Hesarissa tänään juttua metatöiden epätasaisesta jakautumisesta perheessä. Yksi isä huomannut jättäneensä ne kaikki lastensa äidille
Heittäkääpä teidän perheen prosentit. Miten monta prosenttia metatöistä on äidin osuus ja mikä isän/puolison osuus.
Meillä 70/30.
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että kaikkea ylisuoritetaan ja sitten ollaan että voi kuinka on rankkaa tämä lapsiperhe-elämä. Edelliset sukupolvet nauravat haudoissaan, vaikka heillä oli metsä- ja maataloustöitä kellon ympäri.
Ja miksi suoritetaan? Oman egon vuoksi, ajatellaan että tämä on minun suoritukseni jota kaikki katsovat ja arvostelevat. Keskiö on hukassa.
Juurihan täällä incel-mies kerskui miten on niin tärkeää, että saa suorittaa töissä. Ego paisuneena. Paljon typerämpää se on kuin lasten hyvinvoinnista huolehtimienn.
Ennen muuten oli paljon helpompaa, koska lapsiperheille oli lähikoulut, siellä hammashoitolat, neuvola oli joka kaupunginosassa ja tuppukylässä jne. Ja kodinhoitajan sai avuksi, jos halusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan mitä tarvitaan ja käydään marketista sovittamassa ja hakemassa.
Niin eli monta työvaihetta, aikatauluttamista ja useammassa kaupassa käymistä, että löytyy kaikille sopivat. Ja tämähän on fiksua tehdä jo kauan ennen kuin se sesonki iskee päälle, koska säästäminen. Ei ole enää ollenkaan parin minuutin homma, todellakaan.
Ja sitten on vielä ne pieneksi jääneet, jotka pitää myydä, mikä taas vaatii sitä, että ottaa selvää, missä on kirppistapahtumia sitä varten, sinne pitää ilmoittautua tiettyyn aikaan, seurata mitä pitää viedä mukana jne.
No saat kyllä kaupassa käymisen kuulostamaan työläältä, kai se on saavutus sekin.
Niin, se ei ole parin minuutin homma, kuten incel-mies täällä paas
Jaa, minulta meni ohi että joku on puhunut parista minuutista. Mutta se vie sen minkä vie, ei siinä sen kummempaa vaikka veisi pari tuntia.
Jaa, minulta meni ohi että joku on puhunut parista minuutista. Mutta se vie sen minkä vie, ei siinä sen kummempaa vaikka veisi pari tuntia.
Niin semmosta se on kun aina menee ohi. Mutta vänkyttää pitää. Se on must.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alussahan mies tekee metatöitä. Jossain vaiheessa siitä tule riitaa, jolloin mies viisaampana antaa periksi antaen naisen tehdä ne mielensä mukaan.
Miehen metatyöt eivät kelpaa, sillä ne eivät tule tehtyä "täydellisesti."
Passiivinen luovuttaminen on aina kovin kumma tapa elää elämäänsä.
Koti on yhteinen, joten siinä ei voida elää vain yhdellä tapaa, asioista sovitaan. Olen tuolle omalle avomiehelle sanonut, että kun halusit mielipiteen omaavan naisen, sitä minä olen, aivan turha sitten itkeä että "ei koskaan saa tehdä niin kuin haluaa". En minä ole mikään diktaattori, mutta en myöskään jaksa katsoa mitään puolivillaista sohvaperunointia 24/7. Onhan töissäkin jokin asetettu taso ja tavoite, eikä siellä silitellä päätä että kiva Pentti kun yritit, se riittää kyllä, ota mitali ja mee lepäämään.
Pyykit pestään p
Mies joka hoitaa hommat oma-aloitteisesti kunnolla. Ai että on kuumaa!
Älkää antako naisten kohdella teitä huonosti.
Lyhyet miehet on laiskoja, en suosittele. Ottakaa pitkä mies.
Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Kuopus asuu isänsä kanssa isän naisystävän talossa.
Minä asun miesystävän asunnossa. Hoidan 98% kaikki mm ruokatilaukset, siivoamisen jne. Kesäkuussa hänen esikoisensa menee naimisiin, tulen hoitamaan häistä paljon.
Isänsä tarjoaa häät ja lapsi oli kysynyt mitä olemme ajatelleet antaa häälahjaksi.
Ruuat tilaan työpaikaltani ja ne maksavat yli 1000 e, päälle vaikka mitä ja pari juttua teemme itse. Plus kaikki muut
Kuka olisi uskonut että vihervasemmistolainen hesari taas kirjoittaa feministisen naisten uhriutumistarinan.
Esimerkki metatöistä: Säähän sopivat vaatteet lapsille. Meillä mies on pääasiassa hoitanut lasten viennin aamulla hoitoon / lähettämisen kouluun.
On tehnyt nyt sitä 10 vuotta, mutta ei tähän päivään mennessä ole oppinut katsomaan säätiedotetta. Niinpä lapsilla on toistuvasti ollut liian kylmät tai kuumat vaatteet, vääränlaiset hanskat, pipo tai sateella lenkkarit tms. Osaa kyllä katsoa ikkunasta ulos, mutta ei katsoa säätiedotetta, jos sää muuttuisi päivän mittaan.
Saati sitten, että katsoisi vaikka jokusen päivän (tai viikon) etukäteen onko seuraavan kauden vaatteet olemassa, jos on tulossa kevät, syksy tai talvi.
Välillä toki muistutan miestä tai pistän vaatteet valmiiksi illalla, mutta mies ei vaan onnistu katsomaan päivän säätä. Tänä aamuna satuin olemaan kotona, kun mies oli lähdössä lapsen kanssa ulos. Lapsella oli jalassa toppahousut ja iltapäiväksi luvattu +15 astetta lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä pitää olla niin et mies hoitaa elatuksen ja kodin metatyöt päälle. Sillo jää naiselle aikaa harrastaa omia juttujaan.
Höpö höpö. Usampi avioliitto säilysi, jos prosentit olisivat lähempänä 50/50.
Tuota, lopetatte vaan sen ihme hinkkaamisen ja jos sattuu olemaan talvi, niin lapselle laitetaan yleensä talvihaalari, rukkaset ja lakki sekä talvikengät.
Muukin kommunikointi, kuin äyskäröinti Lillin synttärilahjasta olisi myös paikallaan. Ei kukaan ole sanonut minulle mitään kenestäkään Lillistä tai synttäreistä. Läheistä Cittarista saa varmaan jotain kivaa viidentoista minuutin aikana.
Kaikkea sitä, pikkasen alkaa jo pänniä.
Mies ajattelee, että se oikeankokoinen ja kuiva haalari vaan jostain mystisesti ilmestyy eteiseen, samoin rukkaset lakki ja varsinkin talvikengät.
Synttärilahjasta joku jo edellä hyvin kirjoittikin.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki metatöistä: Säähän sopivat vaatteet lapsille. Meillä mies on pääasiassa hoitanut lasten viennin aamulla hoitoon / lähettämisen kouluun.
On tehnyt nyt sitä 10 vuotta, mutta ei tähän päivään mennessä ole oppinut katsomaan säätiedotetta. Niinpä lapsilla on toistuvasti ollut liian kylmät tai kuumat vaatteet, vääränlaiset hanskat, pipo tai sateella lenkkarit tms. Osaa kyllä katsoa ikkunasta ulos, mutta ei katsoa säätiedotetta, jos sää muuttuisi päivän mittaan.
Saati sitten, että katsoisi vaikka jokusen päivän (tai viikon) etukäteen onko seuraavan kauden vaatteet olemassa, jos on tulossa kevät, syksy tai talvi.
Välillä toki muistutan miestä tai pistän vaatteet valmiiksi illalla, mutta mies ei vaan onnistu katsomaan päivän säätä. Tänä aamuna satuin olemaan kotona, kun mies oli lähdössä lapsen kanssa ulos. Lapsella oli jalassa toppahousut ja iltapäiväksi luvattu +15 astetta lämmintä.
Ja olen siis jo todennut, että saan nopeammin lapselle opetettua sään katsomisen ja sen mukaan pukeutumisen kuin aikuiselle miehelle. Vaikka se lapselle opettamiseen kuluvan ajan laskisi sieltä syntymästä. Isompi osaa jo, pienemmälläkään ei enää montaa vuotta mene.
T. edellinen
Mies ajattelee, että se oikeankokoinen ja kuiva haalari vaan jostain mystisesti ilmestyy eteiseen, samoin rukkaset lakki ja varsinkin talvikengät.
Se on se mystinen keiju, joka aina taikoo kaiken valmiiksi.
Kävin äsken rysäyttämässä pönttöön kunnon metatyöt. Melkoinen metatyön käry jäi vessaan leijumaan, mutta kyllä teki hyvää.
Kyllä mun lapset on halunneet niille kavereilleen ostaa huolella ja ajatuksella ne synttärilahjat. Samaten he haluaa suunnitella omat juhlansa huolella, valmisteleminen on heille tärkeää.
Minusta on todella surullista, jos vaan pitää kaikki saada nopeasti joten kuten hosuttua, ilman että edes omaa lastaan osaa huomioida tai arovstaa yhtään tämän kaverisuhteita!
Vierailija kirjoitti:
Se rennosti ottaminen lapsiperheessä tarkoittaa käytännössä sitä, että sitten eletään niin että sammutetaan juuri ja juuri se kulloinenkin tulipalo ja yleensä valtavan stressin saattelemana.
Mitä enemmän niihin metatöihin panostetaan, sitä rennompaa siitä itse elämästä tulee.
Tämä! Näin se menee. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ja meillä prosentit aika tasan 40-50, mies arvostaa suunnitelmallisuutta eikä koskaan häveksy sitä taustatyötä, jonka perheen eteen teen. N46
Vierailija kirjoitti:
Se on se mystinen keiju, joka aina taikoo kaiken valmiiksi.
Helpottiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti noihin metatöihin ei lasketa mukaan miesten metatöitä. Metatyöt kun on AINA siitä näkökulmasta, että naiset pääsee uhriutumaan
Turha alapeukuttaa. Noinhan se on! Ei naisten metatyölistoilta löydy koskaan mitään ns miehille kuuluvia metahommia. Ei ikinä. Ne on aina jotain synttärilahjojen ostamisia ja harrastustapaamisten muistamisia tms.
No mikset kerro mitä ne miehen metatyöt on? Älä vaan sano että pitää mielessä suunnitella talvi/kesärenkaiden vaihtoa puoli vuotta..
Vierailija kirjoitti:
Mä en naisena tajua näitä hvetin metatyöulinaa. Mikä hiton ongelma joillekin naisille on vähän suunnitella elämää, toteuttaa suunnitelmat ja tehdä asioita?? Mä teen kokopäiväisesti töitä, opiskelen, huolehdin omakotitalosta ja selviän silti. Ei mun tarvitse ulista jostakin typerästä metatyöstä. Taas yksi typerä sana lisää kun nykypäivänä pitää joka hemmetin asialle olla oma sanansa. Ennen elettiin ja tehtiin eikä ulistu jostakin metatyöstä.
Koville ottaa sulla elämä, kun noin raivoenergialla pitää tähän ketjuun osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset on erilaisia, joten ei kannata yllättyä, jos se tulee ilmi tässäkin asiassa.
Ei tämä ole mies-nais-asia. Enemmän vastuunkantoa. Tunnen esimerkiksi miehen, joka hoitaa ison asian metatöistä perheessään: Lasten synttärit, lasten kouluun yhteydenpidon, harrastuksiin liittyviä asioita yms. Kyse on siitä, että hän on päättänyt kantaa noista vastuuta, koska ymmärtää, että ne pitää tehdä.
Yllä ketjun alkupäästä todella surullinen esimerkki suomalaisten miesten sosiaalisesta kyvyttömyydestä. Mielestäni tämä koko metatyöasia liittyy miesten sosiaaliseen kyvyttömyyteen.
Jos sun lapsella on kaveri nimeltä Lilli, niin sun kuuluisi ihan itse olla kiinnostunut lapsesi ympyröistä, ja ensinnäkin tietää kuka tämä Lilli on ja missä ja milloin ne synttärit on. Etenkin jos Lilli on hyväkin ystävä lapsellesi, niin ihan sille omalle lapsellesi saattaa olla todella tärkeää rauhassa valita Lillille sellainen lahja, josta hän oikeasti ilahtuu. Lahjaa valitessa olisi myös hyvä edes jokseenkin tietää onko Lillillä tai Lillin perheellä jotain allergiaan, arvomaailmaan jne. liittyviä asioita. Lisäksi esim. sillä lahjan valinnalla opetetaan sille omalle lapselle toisten ihmisten arvostamista ja muistamista. ELÄMÄNTAITOJA. Mutta nimen omaan ne elämäntaidot ja sosiaaliset kyvyt näiltä mieslapsilta itseltäänkin uupuvat.