Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarissa tänään juttua metatöiden epätasaisesta jakautumisesta perheessä. Yksi isä huomannut jättäneensä ne kaikki lastensa äidille

Vierailija
12.04.2024 |

Heittäkääpä teidän perheen prosentit. Miten monta prosenttia metatöistä on äidin osuus ja mikä isän/puolison osuus.

Meillä 70/30.

Kommentit (301)

Vierailija
261/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja mies ei ottanut Wilma- tunnuksia ollenkaan käyttöön. Kehityskeskusteluissa selitti suuvaahdossa, että ollaan keskenämme sovittu vaimon tehtäväksi. Viimeisinä vuosina palavereissa korjasin heti asian ettei mitään sopimusta ole ollutkaan. Kerran mies jopa kertoi syyksi töissä käynnin, kaikki tuijotti toisiaan monttu auki, kun kerroin käyväni itsekin töissä vaikka luen ja reagoin Wilmaan. Nyt lapset isoja ja ukko lähtee ulkoruokintaan....

Vierailija
262/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyö on vatulointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko koskaan kysyneet mieheltänne haluaako että teette kotitöitä? Itse olisin vastannut exälleni että en halua

Älä vain alapeukata vaan vastaa. Olwtko kysynyt?

Eli et ole kun et uskalla muuta kuin alapeukuttaa. Voisi avata silmiäsi kun tietäisit kuinka vähän sun kotityöntekoa kaivataa ja tilalle haluttais jotain ihan muuta.

Vierailija
264/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti noihin metatöihin ei lasketa mukaan miesten metatöitä.  Metatyöt kun on AINA siitä näkökulmasta, että naiset pääsee uhriutumaan

Poikani sanoi, että heillä ei riidellä. Siivouksen hoitaa maksettu siivooja ja kaiken muun koneet. Ruokaa tykkäävät kokata yhdessä, aina kun töiltään ehtiväti, jos ei syövät ulkona.

Metatöistä en kysellyt.

Miksi sinä utelet toisten yksityisasioista?

Ja mihin koko avautumisesi liittyy? Aihe on metatyöt. Ei kotityöt.

Inhottava ilmaisu, lapsen hoito ja kasvatus on metyötä. Hyi hemmetti, suurin osaa työttömistä kiikuttaa lapsensa muiden hoteisiin, saamaan ammattilaisen hoitoa. Mies tai Kela maksaa metamaksun.

Ei lapsen hoito ja kasvatus ole metatyötä. Uliulimieskö se taas vauhdissa?

Vierailija
265/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan kaikki lapseen liittyvät metatyöt. Lapsi menee kohta yläkouluun, eikä miehellä ole koskaan ollut esimerkiksi Wilma-tunnuksia, en usko että kävi kertaakaan neuvolassa silloin aikanaan, ja edelleen hoidan kaikki lapsen rokotukset, harrastuksiin ilmoittautumiset, vanhempainyhdistyksen asiat, kaverilahjojen ja kynien ja kirjojen hankkimiset ym. Mies ei ole tietääksini ostanut lapselle yhtäkään vaatetta, paitsi pari kertaa kun olen erikseen käskenyt hakea jonkun tietyn jutun työmatkansa varrelta.

Mutta ei se kyllä haittaa minua yhtään. Ne sujuvat minulta ilman isompia ponnistuksia, enkä ehkä haluaisikaan että mies sekaantuisi niihin. Mies hoitaa lapsen kaikki aamuiset kouluunlähdöt, koska teen usein töitä öisin ja nukun aamulla. Hän huolehtii kaiken autoihin liittyvän, fyysisesti isojen juttujen hankinnan, jatkuvat remontit, lumityöt jne.

Auton vieminen huoltoon vie saman verran aikaa kuin yhden aterian valmistaminen perheelle. Jos siis auton huoltoon viemiset ja suuret hankinnat ovat päivittäistä herkkua niin silloin työt jakautuvat tasan niissä perheissä missä nainen hoitaa yhden päivän aterioista pöytään. Teillä työmäärää tasoittaa enemmän se, että mies vie joka aamu lapset kouluun. Se on jo selkeä helpotus sinulle.

Vierailija
266/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sinkkumiehenä metatyöt on jaettu ihan samanlailla kuin kaikki kotityötkin eli kaikki on tehtävä itse.

M40

Vierailija
267/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan kaikki lapseen liittyvät metatyöt. Lapsi menee kohta yläkouluun, eikä miehellä ole koskaan ollut esimerkiksi Wilma-tunnuksia, en usko että kävi kertaakaan neuvolassa silloin aikanaan, ja edelleen hoidan kaikki lapsen rokotukset, harrastuksiin ilmoittautumiset, vanhempainyhdistyksen asiat, kaverilahjojen ja kynien ja kirjojen hankkimiset ym. Mies ei ole tietääksini ostanut lapselle yhtäkään vaatetta, paitsi pari kertaa kun olen erikseen käskenyt hakea jonkun tietyn jutun työmatkansa varrelta.

Mutta ei se kyllä haittaa minua yhtään. Ne sujuvat minulta ilman isompia ponnistuksia, enkä ehkä haluaisikaan että mies sekaantuisi niihin. Mies hoitaa lapsen kaikki aamuiset kouluunlähdöt, koska teen usein töitä öisin ja nukun aamulla. Hän huolehtii kaiken autoihin liittyvän, fyysisesti isojen juttujen hankinnan, jatkuvat remontit, lumityöt jne.

Auton vieminen huoltoon vie saman verran aikaa kuin yhden aterian valmistaminen perheelle. Jos siis auton huoltoon viemiset ja suuret hankinnat ovat päivittäistä herkkua niin silloin työt jakautuvat tasan niissä perheissä missä nainen hoitaa yhden päivän aterioista pöytään. Teillä työmäärää tasoittaa enemmän se, että mies vie joka aamu lapset kouluun. Se on jo selkeä helpotus sinulle.

Joko oot maailman hitain kokki tai sun huollot on nopeita.

Kun vien auton menee ensin 30 min ajaa huoltamolle, 20 min asioidessa, 2 tuntia polkea pyörällä kotiin ja huollon valmistuttua poljen 2h huoltamolle, 20 min asiointi, 30 min autolla kotiin. Noin 5h 40min ilman että lasketaan edes ajanvarausta ja kalenterointia ja mahdollisia työajan muutoksia koska huolto tapahtuu arkipäivänä työajalla.

Ruuan laittoon perheelle minulla menee 20 - 45 min riippuen ruuasta.

Vierailija
268/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei se kyllä haittaa minua yhtään. Ne sujuvat minulta ilman isompia ponnistuksia, enkä ehkä haluaisikaan että mies sekaantuisi niihin. Mies hoitaa lapsen kaikki aamuiset kouluunlähdöt, koska teen usein töitä öisin ja nukun aamulla. Hän huolehtii kaiken autoihin liittyvän, fyysisesti isojen juttujen hankinnan, jatkuvat remontit, lumityöt j

Olet vain tehoton.

Vierailija
269/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metatöitä tehdään valtavasti, mutta sitten vaikkapa oman taloyhtiön vuosikokouksessa käy pääosin miehiä, vaikka useimmilla on puolisot.

aika jännä, että kaikki joiden tiedän olevan taloyhtiön hallituksessa ovat naisia. Just olin yhden urheiluseuran hallituksen kokouksessa ja kaikki oli naisia Missäköhän ne kaikki miehet luura?

Vierailija
270/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sinkkumiehenä metatyöt on jaettu ihan samanlailla kuin kaikki kotityötkin eli kaikki on tehtävä itse.

M40

Ja minulla perheellisenä sama asia koska nainen asuu omassa asunnossaan.

M45

Vierailija
271/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei se kyllä haittaa minua yhtään. Ne sujuvat minulta ilman isompia ponnistuksia, enkä ehkä haluaisikaan että mies sekaantuisi niihin. Mies hoitaa lapsen kaikki aamuiset kouluunlähdöt, koska teen usein töitä öisin ja nukun aamulla. Hän huolehtii kaiken autoihin liittyvän, fyysisesti isojen juttujen hankinnan, jatkuvat remontit, lumityöt j

Joko oot maailman hitain kokki tai sun huollot on nopeita.

Kun vien auton menee ensin 30 min ajaa huoltamolle, 20 min asioidessa, 2 tuntia polkea pyörällä kotiin ja huollon valmistuttua poljen 2h huoltamolle, 20 min asiointi, 30 min autolla kotiin. Noin 5h 40min ilman että lasketaan edes ajanvarausta ja kalenterointia ja mahdollisia työajan muutoksia koska huolto tapahtuu arkipäivänä työajalla.

Ruuan laittoon perheelle minulla menee 20 - 45 min riippuen ruuasta.

Jaa, me asutaan viiden minuutin päässä huollosta, otan koirat mukaan kun vien auton sinne, mitään asiointia ei tarvita, kävelen kotiin koirien kanssa eli lenkitän ne samalla, iltapäivällä sama homma toisin päin, maksaminen ja kotiin autolla minuutti.

Vierailija
272/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyö on pomottelua, komentelua ja toisen mielipiteiden mitätöintiä.

Vierailija
273/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kaikki oikeat työt ja nainen motkottaa omassa päässään tekemistään metatöistä.

Vierailija
274/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M40

Jos asut yksin, ketä komentelet?

Vierailija
275/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M40

Jos asut yksin, ketä komentelet?

Itse itseään komentaen. Johan se alokkaillekin opetetaan.

Vierailija
276/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Noin 80-99%miehistä elättää, eli kyllä ne niasetkin elättää!

Vierailija
277/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatronitar vetää metaa ja miehet tekee raskaat työt. Näinhän se on aina ollut.

Vierailija
278/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työtä. Mitään vigun metaturboferrotöitä ei ole olemassa muualla kuin jonkun kielitieteilijän mielessä.

Vierailija
279/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on sukupuoli??

Vierailija
280/301 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ne metatyöt on, mutta meillä lähes kaikki lapsiin liittyvä on minun työtäni. Myös maksan lasten kulut 95%, päivähoitomaksuja myöten.