Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa tänään juttua metatöiden epätasaisesta jakautumisesta perheessä. Yksi isä huomannut jättäneensä ne kaikki lastensa äidille

Vierailija
12.04.2024 |

Heittäkääpä teidän perheen prosentit. Miten monta prosenttia metatöistä on äidin osuus ja mikä isän/puolison osuus.

Meillä 70/30.

Kommentit (301)

Vierailija
41/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti noihin metatöihin ei lasketa mukaan miesten metatöitä.  Metatyöt kun on AINA siitä näkökulmasta, että naiset pääsee uhriutumaan

Tämä. Samoin moni nainen ei kykene tekemään yhdessä, jakamaan tehtävää: lapsi, siivous,ruuanlaitto omitaan ja samalla itketään miehen nahjustelua. Mies pakotetaan aina häviäjäksi tässä pelissä.

Kontrollifriikin kanssa eläminen on hirveää. Silloin onnistuu kun tekemisiä ei mietitä koko ajan uhrautumisena. Kumpikin tekee.

Jos yhdessäasuminen tuottaa hirveää kipua jota ei voi ratkaista ei kannata asua yhdessä.

Minä olen perfektionisti ja on minussa kontrollifriikin vikaakin. Minä onneksi tunnen omat huonot puoleni ja on minulla viisas mieskin. Esim. kun siivoamme, siivoamme suosiolla eri kerrokset asunnosta. Siten kumpikin osallistuu ja siivoaa mielensä mukaan. Minä en puutu siihen, miten mies on hommansa tehnyt, se on hänen asiansa. Siinä tosin en jousta, että haluan itse aina pestä molempien kerrosten vessat, mutta se ei miestä tietenkään haittaa. Jokainen pari tekee omat järjestelynsä, kunhan kumpikin tulee kuulluksi, kumpikin tekee oman osansa ja kummankin työpanosta arvostetaan.

Vierailija
42/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti noihin metatöihin ei lasketa mukaan miesten metatöitä.  Metatyöt kun on AINA siitä näkökulmasta, että naiset pääsee uhriutumaan

Totta kai lasketaan kaikki metatyöt ja sitten ne vaan jaettaisiin tasan sen suhteen kuinka usein jostain asiasta pitää tehdä metatyötä. Jos sitä pitää tehdä 2 kertaa vuodessa, niin eihän se ole sama asia kuin tehdä jotain päivittäin (esim. lasten syömiset, välipalat jne järkkääminen). Mutta harvemmin tehtävä metatyö voi olla myös iso metatyö, joten sekin olisi hyvä huomioida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatelkaa minkä määrän metatöitä oon joutunut tekemään, että pystyn laittamaan tän viestin tähän ketjuun: piti muistaa maksaa netin lasku, piti muistaa maksaa sähkölasku, piti miettiä mistä netti tilataan, piti miettiä kenen kanssa sähkösopimus, sitten tähän ympärille tavittiin tää kiinteistö ettei kone kastu sateella, piti miettiä että oma vai vuokralle, sitte piti miettiä minkälainen tietokone hankitaan ja mistä se hankitaan ja sitte....

Rupesin tässä miettimään mitkä asiat mies on näistä metatöistä tehnyt. Mies maksaa nettilaskun ja on 3v sitten vaihtanut nettiliittymää (huonompaan, kun ei viitsinyt selvittää kenttäasioita). Muut hommat olen minä tehnyt.

Vierailija
44/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt

Ruokien ja kauppalistan suunnittelu

Pyykkihuollon suunnittelu (Mitä pestään, milloin ja miten?)

Keittiön siivouksen organisointi ruokailun jälkeen

Kodin siivouspäivien organisointi

Roskahuolto (Siitä huolehtiminen, että roskat viedään ja roskiskaappi siivotaan.)

Kierrättäminen (Siitä huolehtiminen, mitä kierrätetään ja miten.)

Viherkasvien hoidon organisointi (Siitä huolehtiminen, milloin mikäkin kasvi pitää kastella tai lannoittaa tai koska on aika vaihtaa mullat.)

Lakanoiden ja pyyhkeiden vaihtaminen (Sopivasta vaihtovälistä huolehtiminen ja pesun organisointi.)

Kausiluontoisten kodintöiden, kuten ikkunoiden tai mattojen pesemisen, suunnittelu

Lattiakaivon ja hajulukkojen puhtauden seuraaminen ja puhdistuksen organisointi

Laskujen maksaminen (Siitä huolehtiminen, että laskut tulevat maksettua.)

Sopimusten verta

Listastasi valtaosan voisi vain tehdä, kun tarve on eikä ne vaadi mitään ylimääräistä suunnittelua.

Mutta saahan sitä itselleen tunkea kapuloita rattaisiin. Asia erikseen. Pitäisikö itse aiheutetusta tilanteesta valittaa.

Vierailija
45/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut. Meillä mies hoitaa budjetoinnin ja kaupassa käynnin sekä ruoan laiton suurimmaksi osaksi. Lisäksi hän on hoitanut lapsen oikomishoidon alusta asti sekä aikanaan lapsen puheterapian ja neuvolakäynnit. Minä pidän huolen, että lapsella on oikean kokoisia ja säähän sopivia vaatteita sekä tarvittavat varusteet. Lapsen harrastus ja siihen liittyvä organisointi on minun vastuullani. Hoidan myös koiraan liittyvät jutut: madotuksen, punkkilääkkeet ja vuosittaisen rokotuksen.

Ei nyt ehkä mene tasan puoliksi, mutta molemmat pelaa vahvuuksillaan. Meillä ei ole autoa, mutta siihen liittyvät asiat olisi miehen vastuulla. Minä olen ihan tyytyväinen jakoon. Eikä mieskään ole koskaan valittanut. 

Vierailija
46/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatyö on uusfeministien keksimä mielikuvitusmantra.

Ei ole. Tiedätkö muuten, mitä se tarkoittaa. Jos tiedät, niin kokeile itse vastata metatyöstä. 

Vierailija
47/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi vuotiaan synttärien suunnittelu ja ohjelmanumerojen valinta, kausiverhojen määrittely, kesäkukkien vertailu, elossa olevien sukulaisten listan päivittäminen ja osoitteet, talven ylijääneiden pakasteiden inventointi.....

Nuohan on  metatöitä, joita nainen tekisi YH:na asuessaankin. Kenelle hän silloin niistä valittaisi? Lapselle?

Vierailija
48/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi vuotiaan synttärien suunnittelu ja ohjelmanumerojen valinta, kausiverhojen määrittely, kesäkukkien vertailu, elossa olevien sukulaisten listan päivittäminen ja osoitteet, talven ylijääneiden pakasteiden inventointi.....

Nuohan on  metatöitä, joita nainen tekisi YH:na asuessaankin. Kenelle hän silloin niistä valittaisi? Lapselle?

Mistä sinä puhut?

Vierailija
49/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tiedätkö muuten, mitä se tarkoittaa. Jos tiedät, niin kokeile itse vastata metatyöstä. 

Turhasta työstä on helppo vastata. Miksi? Koska sen voi turhana työnä jättää tekemättä.

Vierailija
50/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyöt on laittomia hommia. Niissä voi käydä monella tavalla huonosti. Ei niitä voi suositella kenellekkään.

Vierailija
51/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisään hengitys

Uloshengitys

WC-käynnit.

Jalan siirtäminen eteenpän ( kävellessä)  

Silmien kiinnilaitto

Silmen avaaminen.

Onhanse  kamalaa naisilla tuo elämä.

Ei, nyt meni kyllä väärin minulla ja pahasti! Tuohan on jo tekemistä. Nuo hommat pitää ensi SUUNNITELLA.

Vierailija
52/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en naisena tajua näitä hvetin metatyöulinaa. Mikä hiton ongelma joillekin naisille on vähän suunnitella elämää, toteuttaa suunnitelmat ja tehdä asioita?? Mä teen kokopäiväisesti töitä, opiskelen, huolehdin omakotitalosta ja selviän silti. Ei mun tarvitse ulista jostakin typerästä metatyöstä. Taas yksi typerä sana lisää kun nykypäivänä pitää joka hemmetin asialle olla oma sanansa. Ennen elettiin ja tehtiin eikä ulistu jostakin metatyöstä.

Vierailija
53/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha alapeukuttaa. Noinhan se on! Ei naisten metatyölistoilta löydy koskaan mitään ns miehille kuuluvia metahommia. Ei ikinä.  Ne on aina jotain synttärilahjojen ostamisia ja harrastustapaamisten muistamisia tms.

Minun metatyölistallani on auto ja sen huolllot ja renkaiden vaihto, mökin remontit, puutarhan lannoitus/puskien leikkaus/kompostien kunto, rännien putsaus, nuohous ja kaikki näihin liittyvät asiat, ostot ja puhelinnumerot. t. nainen

Vierailija
54/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiennyt. Piti googlettaa. 

Minusta erilaiset listaukset joita löydin kertoo vain avuttomien sukupolvesta: pitää erikseen suunnitella, että maksetaan laskut tai viedään roskat ihan kuin aivotoiminta ei riittäisi siihen, että ilman erillistä sopimusta itsensä tai asuinkumppanin kanssa osaisi viedä täyden roskapussin roskikseen. Ei ihme, että 30-40v naiset kokevat uupuvansa kotitöiden taakan alle, kun erikseen pitää miettiä ja palaveroida siitä, kuka kilpailuttaa vakuutukset tai varaa omistamalleen autolle katsastuksen.

Paras minusta oli päiväkotiviemisten suunnittelu". Sepä vaatii varmaan kolmen viikon metatyön kun pohtii, että kuka, miten, millä, mihin aikaan ja miksi ihmeessä vie kenet hoitoon. Ja toiset kolme metatyöviikkoa menee siihen, kun pohditaan, pitääkö se lapsi hakea sieltä kotiinkin, kun ei ennätä, kun pitää järjestellä viherkasvien kasteluvuoroja.

N50+

Vierailija
55/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en naisena tajua näitä hvetin metatyöulinaa. Mikä hiton ongelma joillekin naisille on vähän suunnitella elämää, toteuttaa suunnitelmat ja tehdä asioita?? Mä teen kokopäiväisesti töitä, opiskelen, huolehdin omakotitalosta ja selviän silti. Ei mun tarvitse ulista jostakin typerästä metatyöstä. Taas yksi typerä sana lisää kun nykypäivänä pitää joka hemmetin asialle olla oma sanansa. Ennen elettiin ja tehtiin eikä ulistu jostakin metatyöstä.

Missä on ulistu???? Hesarissahan se oli sitäpaitsi mies joka asian otti puheeksi.

Vierailija
56/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat ehdottomasti että koti on AINA tiptop ja siisti. Ja sitten ruikutetaan metatöistä. Huoh. 

Sinä et taida tietää, mitä metatöillä tarkoitetaan.

Sinäkään et taida tietää. Ihan normaalia ajattelua ja tulevien toimien suunnittelua käytetään uhriutumiseen. Naisille tyypillinen pesänrakennus ei ole mitään työtä. Sellainen vie vain aikaa ja on turhaa rahan haaskausta. Sen yleensä miehet kuitenkin suovat naiselle kärsivät kiltisti pitääkseen naisensa tyytyväisenä. Uhriutuminen tästä on kuitenkin pöyristyttävän väärin. 

Vierailija
57/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju todistaa jälleen että naiset rakastavat hampaat irvessä suorittamista, sillä mitään EI SAA elämässä ottaa rennosti.

Kiva. 

Vierailija
58/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset inhoavat etätöitä miksi meillä töissä aina kaikki akat ovat innoissaan menemässä erilaisiin pikkujoulu- ym järjestelytoimikuntiin?

Vierailija
59/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju todistaa jälleen että naiset rakastavat hampaat irvessä suorittamista, sillä mitään EI SAA elämässä ottaa rennosti.

Kiva. 

Eihän suunnittelu ole mitään suorittamista.

Vierailija
60/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rennosti ottaminen lapsiperheessä tarkoittaa käytännössä sitä, että sitten eletään niin että sammutetaan juuri ja juuri se kulloinenkin tulipalo ja yleensä valtavan stressin saattelemana.

Mitä enemmän niihin metatöihin panostetaan, sitä rennompaa siitä itse elämästä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme