Kun parisuhde kariutuu, miksi jotkut äidit vieraannuttavat lapsen isästään?
Huomatkaa paino sanalla jotkut. Ja kyllä, tätä voi tapahtua myös roolien ollessa toistepäin. Mutta nyt puhun nimenomaan äideistä.
Yksi kaveri kertoi hiljattain kuinka tekisi mieli tehdä lapsen isälle kiusaa lapsen avulla. Sairasta.
Kommentit (311)
Niin ne naisetkin on töissä ja hoitaa silti lasten neuvolat sun muut pakolliset menot. Miten miehen työ olisi muka sellaista, että ei onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80% yksinhuoltajista on kipeitä päästään, eikä ne loputkaan 20% lääkekaapin ohi pysähtymättä kulje.
Miehiä ilmeisesti viehättää päästään sekaisin olevat naiset, kun ovat heidän kanssaan pariutuneet ja tehneet lapsia.
Ne sekoaa vasta lapset saatuaan..se on se juttu. Hormoonikeissi tai joku semmonen.
Ja sitten syyllistetään naisia, jotka ovat tehneet lapsia sellaisen miehen kanssa, josta ei tosipaikan tullen olekaan vastuulliseksi isäksi?
Eihän tässä ketjussa ole tuosta lainkaan kyse.
Vierailija kirjoitti:
Niin ne naisetkin on töissä ja hoitaa silti lasten neuvolat sun muut pakolliset menot. Miten miehen työ olisi muka sellaista, että ei onnistu?
No esimerkiksi omalla kohdalla, saan itse päättää omat työaikani tosin kuin isä, joka on joka arkipäivä aamu 6 ilta 6.
Tämä keskustelu herättää näköjään tunteita suuntaan ja toiseen
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu herättää näköjään tunteita suuntaan ja toiseen
Tämä on tärkeä aihe josta ei yleensä puhuta.
Tunnen itse tapauksen missä äiti ei suostu antaa isän soittaa omalle lapselleen. Siis äidin puhelimeen. Ehdotti sitten että ostaa lapselle oman puhelimen vain tätä varten, jos niin ahdistaa, mutta sekään ei käynyt. Lapsi näkee isäänsä ainostaan joka toinen viikonloppu. Ei onnistu pikavisiitit, ja syynä on ainoastaan äidin hankaluus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi omalla kohdalla, saan itse päättää omat työaikani tosin kuin isä, joka on joka arkipäivä aamu 6 ilta 6.
Joka viikko 60 tuntia töitä? En tiedä uskoisinko. Arvatenkaan hänellä ei ole ikinä vapaapäiviä tai lomia?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itse tapauksen missä äiti ei suostu antaa isän soittaa omalle lapselleen. Siis äidin puhelimeen. Ehdotti sitten että ostaa lapselle oman puhelimen vain tätä varten, jos niin ahdistaa, mutta sekään ei käynyt. Lapsi näkee isäänsä ainostaan joka toinen viikonloppu. Ei onnistu pikavisiitit, ja syynä on ainoastaan äidin hankaluus.
Heillä siis erosta jo kolme vuotta ja tätä on jatkunut alusta asti. Toivon että tyttö ei vieraannu isästään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko 60 tuntia töitä? En tiedä uskoisinko. Arvatenkaan hänellä ei ole ikinä vapaapäiviä tai lomia?
Et selkeästi tunne kuljetusalaa jos 60 tuntia töitä viikossa kuulostaa paljolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos vapaat sattuu olemaan viikonloppusin niin saako sillon muka neuvolaan aikoja? :D ja lomia on joo ihan vakio päivät vuodessa, mikähän tsägä täytyy olla että osuu just ne käynnit siihen loma-aikaan, kun lapsi on syntynyt myös talvella ja yleensä neuvolassa käydään lähellä syntymäpäivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ni on niillä sitten tosi huono työehtosopimus, kun vapaata ei ole koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ni on niillä sitten tosi huono työehtosopimus, kun vapaata ei ole koskaan.
Miten työehtosopimus liittyy tähän asiaan yhtään mitenkään?
Monet isät kokevat vieraannuttamisena sen että äiti ei ole enää hyysäämässä ja järjestelmässä asioita sekä ylläpitämässä isän ja lasten suhdetta. Kun isien täytyy alkaa itse hoitamaan tunnesidettä lapseen sekä järjestelemään lasten tapaamisiin liittyviä asioita. Eräs mies valitti että ex yrittää vieraannuttaa lapsista, koska tämä ei ole varannut aikaa lastenvalvojalle. No herran jestas varaa itse se aika sinne lastenvalvojalle! Jos haluat nähdä lapsiasi, tee jotain sen eteen! Miehet ovat tottuneet seisomaan tumput suorina ja odottavat että asiat hoituvat itsekseen(=äiti hoitaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee huonoa isää. Huoltajuusasioissa kuitenkin katsotaan lapsen etua. Jos toinen hoitaa kaikki lapsen asiat ja toinen on aina töissä, niin mielestäni ei ole isokaan ihme, että lähihuoltajuus menee sille arjenpyörittäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos vapaat sattuu olemaan viikonloppusin niin saako sillon muka neuvolaan aikoja? :D ja lomia on joo ihan vakio päivät vuodessa, mikähän tsägä täytyy olla että osuu just ne käynnit siihen loma-aikaan, kun lapsi on syntynyt myös talvella ja yleensä neuvolassa käydään lähellä syntymäpäivää
Lapsilla on muitakin käyntejä kuin neuvolat kerran vuoteen. Uskon, että yksikään kuski ei ole niin korvaamaton ettei hän saa yksittäisiä lomapäiviä talvella. Työnantaja on aika mulkero, jos ei suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä siis erosta jo kolme vuotta ja tätä on jatkunut alusta asti. Toivon että tyttö ei vieraannu isästään
Sittenhän lapsen täytyy tuota pikaa olla siinä iässä, että hänellä on oma puhelin ja puheluongelma katoaa. Äiti varmaan noudattaa tapaamissopimusta, mutta haluaa olla exänsä kanssa vain pakollisen minimin tekemisissä.
Suomalaiset ovat kiusaajia, jos kaikki ei mene niin kuin pitäisi... Peilit käteen äidit. Miksi teet lapsia jos et niitä voi huoltaa kysyy mummi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee huonoa isää. Huoltajuusasioissa kuitenkin katsotaan lapsen etua. Jos toinen hoitaa kaikki lapsen asiat ja toinen on aina töissä, niin mielestäni ei ole isokaan ihme, että lähihuoltajuus menee sille arjenpyörittäjälle.
Nimenomaan. Tässä ketjussa aiemmin jotkut väitti että kyllä ne isät saa HELPOSTI sen lähihuoltajuuden sitten niin, jos äiti alkaa käyttämään lasta pelinappulana. No ei saa, jos asetelma on perheessä ollut just tämä että äiti on hoitanut aina tietyt asiat, niinku yleensä ne hoitaakin. Se syy taas sitten miksi hoitaa, niin voi olla ihan asiallinen, joten hyväkään isä ei sitä lähihuoltajuutta saa.