Olen tavannut muutaman kerran elämässäni ihmisiä, jotka "näkevät lävitseni"
Se on hieman pelottavaa. Ja ne ovat kaikki olle naispuolisia.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kykenen tulkitsemaan ilmeiden, eleiden ja yleisen habituksen lisäksi ihmisen energiaa. Meillä kaikilla on energiakenttä, aura, kehomme ympärillä.
Siitä pystyy näkemään paljon millainen ihminen on ja minkälaista elämää elää.
En tutkimalla tutki toisia ihmisiä mutta en pysty välttymään muiden energioita joten "näen" tahtomattani.
Vastaväittelijöistä viis. He eivät kykene näkemään tai tulkitsemaan energiaa joten eivät edes tiedä mistä on kyse.
Jääkö ihmisen aurasta jokin jälki paikkaan missä hän on ollut vai onko se vaan henkilön ympärillä?
Ainakin istumiinsa tuoleihin jää.
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan alkoholistiperheessä kasvamisen vuoksi olen herkistynyt aistimaan muiden tunteita ja ajatuksia. En ole pitänyt kykyäni mitenkään erikoisena, mutta kun useamman kerran olen kuullut olevani 'pelottava' eli havaitsemalla asioita, joita ihmiset eivät halua muille paljastaa, olen oppinut pitämään havainnot itselläni. Aika monella on myös melko epärealistinen kuva itsestään, eivätkä he pidä siitä, että joku osoittaa ristiriidan heidän minäkäsityksensä ja toimintansa välillä. Vaan eipä kai tuo ole minun tehtävänikään.
Kuten joku huomautti, ei muiden läpi näkeminen anna aina kovin kaunista kuvaa muista. Mutta kyllä siinä näkee paljon kaunista ja hyvääkin.
Käytetyt käsitteet voivat tässä saada aikaan väärinkäsityksia eli jos sanotaan, että nähdään tuntemattomien ihmisten läpi totuus hänestä, niin se kuulostaa vain omien projektioiden läpi näkemiseltä, kun taas ristiriitaisuuksien havaitseminen on minusta erilainen ja aivan normaali asia. On terveyden merkki, että havainnoi ihmisestä myös sitä onko hänen toimintansa johdonmukaista. Kun taas se ei ihan kuulosta realistiselta, että voisi nähdä kenenkään läpi sitä mitä hän ns. oikeasti on. Ja jos sen sanoo vielä ääneenkin, niin se on jo vallankäyttöä.
Mutta sinänsä sen pohtiminen millaisia muut ovat oikeasti ja voiko johonkuhun luottaa, on mielestäni ihan normaalia kanssakäymistä. Siihen ei liity mitään mystistä. Kaikki joiden työ on havainnoida muita ammatin puolesta, kiinnittävät huomiota ristiriitaisuuksiin ja havainnoivat muutakin kuin sitä mitä ihminen sanoo.
Itse pidän ihmistä monimutkaisena oman historiansa tuotoksena, lyhyen kanssakäymisen perusteella ei voi kovin paljon sanoa. Elämäntilanteetkin vaikuttavat niin paljon.
Vetääkö täällä kaikki jotain roolia muiden seurassa, vai peräti narraa muita ihmisiä? Itse en edes keksi miten joku voisi "nähdä lävitseni".
Voin nähdä toisen ihmisen lävitse sillä tavalla, että tunnistan esitämisen, mutta menee liian pitkälle väittää, että tietäisi muutenkin kattavasti, minkälainen ihminen sen esityksen takana on. Itse olen vaikeasti lokeroitava ihminen ja kohtaan toiset ihmiset siltä samalta pohjalta.
Me nähdään ihmiset sellaisena kuin me itse olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vetääkö täällä kaikki jotain roolia muiden seurassa, vai peräti narraa muita ihmisiä? Itse en edes keksi miten joku voisi "nähdä lävitseni".
Kuvittele vaikka sellainen erittäin pidetty ihminen, joka on koko ajan iloinen ja ystävällinen. Niille joista hänelle on hyötyä.
Taas hyvin inhottava niitä kohtaan, joista ei ole hyötyä. Väitätkö, ettet tunne yhtään sellaista ihmistä?
Tuo on äärimmäinen esimerkki, mutta vaikka joku ei esittäisikään muuta kuin on, niin melkein kaikki ainakin yrittää piilottaa jotain asiaa itsestään. Kuten masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele vaikka sellainen erittäin pidetty ihminen, joka on koko ajan iloinen ja ystävällinen. Niille joista hänelle on hyötyä.
Taas hyvin inhottava niitä kohtaan, joista ei ole hyötyä. Väitätkö, ettet tunne yhtään sellaista ihmistä?
Tuo on äärimmäinen esimerkki, mutta vaikka joku ei esittäisikään muuta kuin on, niin melkein kaikki ainakin yrittää piilottaa jotain asiaa itsestään. Kuten masennusta.
Olen eri, mutta ethän sinä näe tätä ihmistä muiden kuin itsesi seurassa. Näkemyksesi hänestä voi olla hyvinkin vääristynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse varmaan alkoholistiperheessä kasvamisen vuoksi olen herkistynyt aistimaan muiden tunteita ja ajatuksia. En ole pitänyt kykyäni mitenkään erikoisena, mutta kun useamman kerran olen kuullut olevani 'pelottava' eli havaitsemalla asioita, joita ihmiset eivät halua muille paljastaa, olen oppinut pitämään havainnot itselläni. Aika monella on myös melko epärealistinen kuva itsestään, eivätkä he pidä siitä, että joku osoittaa ristiriidan heidän minäkäsityksensä ja toimintansa välillä. Vaan eipä kai tuo ole minun tehtävänikään.
Kuten joku huomautti, ei muiden läpi näkeminen anna aina kovin kaunista kuvaa muista. Mutta kyllä siinä näkee paljon kaunista ja hyvääkin.
Käytetyt käsitteet voivat tässä saada aikaan väärinkäsityksia eli jos sanotaan, että nähdään tuntemattomien ihmisten läpi totuus hänestä, niin se kuulostaa vain omien projektioiden läpi nä
Asiaa.
Tässä ketjussa muutaman rivin perusteella minut ehdittiin jo leimata selkään puukottajaksi, kateelliseksi ja ties miksi (kirjoitin alkujaan tasan kaksi lausetta, mistä alkoi leimaaminen ja määrittely) eli tällainen taipumus kuvitella näkevänsä muista totuus mielestäni kertoo ihmisestä hyvin arveluttavia asioita.
Mikä sellaisen taustalla sitten kulloinkin on, enpä tiedä, mutta osaan kyllä vastedes pysyä kaukana, jos huomaan tuollaista taipumusta. Tämä tuntemani tietäjäviisas on väkivaltainen sekakäyttäjä, joka yleensä näkee omat luonteenpiirteensä muissa (niissä jotka eivät toimi häntä miellyttävällä tavalla).
Vierailija kirjoitti:
No eipä se tervettä olekaan, jos joku noin kuvittelee.
Ap ei ole kommentoinut mitä hän tarkoitti lävitse näkemisellä. Itse tulkitsen sen niin, että näkee hyviä ja hyödyllisiä asioita ja on hyödyksi, mutta ketjussakin näyttäytynyt tapa tuomita muita näkemisensä perusteella on se miten tuollainen kielteisesti näkyy.
Minulla ei ole kokemusta, että kukaan näkisi lävitseni, vain tämä yksi henkilö on koettanut syyllistää ja manipuloida minua sellaisen avulla. Jos koko maailma on oman itsen heijastumaa, niin kyllähän oman peilikuvansa sieltä sitten näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se tervettä olekaan, jos joku noin kuvittelee.
Ap ei ole kommentoinut mitä hän tarkoitti lävitse näkemisellä. Itse tulkitsen sen niin, että näkee hyviä ja hyödyllisiä asioita ja on hyödyksi, mutta ketjussakin näyttäytynyt tapa tuomita muita näkemisensä perusteella on se miten tuollainen kielteisesti näkyy.
Minulla ei ole kokemusta, että kukaan näkisi lävitseni, vain tämä yksi henkilö on koettanut syyllistää ja manipuloida minua sellaisen avulla. Jos koko maailma on oman itsen heijastumaa, niin kyllähän oman peilikuvansa sieltä sitten näkee.
Ap teki ketjun, että voisi kehua miten itse näkee ihmisten lävitse.
Vierailija kirjoitti:
Voin nähdä toisen ihmisen lävitse sillä tavalla, että tunnistan esitämisen, mutta menee liian pitkälle väittää, että tietäisi muutenkin kattavasti, minkälainen ihminen sen esityksen takana on. Itse olen vaikeasti lokeroitava ihminen ja kohtaan toiset ihmiset siltä samalta pohjalta.
Eikö se vähän niin mene, että fiksu ihminen suo muille saman monimutkaisuuden, jonka havaitsee itsessään. Kun taas se ei niin fiksu pitää muita yksinkertaisina ja helposti tulkittavina ihmisinä, joista on olemassa yksi, hänen itsensä tietämä totuus.
Mutta eihän tuo välttämättä mitenkään haitallista ole, jos noin kuvittelee, ellei sitten ole valta-asemassa niin että muiden on pakko välittää noista tulkinnoista ja totuuksista. Saattaa olla, että tällä tavalla käyttäytyvät ehkä pyrkivät kuitenkin hankkiutumaan valta-asemaan, että saisivat toteuttaa itseään tuossa asiassa, tarkoitan siis ennustajia, lahkojohtajia, osaa uskovaisista jne. Kuten tuossa edellä jo sanottiin, niin se jos tätä taipumustaan tuo kovasti esille, on vallankäyttöä ja jopa henkistä väkivaltaakin, koska siinähän on tarkoitus manipuloida muita.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten lokerointi on hämmentävää. Ymmärrän sen että ihmismieli pyrkii siihen jotta asioiden käsittely olisi helpompaa, mutta silti. Tutustuin nykyiseen kumppaniini deittisovelluksen kautta, kirjoittelimme tiiviisti ja paljon ennen tapaamista ja hän ihmetteli kun ei saa minua sopimaan mihinkään lokeroon. Ehkä sitten olen vaikeasti lokeroitava. No, enpä itsekään itseäni kovin monella reunalla raamita.
Jos näkee oikeasti ihmisen lävitse, siellä näkyisi vain hyvää.Kaiken paskakerroksen alla on hyvä ,viaton olento.Kuten vastasyntynyt on viaton.
Mehän olemme jokainen Jumalan lapsia ja luomuksia, emme siis voi olla muuta kuin hyviä.
Sillä Jumala on hyvä.
Olin joskus julkisessa liikennevälineessä samassa kohtaa kahden muun ihmisen kanssa, kukaan ei tuntenut toisiaan.
Emme keskustelleet, sitten yksi sanoi olevansa ihmisten lukija ja määritteli toisen henkilön maanläheiseksi ja minut salaperäiseksi.
Minkähän väriset aurat ympärillämme mahtoi hohkata? ,:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo minusta mikään äärimmäinen esimerkki ole, onhan paljonkin pidettyjä ihmisiä, joista kaikki eivät kuitenkaan pidä, omista syistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän kaikki tunne tuollaisen tapauksen, ilman mitään erikoiskykyjäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ethän sinä näe tätä ihmistä muiden kuin itsesi seurassa. Näkemyksesi hänestä voi olla hyvinkin vääristynyt.
Miten niin en näe häntä sekä yhdessä muiden kanssa, ja sitten kahden kesken?
Jos hän käyttäytyy eri tavalla niissä tilanteissa, niin jompi kumpi niistä on esittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän kaikki tunne tuollaisen tapauksen, ilman mitään erikoiskykyjäkin.
Tuo olikin vastaus sellaiselle, joka väitti ettei ihmiset näyttele mitään.
No hän on haistanut sperman, kun kaveri on vedellyg tumppuun lähdettyäsi.