Magneettikuvaus kuinka selviän?
Magneettikuvaus kuinka selviän? Pelkään että kuvaus menee pieleen. Pieni määrä rauhoittavaa ei auta, voidaanko siellä antaa isompi määrä tai nukuttaa? Jos antavat pari nukuttavaa?
Kommentit (153)
Minä olen saanut sinne putkeen aina sellaisen peilisysteemin jolla näkee huoneeseen jossa kuvausta ohjataan. En kärsi ahtaa paikan kammosta. Se peilijuttu vissiin laitetaan oletuksena pidempiin kuvauksiin jos pää tuetaan liikkumattomaksi. Putkessa on myös kevyt ilmavirta, joka vähentää ahtauden tuntua.
Sinne saa nyös käteen hälytysnapin. Hoitaja tiedustelee vointia kuvauksen aikana vaikka sitä nappia ei painaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei nykyisin ole suljettuja putkia. Itsekin kävin kuvauksessa ja hämmästyin. Molemmista päistä auki. Ei ole vartalon pituudelta sitä putkea, tilava on ja alusta vaan liikkuu sen mukaan, mitä kuvataan. Ihan legendaa on noi jutut.
terveisin sh
No kyllä todellakin on suljettuja putkia 🤦🏻.
Ja muka sh... pyh! Et näytä tietävän mitään koko asiasta.
typerää lietsoa täällä pelkoa
70cm iso reikä munkkirinkilässä, ei todellakaan mikään pimeä putki
laite tosin pitää aikamoista meteliä, mutta saat kuulokkeet korvillesi, ja niistä musiikkia
Heh älkää menkö kuvaukseen höyrypäät, jalostuu kansamme paremmaksi ja on helpompaa henkilökunnalla. Turhauttavaa kun nämä samat uunot soittelee toistuvasti ambulanssia paniikkikohtaustensa kanssa, milloin mistäkin pikkuasiasta ja mitään ohjeita ei tietenkään koskaan kuunnella. Sitten kun käy huonosti ihmetellään miksi ette estäneet.. Ei Suomessa hoitoon pakoteta, jos ei noudata ohjeita ja pysty olemaan niin oma moka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei nykyisin ole suljettuja putkia. Itsekin kävin kuvauksessa ja hämmästyin. Molemmista päistä auki. Ei ole vartalon pituudelta sitä putkea, tilava on ja alusta vaan liikkuu sen mukaan, mitä kuvataan. Ihan legendaa on noi jutut.
terveisin shNo kyllä todellakin on suljettuja putkia 🤦🏻.
missä ja milloin sut on kuvattu?
en usko sun tarinaa
Olin maanantaina. Lievä ahtaanpaikanpelko, mutta ihan hyvin meni. Mietin kyllä, että onpa pitkät minuutit, hoitaja sanoi kestoksi puoli tuntia ja meni tunti. Lopussa oli jo unikin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään se ei ole pimeä paikka, toisekseen tilaan on tosi paljon, se on hemmetin iso kone. Lisäksi saat kuunella musiikkia radiota tms. Ei ole mitään hätää. Isompi tila kun monet huussit.
Sitä tilaa EI OLE paljon, puhumattakaan tosi paljon, ei millään mittarilla! Missähän huusseissa sä oot oikein käynyt?!? Ei sellaiseen huussiin pääse kuin ryömimällä ja suorin jaloin maatenko sinä allesi paskot?
Ihmiset on käyneet ihan eri koneissa. Noi mummovainaalta perityt tiukat putket on kyllä ihan painajaisia kovahermoisemmallekin.
70cm donitsi -> no problem.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin on aikoinaan jouduttu kuvaamaan magneetissa selkävaivojen takia. Minulla on ahtaanpaikan kammo joten yksi kerta putkessa riitti. Sen jälkeen minut on kuvattu avomagneetissa joka ei ole putki ollenkaan. Toinen sivu on auki.
Missä noita avomallin magneettikuvauslaitteita on?
Se tunnin kuvaus siellä putkessa on kauheaa. Lantion ja alavatsan alueen TT. Hirveää meteliä vähän väliä. Taisin traumatisoitua.
Ei mitään lääkettä annettu.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei anneta ohjeita kuvauksen aikana, monet paikat antaa kuulokkeen radion kuuntelua varten. Itse sain valita kanavankin, tosin koneen ryske vähän häiritsi. Magneettikone kun on äänekäs.
Voiko kysyä, mitä tutkitaan ja et sitten ilmeisesti ole ollut aikaisemmin magneetissa?
Joo saa kanavankin valita mutta sitten kun se ryske alkaa niin hirveältä tuntuu. Monet kerrat ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
terveisin shNo kyllä todellakin on suljettuja putkia 🤦🏻.
missä ja milloin sut on kuvattu?
en usko sun tarinaa
En ole tuo jolta kysyit, mutta mut on kuvattu EKKS:ssa 2022. Ja todellakin siellä on vanha, ahdas magneettikuvauslaite. Sain rauhoittavat ja pidin silmät kiinni koko 50 min minkä kuvaus kesti. Pyysin vielä silmälaput varalta, jos vahingossa sattuisin avaamaan silmät kesken kaiken. En uskaltanut liikahtaakaan ettei vaan mene pieleen, hyvä kun uskalsin hengittää. Ahdistava laite.
Turha väittää, että joka paikassa on uudet, isot laitteet. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Olin maanantaina. Lievä ahtaanpaikanpelko, mutta ihan hyvin meni. Mietin kyllä, että onpa pitkät minuutit, hoitaja sanoi kestoksi puoli tuntia ja meni tunti. Lopussa oli jo unikin lähellä.
Sama juttu, tunniksi venähti. Naistenklinikalla.
Uni kyllä kaukana kun niin kova meteli.
Tämä auttoi minulla. Ekalla kerralla hirvitti pään kuvaus kovasti, ja tein niin että laitoin silmät kiinni jo ennen kuin hoitaja laittoi sen muovikehikon pään ympärille. Seuraavan kerran silmät auki kun kehikko napsautettiin auki. Toistin saman kaikissa seuraavissa kuvauksissa ja selvisin. Pyydät lääkkeet, kerrot että pelottaa, ja muista että sieltä pääse kyllä pois jos menee liian pahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas todiste siitä että naiset eivät kykene elämään tasapainoista elämää.
😂😂😂😂 Ihan yhtä lailla te miehetkin panikoitte tuossa tilanteessa. On niin nähty.
Miehet vielä enemmän, ihan tärinöissähän ne on aina. Flunssaakin pelkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kuin pötkötät. Mikä hätä siellä on. Ei mulla ainakaan ollut mitään vaikeutta.
Ahtaanpaikan kammoiselle vihoviimeinen paikka!! Itse olen myös miettinyt nukutuksen mahdollisuutta, pari aiempaa kertaa niin tuskallisia kokemuksia.
Onko tullut kokeiltua onko se edes ahdas paikka ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, tunniksi venähti. Naistenklinikalla.
Uni kyllä kaukana kun niin kova meteli.
Minua ei äänet haittaa nukkuessa ;) Olin LKS:ssa, ja hoitaja sanoi, että meillä oli käytössä vanhempi kova ääninen laite.
Ajan kulumista voi myös arvioida sen mukaan, montako kappaletta radiosta on kuvauksen aikana tullut. Tietää vähän, kauanko on vielä kuvausta jäljellä. Itsellä aikaa kuvauksista jo kauan, silloin putket olivat aika pieniä, ehkä nykyään väljempiä, toivottavasti.
Äkkipääätämuistellen ollut magneettikuvauksessa Peijaksessa, Meilahdessa ja Malmilla. Kuvattu kaularankaa, olkapäätä ja sisuskaluja (haiman kystaseuranta) ja pisin aika koneessa taisi olla noin 30 minuttia. Ystävälliset hoitajat aina prepanneet potilasta ja varmistaneet hyvän lepoasennon. Kunhan saan ajan niin seuraavaksi magneettikuvataan ranne kun mielialalääkityksen ylöstitrausvaiheessa alkoi tapahtua kaatumisia.
Kertaakaan ei ole tarjottu rauhoittavaa lääkitystä, enkä ole sellaista kysynyt. Olkapään kuvauksessa laitettiin verisuoniin varjoaine, ja sisuskalukuvauksessa piti juoda pikkupullo appelsiinimehua jonkin kuvausapuaineen kera.
Ei mitään pelättävää!
5mg Oxaminilla selvisin. Muista pitää silmät KIINNI! Ilmoita etukäteen esilääkkeen tarpeesta.
Jos ei anneta ohjeita kuvauksen aikana, monet paikat antaa kuulokkeen radion kuuntelua varten. Itse sain valita kanavankin, tosin koneen ryske vähän häiritsi. Magneettikone kun on äänekäs.
Voiko kysyä, mitä tutkitaan ja et sitten ilmeisesti ole ollut aikaisemmin magneetissa?