Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeikään ei pidä enää koskea, mutta nykyeläkeläisiltä, joilla hyvä eläke, on varaa ottaa

Vierailija
06.04.2024 |

Ei voi olla niin, että yli 65-vuotiaat eivät osallistu Purran leikkaus- talkoisiin. Eläkekatto voisi olla hyvin 2000 euroa (käteen).

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita ap ensin viemällä eläke isovanhemmiltasi ja vanhemmiltasi.

Oman äitini eläke on nettona 1600€. Asumiskulut 350€/kk. Hyvin voisi ottaa vaikka 500€ pois ja silti pärjäisi loistavasti. Varallisuutta satoja tuhansia euroja. Voisi muuttaa pienempään asuntoon ja käyttää säästöjään. Minun tulot 595€ josta asumiskuluihin menee puolet. Elän koko ajan säästöilläni. Mitä sen jälkeen? Viimeinen pilleri?

Anna kun arvaan: sun äiti teki töitä ja sai palkkaa, sinä et moiseen orjuuteen suostu?

Vierailija
42/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita ap ensin viemällä eläke isovanhemmiltasi ja vanhemmiltasi.

Oman äitini eläke on nettona 1600€. Asumiskulut 350€/kk. Hyvin voisi ottaa vaikka 500€ pois ja silti pärjäisi loistavasti. Varallisuutta satoja tuhansia euroja. Voisi muuttaa pienempään asuntoon ja käyttää säästöjään. Minun tulot 595€ josta asumiskuluihin menee puolet. Elän koko ajan säästöilläni. Mitä sen jälkeen? Viimeinen pilleri?

Muutat äitisi luo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te nuoremmat olette saaneet kaiken jo kaikenmaailman etuina, joten suu suppuun. Eläkeläiset ovat työllään eläkkeensä ansainneet ja piste!

Kaikkien tilastojen ja tutkimusten mukaan nimenomaan eivät ole ansainneet, eivät itse ole maksaneet eläkettä lähes lainkaan. Oman palkkansa ovat tuhlanneet huvituksiin, matkoihin, viihteeseen, taloihin ja autoihin. Nyt ovat ahneena vielä vaatimassa nuoria ylläpitämään heidän ansaitsematonta elintasoaan.

Muistakaa, että nykyisten eläkeläisten eläkkeen NUORET maksavat. Eivät he sitä itse ole maksaneet mitenkään ns. varastoon (tämä on aika yleinen harhakäsitys).

Linkki väitteellesi? Kun nimenomaan on.

Lopetetaan eläkemaksut ja katsotaan miten kauan riittää rahaa jättieläkkeisiin.

Eläkevakuutusyhtiöt ovat laskeneet, että jos nyt lopetetaan eläkevakuutusmaksujen  maksaminen, niin eläkettä riittää kaikille ennen vuotta 1956 syntyneille loppuiäkseen, mutta nyt alle 30v eläkeläiset jäisivät samantien tyhjän päälle. Kannattaa muistaa, että suuret ikäluokat on kohta haudassa ja isoja eläkkeitä (yli 3000 e/kk) saa alle 10% kaikista eläkeläisistä. Esimerkiksi isäni eläke on vähän yli 5000 e/kk, mutta siitä on työeläkettä 2400 e/kk ja loput on itsemaksettua eläkevakuutusta.

Vierailija
44/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten samaa mieltä, mutta miten on reilua tai yhdenvertausta, että nykyiset kuusikymppiset pääsee eläkkeelle 64 vuotiaana. Mulla arvioitu eläkeikä 70 ja sitä on nostettu tässä vuosikymmenten varrella ainakin kolmeen kertaan. Miks mun pitää kitua töissä kuusi vuotta kauemman?

Vierailija
45/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te nuoremmat olette saaneet kaiken jo kaikenmaailman etuina, joten suu suppuun. Eläkeläiset ovat työllään eläkkeensä ansainneet ja piste!

Me tarvitaan niitä tukia mm sen vuoksi että eläkeläiset on työssä ja vie meiltä työpaikat. Eikö teille mikään riitä?

No sehän on hallituksen typerien vika .Kyllä jäätäisiin heti jos päästäisiin.Ainakin minä.

Vierailija
46/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta miten on reilua tai yhdenvertausta, että nykyiset kuusikymppiset pääsee eläkkeelle 64 vuotiaana. Mulla arvioitu eläkeikä 70 ja sitä on nostettu tässä vuosikymmenten varrella ainakin kolmeen kertaan. Miks mun pitää kitua töissä kuusi vuotta kauemman?

Samaa mieltä .Äitini pääsi jo 60:senä ja minun pitää täällä kitua 65 :een asti.Eikä 60 pääse eläkkeelle vielä 64 vuotiaana eläkeputkihan loppuu 1963 syntyneiden jälkeen.

Vierailija
47/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Purra muka voisi päättää eläkeyhtiöiden rahoista?   Käsi toisten taskuilla?

Aivan! Jos eläkkeestä jää käteen yli 2 tonnia, on suuriman osa siitä maksanut eläkeyhtiö. Valtio maksaa työeläkkeistä vain kansaneläkkeen suuruisen osan, ellei sitten kyse ole entisestä valtion eläkeläisestä, joita heitäkään ei kovin montaa ole.

Ei. Noin 85%:ia siitä eläkkeestä on maksanut nykyiset töissäkäyvät eläkemaksuina! Älkää meitä syyttäkö, vaan syyttäkää suomalaista eläkejärjestelmää! Kun olitte töissä, niin teidän eläkemaksuja ei rahastoitu tarpeeksi! Ja homma taipui pahaksi, kun ette tehneet tarpeeksi lapsia, jotka niitä teidän eläkkeitä täällä työelämässä maksaisi!

Huonostihan teille käy, kun ette lapsia tee ollenkaan. 

Vierailija
48/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin asiassa tullaan 20 vuotta myöhässä, erityisesti eläkekatto olisi jo aika päiviä sitten pitänyt tehdä, kuten Ruotsissa, mutta kun tämä maa on täynnä pelokkaita lampaita, ollut aina. 

Vierailija
49/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten Purra muka voisi päättää eläkeyhtiöiden rahoista?   Käsi toisten taskuilla?

Aivan! Jos eläkkeestä jää käteen yli 2 tonnia, on suuriman osa siitä maksanut eläkeyhtiö. Valtio maksaa työeläkkeistä vain kansaneläkkeen suuruisen osan, ellei sitten kyse ole entisestä valtion eläkeläisestä, joita heitäkään ei kovin montaa ole.

Ei. Noin 85%:ia siitä eläkkeestä on maksanut nykyiset töissäkäyvät eläkemaksuina! Älkää meitä syyttäkö, vaan syyttäkää suomalaista eläkejärjestelmää! Kun olitte töissä, niin teidän eläkemaksuja ei rahastoitu tarpeeksi! Ja homma taipui pahaksi, kun ette tehneet tarpeeksi lapsia, jotka niitä teidän eläkkeitä täällä työelämässä maksaisi!

Mitä luulet, kuka sinun eläkkeesi maksaa, kun niitä lapsia ei ole enää kasvamassa eläkkeen maksajiksi.

Vierailija
50/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoita ja hallitse. Taas saadaan eripuraa kansan keskuuteen.

Vierailija
51/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu se välillä vähän epäreilulta, että vanhempieni tilillä saldo vaan kasvaa ja itse velkaannun tai jään nollille joka kuukausi. Jatkossa vyö vielä kiristyy, kun asumistuki loppuu.

Tee töitä niinkuin vanhempasikin ovat tehneet.

Vierailija
52/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä .Äitini pääsi jo 60:senä ja minun pitää täällä kitua 65 :een asti.Eikä 60 pääse eläkkeelle vielä 64 vuotiaana eläkeputkihan loppuu 1963 syntyneiden jälkeen.

Joo, mutta ennen tehtiin töitä paljon enemmän. Tehokas työaika on vähentynyt radikaalisti Suomen itsenäisyyden aikana.

Vierailija
53/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattu raha on sitten suoraan pois kulutuksesta. Ensin kärsii kampaajat, ravintolat ym. Sitten valtio menettää lisää rahaa verotulojen kautta tuplasti, ensin työeläkeyhtiöiden maksamien eläkkeiden verotuloista, sitten kulutukseen käytettyjen rahojen verotuloista. Erittäin viisasta toimintaa jälleen kerran.

Vierailija
54/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia Kelan tuet niin, että niitä maksettaisiin vain vuosi. Asumistuki, tt-tuki, elatustuki ja mitä niitä nyt on.

Maksakaa itse asumisenne, isät lastensq elatuksen, tt-tuki ym.

Sopii. Koskee myös eläkeloisten asumistukia, jotka maksaa kela.

Vierailija
55/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu se välillä vähän epäreilulta, että vanhempieni tilillä saldo vaan kasvaa ja itse velkaannun tai jään nollille joka kuukausi. Jatkossa vyö vielä kiristyy, kun asumistuki loppuu.

Tee töitä niinkuin vanhempasikin ovat tehneet.

Teen töitä 40 tuntia viikossa ja enempää en jaksa. Koulujakin olen käynyt enemmän kuin he, mutta mitään omaisuutta en ole pystynyt kerryttämään. 

Vierailija
56/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tarvitaan niitä tukia mm sen vuoksi että eläkeläiset on työssä ja vie meiltä työpaikat. Eikö teille mikään riitä?

No sehän on hallituksen typerien vika .Kyllä jäätäisiin heti jos päästäisiin.Ainakin minä.

Ja edellinen hallitus otti aktiivi2 käyttöön ja poistivat eläkeputken niin mitään mahkuja päästä eläkkeele, huusivat kuorossa "eläkeläiset töihin".

Vierailija
57/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa eläkeläiset on vastuussa irtisanottujen yhtiölainoista ja vastikkeista.

Asuntokauppa on pysähtynyt.

Vierailija
58/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrostalossa on 50 asuntoa niin eläkeläinen on vastuussa kaikkien asuntojen yhtiölainoista ja vastikkeista, jos muut osakkaat ei maksa. Jos eläkeläinenkään ei maksa niin taloyhtiö menee konkurssiin ja eläkeläinen menettää asuntonsa.

Asuntokauppa on pysähtynyt ja vuokra-asunnoista on ylitarjonta. 

Hallitus leikkaa nuoremmilta ansiosidonnaiset, sovitellut päivärahat, asumistuet.

Kulutus loppuu, tulee irtisanomisia.

Eläkeläiset menettävät asuntonsa nuorempien mukana.

Paitsi jos eläkeläinen asuu omakotitalossa.

Vierailija
59/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yle: Irtisanominen on kohta helppoa"

https://yle.fi/a/74-20081928

Vierailija
60/114 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saa helposti irtisanoa. Mahtaako kerrostalojen osakkaat menettää työpaikan. Voi voi, naapurit on yhtiölainoista vastuussa ja asuntokauppa on pysähtynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä