Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun parisuhde kariutuu, miksi jotkut äidit vieraannuttavat lapsen isästään?

Vierailija
11.04.2024 |

Huomatkaa paino sanalla jotkut. Ja kyllä, tätä voi tapahtua myös roolien ollessa toistepäin. Mutta nyt puhun nimenomaan äideistä. 

Yksi kaveri kertoi hiljattain kuinka tekisi mieli tehdä lapsen isälle kiusaa lapsen avulla. Sairasta.

Kommentit (311)

Vierailija
21/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin käy todella harvoin. Yleensä miehet käyttävät sitä vain tekosyynä lastensa hylkäämiselle.

Jos joku äiti oikeasti tekisi noin niin isä voi ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon, poliisiin ja viimein mediaan. 

Tiedän monta isää jotka syyttävät lasten äitiä tuollaisesta. Koskaan heitä ei ole kuitenkaan julkisuudessa näkynyt..

Ja lisään vielä että en itse ajattele tämän olevan mikään kovin yleinen ilmiö. Mutta satunnaisetkin tapaukset ovat liikaa.

Mutta aihe on TABU Suomessa ja mies on AINA syyllinen!

Vierailija
22/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on syytetty vieraannuttamisesta, kun en suostunut hoitamaan isän ja lapsen välistä suhdetta isän puolesta. Isä siis oli ajatellut, että minä vaan jotenkin "kasvatan" lapsen ajattelemaan että hänen isänsä on hyvä tyyppi ja hyvä isä, ilman että isän itsensä tarvitsee tehdä oikeastaan mitään. Että hän voi perua tapaamiset viiden minuutin varoajalla tai vaan  jättämällä tulematta paikalle ja sitten minä selitän miten isälle tuli jotain korvaamattoman tärkeää menoa.

Muistan kun olin teini ja sisarentyttö odotti isäänsä hakemaan. Sitten tuli puhelu, ettei isä nyt taas pääsekään. Tytöllä oli tavarat pakattuna kassissa ja kaikki valmiina lähtöön. Oli niin kurjaa, että jäi mieleen. Sisko yritti jotenkin selittää pienelle lapselle, miksi isä ei tule, mutta silmistä näin, että sisko oli tulenpalavan vihainen. Myöhemmin kun tyttö kasvoi ja isä perusti uuden perheen, tyttö kelpasi lastenvahdiksi oikein hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kaverini tapauksessa kyse oli siitä, että lapsen isä oli pettänyt häntä ja olivat sitten ajautuneet sotkuisaan eroon. Mies on kuitenkin loistava isä, ei mikään tapaamisista sluibaava tai mitään muutakaan. Kaveri haluaisi vaan tehdä tosiaan kiusaa ja hankaloittaa lapsen ja isän tapaamisia.

Kyllä isä tapaamiset saa ja jopa lähihuoltajuuden jos hoitaa asian virallisesti. Harva isä vain haluaa lähteä tuohon, kun se sitoo ja pitää noudattaa tapaamisia. Lähihuoltajan vastuuta ei haluta tai jos halutaankin niin ei ymmärretä mitä se tarkoittaa. 

Vierailija
24/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt vaan on mulkeroita ja osa on niin katkeria erosta (varsinkin jos on pettämisestä kyse), että tekevät vihapäissaan melkein mitä vaan.

Vierailija
25/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin käy todella harvoin. Yleensä miehet käyttävät sitä vain tekosyynä lastensa hylkäämiselle.

Jos joku äiti oikeasti tekisi noin niin isä voi ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon, poliisiin ja viimein mediaan. 

Tiedän monta isää jotka syyttävät lasten äitiä tuollaisesta. Koskaan heitä ei ole kuitenkaan julkisuudessa näkynyt..

Ja lisään vielä että en itse ajattele tämän olevan mikään kovin yleinen ilmiö. Mutta satunnaisetkin tapaukset ovat liikaa.

Mutta aihe on TABU Suomessa ja mies on AINA syyllinen!

Oon samaa mieltä että on tabu, mutta en ehkä tota allekirjota että mies on aina syyllinen. Varmaan siis yleisempää on se että isä vaikuttaa itse toimillaan ihan tarpeeksi siihen vieraannuttamiseen, ja sitten huutelee tuolla pitkin kyliä kuinka äiti vieraannuttaa. Toki en ole tutkimusta asiasta tehnyt joten mutulla mennään.

Vierailija
26/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mistään mitään!

Mitäpä ei rakastava isä lastensa eteen tekisi

Vierailija
27/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse näkemässä vain kahdenlaista tapausta:

1. Isä on kaltoinkohdellut lapsia, alkoholisti, väkivaltainen äitiä kohtaan jne... Ei sovellu huoltajaksi. Äiti yrittää siis suojella lastaansa.
2. Isä ei itse ole halunnut tai yrittänyt kovinkaan luoda lapsiaan kohtaan tunnesidettä. Lapset vieraantuneet, eivätkä edes halua isän luokse. Isä valittaa, että äiti on vieraannuttanut, vaikka oikeasti kyseessä isä on ollut se henkilö, joka on vieraanattanut itse itsensä lapsestaan ja sitten syyttää äitiä siitä, kun kuvittelee että parin vuoden tapaamattomuuden jälkeen ne lapset haluavat yhä juosta syliin ja olla yhdeydessä.

Vierailija
28/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa miksi joku nainen tekisi näin. Katkeruus ja kosto, arvelen. Ehkä ne samantyyppiset naiset, jotka saattavat myös syyttää miestä esim. lasten pahoinpitelystä tai hyväksikäytöstä saadakseen huoltajuuden. 

Olen pahoillani jokaisen miehen puolesta, joka on tullut vieraannetuksi. Ehdottomasti väärin tehty eikä lapsen etua ole ajateltu yhtään. 

Niin moni mies vieraannuttaa itse itsensä lapsistaan eron jälkeen, että soisin ehdottomasti niille hyville isille, jotka oikeasti haluavat olla osa lapsensa elämää, mahdollisuuden luoda hyvän ja vahvan suhteen lapseen. 

Vierailija
29/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kaverini tapauksessa kyse oli siitä, että lapsen isä oli pettänyt häntä ja olivat sitten ajautuneet sotkuisaan eroon. Mies on kuitenkin loistava isä, ei mikään tapaamisista sluibaava tai mitään muutakaan. Kaveri haluaisi vaan tehdä tosiaan kiusaa ja hankaloittaa lapsen ja isän tapaamisia.

Kyllä isä tapaamiset saa ja jopa lähihuoltajuuden jos hoitaa asian virallisesti. Harva isä vain haluaa lähteä tuohon, kun se sitoo ja pitää noudattaa tapaamisia. Lähihuoltajan vastuuta ei haluta tai jos halutaankin niin ei ymmärretä mitä se tarkoittaa. 

No ei varmasti saa lähihuoltajuutta noin vain. Totta kai nämä katsotaan äidin eduksi, etenkin jos äiti on ollut hoitamassa enimmäkseen lapsen asioita jo yhdessä olon aikaan, niinkun se yleensä meneekin.

Vierailija
30/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen haluaa erkaannuttaa lapset isästään niin se onnistuu hlvetin helposti Suomessa ja sillä isällä ei ole mitään mahdollisuutta eikä oikeutta!

Ei isällä olekaan, vaan sitä pidetään lapsen oikeutena ja etuna. Lapsen etu on se tärkein ja lapsen etu on molemmat vanhemmat elämässä. Lainsäädäntö perustuu lakiin ja lapsen etuun tapaamis- ja huoltajuus asioissa. 

Vierailija
31/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa miksi joku nainen tekisi näin. Katkeruus ja kosto, arvelen. Ehkä ne samantyyppiset naiset, jotka saattavat myös syyttää miestä esim. lasten pahoinpitelystä tai hyväksikäytöstä saadakseen huoltajuuden. 

Olen pahoillani jokaisen miehen puolesta, joka on tullut vieraannetuksi. Ehdottomasti väärin tehty eikä lapsen etua ole ajateltu yhtään. 

Niin moni mies vieraannuttaa itse itsensä lapsistaan eron jälkeen, että soisin ehdottomasti niille hyville isille, jotka oikeasti haluavat olla osa lapsensa elämää, mahdollisuuden luoda hyvän ja vahvan suhteen lapseen. 

Hyvin sanottu!

ap

Vierailija
32/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätäkseen miesvihaa.

Vierailija
33/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun se eräs Youtubettaja puhui paljon siitä, että miten hänen lapsiensa äiti on vieraanattanut lapsensa hänestä ja että sosiaalihuoltokin suosii vain äitejä ja hylkii miehiä. Kyllä niin moni ihminen oli kommenteissa hänen puolellaan ja syyttelivät feminismiä ja sossuja ihan kaikesta!

...ja sitten lopulta tuli ilmi, että mies on hakannut niitä lapsiaansa ja sen takia lapset eivät halunneet olla missään tekemisissä hänen kanssa. Siksi hänellä oli esimerkiksi vain valvotut tapaamiset sosiaalihuollon tiloissa siihen asti, kun hakkasi kai ne lapset uudelleen.
Kyllä loppui mieheltä nopeasti se sossujen ja äidin syyttely.

Vierailija
34/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikvan järkyttävää lukea näitä vastauksia täällä ja viha vain nousee sisälläni naisia kohtaan!Oolen itse aivan aiheettoman ja raakan erkaannuttamisen kokenut lasten äidin ja hänen manipuloimansa ihmisten toimesta.

Vierailija
35/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti saa lähihuoltajuutta noin vain. Totta kai nämä katsotaan äidin eduksi, etenkin jos äiti on ollut hoitamassa enimmäkseen lapsen asioita jo yhdessä olon aikaan, niinkun se yleensä meneekin.

Saa jos se on lapsen etu ja isä on lapsia huoltanut. Harva isä haluaa sitä. Ei minunkaan lasten isä halunnut. 

Vierailija
36/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Muistan, kun se eräs Youtubettaja puhui paljon siitä, että miten hänen lapsiensa äiti on vieraanattanut lapsensa hänestä ja että sosiaalihuoltokin suosii vain äitejä ja hylkii miehiä. Kyllä niin moni ihminen oli kommenteissa hänen puolellaan ja syyttelivät feminismiä ja sossuja ihan kaikesta! ...ja sitten lopulta tuli ilmi, että mies on hakannut niitä lapsiaansa ja sen takia lapset eivät halunneet olla missään tekemisissä hänen kanssa. Siksi hänellä oli esimerkiksi vain valvotut tapaamiset sosiaalihuollon tiloissa siihen asti, kun hakkasi kai ne lapset uudelleen. Kyllä loppui mieheltä nopeasti se sossujen ja äidin syyttely.

Joo hyi. Nää on ihan sairaita keissejä kyllä.

Vierailija
37/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten saa jos haluaa. Tuo on yksi miesten tekosyy..

Vierailija
38/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti saa lähihuoltajuutta noin vain. Totta kai nämä katsotaan äidin eduksi, etenkin jos äiti on ollut hoitamassa enimmäkseen lapsen asioita jo yhdessä olon aikaan, niinkun se yleensä meneekin

Niin, mitenkä ihmeessä se todistetaan että se on se lapsen etu, kun sitä kiusaa tehdään nimenomaan niin salakavalasti? Ei mitenkään.

Vierailija
39/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se mies olla oikeasti joku psykopaatti tms.

Vierailija
40/311 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te tosissanne väitätte, että isä saa vietyä lähihuoltajuuden eron jälkeen äidiltä helposti, jos vaan haluaa? Äidiltä, joka on suurimmaksi osaksi jo yhdessäolon aikana hoitanut vaikkapa lapsen neuvolakäynnit, ja muutenkin ollut lapsen kanssa enemmän, koska isä on ollut vaikka töissä enemmän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi