Hesarissa tänään juttua metatöiden epätasaisesta jakautumisesta perheessä. Yksi isä huomannut jättäneensä ne kaikki lastensa äidille
Heittäkääpä teidän perheen prosentit. Miten monta prosenttia metatöistä on äidin osuus ja mikä isän/puolison osuus.
Meillä 70/30.
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ne lääkkeet. Olen 40+ ikäinen äiti-ihminen. Mua suoraan sanottuna vi tuttaa kun täällä te jotkut ulisette ja väitätte naisia miehiksi. Olen tämän kokenut useamman kerran täällä sontapalstalla. Ratakiskosta: OLEN NAISEKSI SYNTYNYT NAINEN JOKA TUNTEE ITSENSÄ NAISEKSI. En ole mikään mies. Meneekö jo sinne va jakin kalloon??? Tuskin. Ota pää pois perseestä ja lähde elämään oikeaa elämää niin ehkä tajuat, että ei kaikki naiset ole samanlaisia ja kirjoita samalla tavalla.
VMP.
Uli uli.
Tuossapa oikein todella rennon ja miellyttävän ihmisen puheenvuoro. Ai että .Rentous oikein säteilee kanssaihmisille. Uli Uli.
Te uliuli jankkaajat ootte pahinta paskaa palstalla. Ku
Silti sinä jankutat koko ajan yleistäen miten naiset sitä ja naiset tätä.😂😂😂
Tuo oli mun eka viesti ketjuun kun en jaksa teitä uliuli jankkaajia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ne lääkkeet. Olen 40+ ikäinen äiti-ihminen. Mua suoraan sanottuna vi tuttaa kun täällä te jotkut ulisette ja väitätte naisia miehiksi. Olen tämän kokenut useamman kerran täällä sontapalstalla. Ratakiskosta: OLEN NAISEKSI SYNTYNYT NAINEN JOKA TUNTEE ITSENSÄ NAISEKSI. En ole mikään mies. Meneekö jo sinne va jakin kalloon??? Tuskin. Ota pää pois perseestä ja lähde elämään oikeaa elämää niin ehkä tajuat, että ei kaikki naiset ole samanlaisia ja kirjoita samalla tavalla.
VMP.
Uli uli.
Tuossapa oikein todella rennon ja miellyttävän ihmisen puheenvuoro. Ai että .Rentous oikein säteilee kanssaihmisille. Uli Uli.
Te
Eli et jaksa itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä pitää olla niin et mies hoitaa elatuksen ja kodin metatyöt päälle. Sillo jää naiselle aikaa harrastaa omia juttujaan.
Höpö höpö. Usampi avioliitto säilysi, jos prosentit olisivat lähempänä 50/50.
Tuota, lopetatte vaan sen ihme hinkkaamisen ja jos sattuu olemaan talvi, niin lapselle laitetaan yleensä talvihaalari, rukkaset ja lakki sekä talvikengät.
Muukin kommunikointi, kuin äyskäröinti Lillin synttärilahjasta olisi myös paikallaan. Ei kukaan ole sanonut minulle mitään kenestäkään Lillistä tai synttäreistä. Läheistä Cittarista saa varmaan jotain kivaa viidentoista minuutin aikana.
Kaikkea sitä, pikkasen alkaa jo pänniä.
Ja ne vaatteet vain otetaan jostain? Oikean kokoisina?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti noihin metatöihin ei lasketa mukaan miesten metatöitä. Metatyöt kun on AINA siitä näkökulmasta, että naiset pääsee uhriutumaan
Poikani sanoi, että heillä ei riidellä. Siivouksen hoitaa maksettu siivooja ja kaiken muun koneet. Ruokaa tykkäävät kokata yhdessä, aina kun töiltään ehtiväti, jos ei syövät ulkona.
Metatöistä en kysellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rennosti ottaminen lapsiperheessä tarkoittaa käytännössä sitä, että sitten eletään niin että sammutetaan juuri ja juuri se kulloinenkin tulipalo ja yleensä valtavan stressin saattelemana.
Mitä enemmän niihin metatöihin panostetaan, sitä rennompaa siitä itse elämästä tulee.
Tämä! Näin se menee. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Ja meillä prosentit aika tasan 40-50, mies arvostaa suunnitelmallisuutta eikä koskaan häveksy sitä taustatyötä, jonka perheen eteen teen. N46
Eli miehesi tekee 50%, sinä 40% ja jätät tekemättä 10%
Mistä päättelit, että se olen minä, joka tekee 40%? Teen enemmän, koska teen kotoa käsin töitä ja miehellä on ajettavana työmatka. Hoidan myös kokonaan meid
Ja jos ihmettelet, mihin se 10 % menee, niin meidän teinipoika tekee sen, mitä opinnoiltaan ehtii. On oppinut sen, että koti ei ole hotelli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miestentöitä on kerrostaloasunnoissa?
Olen nainen ja olen miestä parempi huonekalujen korjauksessa/kasauksessa, auton vikojen etsinnässä, viemäreiden puhdistuksessa jne. Mieheni ei osaa myöskään tehdä metallivaluja, hitsata tai tehdä helppoja sähköasennuksia. Minä teen nekin.
Hienoa! Hyvä tyttö!
Miehet jää kohta naisia jälkeen kaikessa. Alkakaahan tsemppaamaan.
Jouduin tekemään ex-mieheni kanssa ollessani kaiken lähestulkoon mikä liittyi lapsiin, hoitopaikkaan, kouluihin. Vaatetuksen, syömiset, päiväkodin vanhempainvartit, koukun juhlat ja vanhempainillat. Eron tullessa en sitten kuormittunutkaan yhtään vaan tunsin olevani vapaampi kuin 15 vuoteen! Meniväthän lapset säännöllisesti viikonloppuna isälleen. Sain tehdä mitä halusin ja isoin asia - minulla oli raha-asiat kunnossa mitä ei hänen aikanaan ollut. Olimme aina persaukisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti noihin metatöihin ei lasketa mukaan miesten metatöitä. Metatyöt kun on AINA siitä näkökulmasta, että naiset pääsee uhriutumaan
Poikani sanoi, että heillä ei riidellä. Siivouksen hoitaa maksettu siivooja ja kaiken muun koneet. Ruokaa tykkäävät kokata yhdessä, aina kun töiltään ehtiväti, jos ei syövät ulkona.
Metatöistä en kysellyt.
Meillä minä hoidan siivouksen, kokkauksen ja kaiken muunkin. Seksin hoitaa maksettu nainen. Metatöitä ei ole.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metatöistä en kysellyt.
Miksi sinä utelet toisten yksityisasioista?
Ja mihin koko avautumisesi liittyy? Aihe on metatyöt. Ei kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin tekemään ex-mieheni kanssa ollessani kaiken lähestulkoon mikä liittyi lapsiin, hoitopaikkaan, kouluihin. Vaatetuksen, syömiset, päiväkodin vanhempainvartit, koukun juhlat ja vanhempainillat. Eron tullessa en sitten kuormittunutkaan yhtään vaan tunsin olevani vapaampi kuin 15 vuoteen! Meniväthän lapset säännöllisesti viikonloppuna isälleen. Sain tehdä mitä halusin ja isoin asia - minulla oli raha-asiat kunnossa mitä ei hänen aikanaan ollut. Olimme aina persaukisia.
Sama homma, on paljon helpompaa nykyään kun ex vaimo ei ole elämää pilaamassa.
Oivalsin, että mies ei edes ymmärtänyt sitä työn määrää, jonka avioliittomme aikana tein. Hän vain ajatteli minun kai vetevän lonkkaa. Ei siis ymmärtänyt, että hänen ei tarvinnut herätä lasten vuoksi koskaan öisin (alkaen vauvoista), siivota, laittaa ruokaa, pestä pyykkiä. Hänen mielestään ainoa työ, mitä kotona tehtiin oli se työ, minkä hän teki eli osa pihatöistä (tein niitäkin, mutta sitähän ei huomattu) ja korjaustyöt (uusi talo). Erohan siitä sitten tuli ja hän edelleenkin ajattelee, että olen ihminen, joka ei tee yhtään mitään. Ei koskaan enää parisuhteeseen ainakaan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oivalsin, että mies ei edes ymmärtänyt sitä työn määrää, jonka avioliittomme aikana tein. Hän vain ajatteli minun kai vetevän lonkkaa. Ei siis ymmärtänyt, että hänen ei tarvinnut herätä lasten vuoksi koskaan öisin (alkaen vauvoista), siivota, laittaa ruokaa, pestä pyykkiä. Hänen mielestään ainoa työ, mitä kotona tehtiin oli se työ, minkä hän teki eli osa pihatöistä (tein niitäkin, mutta sitähän ei huomattu) ja korjaustyöt (uusi talo). Erohan siitä sitten tuli ja hän edelleenkin ajattelee, että olen ihminen, joka ei tee yhtään mitään. Ei koskaan enää parisuhteeseen ainakaan miehen kanssa.
Eli teit turhaa työtä ja mökötit kun sitä ei ylistetty?
Vierailija kirjoitti:
Mun miehen mielestä se että hän kuskasi lapset aamulla kouluun toimistonsa viereen (jonne siis joka tapauksessa meni) vastasi sitä, että minä tein ihan kaiken muun sekä kotona että mökillä.
Sitten tuli korona ja hän oli oikeasti paikalla, kun niitä töitä tehtiin, koko ajan, aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Tosin persaukisuus olikin sitten vain miehen korvien välissä, omalle sijoitustililleen oli kerryttänyt oikein mukavasti. Onneksi ei ollut avioehtoa. Vieläkin ärsyttää se järjetön pihistely kaikessa. Jos olisi käytetty vaikka n. 20% siitä mitä oli mennyt säästöön siihen, että elämä olisi ollut vähän helpompaa ja hauskempaa, niin olisimme ehkä vieläkin yhdessä. Mutta pihi kyllä pihtaa ihan kaikessa.
Ootteko koskaan kysyneet mieheltänne haluaako että teette kotitöitä? Itse olisin vastannut exälleni että en halua
Vierailija kirjoitti:
Ootteko koskaan kysyneet mieheltänne haluaako että teette kotitöitä? Itse olisin vastannut exälleni että en halua
Älä vain alapeukata vaan vastaa. Olwtko kysynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metatöistä en kysellyt.
Miksi sinä utelet toisten yksityisasioista?
Ja mihin koko avautumisesi liittyy? Aihe on metatyöt. Ei kotityöt.
Inhottava ilmaisu, lapsen hoito ja kasvatus on metyötä. Hyi hemmetti, suurin osaa työttömistä kiikuttaa lapsensa muiden hoteisiin, saamaan ammattilaisen hoitoa. Mies tai Kela maksaa metamaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli teit turhaa työtä ja mökötit kun sitä ei ylistetty?
Sinun tulkintasi, ei minun. Olen antelias ja avulias ihminen ja sen minkä annan ja teen, teen hyvillä mielin. Mutta tokihan olisi kiva, että ei haukuttaisi saamattomaksi, laiskaksi, mitään tekemättömäksi. Tässä rapauksessa ihan vaikka tosiasioiden hyväksyminen olisi ollut riittävää. Mutta se, että asia käännetään päinvastaiseksi ei kannusta.
Muuten, kuulostit ihan entiseltä puolisoltani. Hänkin tykkää vetää mutkat suoriksi ja hypätä johtopäätöksiin. Toisinaan kai ihan vain provosoidakseen.
On se metastressaajaääliö mies tai nainen niin id iootti hän on silti. Mutta jatkakaa toki itse tuota metaulinaa ja lapsellista uhriutumista. Me normaalit selviämme arjesta ja elämästä ilman tuollaista lapsellista metatyösäätöä.