Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Magneettikuvaus kuinka selviän?

Vierailija
10.04.2024 |

Magneettikuvaus kuinka selviän? Pelkään että kuvaus menee pieleen. Pieni määrä rauhoittavaa ei auta, voidaanko siellä antaa isompi määrä tai nukuttaa? Jos antavat pari nukuttavaa?

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin pötkötät.  Mikä hätä siellä on.  Ei mulla ainakaan ollut mitään vaikeutta.

Ahtaanpaikan kammoiselle vihoviimeinen paikka!! Itse olen myös miettinyt nukutuksen mahdollisuutta, pari aiempaa kertaa niin tuskallisia kokemuksia.

En kyllä ole oikein ikinä ymmärtänyt tätä, sehän on tunneli, ei ahdas paikka ja kuulokkeissa soi musiikki.

Ihan helppo juttu minusta.

eri

No ole sitten ymmärtämättä. En ole tuo jolle vastasit vaan toinen joka kärsii ahtaanpaikankammosta. En voi sille mitään. Mua ärsyttää tuollaiset ylimieliset ihmiset jotka näkevät vain omana napansa eivätkä tajua ettei kaikilla ole asiat samalla tavalla kuin heillä itsellä.

Laita silmät kiinni ja kuvittele makaavasi vaikka uimarannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kuin pötkötät.  Mikä hätä siellä on.  Ei mulla ainakaan ollut mitään vaikeutta.

Ahtaanpaikan kammoiselle vihoviimeinen paikka!! Itse olen myös miettinyt nukutuksen mahdollisuutta, pari aiempaa kertaa niin tuskallisia kokemuksia.

En kyllä ole oikein ikinä ymmärtänyt tätä, sehän on tunneli, ei ahdas paikka ja kuulokkeissa soi musiikki.

eri

No ole sitten ymmärtämättä. En ole tuo jolle vastasit vaan toinen joka kärsii ahtaanpaikankammosta. En voi sille mitään. Mua ärsyttää tuollaiset ylimieliset ihmiset 

Voi vee oikeasti. Luuletko sä oikeasti, että makaan siellä silmät auki?!? Miksi on niin vaikea käsittää, että joillakin on ahtaanpaikankammo ja monia asioita on koitettu???? Miksi pitää olla noin ylimielinen ja suorastaan halveksua toisten kammoa?? Se putki on ahdas ja se ahdistaa!!!!

Vierailija
64/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso ku mikä

https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_88/w_307…

No ei todellakaan ole noin isoja ne missä mä olen ollut!!! 

Vierailija
65/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas todiste siitä että naiset eivät kykene elämään tasapainoista elämää. 

😂😂😂😂 Ihan yhtä lailla te miehetkin panikoitte tuossa tilanteessa. On niin nähty.

Vierailija
66/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt aikuinen pystyy olemaan ne minuutit paikallaan?   Lapsella voi olla ikävämpää.

Minuutit? Siinä voi mennä tuntikin. Mutta ei paikallaan olemisesta tarvitse stressata. Hoitaja kyllä neuvoo ja asettelee tukia siten että siinä on helppo olla liikkumatta.

Hyvin ne osataan  tehdä, sekä aikuisille että lapsille. Tarvittaessa voidaan nukuttaakin. Ainakin oma lapsi nukutettiin pään magneettikuvauksen ajaksi.

Pelkopotilaille voidaan tarvittaessa antaa rauhoittavaa. Kuvauksen aikana voi myös jutella hoitajan kanssa.

Kannattaa ilmoittaa etukäteen että pelkää sitä kuvausta, niin saa paremmin tukea siihen kuvaukseen.

Vierailija
67/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä rauhoittava lääkitys, pyydä radio päälle ja pyydä paniikkinappula käteen (vetävät sinut ulos heti jos painat siitä). Sulje silmät ennen kuin sinut siirretään putkeen. Kuuntele radiota ja yritä ajatella kauniita asioita. Hyvin se menee!

Itselläni on myös ahtaanpaikan kammo ja selvisin ihan hyvin kun kuuntelin radiota ja hoitajaa, joka antoi ohjeet, miten pitää supistaa lihaksia yms.

Vierailija
68/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso ku mikä

https://images.cdn.yle.fi/image/upload/f_auto,fl_progressive/q_88/w_307…

No ei todellakaan ole noin isoja ne missä mä olen ollut!!! 

En mäkään ole missään noin valtavia nähnyt 😳. Oiskin ollut... Mutta ei.

Kannattaa googlata magneettikuvaus putki ja katsoa millaisia ne pienimmät ovat. Ne ovat niitä "normaaleja" putkia, joita yleensä käytetään. Sellaiseen ei todellakaan ole mukava joutua pää edellä ja reisiä myöten.

Vierailija
69/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään se ei ole pimeä paikka, toisekseen tilaan on tosi paljon, se on hemmetin iso kone. Lisäksi saat kuunella musiikkia radiota tms. Ei ole mitään hätää. Isompi tila kun monet huussit.

Riippuu koneesta ja koneen iästä.

Itse suosittelisin:

- etsi etukäteen paikka jossa 3T kone

- uudempi kone parempi

- 70cm putki väljempi

- uimarengasmainen putken muoto parempi kuin tiivis putki

- diapam alle

- pidä silmät kiinni jo ennen putkeen menoa ja keskity musiikkiin/radioon

Vierailija
70/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä rauhoittava lääkitys, pyydä radio päälle ja pyydä paniikkinappula käteen (vetävät sinut ulos heti jos painat siitä). Sulje silmät ennen kuin sinut siirretään putkeen. Kuuntele radiota ja yritä ajatella kauniita asioita. Hyvin se menee!

Itselläni on myös ahtaanpaikan kammo ja selvisin ihan hyvin kun kuuntelin radiota ja hoitajaa, joka antoi ohjeet, miten pitää supistaa lihaksia yms.

Kyllä mulle on annettu aina se paniikkinappula ihan pyytämättäkin. Pidän silmät suljettuna, mutta ahdistaa silti. En voi mitään sille. Viimeksi sain Diapam 10mg, mutta silti ahdistus päällä ja piti taistella paniikkia vastaan. En tiedä eikö se vain tehonnut tarpeeksi muhun vai olisiko pitänyt vaikuttaa kauemmin ennen kuvausta.

Vierailija
71/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin maanantaina - vaikeinta pysytellä hereillä, vaikka äänet ovat aika kovia. Mietin kyllä, että pitkiä minuutteja. Hoitaja sanoi aloittaessa, että 30 minuuttia, mutta kestikin tunnin.

Ja noi jotkut kehtaa ilkkua ettei muutamia minuutteja joku kestä...

Vierailija
72/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle jos on raha, siellä voit esittää erityistoiveita. Meillä lähisairaalassa on joku ensimmäinen kehitysversio laitteesta, hakkaa kuvattaessa niin että tärykalvot meinaavat hajota plus putki on todella pieni ja ahdas.

Yksityisella oli koneen uusin malli joka oli avara, siellä oli lämmin tuuletus ja nätti hoitajatyttö kyseli ennen kuvausta josko haluaisin viltin ja onko kaikki mielestäni hyvin. Makuulavetti ohjattiin sähköisesti oikeaan kohtaan. Jos kuvaus olisi kestänyt 10min pidempään, olisin nukahtanut. Ei mitään lääkkeitä koska laite ja henkilökunta ovat tosiaan yksityisellä aivan eriluokkaa.

Vierailija
73/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvissa on isot laitteet

Vierailija
74/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään se ei ole pimeä paikka, toisekseen tilaan on tosi paljon, se on hemmetin iso kone. Lisäksi saat kuunella musiikkia radiota tms. Ei ole mitään hätää. Isompi tila kun monet huussit.

Sitä tilaa EI OLE paljon, puhumattakaan tosi paljon, ei millään mittarilla! Missähän huusseissa sä oot oikein käynyt?!? Ei sellaiseen huussiin pääse kuin ryömimällä ja suorin jaloin maatenko sinä allesi paskot?

Vierailija
75/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Eri ihmiset reagoivat eri tavalla samaan tilanteeseen.

Olen itse ollut useamman kerran pään magneettikuvauksen ja kerran selän magneettikuvauksessa.

Pään kuvauksessa putkeen joutuu syvälle ja pitkäksi aikaa, eikä päätä voi liikuttaa lainkaan. Se ei ole koskaan tuntunut ahdistavalta.

Selän kuvaus oli nopeampi, eikä putkeen joutunut kokonaan. Pää jäi ulkopuolelle. Sen kuvauksen koin jostain syystä ahdistavaksi ja pelottavaksi.

En ymmärrä miten se oli edes mahdollista, että selän kuvaus tuntui pelottavalta. Yleensä ajatellaan että on pelottavampaa joutua kokonaan siihen putkeen. Onneksi se oli kohtuullisen lyhyt kuvaus niin en ehtinyt saada paniikkikohtausta.

Vierailija
76/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pään kuvauksessa vuosia sitten. Etukäteen jännitti kovasti, mutta ei se ollutkaan niin kamalaa. Pidin silmiä kiinni ja kone piti sellaisia ääniä kuin jossakin tieteiselokuvassa. Saattoi levätä ja kuvitella jotain mukavaa.

Minullekin luvattiin, että saan kuunnella musiikkia siinä kuvauksessa, mutta jostain syystä sitä ei toteutettu. Varmaan unohdettiin.

Vierailija
77/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet menemättä magneettikuvaukseen jos se noin ahdistaa. Yksinkertaista.

Vierailija
78/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas todiste siitä että naiset eivät kykene elämään tasapainoista elämää. 

Miksi siis miehillä mätänee hampaat suuhun hammaslääkäripelon vuoksi, ja lääkäriin mennään vasta kun patti kaulalla on pään kokoinen? Nämä on aina miehiä.

Vierailija
79/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei nykyisin ole suljettuja putkia. Itsekin kävin kuvauksessa ja hämmästyin. Molemmista päistä auki. Ei ole vartalon pituudelta sitä putkea, tilava on ja alusta vaan liikkuu sen mukaan, mitä kuvataan. Ihan legendaa on noi jutut.

terveisin sh

Vierailija
80/153 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se donitsi ole enää ahdas

molemmista päistä auki

70cm halkaisija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi