Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapohjat aina vaan kuivat ja kovat?

Vierailija
09.04.2024 |

Rasvaan, raspaan, kengät ok. Tuntuu että jalka vaan imee voiteen minuutissa ja taas korppukuivat ja parkkiintuneet. Olen kolmekymppinen nainen miksi jalkani kuin hobitilla? Vastauksia tai vinkkejä?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liottaminen kuivaa entisestään jalkoja. Viileähköllä vedellä tehty nopea pesu on hyvä. Eikä niitä varsinkaan pidä raspailla, koska se kiihdyttää kuivumista ja voi tehdä sellaisia kipeitä tikkuja nahkaan.

Apteekista saa muistaakseni Calmurin-nimistä rasvaa, joka on tehokasta.

Rasvaa voi laittaa vaikka aamulla ja illalla, kyllä ne jalkapohjat sitten  sitten silenee. Myös kuiva ilma huoneitsossa voi kuivattaa ihoa. Kesäisin yleensä vaiva helpottaa.

Toiset vain ovat kuivia ja toiset ei.

Liottaminen kuivaa, mutta tarkoitus onkin rasvata ne jälkeenpäin.

Tuon etikkaliotuksen mainitsin siksi, että se toimi äidilläni erityisen hyvin. Kovettumat lähtivät etikalla irti kuin itsestään, sitten paksusti rasvaa päälle, sukat jalkaan ja avot.

Ap:lle lisäisin vielä, että kovettuneet, halkeilevat kantapäät voivat olla myös sientä. Vaikea toki tietää näkemättä, voisiko tästä olla kyse.

Vierailija
42/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jalat ovat myös olleet korppua aina. Jalkahoitaja hioi jalkani viimeksi sileiksi kuin vauvan peppu. Sen jälkeen olen itse noin kerran viikkoon suoritetun raspauksen jälkeen sivellyt Ceradermiä jalkapohjiin ja pyörittänyt yöksi elmukelmua niiden ympärille varpaita lukuun ottamatta. Tämä on ollut ainoa keino, millä nämä on vuosien varrella saanut pysymään kohtalaisessa kunnossa. Tummelit sun muut eivät ole tehneet mitään vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä raspaa kotona, älä liota. Normaalin iltasuihkun jälkeen, älä käytä saippuaa jalkoihin, runsaasti paksua (vaikka vartalovoidetta tai valkovaseliinia) jalkoihin joka puolelle ja ohuet puuvillasukat jalkaan. Jos pelkäät tuhriintumista, päälle vielä toiset sukat - rasva imeytyykin paremmin. Näin toimin itse ja nyt rasvausta tarvitaan enää pari kertaa viikossa korkeintaan. Auttoi hyvin.

Vierailija
44/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aina talvella korppukantapäät. Hohkakivellä hieron saippuavedellä kostutetulla ei kuivalla. Sitten manteliöljyä aina yöksi. Öljy imeytyy hyvin ei tahmaa. Jo ensimmäinen kerta pehmitti. Ihmeöljy muutenki huulille hiuksille ennen pesua.

Nimim. Entinen korppu

Hohkakivi tekee saman kuin raspi, eli saat sitä sitten käyttää vähän väliä. Usko jo pois, pelkkää paksua rasvaa.

Vierailija
45/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkoja ei saa missään tapauksessa raspata. Suosittelen myös käyntiä jalkaterapeutilla, ja sen jälkeen rasvaat jalkoja säännöllisesti.

Mulla on diabetes ja virheasentoja jaloissa, joten muu ei auta kuin jatkuva rasvaus riittävän tahdilla voiteella.

Mullakin lääkäri kielsi kaikki poppakonstit eli raspin ja hohkakiven eli vain ja ainoastaan paksua rasvaa. Jalat ovat niin hyvässä kunnossa, etten pääse jalkahoitajalle ollenkaan.

T DM1

Vierailija
46/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy voi olla ns. iho atopia. Suosittelen sinua käyttämään suihkussa käydessäsi kosteuttavaa suihkusaippuaa(Dove, Loreal, Palmolive, Garnier merkeillä on kaikista eniten vaihtoehtoja) myös alle +30c lämpöistä vettä koska liian lämmin vesi kuivattaa ihoa enemmän, lisäksi suihkussa ei kannata käydä päivittäin. Jos käyt usein saunassa niin suosittelen vähentämään saunassa käyntiä yhteen kertaan viikossa koska sauna kuivattaa ihoa vielä enemmän kuin suihkussa käynti.

Vierailija
47/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kannata raspailla. Voidetta 2 krt päivä. Itsellä psorin kuivattamat jalat koheni otsonoidulla oliiviöljyllä. Haisee hetken ihan hirveelle, mutta laitan normirasvan vielä päälle. Eli rasvaus, rasvaus, rasvaus...

Vierailija
48/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy voi olla ns. iho atopia. Suosittelen sinua käyttämään suihkussa käydessäsi kosteuttavaa suihkusaippuaa(Dove, Loreal, Palmolive, Garnier merkeillä on kaikista eniten vaihtoehtoja) myös alle +30c lämpöistä vettä koska liian lämmin vesi kuivattaa ihoa enemmän, lisäksi suihkussa ei kannata käydä päivittäin. Jos käyt usein saunassa niin suosittelen vähentämään saunassa käyntiä yhteen kertaan viikossa koska sauna kuivattaa ihoa vielä enemmän kuin suihkussa käynti.

Vttu mitkä ohjeet :D kaikki ihan väärin

Vierailija
49/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuorintasukat on ratkaisu! Kokeile, voin taata, että auttaa.

En ollut uskoa kun kokeilin. Niin sileät ja pehmoiset tuli kantapäitä myöten.

Mutta eihän ne pysy kuitenkaan pehmoisena ja sileänä jatkossa, jos ei rasvaa?

Vierailija
50/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran lahjaksi Naturel syväkosteuttavat  jalkojenhoitosukat, ne voisi olla kokeilemisen arvoiset

51/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat jalkavoiteet sisältävät ureaa. Kokeile esim. Louis Widmer Carbamid Forte 18 % Urea apteekista. Urea kosteuttaa,  pehmentää ja ehkäiseen kovettumia.  

Tämä. Jos jalkavoiteessa ei ole ureaa, sillä ei tee mitään. Prismasta saa sellaista jossa on joku 20% ureaa ja maksaa alle 5 euroa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
52/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuorintasukat on ratkaisu! Kokeile, voin taata, että auttaa.

En ollut uskoa kun kokeilin. Niin sileät ja pehmoiset tuli kantapäitä myöten.

Mutta eihän ne pysy kuitenkaan pehmoisena ja sileänä jatkossa, jos ei rasvaa?

Mulla pysyi pitkään. Todella pitkään vaikka en rasvannut. Vaikkakin ehkä kannattaisi olla siinä ahkerampi.

Vuoden päästä uusin hoidon, eli siis taas kuorintasukat vaikka jalat ja kantapäät paljon paremmassa kunnossa edelliseen kertaan verrattuna olivatkin.

Kaikki lähti taas.

Vierailija
53/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö te mitä se urea on? Se on pissaa.

Vierailija
54/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kantapäät on kuin sementtiä ja pahimmillaan halkeilevat ikävästi. En raspaa mutta rasvaan. Olen kokeillut apteekin mukamas toimivia rasvoja sekä kuorintasukkia, mutta kantapäät pysyy ennallaan. Ei tarvitse kesällä sandaaleja jalkaan laittaa 😱

Vierailija
55/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Pissassa on ureaa, mutta urea ei ole pissaa.

Vierailija
56/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä pissa on? Se on veriplasmaa.

Vierailija
57/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kantapäät on kuin sementtiä ja pahimmillaan halkeilevat ikävästi. En raspaa mutta rasvaan. Olen kokeillut apteekin mukamas toimivia rasvoja sekä kuorintasukkia, mutta kantapäät pysyy ennallaan. Ei tarvitse kesällä sandaaleja jalkaan laittaa 😱

Kokeile halpakauppojen Herbamedicus -voiteita, niitä vihreäkorkkisia. Nyt mulla on käytössä Melkfett eli lypsäjän voide. On parempaa kuin Tummeli, koska se on reilusti paksumpaa ja tönkömpää.

Vierailija
58/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile halpakauppojen Herbamedicus -voiteita, niitä vihreäkorkkisia. Nyt mulla on käytössä Melkfett eli lypsäjän voide. On parempaa kuin Tummeli, koska se on reilusti paksumpaa ja tönkömpää.

Kiitos vinkistä. Tuli tarpeeseen! 

Vierailija
59/72 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaat jalkavoiteet sisältävät ureaa. Kokeile esim. Louis Widmer Carbamid Forte 18 % Urea apteekista. Urea kosteuttaa,  pehmentää ja ehkäiseen kovettumia.  

Tämä. Jos jalkavoiteessa ei ole ureaa, sillä ei tee mitään. Prismasta saa sellaista jossa on joku 20% ureaa ja maksaa alle 5 euroa.

No mikä voide se on?

Vierailija
60/72 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin karkin ja suklaan syönnin sekä vähensin muun sokeripitoisen, lakkasi ihon kuivuminen. Ensimmäisenä palautui kimmoisuus kantapäihin. Juon vettä, en mehua, limsaa tjmv. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän