4- ja 2-vuotiaiden lasten isä joka hoksasi asian.

Vierailija
95/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa että harva lapsi haluaa sellaiset vegaaniwokemegasynttärit jotka se 👧🏻femakkomamma raivoissaan järjestää. 

Siinä yksi syy lisää miesten osallistua ja järjestää lasten synttärit.

Vierailija
96/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä".

Wanha viidakon sananlasku.

Vierailija
97/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että metatyö on esim sitä kun pitää pysyä kärryillä lapsen lääkärikäynneistä ja muista. Siis sitä että huolehtii toisen ihmisen juoksevista asioista, keskenkasvuisen elämän eteenpäin viennistä. 

Vierailija
98/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä miehille tiivistettynä: Metatyö perheessä on käytännössä oma-aloitteisuutta, itsenäisesti asioihin tarttumista, vastuun ottoa, ennakointia, MUUSSAKIN kuin suoraan omaa persettä koskevissa asioissa. Eli ei odoteta että vaimo patistelee aikuista miestä kuin äiti pentuaan. Olkaa hyvä.

Vierailija
99/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jako on 100/0 

Ei oo naista talossa kun noita tyttäriä en laske naisiksi tässä merkityksessä.

M45

Vierailija
100/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että metatyö on esim sitä kun pitää pysyä kärryillä lapsen lääkärikäynneistä ja muista. Siis sitä että huolehtii toisen ihmisen juoksevista asioista, keskenkasvuisen elämän eteenpäin viennistä. 

Tietenkin se on sitäKIN. Se on kaiken kaikkiaan sirtä että huolehtii arjen pyörimisestä lapsiperheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän