Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Magneettikuvaus kuinka selviän?

Vierailija
10.04.2024 |

Magneettikuvaus kuinka selviän? Pelkään että kuvaus menee pieleen. Pieni määrä rauhoittavaa ei auta, voidaanko siellä antaa isompi määrä tai nukuttaa? Jos antavat pari nukuttavaa?

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt aikuinen pystyy olemaan ne minuutit paikallaan?   Lapsella voi olla ikävämpää.

Minuutit? Mulla oli melkein 45 minuuttia! 😂

Vierailija
42/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jalkavaiva, ja se jalka alkoi täristä ennen kuvausta, sitoivat jalat toisiinsa kiinni, niin pysyvät paikoillaan.

Muutenkin se oli aika dramaattinen kuvaustilanne. Olen ollut hyvin lihava, mutta onnistuin laihduttamaan ja painoin kai jotain 70 kiloa silloin.

Kun makasin jo siinä laitteessa, niin alkoi hirmuinen hulina ja sinne hyökkäsi hoitaja pysäyttämään toimenpiteen ja puhui, miten pöytä ei kestä potilaan painoa. Entisenä lihavana oikeasti mietin hetken, että mitä helkkaria, voiko olla totta.

No niillä oli kaksi kuvaushuonetta ja siinä missä olin oli tukevampi pöytä ja  kai leveämpi se tunneli ja ambulanssi oli juuri tuomassa kuvaukseen 150-kiloista miestä, jota oli puukotettu rintaan, joten keräsin sitten vaatteeni ja kipitin puolialasti jonottavien ihmisten ohi sinne heikomman sängyn huoneeseen kuvattavaksi. Ja hyvin onnistui kuvaus.

Tuosta tapauksesta on jo aikaa kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin pötkötät.  Mikä hätä siellä on.  Ei mulla ainakaan ollut mitään vaikeutta.

Ahtaanpaikan kammoiselle vihoviimeinen paikka!! Itse olen myös miettinyt nukutuksen mahdollisuutta, pari aiempaa kertaa niin tuskallisia kokemuksia.

En kyllä ole oikein ikinä ymmärtänyt tätä, sehän on tunneli, ei ahdas paikka ja kuulokkeissa soi musiikki.

Ihan helppo juttu minusta.

eri

Vierailija
44/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään liene pakko sairauksiaan hoidattaa ja mennä tutkimuksiin.

Vierailija
45/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin on aikoinaan jouduttu kuvaamaan magneetissa selkävaivojen takia. Minulla on ahtaanpaikan kammo joten yksi kerta putkessa riitti. Sen jälkeen minut on kuvattu avomagneetissa joka ei ole putki ollenkaan. Toinen sivu on auki.

Se pitää varata ajoissa etukäteen eli ei voi vaihtaa viime tingassa. Se on paljon kalliimpi kuin putkimagneetti, joten siihen ei pääse, jos ei ole riittävän hyvää syytä. 

Avomagneeteissa magneettikenttä on heikompi kuin putkimallisissa. Vastaavan kuvanlaadun saamiseksi kuvaus avomagneetilla yleensä kestää kauemmin, joten kuvattavia voidaan ottaa vähemmän kuin putkimagneettiin. Lisäksi jotkin kuvausmenetelmät ovat käytettävissä vain korkeakenttämagneeteilla.

Vierailija
46/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä oikein luen tässä ketjussa?

Siis aivanko oikeasti suhtkoht paikallaan seljällään makaaminen muutaman minuutin ajan on niin kamalaa, ettei saa oltua? Sen ymmärrän, että joku keuhkotähystys tai sisätutkimus hirvittää, mutta se että joutuu hetken makoilemaan? Oikeasti?

Ziisaskraist meidän surkeaa kansaamme.

Vierailija
47/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ehkä kylmähermoinen ihminen, ikääkin on jo mutta jos pelkää sitä putkessa makaamista, voi jesses.   Jonkun dementikon tai lapsen tajuan, he eivät ymmärrä ohjeita eivötkö noudata niitä.

Onkohan ap esim synnyttänyt?  

Miten synnytys muka liittyy tähän?!!

EI YHTÄÄN MITENKÄÄN. 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
48/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin pötkötät.  Mikä hätä siellä on.  Ei mulla ainakaan ollut mitään vaikeutta.

Ahtaanpaikan kammoiselle vihoviimeinen paikka!! Itse olen myös miettinyt nukutuksen mahdollisuutta, pari aiempaa kertaa niin tuskallisia kokemuksia.

En kyllä ole oikein ikinä ymmärtänyt tätä, sehän on tunneli, ei ahdas paikka ja kuulokkeissa soi musiikki.

eri

Sehän on TODELLA ahdas paikka se tunneli. Tuntuu kuin olisi elävältä joutunut ruumisarkkuun.

Vierailija
49/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

No ole sitten ymmärtämättä. En ole tuo jolle vastasit vaan toinen joka kärsii ahtaanpaikankammosta. En voi sille mitään. Mua ärsyttää tuollaiset ylimieliset ihmiset jotka näkevät vain omana napansa eivätkä tajua ettei kaikilla ole asiat samalla tavalla kuin heillä itsellä. Jos joku asia on mulle helppo, niin en mä oleta sen olevan sitä kaikille muillekin. 

Se putki nimenomaan on ahdas! Se koneen ääni on mulle ihan sama, en mä siitä piittaa. Joku musiikki ei auta poistamaan sitä ahdistusta minkä ahdas putki tuo. 

Vierailija
50/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ehkä kylmähermoinen ihminen, ikääkin on jo mutta jos pelkää sitä putkessa makaamista, voi jesses.   Jonkun dementikon tai lapsen tajuan, he eivät ymmärrä ohjeita eivötkö noudata niitä.

Hypittekö synnytyspöydältäkin pois ja kiskotte anturat irti kun saatte hysteerisen kohtauksen?   Ehkä semmostakin tapahtuu.

Vierailija
51/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Sehän on TODELLA ahdas paikka se tunneli. Tuntuu kuin olisi elävältä joutunut ruumisarkkuun.

Hyvin jäi tilaa kun siellä makoili ja mitä väliä, kumpikin pää on auki.

Vähän nyt jotain itsekontrollia.

Vierailija
52/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa vaikka syövän, niin saattaa se sädehoitoputki tulla tutuksi

Vierailija
53/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksista ja hoidoista voi kieltäytyä.  Itse.  

Vierailija
54/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sinen mikään pakko ole mennä.

Vierailija
55/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin maanantaina - vaikeinta pysytellä hereillä, vaikka äänet ovat aika kovia. Mietin kyllä, että pitkiä minuutteja. Hoitaja sanoi aloittaessa, että 30 minuuttia, mutta kestikin tunnin.

Vierailija
56/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hypittekö synnytyspöydältäkin pois ja kiskotte anturat irti kun saatte hysteerisen kohtauksen?   Ehkä semmostakin tapahtuu.

Oletko ihan vajaa? Miten ahtaanpaikankammo ja magneettikuvauksesta ahdistuminen liittyy synnyttämiseen??? Mä olen synnyttänyt enkä saanut mitään hysteeristä kohtausta. Se synnytys kun ei tapahtunut ahtaassa putkessa.

Miten tyhmiä te jotkut oikein olette??? Miten aikuiset ihmiset eivät tiedä sellaista asiaa kuin ahtaanpaikankammo???

Vierailija
57/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hypittekö synnytyspöydältäkin pois ja kiskotte anturat irti kun saatte hysteerisen kohtauksen?   Ehkä semmostakin tatapahtuu.

Sulla näköjään vaikeuksia pysyä asiassa ja ymmärtää lukemaasi. 🙄

Vierailija
58/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi vuosi on aikaa, kun itselle tehtiin, mutta silloin sai tuoda omaa musiikkia cd:lla ja annettiin myös se "paniikkinappula". Itselläni on ahtaan paikan kammo ja jännitin etukäteen niin hel**tisti, mutta sujuikin ihan hyvin. Pidin silmät koko ajan kiinni. 

Vierailija
59/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni ok. Yritin kiivaasti ajatella jotain muuta. Onneksi melkein koko alavartalo oli vapaana "tunnelista". 

Vierailija
60/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään se ei ole pimeä paikka, toisekseen tilaan on tosi paljon, se on hemmetin iso kone. Lisäksi saat kuunella musiikkia radiota tms. Ei ole mitään hätää. Isompi tila kun monet huussit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän