Miksei rikkailta poisteta lapsilisää jos jotain pakko leikata?!? Mielummin köyhiltä vanhuksilta???
Kommentit (594)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpotetaan järjestelmää sen verran että tehdään valtion kassaan kaksi tiliä. Toiseen menee rikkailta saadut verot ja toiseen köyhiltä kerätyt verot.
köyhien tililtä voidaan jakaa heille etuuksia ja rikkaiden tililtä taas heille. Näin köyhät eivät voi valittaa että heidän veroeurot menee rikkaille ja rikkaat on tyytyväisiä kun ei tarvi elättää köyhiä.
ongelma ratkaistu, olkaa hyvät!
Entä mihin kassaan veroja maksetaan me jotka ei halua jaella turhia tukia niille jotka ei niitä tarvitse?
No tietysti maksat tuohon köyhien kassaan, sieltä se raha menee vain sellaisille jotka sitä tarvitsee.
ole hyvä!
Varakkaat saavat mm. sairaspäivärahaa, työttömyyspäivärahaa ja äitiyspäivärahaa, ja nämähän on heillä suuria. Lapsilisät mainittu siis myös. Lisäksi eläkkeitä maksetaan paljon valtion budjetista. Varakkaat saavat kaikki samat sosiaalituet kuin köyhät, paitsi toimeentulotuen.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat saavat mm. sairaspäivärahaa, työttömyyspäivärahaa ja äitiyspäivärahaa, ja nämähän on heillä suuria. Lapsilisät mainittu siis myös. Lisäksi eläkkeitä maksetaan paljon valtion budjetista. Varakkaat saavat kaikki samat sosiaalituet kuin köyhät, paitsi toimeentulotuen.
kyllä, saavat ihan samat tuet mutta joutuvat maksamaan veroina näistä veroina paljon enemmän.
Joku motivaatio verojen maksamiseen pitäisi rikkaillakin olla,tuo ei auttaisi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpotetaan järjestelmää sen verran että tehdään valtion kassaan kaksi tiliä. Toiseen menee rikkailta saadut verot ja toiseen köyhiltä kerätyt verot.
köyhien tililtä voidaan jakaa heille etuuksia ja rikkaiden tililtä taas heille. Näin köyhät eivät voi valittaa että heidän veroeurot menee rikkaille ja rikkaat on tyytyväisiä kun ei tarvi elättää köyhiä.
Entä mihin kassaan veroja maksetaan me jotka ei halua jaella turhia tukia niille jotka ei niitä tarvitse?
No tietysti maksat tuohon köyhien kassaan, sieltä se raha menee vain sellaisille jotka sitä tarvitsee.
ole hyvä!
Tämähän olisi hyvä järjestelmä. Lakkaisi se pienituloisten poru siitä kuinka rikkaat saavat etuuksia.
Eikös ne rikkaat jo kustanna itse lapsilisänsä maksamalla moninkertaisesti enemmän veroja köyhiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhillä ole oikeutta rikkauden taskulla käymiseen. Kuka helvetti sellaisen oikeuden on antanut? Eivät ainakaan rikkaat itse. Kaikenlaisia joutilaita joita ei kiinnosta opiskella tai tehdä töitä ja sitten itketään ettei ole rahaa ja pitäisi saada naapurilta.
Ilmeisesti termi "yhteiskunta" ei ole tuttu?
Miten on päädytty tähän, että suomalaiset eivät enää puhalla yhteen hiileen? Kansakunnan idea on se, että pidetään huolta omista, paremmin toimeentulevat auttavat heikompia.
Rikkaalle veroprosentin nosto ei tunnu missään mutta aiheuttaa heiltä suurta ulinaa.
Köyhältä 50e tuesta pois saattaa vaikuttaa siihen, että on muutettava.
Itsekkyydestähän tässä on kyse, varakkaalle ei mikään riitä, ja minun minun rahat, verotkin liian korkeita. Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
...
Lapsilisien kokonaismaksu vuositasolla on ollut n. 1,4 miljardia euroa.
Kuinka iso hallinnollinen himmeli on järkevää lähteä rakentamaan tuon 25 miljoonan takia?
Vastaus on helppo. Kuvatussa esimerkissä rahaa voidaan käyttää hallintohimmelin rakentamiseen 24,999999 miljoonaa euroa. Säästyneellä yhdellä eurolla voidaan ostaa vaikka bensaa. TÄRKEINTÄ ON SE, ETTÄ RIKKAIDEN LAPSILISÄT SAADAAN LOPPUMAAN! SIIS LOPPUMAAN!
Hei oletko kuullut Kelasta? Sieltä sitä lapsilisää haetaan ja siellä on ihmisiä niitä hakemuksia käsittelemässä. Ei tarvitse siirtää sitä mihinkään uuteen himmeliin.
Vierailija kirjoitti:
Joku motivaatio verojen maksamiseen pitäisi rikkaillakin olla,tuo ei auttaisi asiaa.
Totta kai kaikki maksaa paljon veroja kun me syötetään sitä rahaa ihan turhaan niille jotka ei sitä tarvitse.
Suomessa rikkaita on vähän. Ei niistä kerry paljoa säästöä. Sen sijaan köyhiä on paljon, sieltä voidaan kaapia paljon säästöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhillä ole oikeutta rikkauden taskulla käymiseen. Kuka helvetti sellaisen oikeuden on antanut? Eivät ainakaan rikkaat itse. Kaikenlaisia joutilaita joita ei kiinnosta opiskella tai tehdä töitä ja sitten itketään ettei ole rahaa ja pitäisi saada naapurilta.
Miten on päädytty tähän, että suomalaiset eivät enää puhalla yhteen hiileen? Kansakunnan idea on se, että pidetään huolta omista, paremmin toimeentulevat auttavat heikompia.
Rikkaalle veroprosentin nosto ei tunnu missään mutta aiheuttaa heiltä suurta ulinaa.
Itsekkyydestähän tässä on kyse, varakkaalle ei mikään riitä, ja minun minun rahat, verotkin liian korkeita. Hävetkää.
Palkka kuuluu sille, joka sen on tienannutkin. Mikä subjektiivinen oikeus kenelläkään on toisten lompsalle mennä. Jokaisella on velvollisuus ensisijassa elättää itsensä ja perheensä. Jos se ei yrityksistä huolimatta onnistu, voi yhteiskunta harkita auttamista. Nykyisin meillä on vähemmistö kansasta tienaamassa ja enemmistö tunkee väkisin käsiään toisten lompsille ja kehtaa vielä käskeä työtätekeviä häpeämään. Kyllä se pummi on se, jonka olisi hävettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät tunnu häpeävän vaikka eivät osaa syytäkään sanoa miksi niille pitää joka kuukausi antaa veroista vaikka eivät tarvitsisi. Ihan hullua touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ole hyvä!
Tässä ketjussa on pidetty suurena ongelmana sitä että miten sitten se hyvätuloinen oikein määriteltäisiin. Siksi kuulemma ei onnistu se ettei heille kelasta rahaa annettaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te lapsilisän poistamista ajavat, olette itse saaneet lapsilisän, kun olitte lapsia. Joko se käytettiin teidän elättämiseenne, mikä on omasta mielestänne ainoa oikea tapa, tai saitte sen vanhemmiltanne, koska he säästivät lapsilisät.
Tuliko mieleen palauttaa rahat, jos saitte ne itsellenne?
Entä onko reilua vaatia, että nykylapset eivät saisi samaa, mistä itse kyllä nautitte? Haluatte aina olla saamassa, ette ikinä maksamassa?
Miksi on liikaa vaadittu että ne joilla on maksukykyä elättäisi itse lapsensa?
Koska se lapsi maksaa muidenkin eläkkeet. Lapsia kasvattavat tekevät nyt jo pyyteetontä työtä koko yhteiskunnan eteen kasvattaessaan uudet veronmaksajat. On liikaa vaadittu, että lapseton ensi saisi itse lapsilisät, sitten ei osallistuisi seuraavan sukupolven
Eikä pelkästään eläkkeet. Valtiovalta pystyy kuluttamaan tulojaan enemmän, koska se onnistuu saamaan lainaa. Sijoittajat luottavat siihen, että tulevat veronmaksajat, siis nykyiset lapset, sitten joskus pitävät valtion pystyssä. Ilman lapsia valtio ei saisi jatkuvasti enemmän lainaa, vaan nykyinenkin valtionvelka pitäisi maksaa pois sitä mukaa kun obligaatiot erääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ole hy
No on sitä määritelmää vähän vaikeaa tehdä kun toisessa hyvätuloisessa perheessä on esim. kolme henkilöä ja toisessa 6 henkilöä.
Täällä joku ehdotti 5000€ rajaa, siitä jää käteen 3400€
Se on aika vähän kuudelle ihmiselle vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vaan onko järkevää yhteiskunnan maksaa rikkaille lapsilisää, mikä sitten laitetaan sijoituksiin? Kun nyt kaikilta leikataan. Mitä leikataan rikkailta, sasvat veronalennuksia. Kotitaloyusvähennys hyödyntää vain parempituloisia. Köyhät eivät pysty ensin maksamaan itse mitään palveluja eikä verotuksessa voi vähentää.
Juu juu, rikkaat maksavat veroja. Mutta kun rikkaat saavat näille lapsilleen ihan samat ilmaiset yhteiskunnan palvelut.
Äitiysneuvola, lastenneuvola, rokotukset, hammashoito, terveydenhoitaja, peruskoulu, kouluruokailu jne. Myös aikuisena saavat ne samat yhteiskunnan tuet jotka kuuluvat kaikille. Eivät rikkaat jää niistä paitsi.
Palvelut ovat maksuttomia, eivät ilmaisia. Ja nuo ovat lasten saamia palveluita, ei vanhempien. Meistä jokainen on saanut lapsena nämä palvelut, ja jokaisen, joka vaan kynnelle kykenee, tulee vastavuoroisesti osallistua niiden tarjoamiseen uusille lapsille.
Kyllä te vasemmistolaiset olette oikeasti umpityhmiä
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi se raja, jonka jälkeen ei enää saisi lapsilisiä?
Kyseisen järjestelmän ylläpito olisi kallista ja työllistäisi ihmisiä, todennäköisesti tulisi kalliimmaksi kuin mitä tulisi säästöä.
-opiskeleva yh
Näin juuri, jonkun ansiorajan kyttääminen vaatii rahaa ja järjestelmiä. Ehkä helpompaa olisi esim. verotuksessa huomioida lasten määrä versus tulot. Eli vähän pienempi veroprossa silloin kun on alaikäisiä lapsia ja tienaa alle x euroa.
Saako köyhät vanhukset lapsilisää?
En tiennykkää....
Vastaus on helppo. Kuvatussa esimerkissä rahaa voidaan käyttää hallintohimmelin rakentamiseen 24,999999 miljoonaa euroa. Säästyneellä yhdellä eurolla voidaan ostaa vaikka bensaa. TÄRKEINTÄ ON SE, ETTÄ RIKKAIDEN LAPSILISÄT SAADAAN LOPPUMAAN! SIIS LOPPUMAAN!