Olen tavannut muutaman kerran elämässäni ihmisiä, jotka "näkevät lävitseni"
Se on hieman pelottavaa. Ja ne ovat kaikki olle naispuolisia.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Sinä vain paljastat itsestäsi enemmän kuin itse tajuat, kukaan ei osaa analysoida ihmisiä täysin nappiin - jos osaisi niin psykologillakin käynti olisi ihan jotain muuta kuin se nyt on.
Hakeutuuko psykologiksi sellaiset, jotka näkee ihmisten luonteen? En usko.
Se olisi liian rankkaa, kun joutuisi olemaan ihmismielen kanssa tekemisissä koko ajan.
Minä muistan lukeneeni netistä, kuinka yksi autisti kuvasi tuota. Hän sanoi sen jotenkin niin, että hän pystyy näkemään ihmisen läpi ne tunteet, mitä ihminen yrittää peittää muilta. Eli kun joku on vaikka bussissa eikä päällepäin näy mitään, niin hän näkee miten se ihminen kuitenkin sisällään kärsii. Ja koska oli empaattinen, koki sen hyvin kuormittavaksi.
Myös tilanteet, joissa hän keskusteli jonkun tutun kanssa, olivat hänelle vaikeita. Koska hän pystyi näkemään mitä se toinen peittää, mutta ei kuitenkaan halunnut ilmaista sitä, ettei toinen nolostu.
Kaikilla autisteilla tuota kykyä (vai kirousta?) ei ole, mutta joillakin on.
Minä en näe muista ihmisistä lävitse, vaan aistin ikäänkuin heidän energioitaan. Ja mitä heille on tapahtunut elämässä, ja mitä tekoja ovat tehneet. Olen muutaman kerran elämässäni törmännyt ihmisiin, joista olen aistinut mustaa pahuutta. Se tuntuu kuin mustekalan lonkeroita olisi kyseisen ihmisen ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan lukeneeni netistä, kuinka yksi autisti kuvasi tuota. Hän sanoi sen jotenkin niin, että hän pystyy näkemään ihmisen läpi ne tunteet, mitä ihminen yrittää peittää muilta. Eli kun joku on vaikka bussissa eikä päällepäin näy mitään, niin hän näkee miten se ihminen kuitenkin sisällään kärsii. Ja koska oli empaattinen, koki sen hyvin kuormittavaksi.
Myös tilanteet, joissa hän keskusteli jonkun tutun kanssa, olivat hänelle vaikeita. Koska hän pystyi näkemään mitä se toinen peittää, mutta ei kuitenkaan halunnut ilmaista sitä, ettei toinen nolostu.
Kaikilla autisteilla tuota kykyä (vai kirousta?) ei ole, mutta joillakin on.
Tuo on hyvin kuvailtu häneltä. Juuri tuota se on. Ja kirous se on, ei lahja.
Ja ei, itse en ole autisti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko meduusa?
😂😂
Osaan lukea hyvin katseita, äänensävyjä ja mikroilmeitä. Jos jollain on taka-ajatuksia, huomaan sen heti.
Kirjoitin aurasta aiemmin ja jatkan vielä. Kaikilla ihmisillä on viiden aistin lisäksi viisi sisäistä aistia. Selvänäköisyys on yksi näistä.
Mitä herkempi ihminen on sitä herkemmin myös sisäiset aistit toimivat. Näitä voi jossain määrin myös harjoittaa. Tunnekylmästä ihmisestä ei tule selvätuntoista harjoittelemallakaan vaikkakin b klusterin häiriöisillä on erityistason tarkkaavuus uhriensa valinnassa.
Selvänäköisyys/energian lukemisentaito voi myös periytyä. Minun tapauksessa tämä on tullut molempien vanhempien suvusta.
Ihmistä voi lukea pelkän valokuvan perusteellakin
Olin miespuolisella kaverilla kylässä, lähdettyäni kaverin "henkinen" ystävänainen oli mennyt asuntoon ja aistinut kuulemma vahvan seksuaalienergian :D
Seksuaalinen olen, mutta miten se voisi jäädä jälkeenpäin tuntumaan, kun ei mitään harrasteltu.
Itse varmaan alkoholistiperheessä kasvamisen vuoksi olen herkistynyt aistimaan muiden tunteita ja ajatuksia. En ole pitänyt kykyäni mitenkään erikoisena, mutta kun useamman kerran olen kuullut olevani 'pelottava' eli havaitsemalla asioita, joita ihmiset eivät halua muille paljastaa, olen oppinut pitämään havainnot itselläni. Aika monella on myös melko epärealistinen kuva itsestään, eivätkä he pidä siitä, että joku osoittaa ristiriidan heidän minäkäsityksensä ja toimintansa välillä. Vaan eipä kai tuo ole minun tehtävänikään.
Kuten joku huomautti, ei muiden läpi näkeminen anna aina kovin kaunista kuvaa muista. Mutta kyllä siinä näkee paljon kaunista ja hyvääkin.
Jos on kokenut lapsena väkivaltaa yms, niin se on voinut myös kasvattaa aivot herkäksi aistimaan muiden tunteita ja aikomuksia. Se on ollut tuollaiselle lapselle lapsena välttämätön mekanismi selvitä, oppia ennakoimaan väkivaltaisen vanhemman tunteet ja ajatukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vain paljastat itsestäsi enemmän kuin itse tajuat, kukaan ei osaa analysoida ihmisiä täysin nappiin - jos osaisi niin psykologillakin käynti olisi ihan jotain muuta kuin se nyt on.
Se olisi liian rankkaa, kun joutuisi olemaan ihmismielen kanssa tekemisissä koko ajan.
Niinpä niin, psykologit miettivät istuntojensa ajan ihan tarkoituksella kokonaan muita asioita ja vetävät apunsa hatusta.
Vierailija kirjoitti:
Olin miespuolisella kaverilla kylässä, lähdettyäni kaverin "henkinen" ystävänainen oli mennyt asuntoon ja aistinut kuulemma vahvan seksuaalienergian :D
Seksuaalinen olen, mutta miten se voisi jäädä jälkeenpäin tuntumaan, kun ei mitään harrasteltu.
Se kaverimiehesi varmaan runkkasi just ennen kuin ystävänainen saapui paikalle. Sinunko vai ystävänaisen takia vai jonkun instabeiben. Sitä en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kykenen tulkitsemaan ilmeiden, eleiden ja yleisen habituksen lisäksi ihmisen energiaa. Meillä kaikilla on energiakenttä, aura, kehomme ympärillä.
Siitä pystyy näkemään paljon millainen ihminen on ja minkälaista elämää elää.
En tutkimalla tutki toisia ihmisiä mutta en pysty välttymään muiden energioita joten "näen" tahtomattani.
Vastaväittelijöistä viis. He eivät kykene näkemään tai tulkitsemaan energiaa joten eivät edes tiedä mistä on kyse.
Jääkö ihmisen aurasta jokin jälki paikkaan missä hän on ollut vai onko se vaan henkilön ympärillä?
Jotkut ihmiset suorastaan hohtavat lempeyttä ja hyväntahtoisuutta, ja jotkut ovat myrkyllisen tuntuisia.
Ja ekat näistä voivat olla synkän näköisiä, ja jälkimmäiset hymyillä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin aurasta aiemmin ja jatkan vielä. Kaikilla ihmisillä on viiden aistin lisäksi viisi sisäistä aistia. Selvänäköisyys on yksi näistä.
Mitä herkempi ihminen on sitä herkemmin myös sisäiset aistit toimivat. Näitä voi jossain määrin myös harjoittaa. Tunnekylmästä ihmisestä ei tule selvätuntoista harjoittelemallakaan vaikkakin b klusterin häiriöisillä on erityistason tarkkaavuus uhriensa valinnassa.
Selvänäköisyys/energian lukemisentaito voi myös periytyä. Minun tapauksessa tämä on tullut molempien vanhempien suvusta.
Ihmistä voi lukea pelkän valokuvan perusteellakin
Tuo on kaikki ihan totta. CIA:n tutkimusryhmä löysi jo 60-luvulla selvännäköisten erityisherkkien ihmisten perimästä avaruusolioiden ja enkeleiden geenejä, mutta näistä tutkimuksista vaiettiin. Ihmisen aurakin osataan lukea jo lentoasemille asetetuilla niitä lukemaan tarkoitetuilla erityisillä kameroilla. Samoin suurimpiin huippufirmoihin on jo 70-luvulta lähtien päässeet töihin vain ihmiset, joista skannataan oikeanlaiset energiatasot, jotka mittaa erityiskoulutettu havainnoitsija. Näistäkään ei puhuta mitään suurille yleisöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, psykologit miettivät istuntojensa ajan ihan tarkoituksella kokonaan muita asioita ja vetävät apunsa hatusta.
Käsitit tahallasi väärin.
Ei kokki useinkaan halua tehdä koko ajan ruokaa sekä töissä että kotona, eikä muu kuin masokisti halua penkoa ihmisten tunteita töissä psykologina, jos joutuu pakosta tekemään sitä myös vapaa-ajalla, jos tahtomattaan näkee ihmisten luonteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kaverimiehesi varmaan runkkasi just ennen kuin ystävänainen saapui paikalle. Sinunko vai ystävänaisen takia vai jonkun instabeiben. Sitä en tiedä.
Mies ei ollut kotona silloin kun tämä ystävä kävi asunnossa.
Pystyn kyllä näkemään helposti ihmisestä heti vuorovaikutuksen alkaessa millainen "tyyppi" on kyseessä. Eli esimerkiksi sen, onko kyseessä ihminen, joka puntaroi toisen ihmisen kiinnostavuutta hyödyn kautta. Myös sen, onko henkilöllä tarve saada itselleen paljon huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin näen läpi ihmisistä, siis näen millaisia he ovat noin niinkuin suurinpiirtein.
Luyuyltavasti kaikki näkevät. Tai sitten luulevat näkevänsä.
Sinäpä vasta oletkin näkijä. Ihan olet sukua tälle tuntemalleni henkisesti.