Olen tavannut muutaman kerran elämässäni ihmisiä, jotka "näkevät lävitseni"
Se on hieman pelottavaa. Ja ne ovat kaikki olle naispuolisia.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olen mentalisti, mutta ei tarvitse kuin kuunnella ja seurata hetki ihmistä ja tuntee kyseisen ihmistyypin. Harvemmin on ensivaikutelma pettänyt.
Mielenkiintoista. Haluaisin että analysoisit minut. Näitähän olisi kiva harjoitella sillä yleensä minusta tehdään vääriä tulkintoja sekä olettamuksia.
Lähetä video. Kiinnitä huomioita sanoihin kuunnella ja seurata. Sinullahan on skitsofrenia, joten tulos on etukäteen tiedossa.
Teräsmiehellähän on tunnetusti röntgenkatse. Sekin on nykyään niin vahna äijä että varmaan on jo lapsenlapsiakin että kyllä näitä varmaan on nykyään yleisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olen mentalisti, mutta ei tarvitse kuin kuunnella ja seurata hetki ihmistä ja tuntee kyseisen ihmistyypin. Harvemmin on ensivaikutelma pettänyt.
Mielenkiintoista. Haluaisin että analysoisit minut. Näitähän olisi kiva harjoitella sillä yleensä minusta tehdään vääriä tulkintoja sekä olettamuksia.
Lähetä video. Kiinnitä huomioita sanoihin kuunnella ja seurata. Sinullahan on skitsofrenia, joten tulos on etukäteen tiedossa.
Ai sä olitin noin paska. Antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. Herätän monissa vihaa, koska näen kaiken esityksen läpi.
Enkä monesti edes sano mitään. Kuuntelen ihmistä ja katson hänen ilmeitään ja eleitään (tuttujen kanssa ei tarvitse nähdä näitä vaan voin lukea rivien välistä vaikka puhelinkeskustelun yhteydessä). Ihmiset aistivat, että tiedän mitä on kullakin mielen päällä tai mitkä ovat hänen motiivinsa jossain asiassa. Se ärsyttää joitakin.
Minäkin näen aika hyvin heti. Olen hiljainen tarkkailijaluonne ollut aina. Pienistä vihjeistä saa paljon irti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen, ja siitä on pelkkää harmia.
Vertaa siihen, että pystyisit lukemaan toisten ajatuksia. Tekisikö onnelliseksi? Ei, koska et luottaisi enää keneenkään. Sellaista roskaa ihmiset ajattelee.
Ja jos näkee ihmisten läpi... Ei niissä ole mitään näkemistä.
Kuvittelet itsestäsi liikoja. Vai että ajatukset... hah. Ylimielinenkin vielä olet, joten luultavasti vain teet oletuksia ihmisistä ja pidät niitä automaattisesti oikeina.
Minä olen tavannut lähinnä niitä, jotka ovat kuvitelleet näkevänsä lävitseni, tai pystyneet muka sanelemaan, mitä ajattelen, tunnen, tai koen. He ovat aina olleet väärässä.
Teillä on erilaisia ajatuksia aiheesta, kaikki eivät selkeästi tarkoita samaa kun puhutaan läpi näkemisestä tai ihmistuntemuksesta. Jos näet aikeita läpi niin et välttämättä siltikään ymmärrä sitä ihmistä sen enempää jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sellainen, ja siitä on pelkkää harmia.
Vertaa siihen, että pystyisit lukemaan toisten ajatuksia. Tekisikö onnelliseksi? Ei, koska et luottaisi enää keneenkään. Sellaista roskaa ihmiset ajattelee.
Ja jos näkee ihmisten läpi... Ei niissä ole mitään näkemistä.
Kuvittelet itsestäsi liikoja. Vai että ajatukset... hah. Ylimielinenkin vielä olet, joten luultavasti vain teet oletuksia ihmisistä ja pidät niitä automaattisesti oikeina.
En väittänyt lukevani ajatuksia. Sanoin vain, että kuvitelkaa, että pystyisitte lukemaan ajatuksia.
Ei siitä ole mitään iloa, jos näkee millainen ihminen on. Mutta en silti tee lopullisia oletuksia luonteesta omien ajatusteni kautta, vaan käytöksen kautta. Silti poikkeuksetta ne, jotka vaikuttaa ilkeiltä myös paljastuu ilkeiksi.
Mutta ei tarvitse uskoa, ei haittaa yhtään.
Onhan se ärsyttävää ja hävettävää, jos joku näkee heti sinusta läpi. Nolottaa mitä menin sanomaan .
Ihmiset ovat aivan täynnä vihjeitä:
- ulkoinen olemus
- kehonkieli
- vaatteet mihin pukeutuu
- katsekontaktin määrä
- ryhti ja itsevarmuus
- ilmeet, eleet ja kuinka aitoja ne ovat
- mitä haluaa
- onko aggressiivinen vai varovainen
- vaikuttaako onnelliselta tai onnettomalta
- onko kylmän vai lempeän oloinen
- puhetapa ja sanavarasto
- puheenaiheet ja kiinnostuksen kohteet
- kuinka laittautunut
- kuinka hyvässä kunnossa fyysisesti
- ketkä ystäviä tai kenen kanssa yhdessä
- mitä töitä tekee
ja miljoona muuta. Kaikki viittaa aina johonkin suutaan mistä voi päätellä myös lisää. Jos useampi asia viittaa samaan suuntaan se lisää todennäköisyyttä että oma arvaus/tieto on oikein. Pieni vilkaisu niin on lukenut jo vaikka mitä toisesta.
Minä kykenen tulkitsemaan ilmeiden, eleiden ja yleisen habituksen lisäksi ihmisen energiaa. Meillä kaikilla on energiakenttä, aura, kehomme ympärillä.
Siitä pystyy näkemään paljon millainen ihminen on ja minkälaista elämää elää.
En tutkimalla tutki toisia ihmisiä mutta en pysty välttymään muiden energioita joten "näen" tahtomattani.
Vastaväittelijöistä viis. He eivät kykene näkemään tai tulkitsemaan energiaa joten eivät edes tiedä mistä on kyse.
Mä olen tavannut ihmisiä, jotka ovat luulleet näkevänsä lävitseni. Olen ollut ihan hämmennyksissäni, ja he puolestaan ovat saaneet siitä vahvistusta omalle luulolleen.
Tiedän yhden ihmisen, joka kuvittelee näkevänsä muiden läpi. Hän ei ole kovin fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Minä kykenen tulkitsemaan ilmeiden, eleiden ja yleisen habituksen lisäksi ihmisen energiaa. Meillä kaikilla on energiakenttä, aura, kehomme ympärillä.
Siitä pystyy näkemään paljon millainen ihminen on ja minkälaista elämää elää.
En tutkimalla tutki toisia ihmisiä mutta en pysty välttymään muiden energioita joten "näen" tahtomattani.
Vastaväittelijöistä viis. He eivät kykene näkemään tai tulkitsemaan energiaa joten eivät edes tiedä mistä on kyse.
Et sinä tuntematta ko. henkilöä tiedä hänen elämästänsä häntä katsomalla. Toki jotakin hänestä voi aistia ja jos ymmärtää elämää ja ihmisiä niin aina jotakin hyviä ajatuksia asian tiimoilta voi saada. Ymmärtäisin sillä tavalla asian.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden ihmisen, joka kuvittelee näkevänsä muiden läpi. Hän ei ole kovin fiksu.
Kuvitteletko olevasi sellainen ihminen, joka näkee läpi sen, ovatko muut ihmiset fiksuja, vai eivät?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat aivan täynnä vihjeitä:
- ulkoinen olemus
- kehonkieli
- vaatteet mihin pukeutuu
- katsekontaktin määrä
- ryhti ja itsevarmuus
- ilmeet, eleet ja kuinka aitoja ne ovat
- mitä haluaa
- onko aggressiivinen vai varovainen
- vaikuttaako onnelliselta tai onnettomalta
- onko kylmän vai lempeän oloinen
- puhetapa ja sanavarasto
- puheenaiheet ja kiinnostuksen kohteet
- kuinka laittautunut
- kuinka hyvässä kunnossa fyysisesti
- ketkä ystäviä tai kenen kanssa yhdessä
- mitä töitä tekee
ja miljoona muuta. Kaikki viittaa aina johonkin suutaan mistä voi päätellä myös lisää. Jos useampi asia viittaa samaan suuntaan se lisää todennäköisyyttä että oma arvaus/tieto on oikein. Pieni vilkaisu niin on lukenut jo vaikka mitä toisesta.
Ne ovat vain omia projektioitasi. Yleensä tämäntyyppisesti muita tulkitsevat ovat tavallista heikompia tulkitsemaan muita, koska he keskittyvät omiin ennakkoluuloihinsa ja sterotypioihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko olevasi sellainen ihminen, joka näkee läpi sen, ovatko muut ihmiset fiksuja, vai eivät?
En, minä tunnen tämän henkilön lapsesta asti. Hän ei ole fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, minä tunnen tämän henkilön lapsesta asti. Hän ei ole fiksu.
Ovatko muutkin sitä mieltä, vai vain sinä? Olisiko kuitenkin kuvitelmaa? Jos projisoit omat ajatuksesi?
😄
Muistaakseni pikkuisena lääkäri laittoi levyn rintaani vastaan ja katseli sisuksiani sen avulla.