Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tavannut muutaman kerran elämässäni ihmisiä, jotka "näkevät lävitseni"

Vierailija
11.04.2024 |

Se on hieman pelottavaa. Ja ne ovat kaikki olle naispuolisia.

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että ne jotka kuvittelevat noin vain näkevänsä toisten, jopa tuntemattomien, ihmisten läpi eivät ole kovin fiksuja. Toinen heitä kuvaava piirre on suvaitsemattomuus.

Vierailija
102/105 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset suorastaan hohtavat lempeyttä ja hyväntahtoisuutta, ja jotkut ovat myrkyllisen tuntuisia.

Ja ekat näistä voivat olla synkän näköisiä, ja jälkimmäiset hymyillä koko ajan.

Minä olen rbface jolle miehet tulevat baarissa iskurepliikkinä sanomaan "Hymyilisit vähän", kavereiden kaverit pitäneet kylmänä/leuhkana/ylimielisenä yms...

Tämä yllättää aina, sillä olen leppoisa, joustava ja peruspositiivinen ihminen, tosin hitaasti lämpenevä tarkkailija joka avautuu vasta paremmin tutustuessa.

Ihmisille on ihan liikaa opetettu että ensivaikutelma kertoisi paljon. Että ilman tutustumista voitaisiin tietää millainen henkilö todellisuudessa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just näin. Ei pidä luulla liikoja eikä pitää itseään jonain yli-ihmisenä lävitsenäkemisen kykyineen.

Vierailija
104/105 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetääkö täällä kaikki jotain roolia muiden seurassa, vai peräti narraa muita ihmisiä? Itse en edes keksi miten joku voisi "nähdä lävitseni". 

Kuvittele vaikka sellainen erittäin pidetty ihminen, joka on koko ajan iloinen ja ystävällinen. Niille joista hänelle on hyötyä.

Taas hyvin inhottava niitä kohtaan, joista ei ole hyötyä. Väitätkö, ettet tunne yhtään sellaista ihmistä?

Tuo on äärimmäinen esimerkki, mutta vaikka joku ei esittäisikään muuta kuin on, niin melkein kaikki ainakin yrittää piilottaa jotain asiaa itsestään. Kuten masennusta.

Olen eri, mutta ethän sinä näe tätä ihmistä muiden kuin itsesi seurassa. Näkemyksesi hänestä voi olla hyvinkin vääristynyt.

Miten ni

Siten, että niitä kohtaamisia yhdistää sinä. Et näe häntä muissa yhteyksissä.

Tietysti sinulla on oma mielipiteesi hänestä ja hänen käytöksestään, mutta se ei tarkoita, että näkisit hänen lävitseen.

Vierailija
105/105 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetääkö täällä kaikki jotain roolia muiden seurassa, vai peräti narraa muita ihmisiä? Itse en edes keksi miten joku voisi "nähdä lävitseni". 

Kuvittele vaikka sellainen erittäin pidetty ihminen, joka on koko ajan iloinen ja ystävällinen. Niille joista hänelle on hyötyä.

Taas hyvin inhottava niitä kohtaan, joista ei ole hyötyä. Väitätkö, ettet tunne yhtään sellaista ihmistä?

Tuo on äärimmäinen esimerkki, mutta vaikka joku ei esittäisikään muuta kuin on, niin melkein kaikki ainakin yrittää piilottaa jotain asiaa itsestään. Kuten masennusta.

No eiköhän kaikki tunne tuollaisen tapauksen, ilman mitään erikoiskykyjäkin. 

Tuo olikin vastaus sellaiselle, joka väitti ettei ihmiset näyttele mit

Missä sellainen kommentti on?

Olet ehkä vielä nuori? Esittämiset ja näyttelemiset ovat minun korvaani sellaista maailmaa. Samoin kuin sekin että ollaan kovin mustavalkoisia kavereiden suhteen tuomitsemaan aika pienestä feikiksi tms. Mitä sitten jos joku esittääkin, on olemassa suojarooleja esimerkiksi, jooden avulla suojaudutaan ja toisaalta normaalistikin käyttäytydytään hieman eri tavoin eri yhteyksissä.

Jospa vaikka kaverisi aistii tuomitsevan asenteesi ja käyttäytyy sen takia seurassa roolissa. Eivät asiat ole niin yksinkertaisia, sinä itse tulkintoinesi olet osa tilannetta. Yleinen on tuokin minkä joku mainitsi, että ujo tuomitaan ylpeäksi ja ylimieliseksi.

Munusta pitäisi päinvastoin pyrkiä eroon siitä, jos kuvittelee näkevänsä muut kovin yksioikoisesti. Ei suinkaan kuvitella itseään ylivertaiseksi sen perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi