Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???

Vierailija
10.04.2024 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (594)

Vierailija
501/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työssäkäyvienkin pitää saada yhteiskunnalta jotain takaisin. Siksi sen pitää osallistua myös minun lasten kuluihin.

Miksi et itse halua maksaa lapsesi kuluja?

Joo ne kaikki lapsen kulut kuittaantuukin sillä n. 100 euroa/lapsi mitä se lapsilisä on 🤣 Älä nyt naurata.

Tai no, jos mielestäsi kyllä, olen aika huolestunut ja toivon, ettei sinulla ole lapsia jonka kaikkiin kuluihin tuon satasen on riitettävä.

Sinäkään et osannut vastata miksi olet sossupummi etkä maksa itse lapsesi kuluja. 

Vierailija
502/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta syystä:

Ensinnäkin tulisi todella kalliiksi selvittää, kenen tulot ovat niin suuret, ettei hän saisi lapsilisää. Tuo järjestelmä maksaisi paljon enemmän kuin hyvätuloisten lapsilisät, joten Suomen valtio tekisi siinä paljon tappiota.

Toiseksi, sama lapsilisä jokaiselle lapselle osoittaa, että Suomi arvostaa jokaista lasta yhtä paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä on eräänlainen liima, joka sitoo hyväosaisetkin mukaan hyvinvointivaltioprojektiin. Koetaan saatavan sieltä itsekin jotain hyödyllistä ulos. Mikäli näitä lapsilisän tyyppisiä juttuja aletaan hyväosaisilta poistaa, se lyö takaisin siinä, että hyväosaiset eivät enää sitoudu hyvinvointivaltion ylläpitämiseen. Sitä aletaan purkaa sitten tosissaan. Kyllä hyväosaisilla on varaa hoidattaa lapsensa yksityisissä päiväkodeissa ja yksityislääkäreillä. Miksi he sitten viitsisivät maksella tällaisia palveluita köyhille?

Tosi outo perustelu. Eikö ne lapset pääse sinne kouluun ja kaikkiin muihin niille tehtyihin palveluihin joita on vaikka kuinka? Pitää sitten saada joku hikinen satanen tilille vaikka olisi varaa maksaa kaikki palvelut itse. En ymmärrä logiikkaa takana.

Vierailija
504/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdesta syystä:

Ensinnäkin tulisi todella kalliiksi selvittää, kenen tulot ovat niin suuret, ettei hän saisi lapsilisää. Tuo järjestelmä maksaisi paljon enemmän kuin hyvätuloisten lapsilisät, joten Suomen valtio tekisi siinä paljon tappiota.

Toiseksi, sama lapsilisä jokaiselle lapselle osoittaa, että Suomi arvostaa jokaista lasta yhtä paljon.

Ensinnäkin se tulorekisteri on reaaliaikainen. Koskee kaikkien suomalaisten tuloja ja sieltä kela saa tietonsa. Ei maksa mitään.

Toisekseen se satanen ei kuvaa mitään arvostusta vaan on turha jäänne menneisyydestä.

Nyt on aika poistaa tämä.

Vierailija
505/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisä on eräänlainen liima, joka sitoo hyväosaisetkin mukaan hyvinvointivaltioprojektiin. Koetaan saatavan sieltä itsekin jotain hyödyllistä ulos. Mikäli näitä lapsilisän tyyppisiä juttuja aletaan hyväosaisilta poistaa, se lyö takaisin siinä, että hyväosaiset eivät enää sitoudu hyvinvointivaltion ylläpitämiseen. Sitä aletaan purkaa sitten tosissaan. Kyllä hyväosaisilla on varaa hoidattaa lapsensa yksityisissä päiväkodeissa ja yksityislääkäreillä. Miksi he sitten viitsisivät maksella tällaisia palveluita köyhille?

Tosi outo perustelu. Eikö ne lapset pääse sinne kouluun ja kaikkiin muihin niille tehtyihin palveluihin joita on vaikka kuinka? Pitää sitten saada joku hikinen satanen tilille vaikka olisi varaa maksaa kaikki palvelut itse. En ymmärrä logiikkaa takana.

Et ymmärrä sitä, että ei mikään ihmisryhmä ole halukas olemaan toisten lypsylehmänä, jos itse ei hyödy systeemistä laisinkaan? Kyllä minulla on varaa lapseni hoitaa ja kouluttaa ilman veroilla maksettuja palveluitakin, mutta jos minä en koe, että minun lastani kohdellaan tasaveroisena eikä minua itseäni arvosteta muuta kuin lypsylehmänä, niin miksi minä maksaisin köyhille mitään palveluja, joita he itse eivät kykene itselleen maksamaan? Jos minut työnnetään hyvinvointivaltion ulkopuolelle, niin sitten minä työnnän sinne nyt maksamani verotkin pois hyvinvointivaltion kassasta. Kyllä me hyväosaiset osaamme äänestää, ihan kaikissa vaaleissa. Ja me äänestämme yhä oikeistolaisempaa ja oikeistolaisempaa politiikkaa, jos te alatte meitä sorsimaan hyvinvointivaltion etuuksista ja palveluista.

Vierailija
506/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmä

Ymmärrän oikein hyvin ettei halua olla lypylehmänä. Erityisen paljon ymmärrän sen siksi että nyt meistä lypsetään rahaa sinulle vaikka et sitä tarvitse. En ymmärrä miten päässäsi oikeutat sen lypsämisen jos se sinunkin harmittaa. Voisitko avata vielä lisää miskk sinulle sitä rahaa pitää lypsää?

Vierailija
507/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmä

Sinun kannattaisi hiukan miettiä miten valtio toimii ja miten hyvinvointivaltio toimii. Ei se sinun lapsilisäsit ole kuin pieni muru siitä mitä saat. Hyvin todennäköisesti olet saanut enemmän kuin maksanut.

Lapsilisä on hassu jäänne ja se pitää purkaa. Meillä.ollaan muutenkin purkamassa kaikki entiset hyvinvointivaltion rakenteet.

Vierailija
508/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhillä ole oikeutta rikkauden taskulla käymiseen. Kuka helvetti sellaisen oikeuden on antanut? Eivät ainakaan rikkaat itse. Kaikenlaisia joutilaita joita ei kiinnosta opiskella tai tehdä töitä ja sitten itketään ettei ole rahaa ja pitäisi saada naapurilta.

Siinä taas yhden rikkaan näkemys köyhistä. "Ei kiinnosta opiskella tai tehdä töitä", tiesitkö että töitä ei ole todellakaan kaikille? Ja moni köyhä joko tekee tai on joskus tehnyt töitä. Monella on monta tutkintoakin. 

Vierailija
509/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaisi hiukan miettiä miten valtio toimii ja miten hyvinvointivaltio toimii. Ei se sinun lapsilisäsit ole kuin pieni muru siitä mitä saat. Hyvin todennäköisesti olet saanut enemmän kuin maksanut.

Lapsilisä on hassu jäänne ja se pitää purkaa. Meillä.ollaan muutenkin purkamassa kaikki entiset hyvinvointivaltion rakenteet.

Teillä komukoilla on hassu tapa kuvitella, että on olemassa yhteiskunta, joka tuottaa veromäärän x ja sitten se yhdessä jaetaan jotenkin sovitusti kaikille. Miksi se niin menisi? Se on nyt mennyt, koska hyväosaiset liittyivät mukaan hyvinvointivaltioprojektiin ja suostuivat siihen, että maksavat enemmän veroja kuin itse tarvitsisivat palveluja, koska hyvinvointivaltio itsessään tuottaa hyvää kaikille. Mm. ne lapsilisät ihan jokaiselle lapselle perhetaustasta riippumatta. Nyt te komukat haluatte muuttaa tilannetta niin, että hyväosaiset edelleen maksavat veroja yli omien tarvitsemiensa tarpeiden verran, mutta eivät itse hyötyisi hyvinvointivaltiosta laisinkaan. Sen hyötyjät olisivat vain ne henkilöt, jotka eivät maksa nytkään sen kuluja. Looginen seuraus tällaisesta hybriksestä on, että hyväosaiset alkavat äänestää oikeistoa ja purkaa hyvinvointivaltiota, kuten nyt onkin juurikin tapahtumassa. Lapsilisä varmaan poistuu kanssa, mutta se poistuu kaikilta.

Vierailija
510/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikkaita pidetään nykyään kait tärkeämpinä kuin vanhoja ja raha ratkaisee kaikessa. Entäs jos vanhat eivät aikanaan olisikaan puolustaneet isänmaata ja raataneet töissä itsensä kipeiksi. Vai oliko kaikki turhaa, kun nyt ollaan niin vihamielisiä eläkeläisiä ja vanhoja kohtaan. Hyökätään heikompien kimppuun kuin petoeläimet. 

Vierailija
511/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä hyvin lapsilisäkeskustelusta, että rikkaat ja hyvätuloiset on niitä ahneimpia yhteiskunnan siipeilijöitä jos siihen on vähänkään mahdollisuus.Kaikki irti mitä saadaan, vaikka palkallakin pärjäisi. Eivät tajua, että kasvattavat niilläkin itkemäänsä verotaakkaansa entisestään. Mutta köyhiltä ollaan valmiit viemään tuhkatkin pesästä.

Toisin päin. Jotkut katkerat eivät mitään etua halua antaa ihmisille jotka maksavat kymmeniä tuhansia euroja veroja vuodessa. Lisää vain ovat vailla vaikka toisilta viedään jo aivan hurjia summia. Ja hyvätuloisten lapsiltakin ovat nyt lisiä kateuksissaan viemässä. 

Vierailija
512/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin päin. Jotkut katkerat eivät mitään etua halua antaa ihmisille jotka maksavat kymmeniä tuhansia euroja veroja vuodessa. Lisää vain ovat vailla vaikka toisilta viedään jo aivan hurjia summia. Ja hyvätuloisten lapsiltakin ovat nyt lisiä kateuksissaan viemässä. 

Sitähän jotkut väläyttelevät, että hyväosaisilla ei olisi asiaa esim. julkiseen terveydenhuoltoonkaan. Raha meiltä kelpaa, mutta muuten voimme pysyä pois yhteiskunnasta, jonka ajattelevat kuuluvan vain köyhille eläteille. Itsekästä, ahnetta ja väärin. Miksi me haluaisimme olla tuollaisen porukan kanssa samassa yhteiskunnassa?

Vierailija
513/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän sitten niin moni rikas ei kuluta sitä rahaa lapsen menoihin vaan laittaa sijoituksiin. Kuluja joita lapsilisällä tarkoitetaan katettavan eivät ole sijoitukset tai säästetyillä lapsilisillä maksettu oma asunto 18-vuotiaana.

Jotkut ihan ylpeilevät etteivät edes tiedä milloin lapsilisä maksetaan ja mikä summa tulee tilille. Eikö se silloin ole tarpeeton kulu yhteiskunnalle.

Eikö ole hyvä, että työttömät saavat työpaikkoja Kelassa? Jos ne säästetyt turhat lapsilisät menevätkin ihmisten palkkoihin niin parempihan se on. Ne menevät sitten taas kiertoon, kun niillä rahoilla ostetaan ruokaa, maksetaan muita kuluja jne. Eivätkä makaa pankkitileillä. 

Mistä sinä tiedät mitä rahoja käyttävät mihinkin? Ehkä käyttävät lapsilisärahat ensin ja sitten laittavat lapsilisän verran muita rahoja lapselle.

Jokaisesta lapsesta aiheutuu kuluja, siksi siis jokaisesta lapsesta lapsilisää maksetaan. 

Vierailija
514/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa jokaisesta Suomessa vakituisesti asuvasta lapsesta lapsilisää sen kuukauden loppuun, jolloin lapsi täyttää 17 vuotta. Oikeus lapsilisään perustuu maassa asumiseen. Maksaminen loppuu, jos lapsi ja hänen huoltajansa muuttavat ulkomaille pysyvästi. Lapsilisä on verotonta tuloa.

Miksi perustetta pitäisi muuttaa? Nyt perusteena on, että lapsi asuu Suomessa.

Vierailija
515/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapsilisien poisto rikkailta on vain pummien haavekuva. Kyllä kokoomus pitää huolen siitä, ettei yhteiskunnan tuilla enää loikoilla ja että yhteiskuntaa kannattelevatkin saavat etuja.

Mihin se sitä etua tarvitsee? Ei halua maksaa lapsensa kuluja itse. Mistähän tuntuu olla tuollaisen lapsi.

Hyvältä tuntuu, koska lapsella on rahaa sitten kun lähtee kotoa. Ei tarvitse miettiä talousasioita niinkuin pummien lasten.

Se sinun lapsesi on pummin lapsi. Olet itse hakenut sossurahaa eli olet pummi. Tietäähän lapsesi mistä ne rahat on tullut?

Onko tämä jankkaaja se hullu Oululainen? 

Vierailija
516/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei köyhillä ole oikeutta rikkauden taskulla käymiseen. Kuka helvetti sellaisen oikeuden on antanut? Eivät ainakaan rikkaat itse. Kaikenlaisia joutilaita joita ei kiinnosta opiskella tai tehdä töitä ja sitten itketään ettei ole rahaa ja pitäisi saada naapurilta.

Siinä taas yhden rikkaan näkemys köyhistä. "Ei kiinnosta opiskella tai tehdä töitä", tiesitkö että töitä ei ole todellakaan kaikille? Ja moni köyhä joko tekee tai on joskus tehnyt töitä. Monella on monta tutkintoakin. 

Sitten pitää opiskella lisää. Niin kauan, niin hyvin ja sellaista alaa että joku sinut töihin haluaa.

Vierailija
517/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Itse hyvävaraisena en ole koskaan kiinnittänyt huiomiota mihinkään lapsilisään. En tiedä määrää enkä maksupäivää. 

Miksi ihmeessä hait lapsilisän?

Vierailija
518/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä hyvin lapsilisäkeskustelusta, että rikkaat ja hyvätuloiset on niitä ahneimpia yhteiskunnan siipeilijöitä jos siihen on vähänkään mahdollisuus.Kaikki irti mitä saadaan, vaikka palkallakin pärjäisi. Eivät tajua, että kasvattavat niilläkin itkemäänsä verotaakkaansa entisestään. Mutta köyhiltä ollaan valmiit viemään tuhkatkin pesästä.

Miksi teille pitäisi maksaa tukia, kun ette sellasia tarvitse? Eihän teidän mukaan köyhätkään saisi saada edes tarvitsemiaan tukia? Todella tekopyhää.

Vierailija
519/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän jotkut väläyttelevät, että hyväosaisilla ei olisi asiaa esim. julkiseen terveydenhuoltoonkaan. Raha meiltä kelpaa, mutta muuten voimme pysyä pois yhteiskunnasta, jonka ajattelevat kuuluvan vain köyhille eläteille. Itsekästä, ahnetta ja väärin. Miksi me haluaisimme olla tuollaisen porukan kanssa samassa yhteiskunnassa?

Ei ole mukavaa olla sekä lypsylehmän että sylkykupin roolissa yhtä aikaa. Palkasta viedään melkein puolet ja sitten jos jotain myös toivoisi vastineeksi haukutaan itsekkääksi ja pahemmaksikin. 

Sitä kuvittelisi että maksajat haluttaisiin pitää tyytyväisinä. 

Vierailija
520/594 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Itse hyvävaraisena en ole koskaan kiinnittänyt huiomiota mihinkään lapsilisään. En tiedä määrää enkä maksupäivää. 

Miksi ihmeessä hait lapsilisän?

Koska siihen on kaikilla oikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän