Vapautuuko nainen seksuaalisesti neljänkympin jälkeen?
Olemme vähän yli nelikymppinen pariskunta. Oma kokemukseni on, että puolisosta on tullut estottomampi viime vuosina. Seksiin on tullut uudenlaisia juttuja: on halkiopikkareita, leluja ja pientä alistamistakin, joka nuorempana oli hänelle ehdoton ei. Osa jutuista on hänen ideoitaan, osa minun. Vaimo tykkää ottaa suihin ja näyttää nautintonsa häpeilemättä kun vastaavasti nuolen pillua tai nain. Välillä juttelee tuhmia seksin aikana.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että naisen estot seksissä ovat vähentyneet iän myötä?
Kommentit (164)
Kyllä vapautuu. Kimppajutut ei tulleet edes mieleen nuorempana. Luulen, että olis lähinnä inhottanut edes ajatuksena. Nykyään olen täysin valmis ottamaan kolmannen pyörän mukaan seksileikkeihimme, tai jonkun kivan parin naisen kanssa tietyin ehdoin. Ja haluaisin tehdä sen pitkän kaavan mukaan, enkä mitään hätäpikapanoa. Olen melko varma, ettei miehellä välttämättä riitä paukkuja niin moneen kierrokseen kun olen itse valmis ottamaan. Mutta ainahan hän voisi jatkaa katselevana osapuolena kunnes taas pystyy
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet aiheuttaa tunnetusti naisille ongelmia ja emättimen kuivuutta. Gynet sanoo, että kaikkien vaihdevuosia käyvien ja ikääntyvien naisien pitäisi käyttää hormoonikorvaushoitoja tai vähintään pari kertaa viikossa paikallisesti käytettäviä estrogeeni valmisteita. Syystä, että helpottaa naisen olotilaa ja pitää emättimen limakalvot kunnossa. Naisen on myös hyvä harrastaa säännöllisesti seksiä, joka sekin auttaa emättimen limakavoja pysymään kunnossa ja ehkäiseen vanhenemisen ongelmia emättisessä. Käyttämättömänä tulehdukset yms lisääntyy ja emätimen kuivuus/limakalvojen oheneminen aiheuttaa ongelmia. Ihan samoin miehen kulli, eturauhanen jne pysyvät paremmassa kunnossa seksiä harrastamalla, mielentilasta puhumattakaan. Yksinäisen puutteessa olevat miehet kuolevat tunnetusti ennen aikaisesti.
Siten mies joka vaatii vaihdevuosi-ikäiseltä tai vanhenevalta vaimoltaan seksiä, ajattelee siten molempien etua ja väl
Ihan totta. Eihän nyt nainen, herrajestas, voi itsenäisesti tuntea tai haluta mitään, saati että halunsa syttyisi spontaanisti! Järjetön ajatuskin! Totta kai hän tarvitsee miehen, sekä hänen jumalaisen mulkkunsa, joka vasta sytyttää naisen halukkuuden! Nainen on oman elämänsä syyntakeeton sivustaseuraaja, jonka aivotoiminnan mies, tuo luomakunnan kruunu, sytyttää liekkiin tai yleensäkään mahdollistaa. Yksielävät naiset eivät kykene mihinkään, heillä kun ei ole miestä joka mahdollistaisi heidän aivojensa toiminnan, näinhän se menee. Eivät halua mitään, eivät osaa mitään, kunhan vain zombina haahuilevat. Kunnes sitten tulee mies, unelmien prinssi, joka sytyttää toiminnallaan naisen seksuaalisen halun ja muunkin aivotoiminnan...
Voi juma mitä tuubaa taas....!
Kyllä nainen vapautuu 40 kymppisenä, olen 46 ja tiedän, nyt kun vaihdevuodet turvaa seksin, mulla ei ole miestä, mutt, heitä kyllä löytää, jotka ovat kiinostuneita seksistä, olen ollut vaiki suhteessa kahden miehen kanssa, he vierailevat luonani, kun sovitaan tapaaminen, t.s kyllä he tietävät, että käy luonani molemmat, ovat olleet yhtä aikaakin, silloin seksitelin kummankin kanssa. Mä todellakin nautin, suosittelen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso on vaan käyny hakemassa vähän oppia muualta. Näin ne pettämiset aina paljastuu.
Olipas ilkeämielinen kommentti. Yhdessä uusia juttuja on opeteltu. Välillä hänen, välillä minun aloitteesta. Ap
Aika monesti tuo kyllä pitää paikkansa.
Kun uusia asentoja kokeillaan siinä on asentojen hakemista ja haparointia. Kun nämä asennot ovat tulleet pettämisen kautta, otteet ja liikkeet ovat varmoja ja haparointia ei juurikaan ole.
Vaimo vapautui vieraalle.
Vierailija kirjoitti:
Alussa rakasteltiin parikin kertaa päivässä. Suuseksiäkin oli. Sitten en saanut sitä antaa eikä enää ottanut suihin. Rakastelut jäi muutamaan kertaan kuussa. Nykyään reilun 20 vuoden avioliiton jälkeen seksiä on kerran kuussa, ehkä. Yleensä harvemmin. Eli, meidän kohdalla on paremminkin sulkeutunut. Ei hellyyttä, ei kosketusta. No, pojat puhuu että rahalla saa kosketusta mutta siihen en ole alentunut.
Meillä oli sama. Alussa oli kaikenlaista seksiä ja nyt ei juuri minkäänlaista. Lapsien ja +30kg jälkeen kovasti neljääkymppiä lähestyvä vaimon seksihalut vain hiipuu ja estot lisääntyy.
Ja mitä tulee siihen, että naisen nautinto on tärkein, mutta meillä tähän ei saa edes mahdollisuutta. Harvoin kun seksiä on niin tuntuu, että vaimo haluaa vain minun laukeavan mahdollisimman nopeasti ja saavansa olla taas rauhassa. Viikottain kyllä tulee mieleen toiset naiset.
Kyllä mulla näin 46-vuotiaana halut lisääntyneet huomattavasti ja estot lentäneet nurkkaan. Ja samalla olen herännyt siihen, kuinka haluton mies mulla onkaan seksiä kohtaan. Hyvä kun saa ruinattua yhdynnän joka toinen kuukausi. Harvoin nuolee, ei anna ottaa suihin, kädelläkään en saa koskea kaluun. Itse tykkäisin suuseksistä molemmmin puolin, mutta kun toinen ei siitä nauti niin se siitä sitten. Yhdynnässä en aina itse ehdi tulla, mutta se ei ole aiemmin haitannut. Mutta ei viitsisi pitkää liittoa heittää nurkkaan siksi, että omat halut ovat muuttuneet. Mies siis on ollut tuollainen alusta alkaen, ennenkuin painohuutelijat hyökkäävät kommentoimaan. Mun halut puolestaan on muuttuneet alkuajoista.
Voi jotta, mä varmaan menen 10v päästä aikamoista ylinopetta yli 40v. Kun nyt jo halut olleet tapissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla näin 46-vuotiaana halut lisääntyneet huomattavasti ja estot lentäneet nurkkaan. Ja samalla olen herännyt siihen, kuinka haluton mies mulla onkaan seksiä kohtaan. Hyvä kun saa ruinattua yhdynnän joka toinen kuukausi. Harvoin nuolee, ei anna ottaa suihin, kädelläkään en saa koskea kaluun. Itse tykkäisin suuseksistä molemmmin puolin, mutta kun toinen ei siitä nauti niin se siitä sitten. Yhdynnässä en aina itse ehdi tulla, mutta se ei ole aiemmin haitannut. Mutta ei viitsisi pitkää liittoa heittää nurkkaan siksi, että omat halut ovat muuttuneet. Mies siis on ollut tuollainen alusta alkaen, ennenkuin painohuutelijat hyökkäävät kommentoimaan. Mun halut puolestaan on muuttuneet alkuajoista.
Väkisinkin tulee mieleen kaappihomo. Pitää kulisseja yllä. Kaikki viriilit heteromiehet haluaaa nimenomaan että nainen pitää heidän kullistaan huolta, puhumattakaan suihinotosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkisinkin tulee mieleen kaappihomo. Pitää kulisseja yllä. Kaikki viriilit heteromiehet haluaaa nimenomaan että nainen pitää heidän kullistaan huolta, puhumattakaan suihinot
Mieleen voi tulla mutta uskallan sanoa että ei ole kaappihomo, on tässä jo reilu 20 vuotta yhdessä eletty. Ollaan keskusteltu asiasta ja on sanonut ettei yksinkertaisesti nauti käsillä tai suulla koskettelusta.
Mulle ainakin kävi näin. Aloitin uuden suhteen nelikymppisenä. Nyt 9 kuumaa vuotta takana. En edes tiennyt olleeni nuorena estoinen, mutta kyllä vain olin jos vertaa nykyiseen.
Tähän on varmasti vaikuttanut se, että nykyään pidän ulkonäöstäni ja vartalostani. Toiseksi iän tuoma itsetuntemus. Tiedän mistä pidän enkä häpeä pitää jostakin. Kolmanneksi mies. Tämä voi olla jopa tärkein. Nykyinen mies ei ole koskaan, kertaakaan sanonut vartalostani, ulkonäöstäni tai seksistä mitään negatiivista, toisin kuin eksäni joka etsimällä etsi vikoja ja arvosteltavaa. Nykyisen silmien alla kehtaan olla miten vaan. Sillä on ihan valtava merkitys.
Jotain fyysistäkin muutosta on, koska siinä missä nuorena sain kerran ja mielenkiinto loppui siihen, nykyään voin saada loputtomasti ja olen aina halukas. Onneksi mieskin.
Samoin, seksi alkoi silloin vasta todella himoisasti! Ja jatkuuu nyt yli 60 veenä aivan upeena.
Voi kun olisit mun Vaimo....kaikkea tuota haluasin kanssasi tehdä....ja pitkään. Nyt on joutunut silloin tällöin käymään ammattilaisella, Sorry siitä
Minä olen aina pitänyt seksistä, mutta 40v jälkeen kun lopetin pillerit alkoi oikea kiimakausi, mies saa välillä hätistellä minua kimpustaan, mutta taitaa tuo siitäkin mokoma vain tykätä. Itse luulen, että pillerit vaikuttivat enemmän kuin ikä, mutta toisaalta nyt on muutenkin vähän itsevarmempi olo kuin nuorena. Mies on toki edelleen sama ja ehkä vähän taas rauhoittunut seksin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Joo 42-43 vapauduin. Jaan mielellään myös salarakkaalle ja oikein on vapautunutta menoa.
Miehen kanssa myös 69 useesti, mikä esim ennen ei ollut mieleen.
Niin pettämisen myötä...
Itsellä ainakin halut kasvoi todella noin 40-vuotiaana. Ilmeisesti testosteroni kohoaa ennen esivaihdevuosia, esim. karvoitus, lihakset. Sitten 46 v esivaihdevuodet ja 50 v vaihdevuodet.
En tiedä johtuuko se iästä, siitä että erosta on nyt aikaa, siitä että parannuin masennuksesta, pillereiden lopettamisesta, työpaikan miehistä...
Mutta n. vuosi sitten alkoi aivan järjetön kiima. Surullista tässä on se, ettei ole miestä jonka kanssa tätä kiimaa jakaisi. En kykene merkityksettömään seksiin tuntemattoman kanssa, joten lelun kanssa sitten harjoittelen ja kuvittelen mukaan kaikki tutut miehet.
Todella veemäustä, koska tiedän, että jos harrastan seksiä konkun kanssa rakastun. Enkä halua nyt rakastua. Taidan tilata sen palstalla mainitun pupuvibran.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä johtuuko se iästä, siitä että erosta on nyt aikaa, siitä että parannuin masennuksesta, pillereiden lopettamisesta, työpaikan miehistä...
Mutta n. vuosi sitten alkoi aivan järjetön kiima. Surullista tässä on se, ettei ole miestä jonka kanssa tätä kiimaa jakaisi. En kykene merkityksettömään seksiin tuntemattoman kanssa, joten lelun kanssa sitten harjoittelen ja kuvittelen mukaan kaikki tutut miehet.
Todella veemäustä, koska tiedän, että jos harrastan seksiä konkun kanssa rakastun. Enkä halua nyt rakastua. Taidan tilata sen palstalla mainitun pupuvibran.
Haluttaako kuinka usein masturboida ja millaista lelua käytät apuna ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleanpunainen jelly. Ja haluttaa koko ajan! Siis joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaleanpunainen jelly. Ja haluttaa koko ajan! Siis joka päivä.
Kostuitko helposti sormettamalla ?
Vaihdevuodet aiheuttaa tunnetusti naisille ongelmia ja emättimen kuivuutta. Gynet sanoo, että kaikkien vaihdevuosia käyvien ja ikääntyvien naisien pitäisi käyttää hormoonikorvaushoitoja tai vähintään pari kertaa viikossa paikallisesti käytettäviä estrogeeni valmisteita. Syystä, että helpottaa naisen olotilaa ja pitää emättimen limakalvot kunnossa. Naisen on myös hyvä harrastaa säännöllisesti seksiä, joka sekin auttaa emättimen limakavoja pysymään kunnossa ja ehkäiseen vanhenemisen ongelmia emättisessä. Käyttämättömänä tulehdukset yms lisääntyy ja emätimen kuivuus/limakalvojen oheneminen aiheuttaa ongelmia. Ihan samoin miehen kulli, eturauhanen jne pysyvät paremmassa kunnossa seksiä harrastamalla, mielentilasta puhumattakaan. Yksinäisen puutteessa olevat miehet kuolevat tunnetusti ennen aikaisesti.
Siten mies joka vaatii vaihdevuosi-ikäiseltä tai vanhenevalta vaimoltaan seksiä, ajattelee siten molempien etua ja välittää vaimostaan. Tai toisinpäin. Molempien etu ja pitää molemmat terveempinä. Vaimoni on aina halunnut haluta. Joten meni vaihdevuosiongelmien takia gynelle ja sai 39 ikäisenä hormonikorvaushoidon ongelmiiin. Sain kyllä 40v vanhana iltatähdenkin mikä piti olla jo mahdotonta. Söi noita yli 60v asti. Siksikin meillä ei ole ollut seksissä haluttomuutta koskaan. Ei ole koska vaimo tehnyt kaiken, koska on halunnut haluta seksiä ja halunnut haluta tyydyttää minut. Samoin minä olen aina tyydyttänyt hänet ja halunnut tyydyttää, siksi hain sinisiä pillereitäkin. Naisen haluamiseen ja siihen että hän haluaa haluata vaikutaa entinen miten mies vaimoaan kohtelee, arvostaa ja osoittaa halujaan. Naisen halut ei syty itsestään miestä kohtaan. Sitä on turha kuvitella.