Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapautuuko nainen seksuaalisesti neljänkympin jälkeen?

Vierailija
11.04.2024 |

Olemme vähän yli nelikymppinen pariskunta. Oma kokemukseni on, että puolisosta on tullut estottomampi viime vuosina. Seksiin on tullut uudenlaisia juttuja: on halkiopikkareita, leluja ja pientä alistamistakin, joka nuorempana oli hänelle ehdoton ei. Osa jutuista on hänen ideoitaan, osa minun. Vaimo tykkää ottaa suihin ja näyttää nautintonsa häpeilemättä kun vastaavasti nuolen pillua tai nain. Välillä juttelee tuhmia seksin aikana.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että naisen estot seksissä ovat vähentyneet iän myötä?

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat nuoresta asti estottomia, jotkut vapautuvat keski-iässä, jotkut eivät koskaan. Ihmisen seksikäytös on siitä jännä juttu, ettei se juuri näy päällepäin. Joskus "harmaa hiirulainen" on villi sängyssä, joskus taas muuten räväkkä ihminen on seksissä estoinen.

Juuri näinhän se on. Se, minkälainen on vietiltään, ja kuinka se vietti muuttuu vanhenemisen myötä on yksilökohtainen asia. On naisia joilla halukkuus säilyy läpi ruuhka- ja vaihdevuosien. Kuitenkin, sen suuren enemmistön kaava menee niin että halukkuus on sidottu hedelmällisyyteen ja lisääntymiseen. Hormonit ohjaavat tätä elämän osa- aluetta. Hedelmällisyys, ja halukkuus, on suurinta välillä 17- 28 vuotta, neljänkympin kieppeille mennään vielä niin että seksiä ja halukkuutta on. Monelle tulee neljänkympin jälkeen ylimääräinen hormonitujaus elimistöön merkkinä että nyt on viimeiset mahdollisuudet saada pulla uuniin. Tästä seuraa tuo otsikossa mainittu seksuaalinen vapautuminen. Vaihdevuodet laittaa naisten suurelle enemmistölle likipitäen tai täyden stopin halukkuudelle, ja seksin kioski on sitten kiinni ja suljettu, aivan kuten tässäkin ketjussa useammatkin kommentoineet miehet ovat tulleet huomaamaan.

Tiedän että kommenttini saa aikaan vastalausevyöryn: "Kyllä minä ainakin...." , "kyllä meillä....". Kyllä kyllä. Teillä asia voi olla juuri näin. Minä puhuinkin naisten suuresta enemmistöstä. Ihan sama jos väitän että loton päävoiton voittaminen on harvinaista, niin 3500 ihmistä voi siihen kommentoida että "ei ole, minäkin olen voittanut". Silti se kolme ja puoli tuhatta ihmistä kuudesta miljoonasta on pienenpieni murto- osa.

Tätäkin asiaa on tutkittu tieteellisesti, ja tulokset voi käydä lukemassa esim. kansanterveyslaitoksen sivuilta, Osmo Kontula muunmuassa on tätä ansiokkaasti tutkinut ja julkaissut tuloksia.

Vierailija
42/164 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ollut aina vapautunut ja kokeilunhaluinen. Yksi tyyppi seksissä riittää eli en tarvitse enkä halua muita sänkyyni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vapauduin vähän yli viisikymppisenä vaihdevuosien jälkeen. Muutama vuosi oli, että seksi ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Sen jälkeen heräsin kuin unesta seksuaalisesti. Oli jotenkin vapauttavaa, ettei tarvinnut miettiä enää ehkäisyä ja raskauden mahdollisuutta, kun lapsilukukin (3) oli täynnä. Mies on sama vanha mutta ihana kuin ennenkin. N55

Vierailija
44/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on aina ollut seksuaalisesti aktiivinen. Vajaa 5-kymppisenä hän yhtäkkiä roihahti tuleen ja meinasi avioliittokin mennä samassa, kun alkoi tulla niin rajua fantasiaa ja ei vain minun kanssani eikä edes jäänyt fantasiaksi. Oli pitkä kriisivaihe, kunnes sitten yhtenä iltana saatiin sovittua välit 5 viikon seksittömyyden jälkeen. Pantiin nopeasti yksi sovintoseksi. Sitten vielä ajan kanssa uudelleen tunnin päästä. Suutelin häntä kiimaisesti, puristelin rintoja ja nipistelin nännejä. Sitten otin housut pois ja ehdin laittaa käden sisäreidelle pillun viereen kun hän suorastaan räjähti yhteen voimakkaimmista orgasmeistaan ja squirttaili holtittomasti. Siis koskematta edes pilluun tai klitorikseen. Ollaan kuitenkin oltu kymmeniä vuosia yhdessä ja nyt esivaihdevuosissan hän on selkeästi seksikkäimmässä olotilassaan ja on herkimmillään orgasmin kanssa. No, nautin kyydeistä, kun itseänikin vielä yli 50-vuotiaana panettaa koko ajan.

Vierailija
45/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meillä. Vaimo on 47, ja esim suuseksi on edelleen pannassa puolin ja toisin. Joskus ollessaan humalassa antaa ehkä puoli minuuttia nuolla.

Vierailija
46/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat nuoresta asti estottomia, jotkut vapautuvat keski-iässä, jotkut eivät koskaan. Ihmisen seksikäytös on siitä jännä juttu, ettei se juuri näy päällepäin. Joskus "harmaa hiirulainen" on villi sängyssä, joskus taas muuten räväkkä ihminen on seksissä estoinen.

Juuri näinhän se on. Se, minkälainen on vietiltään, ja kuinka se vietti muuttuu vanhenemisen myötä on yksilökohtainen asia. On naisia joilla halukkuus säilyy läpi ruuhka- ja vaihdevuosien. Kuitenkin, sen suuren enemmistön kaava menee niin että halukkuus on sidottu hedelmällisyyteen ja lisääntymiseen. Hormonit ohjaavat tätä elämän osa- aluetta. Hedelmällisyys, ja halukkuus, on suurinta välillä 17- 28 vuotta, neljänkympin kieppeille mennään vielä niin että seksiä ja halukkuutta on. Monelle tulee neljänkympin jälkeen ylimääräinen hormonitujaus elimistöön merkkinä että nyt on viimeiset mahdolli

Tutkitaan mitä tutkitaan, muttei sitä mitä pitäisi. Ensin ennen kuin naisten halusta ja halujen menetyksistä edes tutkitaan, pitäisi naiset jakaa niihin naisiin, jotka saaneet aina tyydytyksen  miesten kanssa ja niihin, jotka ovat jääneet saamatta.  Sitten voisi ensimmiseltä ryhmältä kysellä kuin monet naiset on oikeasti haluttomia ja minkä ikäisinä jne. 

Ei ole mitään järkeä kysellä niiden naisten haluttomuudesta, jotka miehet on jättäneet tyydyttämättä.  Joten toi edellinen yleistys on ihan persiistä ja joku täällä tuota mantraa jatkuvasti jakaa, jonka oma parisuhde on ilmeisesti epänonnistunut ja vaimo muuttunut haluttomaksi. Kuvittelee, että muillakin on 40v ja sitä vanhempana.

Vierailija
47/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole ikäsidonnainen tapahtuma? itse vapauduin avioeron jälkeen. Nykyään olen jo nainen 50+

Vierailija
48/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Nuorena tein miehiä miellyttääkseni asioita joista en oikeasti nauttinut juuri ollenkaan tai jotka olivat jopa epämiellyttäviä. Yksikään ei kuitenkaan viitsinyt nähdä samaa vaivaa toisinpäin, vaan se oli lähes aina yksipuolista ja hyvin harvoin sain mitä itse olisin kaivannut.

Enää en ala tekemään epämieluisia asioita kun kerran itse jää aina ilman, ja aika lailla on seksihalut kuolleet kun tietää mitä siitä itse saa (= eipä juuri mitään tai pahimmillaan jonkun tulehduksen). Miksipä sitä itselleen epämiellyttäviin hommiin alkaisi, kun miehistä muutenkin on todistettavasti lähinnä harmia, joten ei ole syytä yrittää miellyttää niitä enää oman hyvinvoinnin kustannuksella.

N44

Vierailija
49/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Nuorena tein miehiä miellyttääkseni asioita joista en oikeasti nauttinut juuri ollenkaan tai jotka olivat jopa epämiellyttäviä. Yksikään ei kuitenkaan viitsinyt nähdä samaa vaivaa toisinpäin, vaan se oli lähes aina yksipuolista ja hyvin harvoin sain mitä itse olisin kaivannut.

Enää en ala tekemään epämieluisia asioita kun kerran itse jää aina ilman, ja aika lailla on seksihalut kuolleet kun tietää mitä siitä itse saa (= eipä juuri mitään tai pahimmillaan jonkun tulehduksen). Miksipä sitä itselleen epämiellyttäviin hommiin alkaisi, kun miehistä muutenkin on todistettavasti lähinnä harmia, joten ei ole syytä yrittää miellyttää niitä enää oman hyvinvoinnin kustannuksella.

N44

Parisuhteessa kommunikaatio ja kuunteleminen herkällä korvalla on tärkeää. Naiset on lähtökohtaisesti huonommassa asemassa, kun usein ajatellaan seksin olevan enemmän miehiä varten ja moes enemmän päättää asioita aktin aikana. Kuitenkin naisten seksuaalisuus on todella kiehtova asia, josta paljastuu minullekin uutta koko elämän ajan.

M53

Vierailija
50/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että monella käy niin. Just kuuntelin podia, missä kans todettiin et naisilla halut lisääntyy iän myötä kun miehillä laskee :D Joskus sinkkuna on vaikeeta, kun ei harrasta mitään seksisäätöjä randomihmisten kanssa. Missä mun mies oikein on?! 😅

N32

Vierailija
51/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

46: Aika moni mies on tässäkin ketjussa kertonut kuinka aiemmin kovastikin seksistä nauttinut vaimo on muuttunut täysin haluttomaksi, ylläripylläri, ikävuosina 40- 55. Muutama nainenkin on kertonut samasta ilmiöstä naisen näkökulmasta.

Väitätkö että kaikki nuo kommentit ovat minun kirjoittamiani?

Kommentistasi paistaa läpi että kädet ovat Eesaun kädet, mutta ulosanti taattua panopappaa.

Eli tapahtui mitä tahansa parisuhteessa, niin mies on syyllinen. Poislukien pappa itse tietysti.

Vierailija
52/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N44

Vähän sama täällä. En nyt ihan noin pettynyt miehiin ole, ja kokemusta ei ole monesta, mutta ilman olen pitkälti jäänyt. 15 vuotta sitä jaksoi toista miellyttää mutta jossain vaiheessa usko siihen että itsekin saisi jotain on aika lailla lopussa. Enkä oikein jaksa olla aina pyytämässäkään, jos ei toista kiinnosta niin ei kiinnosta. Onneksi olen huomannut että mitä vähemmän hyvää seksiä saa, sitä vähemmän sitä kaipaakaan. Annan edelleen miehelle kun haluaa, mutta kaikkiin temppuihin en enää suostu ja en minä siitä itse juurikaan nauti. Eroakin olen miettinyt.

Vierailija
53/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Vähän sama täällä. En nyt ihan noin pettynyt miehiin ole, ja kokemusta ei ole monesta, mutta ilman olen pitkälti jäänyt. 15 vu

Kannattaa kriisiyttää suhde ennen eroa. Sano, että sinä lähdet, jos ei tilanne muutu ja lopeta pillun antaminen. Jonkun kuukauden jälkeen mies joko hyväksyy suhteen lopun tai oikeasti muuttaa asioita, kun ei enää kestä. Miehetkin voi muuttua, ja suhde voi muuttua paremmaksi. Itse kävin sellaisen kriisin läpi, olen kirjoittaja 44. 4 kuukauden kypsyttelyn jälkeen ajatukseni parisuhteesta ja seksuaalisuudesta muuttui noin 100 astetta. Kun päästiin vaimon kanssa samalle tasolle asioissa, muuttui suhde paljon paremmaksi ja seksikin parani n. 100%, molempien toiveet otettiin paremmin huomioon. Puoli vuotta aiemmin en olisi ikinä uskonut suostuvani siihen kaikkeen, mistä sovittiin, eikä minulla ollut ollut mitään käsitystä, että vaimo halusi joitain niistä asioista, joista sovittiin. Esimerkiksi jouduttiin suhdetta vähän avaamaan. Vaimo oli aluksi varma, että erotaan, mutta pikku hiljaa hyväksyttiin toisemme sellaisena kuin siinä pisteessä oltiin ja löydettiin toisemme puolivälistä.

M53

Vierailija
54/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46: Aika moni mies on tässäkin ketjussa kertonut kuinka aiemmin kovastikin seksistä nauttinut vaimo on muuttunut täysin haluttomaksi, ylläripylläri, ikävuosina 40- 55. Muutama nainenkin on kertonut samasta ilmiöstä naisen näkökulmasta.

Kommentistasi paistaa läpi että kädet ovat Eesaun kädet, mutta ulosanti taattua panopappaa.

Eli tapahtui mitä tahansa parisuhteessa, niin mies on syyllinen. Poislukien pappa itse tietysti.

No niinpä. Aiemmin halukkaat vaimot ovat vihdoin viimein huomanneet, ettei mies välitä heidän tyydyttämisestä, eivätkä jaksa enää yksipuolisesti tyydyttää miestään. Siitähän saa lukea jatkuvasti joka puolella. Varmasti on haluttomiakin naisia, jotka eivät ole ymmärtäneet hakea hormonikorvaushoitoja, jos kaikki halut on menneet ja limakalvot kuivuneet. 

Se mitä tänne avaudutaan on vain pisara meressä. Negatiiviset asia korostuu ja posiviitisia asiota kertovia dissataan ja katsonaan vinoon.

En ymmärrä ollenkaan sellaista  miehistä ajattelutapaa, että seksi olisi enemmän miehinen juttu. Miten ylipäätään miehet voi olla niin tyhmiä, ettei seksissä panosteta nimenomaan naisen tyydyttämiseen. Sen pitäisi olla ensisijainen juttu seksissä, pystyykö mies tyydyttämään naisen. Muutenhan seksissä ei ole mitään järkeä, eikä varsinkaan naisen näkökulmasta. Jos mies ei pysty, on epänonnistunut. Turha sitä on kieltää. Mies on kumminkin vastuussa naisensa tyydyttämisestä. Niin on naisetkin miehen,eikä miehet jää tutkimustenkaan mukaan juuri koskaan tyydyttämättä. Siten kysyn miehiltä, miksi naisen pitäisi jäädä, millä verukkeella???  Itse hoitanut oman osuuteni, joten vaimo saanut aina, on myös aina saanut tuntea itsensä halutuksi, rakastetuksi ja arvostetuksi tasa-arvoisena ja myös kohdeltu tasa-arvoisena. Näillä eväillä on myös aina pysynyt halukkaana. Pitää antaa ja rakastaa jos haluaa saada.

Jos et minua usko, niin tee kysely mitkä asiat naisille on tärkeimpiä, että haluavat miestään.

Vierailija
55/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Parisuhteessa kommunikaatio ja kuunteleminen herkällä korvalla on tärkeää. Naiset on lähtökohtaisesti huonommassa asemassa, kun  usein ajatellaan seksin olevan enemmän miehiä varten ja moes enemmän päättää asioita aktin aikana. Kuitenkin naisten seksuaalisuus on todella kiehtova asia, josta paljastuu minullekin uutta koko elämän ajan.

En miehenä ymmärrä mistä tämä miesten ajatusmalli on peräisin. Ei ihme, jos naisilta katoaa halut.  Miehen tehtävä on tyydyttää nainen ja jos siihen ei pysty on epäonnistunut seksissä. Miehet saavat kumminkin tutkimustenkin mukaan aina  tyydytyksen ja jäävät todella harvoin ilman orgasmia. On silloin päivän selvää, että miehen pitää panostaa naisensa saamiseen, kun ja jos naisella se on vaikeampaa ja vaatii enemmän ja pidempään hyväilyjä. 

Vierailija
56/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Aiemmin halukkaat vaimot ovat vihdoin viimein huomanneet, ettei mies välitä heidän tyydyttämisestä, eivätkä jaksa enää yksipuolisesti tyydyttää miestään. Siitähän saa lukea jatkuvasti joka puolella. Varmasti on haluttomiakin naisia, jotka eivät ole ymmärtäneet hakea hormonikorvaushoitoja, jos kaikki halut on menneet ja limakalvot kuiv

Tässähän keskustelussa on kyse naisen muuttuvista tarpeista, niin laadullisesti kuin määrällisesti. Ei aina ole niin, että se mistä vaimo tykkäsi vuonna -77 on se, mistä hän tykkää vuonna 2024. Esimerkiksi hän voi luopua kokonaan suihinotosta mutta tykätä kolmen kimpasta. Silloin joutuu mieskin pohtimaan, mitä mieltä hän on eikä samat temput enää toimi. Silloin täytyy löytyä uusi tasapaino, jos pystyy sellaiseen taipumaan. Jos ei pysty, joutuu joku jostain luopumaan tai kaikesta.

Vierailija
57/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N44

Parisuhteessa kommunikaatio ja kuunteleminen herkällä korvalla on tärkeää. Na

Sä olet miesoletettu etkä mies. Siksi et ymmärrä.

Vierailija
58/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Aiemmin halukkaat vaimot ovat vihdoin viimein huomanneet, ettei mies välitä heidän tyydyttämisestä, eivätkä jaksa enää yksipuolisesti tyydyttää miestään. Siitähän saa lukea jatkuvasti joka puolella. Varmasti on haluttomiakin naisia, jotka eivät ole ymmärtäneet hakea hormonikorvaushoitoja, jos kaikki halut on menneet ja limakalvot kuiv

Joko se pimppi on saatu märäksi?

Vierailija
59/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Aiemmin halukkaat vaimot ovat vihdoin viimein huomanneet, ettei mies välitä heidän tyydyttämisestä, eivätkä jaksa enää yksipuolisesti tyydyttää miestään. Siitähän saa lukea jatkuvasti joka puolella. Varmasti on haluttomiakin naisia, jotka eivät ole ymmärtäneet hakea hormonikorvaushoi

Tässähän keskustelussa on kyse naisen muuttuvista tarpeista, niin laadullisesti kuin määrällisesti. Ei aina ole niin, että se mistä vaimo tykkäsi vuonna -77 on se, mistä hän tykkää vuonna 2024. Esimerkiksi hän voi luopua kokonaan suihinotosta mutta tykätä kolmen kimpasta. Silloin joutuu mieskin pohtimaan, mitä mieltä hän on eikä samat temput enää toimi. Silloin täytyy löytyä uusi tasapaino, jos pystyy sellaiseen taipumaan. Jos ei pysty, joutuu joku jostain luopumaan tai kaikesta.

Jos mies on tyydyttänyt ja pystynyt tyydyttämään naisensa alusta lähtien, on ollut pakostakin utelias ja joutunut selvittämään ja kyselemään naisensa haluista ja niiden muuttumisesta. Olen itsekin tänne kirjoittanut, että uskoisin  naisten halujen olevan koko ajan muutostilassa. Jo jokainen synnytys näyttää muuttavan mieltymyksiä, puhumattakaan iän tulemia halujen muutoksia. En usko, että mies pystyy edes tyydyttämään ja tuottamaan naiselleen orgasmeja kerrasta ja vuodesta toiseen, jos ei pysy kartalla naisensa halujen jja pillun  muutoksista. Siksi jokaisella seksikerralla lähtee enemmän tai vähemmän nollasta liikkeelle ja pitää kuunnella naistaa herkällä korvalla. Jos sattuu katselmaan vaimonsa kassa pornoa, niin näkee jo siitäkin vähän mistä vaimo pitää ja voi enemmän tai vähemmän leikkimielellä tosissaan kysellä, haluisiko vaimo jotain ekstraa tai vaikka muita sänkyyn. Pakkokin kysellä, jos haluaa varmistaa, että pystyy naisensa tyydyttämään. Miehen kannattaa pitää narut itsellään ja olla mielummin vähän edellä kuin jäljessä naisensa haluista. 

Vierailija
60/164 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan päivänselvä merkki vaimon vieraissakäynnistä. Seksuaalisuus aktivoituu ja siihen tulee uusia juttuja.

Onpas typerä kommentti. Et selvästi tiedä naisista mitään. Kun ikää tulee ja vaihdevuodet lähestyvät, saattaa entisestä aseksuaalistakin tulla yhtäkkiä himokas hormonimuutosten takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä