Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitusasunnot tyhjillään eikä kauppakaan käy.

Vierailija
08.04.2024 |

Onko kohtalotovereita? Muutama ollut nyt jo vuoden tyhjänä ja samalta alueella myynnissä muilla eikä mene. Mitä tässä voi tehdä? Laitetaan omaa rahaa siis joka kk niihin.

Kommentit (223)

Vierailija
81/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne näyttää pahenevan. 34 vuotta toiminnut remonttifirma konkurssiin tänään. Asunnonomistajilla rahat loppu?

Suomen suurin remonttifirma konkurssiin

Tähtiremontit Oy oli hakeutunut yrityssaneeraukseen viime vuonna, mutta menettelystä ei ollut apua nykyisessä markkinatilanteessa.

https://www.iltalehti.fi/talous/a/4033f74c-9bb5-494f-abb5-d8432edd5ea3

Miten hitossa toikin on konkkaan voinut mennä kun nehän pyörittää sitä hommaa överihinnoilla ja sovituilla taloyhtiörempoilla.

Vierailija
82/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useita sijoitusasuntoja. Hyvä sijainti, fiksusti hoidettu taloyhtiö ja vuokra kohdillaan - toimii.

Odotellaan vielä pari kolme vuotta kun sijoitusasunbusineksesta pako ja joukkomyynnit on pahimmillaan käynnissä. Vakuutusarvot romahtavat ja syöksykierre jatkuu.

Enpä usko. Minulla ei muuten ole euroakaan velkaa. Viimeksi yksi asunto oli tyhjillään kuukauden v. 2008. 

Sijainti, sijainti, sijainti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi velkainen sijoituskämppä niin möisi sen heti. Hinnalla millä menee. Sillä pian ei ole ostajia.

Kelan vuokratukien lasku johtaa väistämättä vuokrien alenemiseen. Ei tule tuottoa helpolla, jos sijoituskämppää kohdistuu pankkilainaa ja yhtiön rahoitusvastikkeita.

Jep. Asunnon omistajille ei jää muuta vaihtoehtoa kuin sopia pankin kanssa lainanlyhennyksen kuukausittainen maksumäärä pienemmäksi, jolloin laina-aika pitenee selvästi. Mutta tyhjillään ei ole mitään järkeä asuntoja pitää. 

Vierailija
84/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta minuun. Lainaa ei ole senttiäkään. 

Vierailija
85/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusasunnoissa kustannukset juoksee, hyödyke kuluu eikä tuottoa tule mistään. Autokin on tällä hetkellä parempi sijoitus, sillä on sentään käyttöarvo jos on omassa käytössä.

On se niinkin mutta auto on myös typerä hankinta arvonlaskuineen ja kaikkine kuluineen.

Vierailija
86/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin myydä sijoituskämpän pois viitisen vuotta sitten. Enää en saisi sitä myytyä.

Näinä aikoina en sijoita kuin kultaharkkoihin.

Vierailija
87/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne näyttää pahenevan. 34 vuotta toiminnut remonttifirma konkurssiin tänään. Asunnonomistajilla rahat loppu?

Tähtiremontit Oy oli hakeutunut yrityssaneeraukseen viime vuonna, mutta menettelystä ei ollut apua nykyisessä markkinatilanteessa.

Eikös tuo ollut se lestadiolaisten tms ovelta ovelle vanhuksille ylihintaisia remppoja myynyt firma? Tuttavani oli töissä siellä ja kertoili mitä se touhu on..

Vierailija
88/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta minuun. Lainaa ei ole senttiäkään. 

Ei mullakaan ole. Mutta kyllä silti tunnen empatiaa heitä kohtaan joilla on. Tuollaiset lällättelyt ketään auta.

Vierailija
89/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Moni velkainen sijoittaja myi vuosi sitten pieniä asuntoja uusista taloista. Mutta kaikilla tutuilla vuokratuottoa kyllä kattaa kulut ja maksaa asuntoa. Pääkaupunkiseudulla. 

Sijoittajan kannattaa katsoa mistä ostaa ja pitää asunto hyväkuntoisena, niin saa hyväkuntoisia vuokralaisia. 

Vierailija
90/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika sukeltaa. Kiitä persuja sekä Kokoomusta.

Vierailija
91/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pelkää myös sotaa ja pommituksia, jolloin sijoitus- ym. asunnot ovatkin sitten pelkkää kivenmurua ja pölyä.

Vierailija
92/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa se asumistuen leikkaus ja työmarkkinatuen suojaosan poisto sitten puremaan, PUR  PUR.

Vierailija
93/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hitossa toikin on konkkaan voinut mennä kun nehän pyörittää sitä hommaa överihinnoilla ja sovituilla taloyhtiörepoulla.

Voisin tehdä noin, jos haluaisin päästä reklaamatioista eroon. Sit jatkaisin jonkun muun nimissä. En tiedä olisiko se mahdollista.  

Vierailija
94/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Moni velkainen sijoittaja myi vuosi sitten pieniä asuntoja uusista taloista. Mutta kaikilla tutuilla vuokratuottoa kyllä kattaa kulut ja maksaa asuntoa. Pääkaupunkiseudulla. 

Sijoittajan kannattaa katsoa mistä ostaa ja pitää asunto hyväkuntoisena, niin saa hyväkuntoisia vuokralaisia. 

Nojoo, mutta elämää on muuallakin kuin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
95/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin ensimmäisen sijoitusyksiöni Helsingin keskustasta vuonna 2001. Nyt niitä on neljä, eikä ole montaa tyhjää kuukautta tullut. Tosin koronan aikaan piti yhden vuokrapyyntöä laskea ja toisen kerran vuokralainen piti häätää maksamattomien vuokrien takia, hakea ulosottoon ja siivota, sekä tyhjentää asunto.

Kaveillani on pari sijoitusyksiötä Keski-Suomalaisessa pikkukaupungissa. Kehui vuosituhannen alussa, miten niissä on kaksinkertainen vuokratuotto minun yksiöihini verrattuna. Kunnes sitten ei enää vuokralaisia löytynytkään. Ei edes puoli-ilmaiseksi. Kaveri sitten luopui niistä vähin äänin, vaikka hinnatkin olivat laskeneet.

Moni luuli, että asuntosijoittaminen on helppoa ja varmaa rahantuloa. Ei todellakaan ole. Jos ei halua nähdä vaivaa, eikä kestä tappioita, kannattaa mielummin sijoittaa vaikka indeksirahastoihin. Niin minäkin lopulta tein.

Kukaan ei luule. Vain sinä olet niin tyhmä.

Vierailija
96/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitusasunnoissa kustannukset juoksee, hyödyke kuluu eikä tuottoa tule mistään. Autokin on tällä hetkellä parempi sijoitus, sillä on sentään käyttöarvo jos on omassa käytössä.

On se niinkin mutta auto on myös typerä hankinta arvonlaskuineen ja kaikkine kuluineen.

Lohdutan itseäni aina tuolla ajatuksella, kun mietin sitä, että miten harvinaisen tumpelo tapaus olin autokoulussa (ja lopulta jätin koko homman sikseen, kun ei alkanut sujumaan sitten mitenkään) 😅 Vaikka olen Suomen melkein ainoa autoton ja ajamiskyvytön yli 18-vuotias, niin säästyypä sentään vähän rahaa muuhun...

Vierailija
97/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni pelkää myös sotaa ja pommituksia, jolloin sijoitus- ym. asunnot ovatkin sitten pelkkää kivenmurua ja pölyä.

No jos sota tulee, siinä vaiheessa ei millään tietenkään ole mitään väliä. Edes raha ei siinä vaiheessa auta koska sillä ei mitään saa. Sun kaapissa lojuva kauhtunut villatakkikin on siinä vaiheessa arvokkaampi kuin tililläsi lojuvat rahat. 

Vierailija
98/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on aika sukeltaa. Kiitä persuja sekä Kokoomusta.

Kiittäminen on myös Marinia, joka surutta mälläsi yhteisiä varoja. Sitten pyllisti aatteelle ja nyt lentelee ympäriinsä ökyelämää viettäen.

Monissa maissa hänen käytöstään kovasti ihmetellään, että onko aatteensa mukaista? Toki moni fanittaakin muodikkaita ig-kuvia.

Vierailija
99/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sota tulee, siinä vaiheessa ei millään tietenkään ole mitään väliä. Edes raha ei siinä vaiheessa auta koska sillä ei mitään saa. Sun kaapissa lojuva kauhtunut villatakkikin on siinä vaiheessa arvokkaampi kuin tililläsi lojuvat rahat. 

Niin, minä olen se henkilö, joka sijoitan kultaan, koska pidän sitä varmimpana. Mutta jokainen tietysti tyylillään.

Toivotaan, ettei Suomi joutuisi sotaan, eikä tulisi kulkutauteja, tai muitakaan katastrofeja.

Vierailija
100/223 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä omaa tyhmyyttä jos ei älyä laskea vuokraa. Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko.

Ei ole järkeä vuokrata niin että on koko ajan tappiolla.

Höpsis - tietty olisi pienemmät kulut teillä kunnes myyt pois ne 

Raha ei tule seinästä. Ei sille asunnon omistajallekaan.

Eli maksatte mieluummin kaiken kokonaan itse kuin vuokraisitte halvemmalla ja saisitte sillä vuokratulolla katettua edes osan kuluista.

No jos tuo on se järjenjuoksu niin kärsikää sitten.

Jos haluaa asunnosta eroon, niin ei kannata vuokrata. Varsinkaan sellaista asuntoa, missä maksat vuokralaisen asumis

Samaa mieltä. Asunto, varsinkin jos se on pieni, kannattaa nyt juuri myydä pois. Vaikka pilkkahintaan. Kukaan ei osta sitä vuokrattuna, hommatkaa itse se vuokralainen sieltä ensin pois.

On paljon myös meitä omistusasunnoissa asuvia, jotka halutaan ostaa pieni omistusasunto lähempää työpaikkaa. Mutta kaikissa lukee vaan "myydään vuokrattuna". "Hyvä pitkäaikainen vuokralainen" ja lässynlää.

Kun ne asiat ei minua kiinnosta, vaan haluan itse muuttaa siihen asuntoon! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi