Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapautuuko nainen seksuaalisesti neljänkympin jälkeen?

Vierailija
11.04.2024 |

Olemme vähän yli nelikymppinen pariskunta. Oma kokemukseni on, että puolisosta on tullut estottomampi viime vuosina. Seksiin on tullut uudenlaisia juttuja: on halkiopikkareita, leluja ja pientä alistamistakin, joka nuorempana oli hänelle ehdoton ei. Osa jutuista on hänen ideoitaan, osa minun. Vaimo tykkää ottaa suihin ja näyttää nautintonsa häpeilemättä kun vastaavasti nuolen pillua tai nain. Välillä juttelee tuhmia seksin aikana.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että naisen estot seksissä ovat vähentyneet iän myötä?

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Nuorena tein miehiä miellyttääkseni asioita joista en oikeasti nauttinut juuri ollenkaan tai jotka olivat jopa epämiellyttäviä. Yksikään ei kuitenkaan viitsinyt nähdä samaa vaivaa toisinpäin, vaan se oli lähes aina yksipuolista ja hyvin harvoin sain mitä itse olisin kaivannut.

Enää en ala tekemään epämieluisia asioita kun kerran itse jää aina ilman, ja aika lailla on seksihalut kuolleet kun tietää mitä siitä itse saa (= eipä juuri mitään tai pahimmillaan jonkun tulehduksen). Miksipä sitä itselleen epämiellyttäviin hommiin alkaisi, kun miehistä muutenkin on todistettavasti lähinnä harmia, joten ei ole syytä yrittää miellyttää niitä enää oman hyvinvoinnin kustannuksella.

N44

Vähän sama täällä. En nyt ihan noin pettynyt miehiin ole, ja kokemusta ei ole monesta, mutta ilman olen pitkälti jäänyt. 15 vu

Mielelläni antaisin sinulle hyvää seksiä. Yrittäisin ainakin parhaani. Ja sinä saisit sitten opettaa vielä paremmaksi.

M51pks

Vierailija
62/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Nuorena tein miehiä miellyttääkseni asioita joista en oikeasti nauttinut juuri ollenkaan tai jotka olivat jopa epämiellyttäviä. Yksikään ei kuitenkaan viitsinyt nähdä samaa vaivaa toisinpäin, vaan se oli lähes aina yksipuolista ja hyvin harvoin sain mitä itse olisin kaivannut.

Enää en ala tekemään epämieluisia asioita kun kerran itse jää aina ilman, ja aika lailla on seksihalut kuolleet kun tietää mitä siitä itse saa (= eipä juuri mitään tai pahimmillaan jonkun tulehduksen). Miksipä sitä itselleen epämiellyttäviin hommiin alkaisi, kun miehistä muutenkin on todistettavasti lähinnä harmia, joten ei ole syytä yrittää miellyttää niitä enää oman hyvinvoinnin kustannuksella.

N44

Parisuhteessa kommunikaatio ja kuunteleminen herkällä korvalla on tärkeää. Na

En ole koskaan pystynyt tyydyttämään vaimoani, mikäli orgasmi on tyydyttymisen merkki. Kukaan ei ole pystynyt siihen, ainoastaan vaimo itse omin käsin. Jos on niin estoinen, että lähetyssaarnaaja tai lusikka on kaikki, mihin seksissä pystyy, niin onko vika silloin miehessä? 25 vuotta oltu naimisissa, joten uutuudenjännityksestä tuskin on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "neljäkymmentä ja risat" nainen ja itse asiassa olen alkanut uskomaan, että naisen hermosto kehittyy kokemaan suurempaa nautintoa vasta keski-ikäisenä. Lääkärit ja tutkijat eivät edes tiedä, mitä orgasmissa itse asiassa tapahtuu. Aistimus kulkee selvästi hermoja pitkin ja oma vaginani on herkistynyt huippuunsa vasta viime vuosina.

Viime syksynä käytin kuurina valmistetta, joka paksuntaa limakalvoja paikallisesti. Minulla se toimi todella tehokkaasti ja limakalvo paksuuntui. Samalla huomasin, että aivan kuin hermot olisivat kasvaneet vähän hitaammin ja tuntoaisti ei toiminut kuten normaalisti muutamaan viikkoon. Sitten kun alkoi taas toimimaan, toimikin entistä tarkemmin. Siksi uskon vaginan tuntohermojen kasvavan ja uusiutuvan yhä edelleen keski-iässä, ja alkavan siinä iässä vasta toimimaan todella hyvin. Mikäli keski-ikäinen nainen on haluton, se johtuu joko psykologisesta puolesta tai vähäisestä määrästä orgasmeja, minkä takia hermosto ei ole kehittynyt toimimaan täysillä.

Meille on syötetty ajatusta ettei ikääntynyt nainen ole haluttava, vaikka juuri siinä iässä systeemi alkaa vasta toimimaan kaikista nautinnollisimmin ja orgasmeja vaan tulee.  

Vierailija
64/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata vain omasta puolestani, että parikymppisenä en ollut innostunut seksistä juuri olleenkaan, halusin sitä vain vauvoja tehdessäni.

30-40-vuotiaana olin suorastaan kyltymätön seksin suhteen. Viimeisin aviopuolisoni halusi erota osittain siksi, että halusin aina vaan, vähintään pikapanoja takaapäin, jos ei muuta ollut tarjolla.

Nyt yli 40-vuotiaana en ole erityisen innostunut seksistä, mutta luulen sen johtuvan siitä ettei ole sellaista miestä, jota haluaisin kaikin tavoin, ja mukana olisi myös molemminpuoliset tunteet. Mikään puolivillainen ei enää riitä minulle. 

Toki naisilla yleisesti vaikuttaa sekin, onko ympärillä pikkulapsia tai raskas vaativa työ arkisin.  

Usein tuollainen yllättäen heräävä seksuaalisuus vanhassa parisuhteessa viittaa pettämiseen tai ihastumiseen esim työkaveriin. 

Mutta kaikki naiset ovat erilaisia.

Vierailija
65/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Parisuhteessa kommunikaatio ja

Voi voi  kyllä silloin yleensä on kyse naisen estoisuudessa. 

Vierailija
66/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen "neljäkymmentä ja risat" nainen ja itse asiassa olen alkanut uskomaan, että naisen hermosto kehittyy kokemaan suurempaa nautintoa vasta keski-ikäisenä. Lääkärit ja tutkijat eivät edes tiedä, mitä orgasmissa itse asiassa tapahtuu. Aistimus kulkee selvästi hermoja pitkin ja oma vaginani on herkistynyt huippuunsa vasta viime vuosina.

Viime syksynä käytin kuurina valmistetta, joka paksuntaa limakalvoja paikallisesti. Minulla se toimi todella tehokkaasti ja limakalvo paksuuntui. Samalla huomasin, että aivan kuin hermot olisivat kasvaneet vähän hitaammin ja tuntoaisti ei toiminut kuten normaalisti muutamaan viikkoon. Sitten kun alkoi taas toimimaan, toimikin entistä tarkemmin. Siksi uskon vaginan tuntohermojen kasvavan ja uusiutuvan yhä edelleen keski-iässä, ja alkavan siinä iässä vasta toimimaan todella hyvin. Mikäli keski-ikäinen nainen on haluton, se johtuu joko psykologisesta puolesta tai vähäisestä määrästä orgasmeja, minkä takia hermo

Meille on syötetty ajatusta ettei ikääntynyt nainen ole haluttava, vaikka juuri siinä iässä systeemi alkaa vasta toimimaan kaikista nautinnollisimmin ja orgasmeja vaan tulee.  

En ole uskonut tuohon koskaan. Siksi harannut miehenä täällä vastaan.Uskon siihen, että jos nainen tuntee  olevansa miehensä rakastettu, arvostettu ja seksuaalisesti haluttu ja jos nainen saa aina haluamansa tyydytyksen seksissä, niin naisen halut pysyy yllä vanhanakin. Ilman noita kaikkia ei pysy. Jos halut katoaa, niin voi kysyä, mitä puuttuu. 

Vierailija
67/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset parikymmentä vuotta meni hyvin, olen pitänyt itseni kunnossa, samaa ei voi sanoa miehestäni joka tälläkin hetkellä katsoo urheilua, kunpa urhelisi itsekkin edes vähän, voisi vaikka alkaa kulli seisomaan. 45vuotiaana päätin ettei seksielämäni ole ohi ja lähdin ystävän kanssa risteilylle ja tekikin hyvää, mies oli varattu ja laivassa on huonot sängyt tälläiseen touhuun. Netti on ollut apuna seuranhaussa, lähden teatteriin, konserttiin tai mihin milloinkin, mutta kerran kuussa lähdenkin panemaan, mieheni jää makamaan sohvalle ja katsomaan urheilua. N53

Vierailija
68/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisestä vapautumisesta en tiedä mutta usea vapautuu tuossa iässä hellan ja nyrkin välistä.

Vierailija
69/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiset parikymmentä vuotta meni hyvin, olen pitänyt itseni kunnossa, samaa ei voi sanoa miehestäni joka tälläkin hetkellä katsoo urheilua, kunpa urhelisi itsekkin edes vähän, voisi vaikka alkaa kulli seisomaan. 45vuotiaana päätin ettei seksielämäni ole ohi ja lähdin ystävän kanssa risteilylle ja tekikin hyvää, mies oli varattu ja laivassa on huonot sängyt tälläiseen touhuun. Netti on ollut apuna seuranhaussa, lähden teatteriin, konserttiin tai mihin milloinkin, mutta kerran kuussa lähdenkin panemaan, mieheni jää makamaan sohvalle ja katsomaan urheilua. N53

Ehkä vielä joskus tiemme kohtaavat.

M51pks

Vierailija
70/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisestä vapautumisesta en tiedä mutta usea vapautuu tuossa iässä hellan ja nyrkin välistä.

Se on totta. Pikkulapsi-iässä moni loksahtaa äiti-rooliin, johon kuuluu tasainen rutinoitu elämä ja myös seksiin tulee perhe-elämän määrittämä rutiini. 4 kympin jälkeen tajuaa, että elämä on rajallinen ja kun lapset on kasvaneet, ne hankkii oman elämän ja äidin rutiinit rikkoontuu. Nainen kysyy itseltään, mitä haluaisin seksin saralla vielä kokea. Oma vaimoni koki juuri näin.

M53

Vierailija
71/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vapautuu seksistä neljänkympin jälkeen eli lopettavat seksin kokonaan.

Vierailija
72/164 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukemalla on tullut nyt selväksi, että naiset villiintyvät 40 v. kohdalla. Haluttomia naisia ei tuossa iässä siis enää ole. Paitsi, jos vika on miehessä. Nyt miehet lukemaan Paten mantraa. Antakaa naisen tehdä aloiteet seksiin, koska meillä on aina tehty niin. Eikä koskaan ole tarvinnut kärsiä pillun eikä suikkareiden puutteesta.

Siis siirtäkää aloiteet naisille, niin seksiä riittää!

Vierailija
73/164 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukemalla on tullut nyt selväksi, että naiset villiintyvät 40 v. kohdalla. Haluttomia naisia ei tuossa iässä siis enää ole. Paitsi, jos vika on miehessä. Nyt miehet lukemaan Paten mantraa. Antakaa naisen tehdä aloiteet seksiin, koska meillä on aina tehty niin. Eikä koskaan ole tarvinnut kärsiä pillun eikä suikkareiden puutteesta.

Siis siirtäkää aloiteet naisille, niin seksiä riittää!

Mutta yhden olleellisen asian taas unohdat. Miehen tehtävä on saada nainen halukkaaksi.  Saada nainen niin halukkaaksi, että nainen tekee aloitteita ja järjestää asiansa niin,että on seksiä  ja että naiselle tulee halu tyydyttää miehensä. Tarjota miehelle arvostusta, vastarakkautta ja läheisyyttä, mitä nainenkin on mieheltään saanut. 

Fakta nyt vaan on, ettei naisen halut nouse vonkaamalla, eikä käskemällä. Ainoa mahdollisuus on miehellä vaikuttaa naisen haluihin ja saada nainen itse haluamaan miestään. Seksikin perustuu vapaaehtoisuuteen, joten jos haluat naisen haluavan itseäsi, tee jotain sen eteen. Pitkässä parisuhteessa mies joutuu tekemään vielä enemmän "töitä" naisen halujen eteen kuin suhteen alussa. Kukkia täytyy kastella, että ne kukkii. Monelle miehelle näyttää olevan vieras ajatus ja minä minä niin suuri, ettei alennu. . Luulevat, että naiset halut syttyy itsestään kun hän on MIES. Odottavan aika on tunnetusti pitkä. 

Vierailija
74/164 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään vaihdevuodet joko rikkovat suhteen tai johtavat ihan tietoiseen pihtaamiseen. Poikkeuksia on, mutta harvassa.

Vierailija
75/164 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään vaihdevuodet joko rikkovat suhteen tai johtavat ihan tietoiseen pihtaamiseen. Poikkeuksia on, mutta harvassa.

Äläs nyt, mistä moisen keksit? Etkö ole tältä palstalta lukenut kuinka vaihdevuodet päinvastoin räjäyttävät naisten seksinhimon ihan uusiin sfääreihin? Paten vaimo ja koohoo, halut sen kun nousi, kyllä silloin sama ilmiö tapahtuu joka ikiselle naiselle. Tietysti jos mies on piilohomo vässykkä , niin silloin ei, mutta muuten aina...

Vierailija
76/164 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset vapautuu seksistä neljänkympin jälkeen eli lopettavat seksin kokonaan.

Ei se ole tuntematon ilmiö tuokaan. Onneksi ei kaikki naiset tee niin.

Vierailija
77/164 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt, mistä moisen keksit? Etkö ole tältä palstalta lukenut kuinka vaihdevuodet päinvastoin räjäyttävät naisten seksinhimon ihan uusiin sfääreihin? Paten vaimo ja koohoo, halut sen kun nousi, kyllä silloin sama ilmiö tapahtuu joka ikiselle naiselle. Tietysti jos mies on piilohomo vässykkä , niin silloin ei, mutta muuten aina...

Seison korjattuna ja etsin lähimmän homobaarin. Ehkä Pate hoitaa vaimonikin.

Vierailija
78/164 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen halut riippuu pitkälti siitä tunteenko nainen olevansa haluttu, himotseeko mies naista ja  hänen pilluaan. Arvostaako mies tasa-arvoisena kumppanina, osoittaako rakkautta, läheisyyttä ja kohteleeko niin hyvin, että nainen haluaa osoittaa vastarakkautta ja haluaa seksiä miehen kanssa.  Täällä irvaillaan naisen aloitteiden tekemistä. On aivan eri asia suostuuko nainen seksiiin miehen kanssa, vai haluaako nainen ja naisen pillu seksiä miehen kanssa. Pappa on panostanut tähän viimeiseen ja siksi saanut aina nauttia halukkaasta vaimosta ja pillusta. Halukas pillu ollut myös "pakollista" jotta yhdynnät on ylipäätään olleet mahdollisia.

Pitkässä parisuhteessa mies joutuu valloittamaan naisensa sydämmen ja pillun halukkuuden moneen kertaa vuosien mittaan. Naisen rakkaus ja halukkuus ei ole pysyvä olotila, eivätkä pysy itsestään. Eikä vieraiden miesten kehut ja lirkutukset lopu parisuhteenkaan aikana.

Vierailija
79/164 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen halut riippuu pitkälti siitä tunteenko nainen olevansa haluttu, himotseeko mies naista ja  hänen pilluaan. Arvostaako mies tasa-arvoisena kumppanina, osoittaako rakkautta, läheisyyttä ja kohteleeko niin hyvin, että nainen haluaa osoittaa vastarakkautta ja haluaa seksiä miehen kanssa.  Täällä irvaillaan naisen aloitteiden tekemistä. On aivan eri asia suostuuko nainen seksiiin miehen kanssa, vai haluaako nainen ja naisen pillu seksiä miehen kanssa. Pappa on panostanut tähän viimeiseen ja siksi saanut aina nauttia halukkaasta vaimosta ja pillusta. Halukas pillu ollut myös "pakollista" jotta yhdynnät on ylipäätään olleet mahdollisia.

Pitkässä parisuhteessa mies joutuu valloittamaan naisensa sydämmen ja pillun halukkuuden moneen kertaa vuosien mittaan. Naisen rakkaus ja halukkuus ei ole pysyvä olotila, eivätkä pysy itsestään. Eikä vieraiden miesten kehut ja lirkutukset lopu parisuhteenkaan aikana.

Minusta tasaveroista kumppanuutta on sellainen, jossa kumppani otetaan sellaisena ihmisenä ja yksilönä kuin hän on, omine piirteineen ja tarpeineen. Sitähän sinäkin Pappa olet loppujen lopuksi tehnyt, koska olet elämäsi elänyt sen yhden ja saman kanssa ja oppinut siinä matkan varrella, miten elää hyvä seksi- ja muu elämä juuri hänen kanssaan.

Virhe tulee vain tuossa, että puhut omasta naisestasi monikossa, kuvitellen että oma elämäsi olisi yleistettävissä laajaltikin. Voi olla että on ja voi olla että ei, mutta halventavaa suhtautumista meiltä muilta omia kumppaneitamme kohtaan olisi se, että alkaisimme kohdella heitä kuin näissä viesteissäsi maalailemaasi naista esittävää mallinukkea.

Olen sanonut tämän klitoriskeskusteluihin vaikka kuinka monta kertaa, sanon sen tähän, ja ulotan samat sanat vielä sille "80% naisista menettää halut" -tyypillekin: Unohtakaa nyt jo se naiset tai miehet ovat keskimäärin/usein/aina sitä taikka tätä. Keskittykää siihen mitä se oma kumppani on, sillä hänen kohdallaan ei ole mitään väliä, vaikka kaikki maailman muut saman sukupuolen edustajat olisivat aivan erilaisia. Eläkää omaa elämäänne!

Vierailija
80/164 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkässä parisuhteessa mies joutuu valloittamaan naisensa sydämmen ja pillun halukkuuden moneen kertaa vuosien mittaan. Naisen rakkaus ja halukkuus ei ole pysyvä olotila, eivätkä pysy itsestään. Eikä vieraiden miesten kehut ja lirkutukset lopu parisuh

Minusta tasaveroista kumppanuutta on sellainen, jossa kumppani otetaan sellaisena ihmisenä ja yksilönä kuin hän on, omine piirteineen ja tarpeineen. Sitähän sinäkin Pappa olet loppujen lopuksi tehnyt, koska olet elämäsi elänyt sen yhden ja saman kanssa ja oppinut siinä matkan varrella, miten elää hyvä seksi- ja muu elämä juuri hänen kanssaan.

Virhe tulee vain tuossa, että puhut omasta naisestasi monikossa, kuvitellen että oma elämäsi olisi yleistettävissä laajaltikin. Voi olla että on ja voi olla että ei, mutta halventavaa suhtautumista meiltä muilta omia kumppaneitamme kohtaan olisi se, että alkaisimme kohdella heitä kuin näissä viesteissäsi maalailemaasi naista esittävää mallinukkea.

Olen sanonut tämän klitoriskeskusteluihin vaikka kuinka monta kertaa, sanon sen tähän, ja ulotan samat sanat vielä sille "80% naisista menettää halut" -tyypillekin: Unohtakaa nyt jo se naiset tai miehet ovat keskimäärin/usein/aina sitä taikka tätä. Keskittykää siihen mitä se oma kumppani on, sillä hänen kohdallaan ei ole mitään väliä, vaikka kaikki maailman muut saman sukupuolen edustajat olisivat aivan erilaisia. Eläkää omaa elämäänne!

Se on totta. Ei voi yleistää, eikä pappakaan ole elänyt pitkää suhdetta kuin yhden naisen kanssa. Minulla on takana kaksi avioliittoa, ja ei todellakaan toimi nykyiseen vaimoon samat temput kuin vanhaan. Ihmiset voi olla ihan täysin erilaisia. Nykyinen vaimo on täysi seksihullu ja täysin hormonien vietävissä ja kiero ja perverssi ihminen ja moneen kertaan muuttunut suhteen aikana. Ja siksi niin ihana, koska elämässä kaivataan myös yllätyksiä. Aluksi oli hyvin kiltti. Jääpä jotain muisteltavaa, joskaan ei kehtaa jälkipolville kertoa lähellekään kaikkea. Moraalista on täytynyt kokonaan luopua tämän naisen kanssa. Jos oikein avautuisin vaativan erityistason seksuaaliterapeutille, silloinkin vain puolet kehtaisi kertoa, ettei terapeutti järkyttyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi