Minkälaisia kasvislisukkeita teillä on ruoan kanssa?
Kommentit (18)
Ratatouillea, caponataa, kesäkurpitsaspaghettia/-lastuja/-kiekkoja, kukkismuussia, juuresmuussia, uunijuureksia, salaatteja (kylmiä ja lämpimiä - ei "pastasalaatteja"!), melanzane-alla-parmigianaa sellaisenaan tai vaikka kanan kanssa, hummusta, baba ganoushia jne.
Kartanopikkelssiä, puolukkahilloa, purkista punakaalia, joka on haudutettu glögintapaisessa.
Maustekurkkuviipaleita.jälkiruuaksi eteläafrikkaisia viinirypäleitä viime aikoina.poikamies.
Kasvislisukkeita ruuan kanssa?
Kyllä ne kasvikset minulla ovat ihan ruokaa.
Joskus valmis kreikkalainen salaatti(lempparini) punajuurisalaatti, keitetyt juureskuutiot.
Talvella lähinnä vihannespakasteita, keväästä saa sitten kohtuulliseen hintaan kurkkua, tomaattia ja paprikaa. Jälkiruoaksi aina hedelmä.
Söin tänään linssikastiketta keitetyn parskaalin kanssa. Olisiko pitänyt ottaa kinkkua lisäkkeeksi?
500g kasvislisukkeita. Kaikki käy.
Parsakaalia, pakasteherneitä tai maustekurkkuja. Tietysti myös oransseja pikkutomaatteja. Eipä oikein muuta.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei nyt kysytty.
Meilläkin kasvisruuat on erikseen.
Ehkä ap tarkoitti lihan/kalan/kanan kanssa tarjottavia vihannesvaihtoehtoja perunan, riisin ja pastan tilalle. Ymmärrätkö nyt??
"kasvislisukkeita ruoan kanssa" eipä ihme että Suomessa jyllää verisuonitaudit ja ylipaino! Kun sen pitäisi mennä niin että pääpaino kasviksissa ja lisukkeina jotain eläinperäistä jos nyt tarttee joka aterialla ollakaan.
Kokeilupohjalta olen käyttänyt kasvislisukkeiden sijasta marjoja. Tänään perunamuussia ja kanafilettä, lisukkeeksi puolukoita ja kolmea erilaista herukkaa, tyrniä ja granaattiomenan siemeniä. Herkullista. Vähemmän turvottaa vatsaa kun kasvikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei nyt kysytty.
Ehkä ap tarkoitti lihan/kalan/kanan kanssa tarjottavia vihannesvaihtoehtoja perunan, riisin ja pastan tilalle. Ymmärrätkö nyt??
Tai sitten ihan vaan tavallisesti sitä, että usein juuri perunan/pastan/riisin kanssa on jotain pihapitoista ja siihen lisäksi vielä kasvislisuke. Esim. meillä syötiin tänään muusia, kalaa ja höyrytettyä parsakaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei nyt kysytty.
Tai sitten ihan vaan tavallisesti sitä, että usein juuri perunan/pastan/riisin kanssa on jotain pihapitoista ja siihen lisäksi vielä kasvislisuke. Esim. meillä syötiin tänään muusia, kalaa ja höyrytettyä parsakaalia.
Siis liha, ei piha.
Kauden kasviksia eri muodoissa. Tähän aikaan enimmäkseen juureksia, pakasteherneitä, papuja, linssejä jne. Tomaattia ja paprikaa en juuri talvella syö, joskus harvoin pienessä määrin. Kesällä en juuri muuta syökään kuin kasviksia sitä mukaan kun niitä tulee myyntiin tai oma satoa kypsyy.
Tänään aamiaisella oli omenaa jogurtin ja myslin kaverina, lounaalla lisukkeena oli herneitä, leikkopapuja ja porkkanaa. Iltapalaksi ajattelin jotain hedelmää mitä keittiöstä löytyy, omenaa tai mandariinia todennäköisesti.
Raasteita, salaatteja, pilkottuja kasviksia kuten paprikaa, tomaattia, kurkkua. Kattilassa tai uunissa kypsennettyjä vihanneksia, esim. uunijuureksia tai keitettyjä herneitä. Joskus juustokastikkeella kuorrutettuja, mm. kuorrutettua kukkakaalta. Voi olla myös etikkapunajuurta, suolakurkkuja, sieniä. Puolukka- tai herukkasurvosta. Joskus hedelmälohkoja.