Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarissa tänään juttua metatöiden epätasaisesta jakautumisesta perheessä. Yksi isä huomannut jättäneensä ne kaikki lastensa äidille

Vierailija
12.04.2024 |

Heittäkääpä teidän perheen prosentit. Miten monta prosenttia metatöistä on äidin osuus ja mikä isän/puolison osuus.

Meillä 70/30.

Kommentit (301)

Vierailija
221/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa että harva lapsi haluaa sellaiset vegaaniwokemegasynttärit jotka se 👧🏻femakkomamma raivoissaan järjestää. 

Ei niitä synttäreitä lapsen takia järjestetä vaan naisen pätemisen tarpeesta ja mm somenäkyvyyden takia. 

Niin, ennen somea lapsille ei järjestetty synttäreitä. 

Kuka pystyy generoimaan jotain noin typerää.

Ennen somea niiden tasosta ei käyty kilpailua joka ajaa yh-äipän vararikkoon.

Vierailija
222/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se rennosti ottaminen lapsiperheessä tarkoittaa käytännössä sitä, että sitten eletään niin että sammutetaan juuri ja juuri se kulloinenkin tulipalo ja yleensä valtavan stressin saattelemana.

Mitä enemmän niihin metatöihin panostetaan, sitä rennompaa siitä itse elämästä tulee.

Tämä! Näin se menee. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ja meillä prosentit aika tasan 40-50, mies arvostaa suunnitelmallisuutta eikä koskaan häveksy sitä taustatyötä, jonka perheen eteen teen. N46

Eli miehesi tekee 50%, sinä 40% ja jätät tekemättä 10%

Mistä päättelit, että se olen minä, joka tekee 40%? Teen enemmän, koska teen kotoa käsin töitä ja miehellä on ajettavana työmatka. Hoidan myös kokonaan meidän talouden sijoittamisen, löytyy säästötilejä ja sijoitusasuntokin. Mies on toki tietoinen, mihin hänen palkkansa pistän, mutta luottaa minun bisnesvaistooni. Muut työt tekee se, joka ehtii. Eli mies saattaa imuroida ja minä huoltaa autoa. Ja kyllä, olen naimisissa karvaisen, heviä kuuntelevan  teollisuusasentajan kanssa. Ei ne pallit kuulemma siitä surkastu, jos siivoaa ja laskee wc-kannen alas vessassa käytyään. Molemminpuolinen kunnioitus on pitkän liiton salaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en naisena tajua näitä hvetin metatyöulinaa. Mikä hiton ongelma joillekin naisille on vähän suunnitella elämää, toteuttaa suunnitelmat ja tehdä asioita?? Mä teen kokopäiväisesti töitä, opiskelen, huolehdin omakotitalosta ja selviän silti. Ei mun tarvitse ulista jostakin typerästä metatyöstä. Taas yksi typerä sana lisää kun nykypäivänä pitää joka hemmetin asialle olla oma sanansa. Ennen elettiin ja tehtiin eikä ulistu jostakin metatyöstä.

Koville ottaa sulla elämä, kun noin raivoenergialla pitää tähän ketjuun osallistua. 

Ei mulla elämä ota koville vaan teillä ottaa kun pitää keksiä jotakin olemattomia metatöitä. Mua huvittaa ja ärsyttää tuo teidän ulina. Siksi vastaan tähän ketjuun veemäisesti josko vähän heräisitte todellisuuteen. 

Sinä päivystät täällä palstalla riehumassa ja solvaamassa aina, reppana. Mitään normaalia elämää sulla ei ole.

Vierailija
224/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu samat pimennysverhot paikoillaan kohta 15 vuotta. Hirveä metatyö niiden kanssa

Tuo verhoista jankuttava on lapseton incel/palstahäirikkö. Se on mielestään ihan hirmuhauska, hih hih.

Voi typerys. Tässä on useampi nauranut tuolle kausiverhojen määrittelylle. Mä en ole jokaista verhoihin liittyvää kommenttia laittanut. Se nyt vain oli niin idioottimainen kommentti siltä joka kirjoitti kausiverhojen määrittely. Siis oikeasti, haloo!! 

Mä olen 40+ ikäinen äiti-ihminen joka ei ymmärrä tätä ulinaa metatöistä. 

Vierailija
225/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollu samat pimennysverhot paikoillaan kohta 15 vuotta. Hirveä metatyö niiden kanssa

Tuo verhoista jankuttava on lapseton incel/palstahäirikkö. Se on mielestään ihan hirmuhauska, hih hih.

Ja sä olet se koomikko joka kotityökeskusteluissa väittää miesten kotitöiksi salaojan kaivuun, naisen hoitaessa kaiken muun.

Vierailija
226/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi typerys. Tässä on useampi nauranut tuolle kausiverhojen määrittelylle. Mä en ole jokaista verhoihin liittyvää kommenttia laittanut. Se nyt vain oli niin idioottimainen kommentti siltä joka kirjoitti kausiverhojen määrittely. Siis oikeasti, haloo!! 

Mä olen 40+ ikäinen äiti-ihminen joka ei ymmärrä tätä ulinaa metatöistä. 

Niin, se oli juurikin se palstahäirikkö incel, joka niistä alkaa jankuttaa, jankuttaa ja jankuttaa. Naisviha kukkeimmillaan. Ei ko paska huvita kuin häntä ja random idioottia. Kumpi olet?

Vierailija
227/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en naisena tajua näitä hvetin metatyöulinaa. Mikä hiton ongelma joillekin naisille on vähän suunnitella elämää, toteuttaa suunnitelmat ja tehdä asioita?? Mä teen kokopäiväisesti töitä, opiskelen, huolehdin omakotitalosta ja selviän silti. Ei mun tarvitse ulista jostakin typerästä metatyöstä. Taas yksi typerä sana lisää kun nykypäivänä pitää joka hemmetin asialle olla oma sanansa. Ennen elettiin ja tehtiin eikä ulistu jostakin metatyöstä.

Koville ottaa sulla elämä, kun noin raivoenergialla pitää tähän ketjuun osallistua. 

Ei mulla elämä ota koville vaan teillä ottaa kun pitää keksiä jotakin olemattomia metatöitä. Mua huvittaa ja ärsyttää tuo teidän ulina. Siksi vastaan tähän ketjuun veemäisesti josko vähän heräisitte t

Mitä sä nyt oikein sekoilet? En todellakaan päivystä täällä ja paljon on tässkin ketjussa muiden viestejä kuin mun. Kyllä sulla ottaa nyt koville kun me muut normaalisti elämää elävät nauramme teille metastressaajille. Mulla on täysin normaali elämä enkä notkut täällä palstalla jatkuvasti kitisemässä kuten sä teet.

Vierailija
228/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä nyt oikein sekoilet? En todellakaan päivystä täällä ja paljon on tässkin ketjussa muiden viestejä kuin mun. Kyllä sulla ottaa nyt koville kun me muut normaalisti elämää elävät nauramme teille metastressaajille. Mulla on täysin normaali elämä enkä notkut täällä palstalla jatkuvasti kitisemässä kuten sä teet.

Kaikki me täällä käyvät tunnistamme sinut, uliulimies.

Vierailija
229/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istun juuri vapaapäivää viettämässä sohvalla palstaillen ja mietin, aloittaisinko keittiön siivouksen organisoinnin suunnittelun. Vaihtaisinko jo keväisemmät verhot, vai annanko olla? Tiskit odottavat koneeseen laittoa, toki puhtaiden astioiden pois ottaminen on organisoitava. Kuka tekee ja milloin?  Pyykkikone sai juuri ohjelman valmiiksi. Kai ne on pakko ripustaa, että on huomiseksi kuivat työvermeet. Eilen ajattelin käydä kaupassa, kun vaihdatin renkaat, mutta päätinkin siirtää projektin tälle päivälle. Löysin kaapista viinipullon, joka on jäähtymässä, joten pitäisi tarkistaa ostoslistaa ja suunnitella budjetti uusiksi. Delegoisinko kauppalistan miehelle? Vaatii suunnittelua, vai mitä raati on mieltä?

No teepäs kotiaskareet siinä joutessasi, kun et kerran ole TÖISSÄ.

Tosin sait kyllä tiskoneen tyhjennyksen ja täytön kuulostamaan oudon mon

Arvasinkin, että jollakin veren maku suussa suorittajalla katkeaa verisuoni päästä. Tuo viestini  oli lähinnä viittaus yhteen aikaisempaan viestiin, jossa organisoitiin ja suunniteltiin vimmaisesti. Eihän astianpesukoneen kanssa toki tarvitse miettiä mitään muuta, kuin puhtaat kaappiin ja likaiset tilalle. 

Olen nyt vapaalla, mutta viikonlopun töissä, kun taas mies on nyt töissä, mutta viikonlopun vapaalla. Tein eilen (myös vapaa) hiukan kotitöitä, ja tänään lisää. Mies tekee viikonloppuna ainakin pyykinpesua ja laittaa ruoat. Menee minusta aika tasan. 

Vierailija
230/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me täällä asuvat trollit tunnistamme sinut, uliulimies.

korjattu

Vierailija
231/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on naisten homma muutenkin

No voihan se näinkin olla. Jos niin on sovittu ja mies tekee mitä sanotaan.

Vierailija
232/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miestentöitä on kerrostaloasunnoissa?

Olen nainen ja olen miestä parempi huonekalujen korjauksessa/kasauksessa, auton vikojen etsinnässä, viemäreiden puhdistuksessa jne. Mieheni ei osaa myöskään tehdä metallivaluja, hitsata tai tehdä helppoja sähköasennuksia. Minä teen nekin.

Hienoa! Hyvä tyttö!

Vierailija
233/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me täällä käyvät tunnistamme sinut, uliulimies.

Ota ne lääkkeet. Olen 40+ ikäinen äiti-ihminen. Mua suoraan sanottuna vi tuttaa kun täällä te jotkut ulisette ja väitätte naisia miehiksi. Olen tämän kokenut useamman kerran täällä sontapalstalla. Ratakiskosta: OLEN NAISEKSI SYNTYNYT NAINEN JOKA TUNTEE ITSENSÄ NAISEKSI.  En ole mikään mies. Meneekö jo sinne va jakin kalloon??? Tuskin. Ota pää pois perseestä ja lähde elämään oikeaa elämää niin ehkä tajuat, että ei kaikki naiset ole samanlaisia ja kirjoita samalla tavalla. 

VMP.

Vierailija
234/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on metatyö? Meillä mennään ihan perinteisin arvoin eli vaimo hoitaa kodin ja minä kodin ulkopuoliset hommat.

Paitsi kaupankäyntiä.

Se metatyö on sitä kun sun vaimo käy läpi jääkaapin ja tekee listan mitä ostaa sekä suunnittelee teidän ruuat. 

Hoitaa kodin? Eli pesee kaikki pyykit, siivoaa ja laittaa ruuan.

Mitä hyötyä susta on muuta kun lompakko puoliks?

Vierailija
235/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ne lääkkeet. Olen 40+ ikäinen äiti-ihminen. Mua suoraan sanottuna vi tuttaa kun täällä te jotkut ulisette ja väitätte naisia miehiksi. Olen tämän kokenut useamman kerran täällä sontapalstalla. Ratakiskosta: OLEN NAISEKSI SYNTYNYT NAINEN JOKA TUNTEE ITSENSÄ NAISEKSI.  En ole mikään mies. Meneekö jo sinne va jakin kalloon??? Tuskin. Ota pää pois perseestä ja lähde elämään oikeaa elämää niin ehkä tajuat, että ei kaikki naiset ole samanlaisia ja kirjoita samalla tavalla. 

VMP.

Uli uli.

Tuossapa oikein todella rennon ja miellyttävän ihmisen puheenvuoro. Ai että .Rentous oikein säteilee kanssaihmisille. Uli Uli.

Te uliuli jankkaajat ootte pahinta paskaa palstalla. Kukaan ei voi mitään kommentoida ilman että tulette huutelemaan.

Vierailija
236/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP.

Uli uli.

Tuossapa oikein todella rennon ja miellyttävän ihmisen puheenvuoro. Ai että .Rentous oikein säteilee kanssaihmisille. Uli Uli.

Te uliuli jankkaajat ootte pahinta paskaa palstalla. Kukaan ei voi mitään kommentoida ilman että tulette huutelemaan.

Älä tule sitten. Heippa!

Ja jos olisit lukenut edes aloituksen ennen kuin syöksyt sylkemään naisvihaasi tänne, olisit houmannut, että siinähän nimenomaan MIES puhui metatöistä, niiden määrästä ja epätasaisesta jakautumisesta. Ei nainen.

Vierailija
237/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VMP.

Uli uli.

Miksi ärsytät tahallasi muita? 

Vierailija
238/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP.

Uli uli.

Älä tule sitten. Heippa!

Ja jos olisit lukenut edes aloituksen ennen kuin syöksyt sylkemään naisvihaasi tänne, olisit houmannut, että siinähän nimenomaan MIES puhui metatöistä, niiden määrästä ja epätasaisesta jakautumisesta. Ei nainen.

Jos ymmärtäisit lukemasi tajuaisit etten välitä yhtään siitä mistä puhuttiin ja oliko joku mies tai nainen vaan kommentoin palstalla uliulia jankkaavien pilaavan kaikki ketjut

Vierailija
239/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP.

Uli uli.

Te uliuli jankkaajat ootte pahinta paskaa palstalla. Kukaan ei voi mitään kommentoida ilman että tulette

Silti sinä jankutat koko ajan yleistäen miten naiset sitä ja naiset tätä.😂😂😂

Vierailija
240/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se rennosti ottaminen lapsiperheessä tarkoittaa käytännössä sitä, että sitten eletään niin että sammutetaan juuri ja juuri se kulloinenkin tulipalo ja yleensä valtavan stressin saattelemana.

Mitä enemmän niihin metatöihin panostetaan, sitä rennompaa siitä itse elämästä tulee.

Tämä! Näin se menee. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ja meillä prosentit aika tasan 40-50, mies arvostaa suunnitelmallisuutta eikä koskaan häveksy sitä taustatyötä, jonka perheen eteen teen. N46

Eli miehesi tekee 50%, sinä 40% ja jätät tekemättä 10%

Mistä päättelit, että se olen minä, joka tekee 40%? Teen enemmän, koska teen kotoa käsin töitä ja miehellä on ajettavana työmatka. Hoidan myös kokonaan meid

Tää oli hyvä kuvaus :D