Maksulliset häätarjoilut. Onko ok?
Kuitenkin olemme varanneet kokonaisen baarin hääpaikaksi. Tarkoituksena on laittaa buffet pöytä, jonka hinnaksi tulisi 30€/ per vieras, siihen hintaan kuuluu ilmainen santsikierros, tarjolla on pariisiin perunoita, lohta, salaatteja, mereneläviä ja alkukeitto.
Lisäksi juomat myös maksaa. Lasi kuohuviiniä 5€, tölkki olutta 4.5€. Kahvit maksu erikseen 7€ per vieras, ilmainen santsikuppi ja santsi pala kakkua.
Kuitenkin alkumalja on ilmainen.
Meillä on rahallisesti tiukkaa eikä häiden järhestäminen ole ilmaista.
Kommentit (69)
Naimisiin pääsee vaikka maistraatissa tai voi pysytää papin kotiin vihkimään.
Grillimakkaratarjoilu ja pullakahvit on ok, jos on rahasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Onko narikkamaksu? Paikallinen humppabändi...liput 30 e.
Morsmaikulta pusu..10 e, sulholta privat stippiesitys 50 e/ h
Valokuva morsmaikun kanssa 15 e, sama sulhon kanssa.
Hääyön seuraaminen striimistä 50 e/ tilaaja
Aika heikkolaatuista sisältö hääyöltä tulossa, jos vain 50€ maksaa.
Myöskään buffet pelkästään merenelävillä ei ole ok.
Me pidettiin aikoinaan (27v sitten) häät kotona lähimpien ollessa paikalla ja tehtiin tarjoilut itse kun rahasta oli tiukkaa. Lämpimät muistot jäi.
Ei ole ok. Järjestä häät vasta sitten, kun on varaa kustantaa ruuat.
Jos olet peeaa, niin maistraattihäät on ihan hyvä vaihtoehto, käytte vihkimisen jälkeen vaikka kaksistaan syömässä.
Kun menette baariin juhlimaan, niin te ette laita buffettia vaan paikan henkilökunta.
Minä yritin kerran päästä naimisiin Hollannissa. Rotterdamissa oli merimiespappi, jolla oli vihkioikeudet. Olisi kuitenkin pitänyt hankkia kaikenmaailman todistuksia. Meni turhan vaikeaksi. Lopulta mentiin naimisiin Suomessa.
Eikö ne häätarjoilut voisi pitää vaikka Raxissa? Tulisi buffet halvemmaksi. 30€ buffetista on aika kallista ja nuo tarjoilutkin on aika köykäisiä, raxissa olisi enemmän ruokaakin tarjolla.
Joku hääpukumaksu ja häämatkamaksu olisi myös hyvä, että osallistuvat niihin myös. Ja sormusmaksu tietty!
Ei ole ok! Olen kylläkin vanha, mutta jos ei ole rahaa isoihin häihin, naimisiin voi mennä aivan kahdestaankin. Niin me teimme, vaikka olisi ollut varaa isoihin häihinkin. Ne vaan eivät ole minun juttuni. Voittehan pitää häät vaikka vain kummankin vanhemmille tai parille parhaalle kaveripariskunnalle.
Eikö ole anoppia, joka vaatii karjalanpaistia ja tuppiperunoita?
Älkää järjestäkö häitä jos ei ole varaa. Tuolla tavalla vain nolaatte itsenne. Ei tarvitse persaukiset prinsessahäitä. Järjestäkää omien varojen mukaan pienemmät häät, voitte tarjota vaikka punalaputetusta jauhelihasta tehtyä kaalilaatikkoa ja coopin kaljaa 1 per vieras, hanavettä muuksi juomaksi. Leivän voitte leipoa itse ja keittää K-menun kahvista kahvit, kotimaista rasvatonta maitoa tarjolle ja itse leivotte edullisen kakun X-tran jauhoista. Se on vähemmän noloa kuin maksulliset häät.
Vierailija kirjoitti:
Myöskään buffet pelkästään merenelävillä ei ole ok.
Eikö sen tarjoilun sisällön saa päättää se, kuka tarjoaa/ maksaa?
Eri asia, syökö kukaan...
Tee iso vasu makaroonilaatikkoa pestystä jauhelihasta. 200g/vieras riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa järjestää juhlat, sitten kun on varaa...
Mikä kiire?
Kannattaa järjestää sellaiset juhlat, joihin on varaa. Vanhemmat ja sisarukset kahville.
Mieheni esikoinen menee kesällä naimisiin. Häät pidetään meillä ja kyllähän rahaa menee. Tonni sinne, tonni tänne.
Kannattaa säästää ja lompakon perusteella pitää häät
Kerron sulle salaisuuden: Häät ovat vieraille lähinnä pakollinen paha eikä mikä ultimaattinen spektaakkeli, jonka näkemisestä vielä erikseen haluttaisiin maksaa. Säästä kaikkia ja menkää maistraatissa naimisiin.
Mielikuvitushäihin on varsin vaikea kenenkään mennä.