Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapohjat aina vaan kuivat ja kovat?

Vierailija
09.04.2024 |

Rasvaan, raspaan, kengät ok. Tuntuu että jalka vaan imee voiteen minuutissa ja taas korppukuivat ja parkkiintuneet. Olen kolmekymppinen nainen miksi jalkani kuin hobitilla? Vastauksia tai vinkkejä?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iholle raspaus on hankaamista ja saa aikaan kovettumia puolustusreaktiona hankausta vastaan.

Jos sitkeät kovettumat eivät helpota säännöllisellä ja runsaalla ureapitoisella rasvauksella, kokeile kuuriluontoisesti salisyylivaseliinivoidetta (saa ainakin yliopiston apteekista). Salisyylihappo kuorii kovettunutta ihoa.

Vierailija
22/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi todella hyvin vaseliini. Ihan siinä keltaisessa purkissa. Mistään muusta ei ole ollut ikinä hyötyä. Halpaa ja hyvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilevät syylät. Raspaa kunnolla jalat, niin sieltä alta alkaa puskemaan syylää. Hoidat sitten ne syylät pois ja ongelma on hoidettu.

Vierailija
24/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä paksuja ja hyvin istuvia sukkia. Ne suojaavat ihoa hankaukselta.

Vierailija
25/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorintasukat on ratkaisu! Kokeile, voin taata, että auttaa.

En ollut uskoa kun kokeilin. Niin sileät ja pehmoiset tuli kantapäitä myöten.

Vierailija
26/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat jalkavoiteet sisältävät ureaa. Kokeile esim. Louis Widmer Carbamid Forte 18 % Urea apteekista. Urea kosteuttaa,  pehmentää ja ehkäiseen kovettumia.  

Urea parantaa. Mutta kannattaa myös raspata se on kuin polanneterä joka poistaa kovan pinnan jonka jälkeen jalkavoide imeytyykin paremmin.

Vierailija
27/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatiin loraus etikkaa ja lämmintä vettä. Liotat siinä jalkoja jonkin aikaa.

Vierailija
28/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Scholl eller någon dylik med 30 % urea sköter saken rätt fort.

Evelin cosmetics står det på tuben som innehåller 75 ml och kostar under 5 € i affären. Kan denna typ av produkt vara den enda som fungerar väl utan recept?

Vierailija
29/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jos kantapään nahka paksuuntuu - ja senhän se tekee helposti, koska kävelen yli 100km viikossa - niin pian halkeaa. Ainoa toimiva ratkaisu on rasvaamisen lisäksi säännöllisesti ohentaa hiomalla. Muuten on ihan mahdoton. Pelkkä rasva ei riitä.

Vierailija
30/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä.

Ystäväni ei tee kuulemma mitään jaloilleen. Ne ovat aina kuin olisi suoraan jalkahoidosta tullut. Pehmeät, ei mitään kovettumaa, ei valkoisia kantapäitä.

Itse jos raspaan ja laitan jalkavoidetta, viimeistään kahden päivän päästä kantapäät ovat ihan valkoiset, jos en jatka hoitamista heti seuraavana iltana. Ärsyttävää, en jaksaisi joka ilta rasvailla.

Tosin minulla jalat menevät myös virheasentoon (lättäjalka), en tiedä johtuuko siitä.

Vierailija
31/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina talvella korppukantapäät. Hohkakivellä hieron saippuavedellä kostutetulla ei kuivalla. Sitten manteliöljyä aina yöksi. Öljy imeytyy hyvin ei tahmaa. Jo ensimmäinen kerta pehmitti. Ihmeöljy muutenki huulille hiuksille ennen pesua.

Nimim. Entinen korppu

Vierailija
32/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedibaehr-voide auttaa parilla käyttökerralla.

Vierailija
33/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Menee kokeiluun monet ja koitan muista raportoida, mikä tepsi. Kiitollinen ap

Vierailija
34/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liottaminen kuivaa entisestään jalkoja. Viileähköllä vedellä tehty nopea pesu on hyvä. Eikä niitä varsinkaan pidä raspailla, koska se kiihdyttää kuivumista ja voi tehdä sellaisia kipeitä tikkuja nahkaan.

Apteekista saa muistaakseni Calmurin-nimistä rasvaa, joka on tehokasta.

Rasvaa voi laittaa vaikka aamulla ja illalla, kyllä ne jalkapohjat sitten  sitten silenee. Myös kuiva ilma huoneitsossa voi kuivattaa ihoa. Kesäisin yleensä vaiva helpottaa.

Toiset vain ovat kuivia ja toiset ei.

Vierailija
35/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raspaus kuuluu 80-luvulle, jätä se ap.

Vierailija
36/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä paksuja ja hyvin istuvia sukkia. Ne suojaavat ihoa hankaukselta.

Tämä on nähtävästi auttanut minullakin.En tiennyt mikä, mutta kovat ja karheat kantapäät eivät vaivanneet minua tänä talvena, kuten ennen aina ja juuri tänä talvena olen käyttänyt paksuja sukkia koko talven kylmän lattiammme vuoksi.

Vierailija
37/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maljaan vettä ja pari teelusikallista suolaa. Kylpy parin päivän välein. Ei rasvaa eikä etenkään raspia. Elimistö luulee että tuo hullu kävelee jalkansa puhki kun niitä raspataan ja kasvattaa entistä enemmän paksua nahkaa.

Vierailija
38/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paras on ollut tervavoide (saa apteekista) seuraavaksi kookosöljy ja kolmanneksi oliiviöljy. 

Kookosöljyä käytän muutenkin ihon hoitoon, kun harrastan uintia aktiivisesti. 

Vierailija
39/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maljaan vettä ja pari teelusikallista suolaa. Kylpy parin päivän välein. Ei rasvaa eikä etenkään raspia. Elimistö luulee että tuo hullu kävelee jalkansa puhki kun niitä raspataan ja kasvattaa entistä enemmän paksua nahkaa.

Paro ruokalusikallista siis :)

Vierailija
40/72 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkoja ei saa missään tapauksessa raspata. Suosittelen myös käyntiä jalkaterapeutilla, ja sen jälkeen rasvaat jalkoja säännöllisesti.

Mulla on diabetes ja virheasentoja jaloissa, joten muu ei auta kuin jatkuva rasvaus riittävän tahdilla voiteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän