Eläkeikään ei pidä enää koskea, mutta nykyeläkeläisiltä, joilla hyvä eläke, on varaa ottaa
Ei voi olla niin, että yli 65-vuotiaat eivät osallistu Purran leikkaus- talkoisiin. Eläkekatto voisi olla hyvin 2000 euroa (käteen).
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Te nuoremmat olette saaneet kaiken jo kaikenmaailman etuina, joten suu suppuun. Eläkeläiset ovat työllään eläkkeensä ansainneet ja piste!
Korjataan sen verran että nykyeläkkeistä noin 1/3 maksetaan eläkeläisten itse työllään maksamilla rahoilla. Voidaan kaiketi siis surutta ottaa se 2/3 pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valtio haluaa säästöjä, niin virkamiesten palkkoja voitaisiin leikata alaspäin. Työeläkkeitä on mahdotonta leikata pienemmiksi säästöjen aikaansaamiseksi, koska työeläkkeet eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkerahastoista.
Työeläkemaksuista menee rahaa niihin rahastoihin. Ei ne rahat tyhjästä ilmesty.
Toki näin. Olen ollut yrittäjänäkin ja työllistänyt itse itseni ja omat yelit maksanut ihan omasta pussista. Mutta työeläkerahastot ovat markkanaehtoisia sijoitusrahastoja, ja viime kädessä sijoitustoiminnan tuottoprosentit määräävät, kuinka paljon on varaa eläkkeitä maksaa.
Sinä olet voinutkin maksaa, mutta valitettavasti yrittäjät ovat tunnettuja siitä että he maksavat vain minimit YEL:iin ja sitten eläkkeellä karttavat muita tukia kun eläke ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te nuoremmat olette saaneet kaiken jo kaikenmaailman etuina, joten suu suppuun. Eläkeläiset ovat työllään eläkkeensä ansainneet ja piste!
Kaikkien tilastojen ja tutkimusten mukaan nimenomaan eivät ole ansainneet, eivät itse ole maksaneet eläkettä lähes lainkaan. Oman palkkansa ovat tuhlanneet huvituksiin, matkoihin, viihteeseen, taloihin ja autoihin. Nyt ovat ahneena vielä vaatimassa nuoria ylläpitämään heidän ansaitsematonta elintasoaan.
Muistakaa, että nykyisten eläkeläisten eläkkeen NUORET maksavat. Eivät he sitä itse ole maksaneet mitenkään ns. varastoon (tämä on aika yleinen harhakäsitys).
Linkki väitteellesi? Kun nimenomaan on.
Älä puhu paskaa.
HS:
Eikös sinun eläkemaksusi ole olleet noin 5 %, ei sitä 25 % mitä se on nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Purra muka voisi päättää eläkeyhtiöiden rahoista? Käsi toisten taskuilla?
Aivan! Jos eläkkeestä jää käteen yli 2 tonnia, on suuriman osa siitä maksanut eläkeyhtiö. Valtio maksaa työeläkkeistä vain kansaneläkkeen suuruisen osan, ellei sitten kyse ole entisestä valtion eläkeläisestä, joita heitäkään ei kovin montaa ole.
Ei. Noin 85%:ia siitä eläkkeestä on maksanut nykyiset töissäkäyvät eläkemaksuina! Älkää meitä syyttäkö, vaan syyttäkää suomalaista eläkejärjestelmää! Kun olitte töissä, niin teidän eläkemaksuja ei rahastoitu tarpeeksi! Ja homma taipui pahaksi, kun ette tehneet tarpeeksi lapsia, jotka niitä teidän eläkkeitä täällä työelämässä maksaisi!
Huonostihan
Syntyvyys Suomessa on laskenut 1970-luvulta lähtien. Aika turha syyttää nykyistä sukupolvea tästä, olisit ihan itsekin voinut osallistua lastentekotalkoisiin.
Nimenomaan, nyt on korkea aika leikata eläkeläisiltä! Ei voi olla yksi ryhmä, joka aina ja aina vaan säästyy leikkauksilta ja jonka ei tartte säästötalkoisiin osallistua. On selvää, ettei pienimmistä eläkkeistä saa leikata, mutta työeläkkeistä kyllä! Olen lopen kyllästynyt tämän lauman elättämiseen. Nämä ovat saaneet nauttia löysästä ja leppoisasta työelämästä, vakipaikoista, hyvistä palkoista, pätkätöistä ei tietoakaan ja aikaisin lorvimaan eläkkeelle. Toista se on kammottavassa nykytyöelämässä kärvistelevillä, jotka eläkeläisten eläkkeitä nyt pulittavat. Paljon enemmän rahaa tarvitsevat mm. opiskelijat ja vaikkapa yksinhuoltajaperheet kuin työeläkkeistä kuin herran kukkarossa nauttiva kovaääninen ja edeuistaan kynsin hampain kiinni pitävä ryhmä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös jokainen voisi säästää ihan omat eläkkeensä?
Niinhän yleensä tehdään mutta suomalainen mies ei useinkaan pääse nauttimaan ansaittua eläkettä koska elinikä usein on matalampi kuin eläkeikä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös jokainen voisi säästää ihan omat eläkkeensä?
Kyllä, siten saisi paljon enemmän rahaa käyttöön kun palkkaan lisättäisi eläkemaksut mutta mutta....suurin osa työntekijöistä ei hallitsisi talouttaan eikä osaisi säästää vaan tuhlaisi rahat ja sitten eläkeläiset olisivat sossun luukulla. Nykyinen järjestelmä on ihan hyvä. Firma maksaa työntekijän eläkkeen eläkeyhtiöille ja samoin yksityisyrittäjä maksaa oman eläkemaksunsa. Tai oikeastaan maksetaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä ja rahastoidaan ja sijoitetaan osa.
Jos tämä eläkkeiden leikkaus toteutuu, niin sitten ovat kaikki muut osallistuneet leikkuutalkoisiin, paitsi työssäkäyvät hyväpalkkaiset alle eläkeikäiset ihmiset. Eikö sitä leikattavaa sieltä löytyisi parhaiten. Onhan heitä sentään vielä suurin osa kansalaisista???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien tilastojen ja tutkimusten mukaan nimenomaan eivät ole ansainneet, eivät itse ole maksaneet eläkettä lähes lainkaan. Oman palkkansa ovat tuhlanneet huvituksiin, matkoihin, viihteeseen, taloihin ja autoihin. Nyt ovat ahneena vielä vaatimassa nuoria ylläpitämään heidän ansaitsematonta elintasoaan.
Muistakaa, että nykyisten eläkeläisten eläkkeen NUORET maksavat. Eivät he sitä itse ole maksaneet mitenkään ns. varastoon (tämä on aika yleinen harhakäsitys).
Eli tietojesi mukaan eläkerahastoja ei ole olemassa ???
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, nyt on korkea aika leikata eläkeläisiltä! Ei voi olla yksi ryhmä, joka aina ja aina vaan säästyy leikkauksilta ja jonka ei tartte säästötalkoisiin osallistua. On selvää, ettei pienimmistä eläkkeistä saa leikata, mutta työeläkkeistä kyllä! Olen lopen kyllästynyt tämän lauman elättämiseen. Nämä ovat saaneet nauttia löysästä ja leppoisasta työelämästä, vakipaikoista, hyvistä palkoista, pätkätöistä ei tietoakaan ja aikaisin lorvimaan eläkkeelle. Toista se on kammottavassa nykytyöelämässä kärvistelevillä, jotka eläkeläisten eläkkeitä nyt pulittavat. Paljon enemmän rahaa tarvitsevat mm. opiskelijat ja vaikkapa yksinhuoltajaperheet kuin työeläkkeistä kuin herran kukkarossa nauttiva kovaääninen ja edeuistaan kynsin hampain kiinni pitävä ryhmä.
Poliittisia valintoja. Oikeistolainen politiikka on johtanut tähän. Tiedätköhän edes oikeasta työnteosta mitään. Metsätyöt, valimo- ja konepajatyöt ja se vielä että esim. minulta on varastettu viiden ensimmäisen työvuoden eläke. Monia tekemiäni raskaita töitä ei edes enää ihminen tee. Älkää nuoret rutisko, vaatikaa etujanne, muuttakaa politiikkaa mieleiseksenne. Turha olla kateellinen kun et tiedä oikeasti aiheesta yhtään mitään. Minusta esim. työajan lyhennys olisi hyvä keino. Persuja ei kumminkaan kannata enää äänestää se tuli selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kuvittelet rahan tulevan eläkerahastoihin tampio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valtio haluaa säästöjä, niin virkamiesten palkkoja voitaisiin leikata alaspäin. Työeläkkeitä on mahdotonta leikata pienemmiksi säästöjen aikaansaamiseksi, koska työeläkkeet eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkerahastoista.
Työeläkemaksuista menee rahaa niihin rahastoihin. Ei ne rahat tyhjästä ilmesty.
Toki näin. Olen ollut yrittäjänäkin ja työllistänyt itse itseni ja omat yelit maksanut ihan omasta pussista. Mutta työeläkerahastot ovat markkanaehtoisia sijoitusrahastoja, ja viime kädessä sijoitustoiminnan tuottoprosentit määräävät, kuinka paljon on varaa eläkkeitä maksaa.
Sinä olet voinutkin maksaa, mutta valitettavasti yrittäjät ovat tunnettuja siitä että he maksavat vain minimit YEL:iin ja sitten e
Valtio maksaa suuren osan yrittäjäeläkkeistä. ( YEL ja MyEL ) Sekin on eräänlaista epäsuoraa yritystukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo tyyppi on aivan väärässä. On olemassa valtavat eläkerahastot jotka kasvavat koko ajan. Jokainen vuorollaan maksaa osan eläkeläisten eläkkeistä ja osa menee rahastoihin.
Ovat tehneet lapsia. Tehkää tekin.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin eläkkeiden leikkaus helpottaa elämääsi ? Et sinä eläkeläisiä elätä. Päinvastoin, eläkeläiset elättävät sinua ja ovat aikoinaan kasvattaneet ja kouluttaneet verovaroilla. Pahimmillaan eläkeläisten kulutus vähenee ja voit jäädä työttömäksi. Jos eläkemaksuja alennetaan, niitä alennetaan vain yrityksiltä, ei palkansaajilta. Niin tapahtui edellisessä alennuksessa. Se on oikeistolaista politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan suuret ikäluokat ole ansainneet eläkkeitään, vain kolmanneksen siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan suuret ikäluokat ole ansainneet eläkkeitään, vain kolmanneksen siitä.
Paljonko tulevat eläkeläiset ovat ansainneet tällä hetkellä, tulevista eläkkeistään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kuvittelet rahan tulevan eläkerahastoihin tampio?
Tuohtumuksestasi päätellen populistipoliitikot ovat onnistuneen ainakin sinun suhteesi yrittäessään nostaa vastakkainasettelua eläkeläisten ja työikäisten välillä.
Kyllä sitä 1000 netto eläkkeellä maksaa naapureidenkin yhtiölainoja.
Miten se sanonta meni? Oliko se suu säkkiä myöden?