Mikä tuo korona oikeudenkäynti on oikein mikä on meneillään?
Hanna Noyhek menossa todistamaan että koronapassi oli väärin ja Kirista Kiuru toimi väärin? Onko palstalaisilla tietoa?
Kommentit (562)
Vierailija kirjoitti:
Täällä öyhötetään Suomen hyvin minimaalisista rajoitteista, kaveri asuu Pariisissa ja siellä piti olla lupalappu kaupassa ja apteekissa käynteihinkin ja aikakin oli rajoitettu.
Kyllä mutta miksi täällä puututtaisiin siihen miten asiat Ranskassa olivat? Oli täälläkin nätisti sanottuna epäkohtia koko episodin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomen media ei puhu rokotehaitoista mitään?
Tiedän lukuisia ihmisiä kellä niitä on ollut
Minä en tiedä yhtäkään.
Ehkä se oli vain sattumaa mutta minä tunnen -tunsin- useamman iäkkään ihmisen jotka kaikki saivat viiiko pari koronarokotteen jälkeen massiivisen infarktin ja menehtyivät siihen. Kenelläkään ei ollut aiemmin ollut mitään aivo- tai sydänperäisiä ongelmia.
Ei se aivoinfarkti ilmoita tulostaan. 43 v nainen sai ihan yks kaks, 10 vuotta laitoksessa ja kuoli 2018. Mieheni, 66, terve liikkuva , metsästi, kalasti, käytti aamulla autoa huollossa ja illalla kuoli massiiviseen sydäninfarktiin.
Jos sinullakin olisi vuosia ja työelämää enemmän takana tietäisit että infaktit tulevat varoittamatta. 90-luvulla kolmevitonen uusi esimies kuoli aivovetenvuotoon, sairastelematta etukäteen.
No näitä on turha luetella, mäitä tietää jokainen jos ei jossain pikkukylässä elä ja käy töissä parin hengen yrityksessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä yhtäkään.
Ehkä se oli vain sattumaa mutta minä tunnen -tunsin- useamman iäkkään ihmisen jotka kaikki saivat viiiko pari koronarokotteen jälkeen massiivisen infarktin ja menehtyivät siihen. Kenelläkään ei ollut aiemmin ollut mitään aivo- tai sydänperäisiä ongelmia.
Mun isänikin kuoli sydänkohtaukseen 75.v. 20 vuotta sitten ilman mitään aiempia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä oli yks lääkäri, tää lääkäri suositteli ihmisille kaikenmaailman pillereitä sun muita työkseen.
No tältä lääkäriltä kysyttiin, että olisitko sä valmis itse syömään näitä suosittelemiasi tuotteita?
Lääkäri vastasi, että en. Minä tiedän että ne ei ole hyväksi ihmisille.
No lääkäriltä kysyttiin, että miksi sä sitten suosittelet niitä muille?
Lääkäri sanoi yksinkertaisesti, koska minulla on oma perhe elätettävänä.
Lääkäri ajatteli perhettään. Hyvinvointia mikä tulee rahan kautta. Hän ajatteli kattoa pään päällä.
Ei tää maailma ole niin ruusunen kuin miltä se näyttää.
ninpä onhan niitä huuhaa maakareita monen sorttista, esim trumpkin on suosituksillaan jo tappanut 17 000, kaikenlainen huuhaa menee ja tulee jenkkilässä tälläkin saralla ja trumpistithan on tässä rokotevastaisuudessaan parasta A-luokkaa
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/trumpin-mainostama-koronan-ihmelaake-s…
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä oli yks lääkäri, tää lääkäri suositteli ihmisille kaikenmaailman pillereitä sun muita työkseen.
No tältä lääkäriltä kysyttiin, että olisitko sä valmis itse syömään näitä suosittelemiasi tuotteita?
Lääkäri vastasi, että en. Minä tiedän että ne ei ole hyväksi ihmisille.
No lääkäriltä kysyttiin, että miksi sä sitten suosittelet niitä muille?
Lääkäri sanoi yksinkertaisesti, koska minulla on oma perhe elätettävänä.
Lääkäri ajatteli perhettään. Hyvinvointia mikä tulee rahan kautta. Hän ajatteli kattoa pään päällä.
Ei tää maailma ole niin ruusunen kuin miltä se näyttää.
Tuolla Amerikassahan tuo on ihan toista luokkaa, vielä pahempaa kuin missään muualla. Siellä tehdään oikeasti ihmisistä tahalleen sairaita.
Kyllä tästä sitten uutisoidaan, kun päätös tulee. En henkeä pidätellen odottelisi, että valtio tai Fazer tuomitaan lakien noudattamisesta. Se, oliko laki asianmukainen on sitten ihan toinen juttu. Ehkä sitäkin joskus arvioidaan. Poikkeusoloissa jonkun on tehtävä päätökset. Netissä huutelu ei ketään auta. Oman karvansa ovat huutelijat taas paljastaneet: puhutaan Ukrainasta, lampaista, injektioista, vaaditaan hallinnon vastustamista ja jopa uhkaillaan pääministeriä. Asiallinen keskustelu ei ole tällaista. Jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kyse ole yhdestä rajoitteesta vaan meidän suomalaisten perusoikeuksiin kajoamista, miten rokotteenottajat ovat niin tyhmiä?
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/pandemiat/koronarokotuksia-ottivat-v…
Johan tuo tutkittiin, ketkä eivät ottaneet. Taisi mennä niin päin, että tyhmät eivät ottaneet.
Jenkeissä vastaavaa tulosta tulkittiin myös siitä näkökulmasta, että ko.luokat ovat jo nähneet ettei valtioon aina ole luottamista. Mutta en tiedä onko kattavaa syy-seuraussuhteiden tutkimusta tehty, kuten tuossakin todettiin, ei sellaisia voi tuon tutkimuksen perusteella vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä yhtäkään.
Ei se aivoinfarkti ilmoita tulostaan. 43 v nainen sai ihan yks kaks, 10 vuotta laitoksessa ja kuoli 2018. Mieheni, 66, terve liikkuva , metsästi, kalasti, käytti aamulla autoa huollossa ja illalla kuoli massiiviseen sydäninfarktiin.
Jos sinul
Voi sinua, olen yli 50 ja Tampereelta jos se nyt on oleellista tässä. Työvuosia takana monta. Sanoinkin että voi olla sattumaa mutta ei sitä minusta tarvitse poissulkea että asioilla olisi yhteys. Ja juu, sukulaisia on menehtynyt jo vuosia sitten infarkteihin, osa on selvinnyt, osalla ollut vuosikymmeniä sydänvaivoja.. melko ylimielinen asenne ajatella heti että joku on tosi nuori, tynnyrissä elävä tai muuten vain tyhmä ja alkaa opastamaan. Vapaata keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä yhtäkään.
Mun isänikin kuoli sydänkohtaukseen 75.v. 20 vuotta sitten ilman mitään aiempia oireita.
Niin? Eli koska sinunkin isäsi kuoli noin jo 20 vuotta sitten ei koronarokote voinut aiheuttaa infarkteja? Nyt oli niin hyvä argumentti että mitäpä siihen enää voisi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiristettiin, jos en ota piikkiä menetän työni :(
ai KAMALA , ja yhä oet hengissä...
Kaikkein surullisinta tässä koko keississä on se, että asioista ei voi keskustella asiallisesti. Sen huomaa tästä ketjustakin. Ei voi kertoa miten asita on kokenut ilman, että joku on heti räksyttämässä, vaikka yrittäisit itse pysyä asialinjalla. En tiedä kenen edun mukaista tällainen ihmisten jakaminen leireihin oikein on. En voi oikein muuta, kuin pitää huolen siitä, että en itse alennu moiseen.
Olen itse rokottamaton, mutta en myöskään pidä siitä, kuinka rokotettuja haukutaan tyhmiksi, lampaiksi jne.He ovat tomineet parhaaksi näkemällään tavalla, osa pelosta osa järkeään käyttäen. Kuvitteleeko joku, että saa oikeasti jonkun ymmärtämään oman kantansa tai jopa muuttamaan mieltänsä haukkumalla muita?
Nyt taivastellaan tätä Viertolan kouluammuskelua, mutta eivätkö ihmiset, aikuiset ihmiset, oikeasti tajua sortuvansa itse käytökseen josta syyllistävät lapsia? Miksi aikuisella on oikeu haukkua muita eriävän mielipiteen takia? Pahimmat ovat jopa agressiivisia ajaessaan oma agendaansa. Ja ihan puolin ja toisin.
Tämäkin aihe nostaa tunteita pintaan, mutta eikö aikuisilla pitäisi olla jo joku suodatin ja ymmärrys miten asioista keskustellaan, niin että se on hedelmällistä ja jotain tuloksiakin syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis oikein uhkailla ja kiristää työpaikan menetyksellä ihmisiä ottamaan kehoonsa jotain mistä ei tiedetä mitä se on ja mitä se saattaa saada aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuon pitäsi olla jo ketarat pystyssä omien uskomustensa takia, kehtaa vielä kirjoittaa että otti rokotteen vaikka vuorenvarmasti mielestään tappaa ja kun ei kuollutkaan niin mites sen nyt niin pääsi käymään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä yhtäkään.
Ei se aivoinfarkti ilmoita tulostaan. 43 v nainen sai ihan yks kaks, 10 vuotta laitoksessa ja kuoli 2018. Mieheni, 66, terve liikkuva , metsästi, kalasti, käytti aamulla autoa huollossa ja illalla kuol
No on se tyhmää kertoilla että nyt kaikki infarktit, syövät, sairaudet, kuolemat johtuvat rokotteista. Niin, mieheni kuoli 2014, minua kaksi vuotta nuorempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis oikein uhkailla ja kiristää työpaikan menetyksellä ihmisiä ottamaan kehoonsa jotain mistä ei tiedetä mitä se on ja mitä se saattaa saada aikaan?
Ethän tietenkään myöskää syö mitään, mitä et oli ikinä ennen syönyt ja et itseasiassa tiedä mitä sinä on, ethän vaan.
Oma valinta, jollet halua niin ota loparit, siihen on oikeus, samoin kuin työnantajalla valita työntekijänsä
COVID-19-infektion neurologiset ilmentymät
COVID-19-infektion neurologisista ilmentymistä kertynyt tieto on tapausselostusten ja -sarjojen hal-
litsemaa. Yleisimmät neurologiset ilmentymät ovat olleet haju- ja makuaistin muutokset. Aivoveren-
kiertohäiriöt, enkefalopatia ja immuunivälitteiset keskushermoston sairaudet tulevat usein esiin
COVID-19-infektion komplikaatioina, mutta toisaalta GuillainBarrén oireyhtymän osalta yhteys
tähän infektioon kumottiin laajemmassa epidemiologisessa kohorttitutkimuksessa. Myös enkefaliitin,
epileptisten kohtauksien, ääreishermoston sairauksien ja lihassairauksien on kuvattu liittyvän tähän
infektioon. Neuropatologisissa tutkimuksissa tärkeimmät löydökset ovat olleet hypoksis-iskeeminen
vaurio, verenvuodot ja epäspesifiset tulehdusmuutokset. Vielä odotellaan varmuutta siitä, aiheutuvatko
kudosmuutokset viruksen invaasiosta aivoihin vai onko kyse epäsuorista muutoksista. Mekanismi
SARS-CoV2-viruksen pääsylle aivokudokseen näyttäisi olevan olemassa. COVID-19-infektion jälkeisestä
pitkittyneestä neurologisesta oireilusta tarvitaan lisää tutkimusti
C OVID-19-infektion neurologiset il-
menemismuodot ovat keränneet yhä
enemmän kansainvälistä huomiota ja
tieteellistä mielenkiintoa. Aihepiiristä löytyi
PubMed-haulla loppuvuodesta 2020 yli 2 000
julkaisua. Valtaosa näistä tutkimuksista on kui-
tenkin tapausselostuksia tai aineistokooltaan
pieniä kohorttitutkimuksia, joiden perusteella
ilmaantuvuuden ja esiintyvyyden arvioiminen
on vaikeaa.
Espanjalaisessa laajemmassa ALBACOVID-
rekisterin tutkimuksessa neurologisia oireita
todettiin 841 potilaasta 57 %:lla ja Wuhanin
alueen tutkimuksessa epidemian varhaisvai-
heesta 214 potilaalla (36 %) (1,2). Neurologi-
sen ilmentymän kriteeristö on tutkimuksissa
vaihdellut, ja varsin epäspesifisiäkin oireita, ku-
ten päänsärky, huimaus, väsymys ja lihaskivut,
on saatettu laskea mukaan. Toisaalta COVID-
19-potilaat vaativat tyypillisesti runsasta sedaa-
tiota tehohoidossa, minkä vaikutuksia ei ole
tutkimuksissa yleensä huomioitu.
Neurologisten oireiden kartoitus ei ole aina
ollut systemaattista, mikä todennäköisesti vää-
ristää sekä lievien oireiden että vakavasti yleis-
sairaiden potilaiden vaikeiden oireiden esiinty-
vyyslukuja. Potilaiden subjektiiviset kuvaukset
ilman varmennusta pään magneettikuvauksel-
la, ENMG:llä tai aivo-selkäydinnestenäytteellä
hallitsivat kirjallisuutta varsinkin epidemian
ensimmäisen aallon aikana. Lisäksi on tutkittu
pääosin sairaalassa hoidettuja potilaita, eikä eh-
dotonta enemmistöä eli avohoitoisen COVID-
19-infektion sairastaneita ole julkaisuissa yleen-
sä tavoitettu.
COVID-19-infektioon yhdistyvät neurolo-
giset ilmentymät ovat tuttuja muistakin virus-
infektioista (TAULUKKO 1) (35). Kaikkia näitä
raportoitiin myös aiempien SARS- ja MERS-
epidemioiden yhteydessä, samankaltaisin
esiintyvyyksin (6). Yleisimmät neurologiset
ilmentymät lieväoireisilla potilailla ovat olleet
haju- ja makuaistin muutokset, joita on ollut yli
85 %:lla (7). Näiden esiintyvyys on kuitenkin
raportoitu sairaalahoitoa vaatineiden potilai-
den tutkimuksissa pienemmäksi kuin esimer-
kiksi influenssan yhteydessä (5,8). Hajuaistin
muutos väistyi 73 %:lla potilaista kahdeksan
päivän kuluessa muiden oireiden loppumises-
ta (7). Immuunivälitteisiä keskushermosto-
oireyhtymiä lukuun ottamatta neurologisten
ilmentymien vakavuus vaikuttaisi korreloivan
yleissairauden vaikeuteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän tietenkään myöskää syö mitään, mitä et oli ikinä ennen syönyt ja et itseasiassa tiedä mitä sinä on, ethän vaan.
Oma valinta, jollet halua niin ota loparit, siihen on oikeus, samoin kuin työnantajalla valita työntekijänsä
Oma valinta...Mutta jos et esim.hoitoalalla ottanut koronarokotetta, et saanut tehdä töitä, muttet myöskään ollut oikeutettu työttömyysturvaan.
Näimpä, tuossa taustalla jokin pienen linjan"vastustamme koronarajoituksia" poppoo, joka edelleen koettaa asiaansa kohkata. Disinformaatio levitystä kukkeimmillaan...Taitaa olla rokotteiden ansiota juurikin että moni sai suomessa suojan kovempia oireita vastaan ja että ylipäätään pandemialta saatiin pahin kärki nujerrettua.. Ihme älämölöä höpöhöpö yhdistykseltä tuo ns."oikeudenkäynti" ja valtion oikeuslaitoksen resurssien tuhlaamista, oisko jotain isompaa asiaa agendassa kuin se ---että joku ei saanu kahvikuppia Fazerilla vuonna kuokka ja Jussi? Itse tautiin kuoli aika moni ihminen maailmassa..