Mielipiteitä peruskoulun päättötodistuksesta?
Käytösnumero oli 10, lukuaineiden keskiarvo 9.16 ja kaikkien aineiden keskiarvo 8.7.
Kommentit (11)
Lukioon kympintyttönä ja kolmen välivuoden jälkeen sairaseläkkeelle.
Oikein hyvä, saa olla ylpeä. Tolla pääsee useimpiin keskiasteen kouluihin. Myöhemmin sillä ei kyllä enää tee mitään.
Kelpo paperi. Ei muuta ku lukioon. Sitten kun on seuraava oppilaspaikka saatu, on täysin samantekevää mitä jossain peruskoulun todistuksessa luki.
Itsellä lukuaineiden keskiarvo 9,6 mutta eiköhän tuollakin pärjää.
Ei tuo ihan joka lukioon riitä.
Helsinkiläiseen eliittilukioon vaadittiin 9,69:n keskiarvo
Siis oletko lukiolainen, vai miksi muistelet?
Sillä pitäisi päästä joitain Helsingin huippulukiota tai erikoislukioita lukuunottamatta lähes mihin tahansa lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ka 7,4 ja hyvin olen elämässä pärjännyt ja hyväpalkkaisessa esimiestyössä.
Tuollaisilla papereilla voi pyyhkiä perheen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ka 7,4 ja hyvin olen elämässä pärjännyt ja hyväpalkkaisessa esimiestyössä.
Tuollaisilla papereilla voi pyyhkiä perheen
Ai niin, AV:lla on hyväpalkkaisia esimiehiä joka ketjussa. Mutta miten pyyhit perheen?
Sattuuko esimies olemaan tietoinen, että monissa etenkin isojen kaupunkien lukioissa on varsin korkeat sisäänpääsyrajat? Esimerkiksi Helsingissä lukuaineiden keskiarvon täytyy olla yli 8,5, jotta pääsisi edes keskitasoiseen lukioon? Muutama lukio ottaa huonommallakin todistuksella mutta me kyllä tiedämme niiden lukioiden tason.
Ja miksi hyvä lukio on nykyään niin tärkeä? No siksi, että nykyään jatko-opintoihin mennään pitkälti todistusvalinnalla.
Mutta pyyhi sinä sitä perhettäsi.
En edes muista mitä numeroita minulla oli. Kun ei niillä ole enää mitään merkitystä minulle.
Turhake