Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksulliset häätarjoilut. Onko ok?

Vierailija
07.04.2024 |

Kuitenkin olemme varanneet kokonaisen baarin hääpaikaksi. Tarkoituksena on laittaa buffet pöytä, jonka hinnaksi tulisi 30€/ per vieras, siihen hintaan kuuluu ilmainen santsikierros, tarjolla on pariisiin perunoita, lohta, salaatteja, mereneläviä ja alkukeitto.

Lisäksi juomat myös maksaa. Lasi kuohuviiniä 5€, tölkki olutta 4.5€. Kahvit maksu erikseen 7€ per vieras, ilmainen santsikuppi ja santsi pala kakkua.

Kuitenkin alkumalja on ilmainen.

Meillä on rahallisesti tiukkaa eikä häiden järhestäminen ole ilmaista.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa on tosi niukasti, voi ihan hyvin laittaa tarjoilut itse tai järjestää jopa nyyttärit.

Kyllä läheisenne ymmärtävät, ettei teillä ole varaa tarjoilla ravintolassa tai pitopalvelun voimin.

Lisäksi monet mielellään tuo omia leipomuksiaan tai auttaa muutoin järjestelyissä.

Itse olin mukana tällaisissa talkoohäissä ja oli kyllä hauskimmat häät koskaan. Eli rohkeasti vain!

Vierailija
42/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron sulle salaisuuden: Häät ovat vieraille lähinnä pakollinen paha eikä mikä ultimaattinen spektaakkeli, jonka näkemisestä vielä erikseen haluttaisiin maksaa. Säästä kaikkia ja menkää maistraatissa naimisiin.

Kerron sulle salaisuuden: ap ei ole menossa oikeasti naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut häissä, missä tilaisuus oli maistraatissa ja jo etukäteen oli tiedossa, että hääparin kanssa voi lähteä omakustanteisesti jatkoille ravintolaan, josta oli yksityistila varattuna. Se oli aivan ok, osa lähti osa ei. 

Mutta toki jos oletat, että kaikki kutsutut maksavat, voi olla aika kaukaa haettua.

Vierailija
44/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mamma ja anoppi loihdi lapsilleen pitopöytää edes häihin? Maksatte kimpassa raaka-aineet. Juomista alkumalja ja sitruunavesi maksuttomaksi. Tai jos oikein haluaa kestitä, niin muutamasta tonkasta saa kuitenkin kohtuuhinnalla muutaman lasin viiniä ruokajuomama per vieras. Muu alkoholi maksulliseksi. Lahjat voi pyytää rahana matkakassaan..

Vierailija
45/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap unohda kuitenkaan lahjalistan, jossa on paljon yliampuvia lahjoja. Entä Mitenkäs lapsivieraat, on teillä oikeus rahastaa myös niillä. Olisiko ruoka- ja limumaksun porrastus ikävuosien mukaan mitään?

Vierailija
46/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän saat toki järjestää ihan millaiset häät haluat. Muistat vaan että vierailla pitää olla mahdollisuus olla ottamatta ja maksamatta kakkukahveja, jos vieraan omat rahat riittää vain juomiseen. Tottakai minäkin häihin juomaan tulen, enkä syömään. Itse voisin osallistua, kyllä mä juon. Ja pakkohan ei ole edes tulla. 

Vierailija
47/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee tavallaan. Voit yllättyä vieraiden vähyydestä.

Tosin vieraille selviää asia vasta häissä.

Mut häiden jälkeen voitte todeta että teillä ei ole enää kavereita.

Vastaavasti häälahjat ovat myös hääparille maksullisia? Ei kun lahjaksi voi viedä katalogin josta pari saa itse ostaa itselleen lahjat.

Vierailija
48/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan kohtuullista ja mielestäni ok. Ruokaan kuuluu santsaus ja juomatkin halvempia kuin esim baarihinnat.

Vierailija
49/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä provo, mutta älkää menkö naimisiin. Eroaminenkin maksaa ja kukas sen sitten tekee...

Vierailija
50/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole. Ei ole vieraiden velvollisuus kustantaa teidän pippaloitanne. 

Vierailija
51/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ko asia etukäteen kutsutuille että osaavat varautua. Vieraiden määrä saattaa kummasti pienentyä. Ja tietty ei mitään lahjoja jos ruokansa joutuu ite maksaa.

Vierailija
52/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin äitini kanssa juhlavieraille pilua lisätienestien hankkimiseksi.

Appiukko oli ensimmäinen asiakas ja on nyt poikansa napalanko. Tosin kostoksi sulhanen kairasi äitään kakkoseen ja maksoi isänsä antamalla viikorahalla.

Vierailija
53/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5. Yritystä on jo, mutta silti aivan paska.

Vierailija
54/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oikeasti teille ja vieraille palvelus kun ette järjestä häitä. Korkeintaan joku tavallisempi juhla esim kakkukahvit teidän kotona/kesänviettopaikassa jne, sellaiseen ihmiset osallistuu mielellään, ne lähimmät siis!

Vierailija
55/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pidettiin aikoinaan (27v sitten) häät kotona lähimpien ollessa paikalla ja tehtiin tarjoilut itse kun rahasta oli tiukkaa. Lämpimät muistot jäi.

Tällaisissa häissä olisi aivan ihanaa olla vieraana! 

Vierailija
56/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa eikä halua kestitä vieraita ei pidä järjestää juhlia. 

Olen ollut kyllä yksissä isoissa häissä joissa pyydettiin häälahjan sijasta ruokalahja. Vieraat kertoivat etukäteen mitä tuovat. Näin vältyttiin siltä että pöydässä on 12 savulohta eikä muuta. Juomat hääpari oli hankkinut. Häät oli isot, hauskat, ja maalla.

Missään tapauksessa ei menetellä niin että vieraille tulee yllätyksenä että ruoka maksaa. Häihin lähteminen maksaa muutenkin. Moni varmaan jättää maksulliset häät väliin.

Vierailija
57/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän häät suunnittelette, kutsussa täytyy mainita ruokailumaksusta hintoineen.

Vierailija
58/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä provo😂🤣 Päivän naurut saatu😄

Vierailija
59/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kertoa kutsussa tästä, kun pyydätte ilmoittautumisia. Kokki haluaa tietää määrät etukäteen. Jos ilmoitatte vain osallistujien määrän, niin teille jää itsellenne aika paljon ruokaa maksettavaksi. Nimittäin jos tämä maksusysteemi tulee vieraille tiedoksi vasta ovella, niin aika moni tulee ilmoittamaan, ettei syö lainkaan. Tai jopa käy syömässä jotain halvempaa muualla ja palaa sitten katsomaan kakunleikkausta. Jos enää viitsii.

Vierailija
60/69 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sitten vielä tarkoin määritellyt lahjatoiveet päälle. Loisto bileet. Juomat baarista 9makustanteisesti. Sitten voisi vielä olla sellainen leikki, jossa kerättäisiin rahaa häämatkaan!