Jalkapohjat aina vaan kuivat ja kovat?
Rasvaan, raspaan, kengät ok. Tuntuu että jalka vaan imee voiteen minuutissa ja taas korppukuivat ja parkkiintuneet. Olen kolmekymppinen nainen miksi jalkani kuin hobitilla? Vastauksia tai vinkkejä?
Kommentit (72)
Minä olen jo luovuttanut. Se on tämä suomalainen vesijohtovesi. Viikko mökillä järviveden äärellä tai reissu ulkomailla, niin kantapäät on kuin vauvan peppu, ilman mitään rasvailuja. Kesällä voisi toki hyödyntää sadevettä, mutta ei vaan jaksa säätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kantapäät on kuin sementtiä ja pahimmillaan halkeilevat ikävästi. En raspaa mutta rasvaan. Olen kokeillut apteekin mukamas toimivia rasvoja sekä kuorintasukkia, mutta kantapäät pysyy ennallaan. Ei tarvitse kesällä sandaaleja jalkaan laittaa 😱
Kokeile halpakauppojen Herbamedicus -voiteita, niitä vihreäkorkkisia. Nyt mulla on käytössä Melkfett eli lypsäjän voide. On parempaa kuin Tummeli, koska se on reilusti paksumpaa ja tönkömpää.
Kiitos vinkistä. Tuli tarpeeseen!
Ostettu on. Ostin myös saman sarjan tyrnivoiteen kun käy mm. auringonpolttamalle iholle. Olipa hyvä valikoima eilaisia edullisia voiteita. Vielä kerran kiitos, näitä kokeilen, ja varmaan muitakin jos nämä toimii 😀
Herbamedicus -voiteiteet joita saa mm. Puuilosta ovat tosiaankin halpoja ja todella hyviä. Hullu laittaa voiteeseen kymppejä kun muutamalla eurolla saa yhtä hyvän tai jopa paremman. Olen näitä käyttänyt kasvosta varpaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo luovuttanut. Se on tämä suomalainen vesijohtovesi. Viikko mökillä järviveden äärellä tai reissu ulkomailla, niin kantapäät on kuin vauvan peppu, ilman mitään rasvailuja. Kesällä voisi toki hyödyntää sadevettä, mutta ei vaan jaksa säätää.
Voit myös hankkia suihkusuodattimen.
Olen melko varma, että jalkapohjassasi on sieni. Minulla oli myös. Ei kutissut yhtään ja näytti vain äärikovalta ja kuivuneelta, josta sai ihan nyppiä kuollutta ihoa irti. Käytä tehokasta jalkasilsavoidetta 2 viikkoa vähintään ja desinfioi joka päivä kenkiä (!) siihen tarkoitetulla suihkeella. Saa apteekista.
Minun koppurajalat parani tällä.
Sitten otin vahingossa kesäkorkkarit jalkaan joita en ollut desinfioinut. Palasi toiseen kantapäähän. Uusi hoitojakso auttoi taas.
Urea 20% saa suomalaisesta verkkokaupasta. Taitaa olla tehokkain prosentti tällä hetkellä.
https://www.sunrisecosmetics.fi/Instituto-Espanol-Ure-hoitovoide-150-ml
Vierailija kirjoitti:
Tummeli on hyvä rasva jaloille. Toimii oikeasti. Toinen on Helosan-niminen jalkavoide.
Tummelin koostumusta on muutettu. Nykyinen on laimennettua lirua aiempaan verrattuna.
Mää laitan jalkani välillä vesi ämpäriin rauhottumaan.
Itse olen kärsinyt vuosikymmenet kuivista kantapäistä. Nyt kuivuus on levinnyt kämmeniin, sormenpäihin ja koko jalkapohjiin. Kesä parempana, luulin että johtuu pelkästään kesästä.
Nyt huomasin, syön kesäisin now Niacin 500mg 1 kaps/vrk. Kuumottaa aina paljon ihoa. Syy tälle on että hikoilen paljon ja saan tosi pahoja kramppeja, lihakset tuntuu että katkee. Hikoilu aiheuttaa suolavajausta.
Nyt aloin avaa yhden kapselin, sekoitan hyvin imeytyvään body-voiteeseen. Tällä seoksella "rasvaan" joka ilta jalan pohjat, kantapäät ja kädet ja odotan että imeytyy. Yritän nyt että otan päivittäin 1 kaps tuota joka ei aiheuta kuumotusta suun kautta. Pakko palata tähän kuumottavaan jos kesällä alkaa taas krampata (on tuskallisen kivuliasta ja kaikkialta kramppaa, kädet jalat)
Edel.parissa päivässä "parani" jalkojen iho. Olen joutunut teeppaamaan koko talven jalkapohjat kirurginteipillä kun on avohaavoilla ja kovia "lempareita" johon ei imeydy mikään rasva tai voide. Nyt tällaisen 4 päivän teeppauksen jälkeen aloin niasiini/voide hoitaa ja enää ei tarvitse teepata ja kärsii kävellä. (Tuo teippaus pehmittää ja suojaa ihoa mutta heti kun poistaa, kuivaa iho)
Käy ainakin kerran jalkahoidossa ja jatka ylläpidolla itse. Jalkahoitaja saa ne kovettumat pois, itse niiden repiminen aiheuttaa vaan huonomman tuloksen.
Oma jatkohoito: mielellään joka yö jalkavoidetta ainakin ongelmapaikkoihin (huom ei mitään normaalia yleisvoidetta, vaan jalkavoidetta, on paksumpaa). Vältä raspaamista, se kiihdyttää nahan kasvua. Tarkasta, että kengät ovat oikeankokoisia, käytä pehmopohjallisia.
Jalkoihin voi käyttää kaikkien käsi- kasvovoiteidenkin jämät, jos niiden säilyvyysaika alkaa olla lopussa. Ehkä ihan pelkkä öljy ei imeydy hyvin kovettumiin, vaan jää siihen pintaan kellumaan.
LV- ja muissa markettien halvoissa jalkavoiteissa on myös ihan hyviä tuotteita.