Vapautuuko nainen seksuaalisesti neljänkympin jälkeen?
Olemme vähän yli nelikymppinen pariskunta. Oma kokemukseni on, että puolisosta on tullut estottomampi viime vuosina. Seksiin on tullut uudenlaisia juttuja: on halkiopikkareita, leluja ja pientä alistamistakin, joka nuorempana oli hänelle ehdoton ei. Osa jutuista on hänen ideoitaan, osa minun. Vaimo tykkää ottaa suihin ja näyttää nautintonsa häpeilemättä kun vastaavasti nuolen pillua tai nain. Välillä juttelee tuhmia seksin aikana.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että naisen estot seksissä ovat vähentyneet iän myötä?
Kommentit (164)
Mikä tämä pano pappa tai Pate-juttu on? Joku palstan sisäpiirivitsi? Kiinnostavaa keskustelua ollut, mutta yhtäkkiä alettiin puhua jostakin Patesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Naisen halut riippuu pitkälti siitä tunteenko nainen olevansa haluttu, himotseeko mies naista ja hänen pilluaan. Arvostaako mies tasa-arvoisena kumppanina, osoittaako rakkautta, läheisyyttä ja kohteleeko niin hyvin, että nainen haluaa osoittaa vastarakkautta ja haluaa seksiä miehen kanssa. Täällä irvaillaan naisen aloitteiden tekemistä. On aivan eri asia suostuuko nainen seksiiin miehen kanssa, vai haluaako nainen ja naisen pillu seksiä miehen kanssa. Pappa on panostanut tähän viimeiseen ja siksi saanut aina nauttia halukkaasta vaimosta ja pillusta. Halukas pillu ollut myös "pakollista" jotta yhdynnät on ylipäätään olleet mahdollisia.
Pitkässä parisuhteessa mies joutuu valloittamaan naisensa sydämmen ja pillun halukkuuden moneen kertaa vuosien mittaan. Naisen rakkaus ja halukkuus ei ole pysyvä olotila, eivätkä pysy itsestään. Eikä vieraiden miesten kehut ja lirkutukset lopu parisuhteenkaan aikana.
Naisella itsellään ei siis ole minkäänlaista vastuuta tässä ns. "PARI" suhteessa?
Miksi nainen ei joudu valloittamaan miestään ja saada häntä halukkaaksi?
Suhde ei toimi jos toinen vain imee energiaa ja toinen vain antaa sitä. Ei se ole mikään suhde. Se on hyväksikäyttöä ja itsekkyyttä.
Niin mäne tiijä.. ainakin itse huomannut että vapautumista on tapahtunut myös itselleni. Ehkä sitä osaa ottaa seksin vaan seksinä eikä siihen sotke aina tunteita mitä parisuhteessa on?? No meillä on kokeiltu kaikkea ,milloin yhdessä ja milloin erikseen ja tyytyväisiä ollaan. Ei kaikista työreissujen ym ihastuksista tai seksistä kannata ottaa itseensä, sehän vaan avartaa myös yhteistä seksiä ....
M45
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä pano pappa tai Pate-juttu on? Joku palstan sisäpiirivitsi? Kiinnostavaa keskustelua ollut, mutta yhtäkkiä alettiin puhua jostakin Patesta. Ap
Lyhyesti kerrottuna: Panopappa/ pano- Pate/ Paavo Panomies on eräs palstan vakiokirjoittaja joka on helppo tunnistaa tyylistään. Hän jaarittelee pitkään ja hartaasti vaimostaan, kertoo kuinka mahtavaa seksinsä on vielä seitsenkymppisenä, syyttää aina miehiä vaimojensa haluttomuuksista (poislukien itsensä, tietysti) ja yleistää omat kokemuksensa oman vaimonsa kanssa koskemaan kaikkia miehiä ja naisia. Esim tämän ketjun viestit 46, 54, 55, 59, 66, 73 ja 78. Nämä loppupäästä, en viitsinyt kahlata koko ketjua läpi. Avainsanoja ovat kulli, pillu, piilohomo, vässykkä, mankelipilluorgasmi, jonnet, nuorena tehty sopimus seksistä vaimon kanssa....
Lue itse, niin opit kyllä tunnistamaan. Likipitäen joka ketjussa samat jaaritukset. Mutta älä erehdy arvostelemaan, ellet halua piilohomo- vässykäksi.
Kun vähän päälle kakskymppisenä aloimme olla vaimoni kanssa yhdessä, seksi oli estotonta, villiä rakastelua, tuhmien puhumista, perseelle läpsimistä, naamallaistumista ja nuolemista sekä äänekkäitä orgasmeja. Ja sitä lajia riitti. Joskus yhteinen vapaa viikonloppu oli yhtä naimista, niin että molempien pelivehkeet oli turtana parin päivän jälkeen.
Nyt reilu 20 vuotta ja 20 kg ja kolme lasta myöhemmin, energiaa seksin harrastamiseen on harvoin ja halut kohtaa vain ajoittain. Villin rakastelun sijaan vaimo haluaa vain, silloin kun haluaa, nopean hiljaisen aktin, ettei teinit seinän takana kuule. Estottomuuden sijaan vaimollani on tullut kehohäpeä kun se kakskymppisen sporttinen ja seksikäs kroppa on nyt vatsamakkaroita ja reidet selluliittia. Notkeus on vain muisto ja eksoottisemmat asennot aiheuttaa enemmän kipua kuin nautintoa. Kyllä seksi yleensä orgasmiin päättyy. Entisen kiljumisen, kiermurtelun ja piehtaroinnin sijaan, nykyään se otetaan vastaan vain huulta purren paikallaan, jotta ääntä kuuluisi mahdollisimman vähän.
Olen vapautunut ja myöskin estoton vuosien myödessä, itsekkukin menee tyylillään. N 59.v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyesti kerrottuna: Panopappa/ pano- Pate/ Paavo Panomies on eräs palstan vakiokirjoittaja joka on helppo tunnistaa tyylistään. Hän jaarittelee pitkään ja hartaasti vaimostaan, kertoo kuinka mahtavaa seksinsä on vielä seitsenkymppisenä, syyttää aina miehiä vaimojensa haluttomuuksista (poislukien itsensä, tietysti) ja yleistää omat kokemuksensa oman vaimonsa kanssa koskemaan kaikkia miehiä ja naisia. Esim tämän ketjun viestit 46, 54, 55, 59, 66, 73 ja 78. Nämä loppupäästä, en viitsinyt kahlata koko ketjua läpi. Avainsanoja ovat kulli, pillu, piilohomo, vässykkä, mankelipilluorgasmi, jonnet, nuorena tehty sopimus seksistä vaimon kanssa....
Lue itse, niin opit kyllä tunnistamaan. Likipitäen joka ketjussa samat jaari
Kiitos selvennyksestä. Joka palstalla tuntuu olevan omat vakiokirjoittajat (ja vakiojaarittelijat). Noilla tuntomerkeillä varmasti tunnistan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen halut riippuu pitkälti siitä tunteenko nainen olevansa haluttu, himotseeko mies naista ja hänen pilluaan. Arvostaako mies tasa-arvoisena kumppanina, osoittaako rakkautta, läheisyyttä ja kohteleeko niin hyvin, että nainen haluaa osoittaa vastarakkautta ja haluaa seksiä miehen kanssa. Täällä irvaillaan naisen aloitteiden tekemistä. On aivan eri asia suostuuko nainen seksiiin miehen kanssa, vai haluaako nainen ja naisen pillu seksiä miehen kanssa. Pappa on panostanut tähän viimeiseen ja siksi saanut aina nauttia halukkaasta vaimosta ja pillusta. Halukas pillu ollut myös "pakollista" jotta yhdynnät on ylipäätään olleet mahdollisia.
Pitkässä parisuhteessa mies joutuu valloittamaan naisensa sydämmen ja pillun halukkuuden moneen kertaa vuosien mittaan. Naisen rakkaus ja halukkuus ei ole pysyvä olotila, eivätkä pysy itsestään. Eikä vieraiden miesten kehut ja lirkutukset lopu parisuh
Naisella itsellään ei siis ole minkäänlaista vastuuta tässä ns. "PARI" suhteessa?
Miksi nainen ei joudu valloittamaan miestään ja saada häntä halukkaaksi?
Suhde ei toimi jos toinen vain imee energiaa ja toinen vain antaa sitä. Ei se ole mikään suhde. Se on hyväksikäyttöä ja itsekkyyttä.
Ihan tosissasiko kyselet tuollaista. Lehmätkin lentää vai? Näitä miehiä on varmaan paljon, jotka odottaa naiseltaan ihmeitä. Jos mies ei ole naisen pillunkipeä ihan siksi, että on oma rakas on nainen., niin saa ihan varmasti odotella ihmeitä aikaiseksi. Siperia opettaa tai sitten ei. Mutta puutteessa olo tulee miehelle tutuksi, seikka on saletti.
Vierailija kirjoitti:
Nro 79: Sinun pitää kiitollisena ja ihaillen suhtautua Pateen, joka ratsastaa valkoisella ratsullaan puolustamaan ihan kaikkia naisia piilohomo- vässykkämiesten inhoittavilta väitteiltä haluttomuudesta tai vaihdevuosien vaikutuksesta. Et voi arvostella Patea, koska hän kyllä tietää koska Paten vaimo. Ei prinsessa Ruusunenkaan arvostele hänet vuosikymmenten unesta herättänyttä prinssiä haisevasta hengityksestä!
Muilta osin olet kirjoituksessasi varsin oikeassa. Jokainen on oma yksilönsä, joka tosiaan voi olla hyvinkin erilainen kuin valtavirta ihmisistä. Toisaalta, eipä nuo yleistyksetkään ole ihan tyhjästä syntyneet, kyllä niissä usein on ihan todellisuuspohjaa.
Omalta kohdaltani ei omaan kumppaniin keskittyminen käy, koska päädyimme eroon jo vuosia sitten. Sattumaa tai ei, niin yleistykset osuivat meillä aika hyvin kohdalleen. Ei vapautunut seksuaalisesti neljänkympin jälkeen, vaan päinvastoin kioski meni pikkuhiljaa kiinni. Aiem
Jaa sinäkö täällä oletkin jakanut jatkuvasti mantraa ja yleistystä, että naisilta loppuu halut kun vaihdevuodet alkaa. Katkerana tilität ja yritä etsiä siitä alibia oman parisuhdeseksin loppumiseen. Itsessäsi et ilmeisesti näe vikaa, etkä ainakaan tunnusta. Et varsinkaan epäonnistmista.
Ennen vaihdevuosia suhteessa oli kipinää parhaimmillaan jopa neljä kertaa päivässä. Nyt tuo voi olla vuositaso. Kun olen yrittänyt keskustella asiasta, on vastaus että jos teet tuon ja tuon. Teen, menee pari kuukautta ja muutenkin hoidan asiat kun aina ennen. Säälistä saan ja laukean nopeasti ja seuraavaan kertaan taas ainakin 4 kuukautta. KOSKA MINÄ EN TEE asioita oikein. Vaihdevuosinaiset, tehkää te jotain oikein. Seksistä ei saa puhua, koska minussa on aina vika. Seksistä ei saa puhua, koska se painostaa. Miksi minä olen pitkässä suhteessa, jossa toinen ei kanna omaa vastuuta edes siitä, että seksistä puhuminenkin saa aikaan riidan. Ja en ole ainoa tällaisessa tilanteessa. Vaimo on ihana, mutta muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vaihdevuosia suhteessa oli kipinää parhaimmillaan jopa neljä kertaa päivässä. Nyt tuo voi olla vuositaso. Kun olen yrittänyt keskustella asiasta, on vastaus että jos teet tuon ja tuon. Teen, menee pari kuukautta ja muutenkin hoidan asiat kun aina ennen. Säälistä saan ja laukean nopeasti ja seuraavaan kertaan taas ainakin 4 kuukautta. KOSKA MINÄ EN TEE asioita oikein. Vaihdevuosinaiset, tehkää te jotain oikein. Seksistä ei saa puhua, koska minussa on aina vika. Seksistä ei saa puhua, koska se painostaa. Miksi minä olen pitkässä suhteessa, jossa toinen ei kanna omaa vastuuta edes siitä, että seksistä puhuminenkin saa aikaan riidan. Ja en ole ainoa tällaisessa tilanteessa. Vaimo on ihana, mutta muuttunut.
Valitettavan tuttu tarina. Vaikkei sitä täällä saa sanoa koska pp ja vaimonsa...
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et sano vaimollesi, että sinä aiot ainakin harrastaa edelleen seksiä. Joko vaimosi kanssa tai jonkun muun kanssa. Joko vaimon luvalla tai eroatte. Miksi vaimosi ei tiedä tätä vaihtoehtoa. Oma vaimo on aina halunnut haluta seksiä ja halunnut tyydyttää minut. On myös aina tiennyt, että jos ei hän, niin joku toinen varmasti. Tiennyt, etten jäisi lehdelle soittelemaan ja ottajia olisi muitakin. Mutta eipä olisi vaimokaan jäänyt odottelemaan. Sanonut monesti, ettei hän ala käverisuhteeseen, jos seksi loppuu. Siten olen aina joutunut panostamaan hänen tyytyttämiseen, koska ilman orgasmeja ei ole suostunut olemaan vapaaehtoisesti koskaan, ei edes suhteen alussa. Toisin sanoen olemme molemmat joutuneet panostamaan seksiin, jotta parisuhde on säilynyt. Siksi kysynkin, että tietääkö puolisonne, että parisuhde loppuu jos seksi loppuu? Toisekseen miksi rakkaan puolison pitäisi kitua puutteessa, vai eikö enää oikeasti rakastakaan? Jos rakastaa niin haluaa haluta puolisoaan ihan puolison vuoksi. Mutta jos ei halua niin on parisuhteen taru lopussa ja kannattaa lähteä elämässä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et sano vaimollesi, että sinä aiot ainakin harrastaa edelleen seksiä. Joko vaimosi kanssa tai jonkun muun kanssa. Joko vaimon luvalla tai eroatte.
No hyvä jos sinulla on tuo. Lienet kuuluisa pp. Rakkaus kun ei aina katso sitä, että tästä sitä niin vain lähdetään.
ei.
(kun viimeinenkäyttöpäivä jo menny umpeen..)
n.25v sitten jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue itse, niin opit kyllä tunnistamaan. Likipitäen joka ketjussa samat jaari
Eipäs taas sekoiteta. 46 ei ole mun kirjoittamani. Sekoitat vain pakkaa, kuten täällä niin monesti, kun ette tunnista kaikkia mun kirjoituksia. Läheskään aina en mainitse vaimoani tai omaa suhdetta.
Minä ainakin vapauduin. Lapset poissa omillaan, ei tarvitse pelätä raskautta, on jo sinut itsensä kanssa jne. Mutta kun on mies joka EI ole itsekäs, vaan aina antaa mulle orgasmeja, niin mikäs ettei!
30-vuotiaana oli hauskaa meininkiä, mutta nyt on ihan "dead". Ei oikein huvita. Ehkä se johtuu siitä, että ei ole kumppania, jonka kanssa harrastaisi seksiä. Se riippuu niin paljon kumppanista. Seurustelin 2 v. miehen kanssa, joka haukkui minut seksuaalisesti, minut, joka on ollut suht aktiivinen. Menin lukkoon sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue itse,
Meinaa mennä kinaamiseksi, joten palataanko alkuperäiseen aiheeseen. En tiedä, kuka on Pate, mutta hänellä on hyvä pointti siinä, että miehen kannattaa olla kiinnostunut naisen nautinnosta ja orgasmeista. Mutta mielestäni se toimii yhtä lailla toisinpäin: seksiin tyytyväisen miehen ei tarvitse katsella muita naisia. Naisen kannattaa siis kiinnostua miehensä nautinnosta. Eikös tämä ole normaalia kumppanin huomiointia, joka kuuluu hyvään parisuhteeseen? Pysyy kummallakin halu yllä. Ap
Olen 43 vuotias, kyllä nainen vapautuu yli 40 kymppisenä, itselläni on kaksi miestä, joiden kanssa harrastan viikottain sexiä, vaihdevuodet varmaankin vaikuttavat, on todella ihanaa paritella,-ja nauttia..
Nro 79: Sinun pitää kiitollisena ja ihaillen suhtautua Pateen, joka ratsastaa valkoisella ratsullaan puolustamaan ihan kaikkia naisia piilohomo- vässykkämiesten inhoittavilta väitteiltä haluttomuudesta tai vaihdevuosien vaikutuksesta. Et voi arvostella Patea, koska hän kyllä tietää koska Paten vaimo. Ei prinsessa Ruusunenkaan arvostele hänet vuosikymmenten unesta herättänyttä prinssiä haisevasta hengityksestä!
Muilta osin olet kirjoituksessasi varsin oikeassa. Jokainen on oma yksilönsä, joka tosiaan voi olla hyvinkin erilainen kuin valtavirta ihmisistä. Toisaalta, eipä nuo yleistyksetkään ole ihan tyhjästä syntyneet, kyllä niissä usein on ihan todellisuuspohjaa.
Omalta kohdaltani ei omaan kumppaniin keskittyminen käy, koska päädyimme eroon jo vuosia sitten. Sattumaa tai ei, niin yleistykset osuivat meillä aika hyvin kohdalleen. Ei vapautunut seksuaalisesti neljänkympin jälkeen, vaan päinvastoin kioski meni pikkuhiljaa kiinni. Aiemmin kyllä kelpasi, sai orgasmeja, vakuutti että on enemmän kuin tyytyväinen. Sitten lapset, ruuhkavuodet. Ero juuri siinä iässä kun vaihtarit keskimäärin alkaa naisilla. Oltiin kuin stereotypia- keskiverto käsikirjasta... Ehkä siksi olen lueskellut tutkimuksia aiheesta ja huomasin että tuskin olin, tai olimme ainoita joille noin kävi.