Jalkapohjat aina vaan kuivat ja kovat?
Rasvaan, raspaan, kengät ok. Tuntuu että jalka vaan imee voiteen minuutissa ja taas korppukuivat ja parkkiintuneet. Olen kolmekymppinen nainen miksi jalkani kuin hobitilla? Vastauksia tai vinkkejä?
Kommentit (72)
Joo mulla kanssa, enkä oo löytänyt tehokasta rasvaa. Sattuu kun kantapää jää eteisen käytävä mattoon kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta niin ei kohdistu jalkoihin niin kovaa painetta.
Heh, huumorirokkia, oon normaalipainon alalaidalla. Silti jalkapohjat kuin tehty taatelien tallomiseen.
tp ap
Voipi olla heikko ääreisverenkierto. Siihen voipi syitä olla vaikkapa mikä. Esim. kilipparin vajjaatoiminta, valtimot täynnä rasvoo, fysiologinen poikeama, tiapeettes, Raynaud.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduta niin ei kohdistu jalkoihin niin kovaa painetta.
Heh, huumorirokkia, oon normaalipainon alalaidalla. Silti jalkapohjat kuin tehty taatelien tallomiseen.
tp ap
Huumoriveikkoja meinasin mutta sana se tuokin! Ap
jos jollakin konstit niin ilolla kuulen
Lopeta raspaamunen. Se pahentaa tilannetta.
Mulla lähti kovettumat ihan kävelemällä ja juoksemalla. Oon tullut siihen tulokseen kun mitään muuta muutosta en oo tehnyt, nyt 5v juoksua takana ja jalat on pehmeät vaikken rasvaa niitä ikinä. Ennen oli kovettumia ja saattoivat halkeilla.
Hoidat vaan minkä ehdit ja jaksat. Toisilla jalat vain kuivuu pysyvästi, jalkojen asentovirheetkin voivat saada aikaan kuivia kohtia jalkoihin. Ei välttämättä kuitenkaan aina ole näistä kyse.
Tummeli on hyvä rasva jaloille. Toimii oikeasti. Toinen on Helosan-niminen jalkavoide.
Parhaat jalkavoiteet sisältävät ureaa. Kokeile esim. Louis Widmer Carbamid Forte 18 % Urea apteekista. Urea kosteuttaa, pehmentää ja ehkäiseen kovettumia.
Vierailija kirjoitti:
Tätä tulin kanssa!
Ihan pesu ja rasvaus!
Ostin ite Tummelia, se purkki, ei sitä tuubia.
Scholl eller någon dylik med 30 % urea sköter saken rätt fort.
Varaa aika oikealle jalkahoitajalle. Oikea ammatti, jolla kytkyt tarvittaessa ihotautilääkäriin.
Vaikeaa?
Miksi olet antanut tilanteen mennä noin pahaksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuo Ap onkin hyvä esimerkki raspaamisesta. Pitää käyttää vain ja ainoastaan paksua rasvaa. Voi olla, että Ap:lla menee aikaa tilanteen korjaamiseen eli sitä niittää, mitä kylvää,
Mua auttoi kun ei raspaa ja suihkun jälkeen laitan Ceraven jalkavoidetta hieromalla jalkoja. Rasvaa kannattaa laittaa reilusti ja sitten puuvillasukat päälle. Meni pari viikkoa ennen kuin alkoi näkymään tuloksia
Vierailija kirjoitti:
Hoidat vaan minkä ehdit ja jaksat. Toisilla jalat vain kuivuu pysyvästi, jalkojen asentovirheetkin voivat saada aikaan kuivia kohtia jalkoihin. Ei välttämättä kuitenkaan aina ole näistä kyse.
Asentovirheisiinkin voi vaikuttaa esim pohjallisten ja ortoosejen avulla. Mene tarvittaessa AMK jalkaterapeutin vastaanotolle.
Älä raspaa. Ensin voit käydä jalkahoitolassa jos tarpeen, mutta voit liotella jalkoja vadissa kylpysuolavedessä. Sitten rasvaat paksusti Boreas-voiteella, jota esim. laivalla myydään ja Emotionissa. Rasvaat joka ilta ja sitten puuvillasukat jalkaan. Tätä kun toteuttaa ahkerasti niin kovettumat vähenee.
Mulla on tuo sama ollut aina talvisin jo parikymppisestä lähtien. Keväällä ja kesällä vaiva menee ohi itsekseen ja palaa taas ilmojen kylmettyä.
Revi nahkaa ja syö ne. Verivuotohaavaumat kovettuu ja uusi entistä kovempi kauhea paskanahka kasvaa. Ja taas sama. Revi ja syö.
Toimii myös sormenpäihin.
Työkaveri myy Oriflamen tuotteita ja tilasin kokeeksi sieltä jalkarasvan joka sisälsi hunajaa. Se oli oikeasti hyvä. Nyt mulla on toista Oriflamen paksua rasvaa ja hyvältä vaikuttaa sekin. Kun sitten vain aina muistaisi laittaa sitä rasvaa.
Jatkan että apteekin paksulla voiteellakin rasvaan, en millään normalin ruusuöljyllä
t haluan pehmeät kauniit jalat :( ap